Trane skrev:Minnes jeg det var en slik til salgs på Tidssonen nettopp ?
MaKi som sikret seg den ?
Hehe....damen har noe å glede seg til.MaKi skrev:Correctomundo
Trane skrev:Hehe....damen har noe å glede seg til.MaKi skrev:Correctomundo
Anonimo lager mye fint. Har selv siklet litt på Militare og Millemetri.
Hva betyr det nummeret du har fått deg på svoren? Er det en innbyttearm??C. Alshus skrev:Byttelåner denner med Maki.
Tror jeg har funnet størrelsen min. Herlig på armen!
Kommer forøvrig rett fra seiltur nå - men i år ble en mere "dagligklokke" benyttet; en Oris Diver med uvanlig fargekombinasjon (sort ring/sølv skive).MaKi skrev:Takker og bukker, pengesluk.
Flott seileur det det, synd at du ikke fikk flasha det litt mer for kapteinen
Rent misunnelig på kona allerede. Skal jeg bli sittende med min Orient Star 300m og se tøff ut når vi plasker rundt i Skibsplasten, liksom?
Hun kommer jo til å stjele hele showet.
Orienten er forøvrig en knalltøff tool-watch, men en anelse stor og tung for mitt beskjedne håndledd. Vurderer å bytte den i noe annet som er akkurat hakket mindre.
Ja, "Round Date" var ganske stilren, og jeg liker spesielt den grå metallfargede urskiva, den ser mye bedre ut i virkeligheten enn på disse bildene. Jeg min store dust lot være å kjøpe en NY slik for rundt $ 1.000.00 for seks-syv år siden. Read it and weep.Trane skrev:Anonimo "Round Date" var jo grisefin, sluket. Har ikke sett den før nå og ble småforelsket med en gang...hehe. Litt utypisk Anonimo slik vi kjenner dem i dag...enklere og mer elegant.
Tre år er slett ikke unormalt melom servicer det. Har du Rolex bør du sende den inn til service hvert tredje eller fjerde år, og jeg skal love deg at det koster noen kroner! Mellom 3000 og 5000 kroner for en service er ikke uvanlig. Så i et slik perspektiv vil jeg si det er smart å sende den Tissot klokka til service og få nye pakninger! Tissot er ingen dårlig klokke det, så langt derifra, så ta vare på den du!roesok skrev:Har en slik Tissot PRC200 som jeg kjøpte i London for tre år siden. Flott klokke som jeg trodde skulle vare evig. Skiftet batteri her en dag og da fant urmaker ut gjennom en trykktest at pakninger ikke var i ordne så den vil ikke tåle større menger vann. I ugangspunktet skal denne være vanntett til 200 m. men en kraftig regnskyll kan nå være nok til en lekkasje. Nå har vel garantien gått ut og en reparasjon kommer nok på en del hundre, kanskje tusen. Hadde trodd dette var kvalitet, den forrige Seiko klokken fungerte prikkfritt i 30 år.
Ikke veldig overraskende. Alt henger sammen, og den som tror han er original....Spiralis skrev:Dæven steike gutter !!! Vi er trendy !
I allefall om man skal tro på Yhe New York Times !
http://www.nytimes.com/2011/07/07/fashion/watches-are-rediscovered-by-the-cellphone-generation.html?_r=1&smid=fb-nytimes&WT.mc_id=ST-SM-E-FB-SM-LIN-WAR-070711-NYT-NA&WT.mc_ev=click
The sundial of the wrist is experiencing an uptick among members of the supposed lost generation, particularly by heritage-macho types in their 20s and 30s who are drawn to the wristwatchs retro appeal, just as they have seized on straight razors, selvedge denim and vintage vinyl.
Men vi kan sikkert slå oss på brystet og si at vi som frekventerer HFS var først ute slik at det er VI som er trendsetterne. De andre bare kopierer oss. ;D ;D ;Dottone skrev:Ikke veldig overraskende. Alt henger sammen, og den som tror han er original....Spiralis skrev:Dæven steike gutter !!! Vi er trendy !
I allefall om man skal tro på Yhe New York Times !
http://www.nytimes.com/2011/07/07/fashion/watches-are-rediscovered-by-the-cellphone-generation.html?_r=1&smid=fb-nytimes&WT.mc_id=ST-SM-E-FB-SM-LIN-WAR-070711-NYT-NA&WT.mc_ev=click
The sundial of the wrist is experiencing an uptick among members of the supposed lost generation, particularly by heritage-macho types in their 20s and 30s who are drawn to the wristwatchs retro appeal, just as they have seized on straight razors, selvedge denim and vintage vinyl.
En slik bruker jeg, når antrekket er akromatisk. Billig og grei. Sort skive er nok litt mer krevende å kombinere.Proffen skrev:Så vil tiden vise om det etterhvert også blir en slik:
Har i allefall veeeldig lyst på en, men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg vil ha hvit eller sort urskive....
mvh
Proffen
Jeg hadde en kort periode en Skagen klokke med lignende kjede - den spiste opp skjortekantene på venstrearmen og ble dermed en dyr og kortvarig løsning!Proffen skrev:Deretter bør det følge en slik en:
mvh
Proffen
Det er en av de styggeste klokkene jeg har sett noensinne.noruego skrev:Kunne tenkt meg en slik en:
Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
Veldig spesiell, men stygg? Nei uenig med deg der.Anonym skrev:Det er en av de styggeste klokkene jeg har sett noensinne.noruego skrev:Kunne tenkt meg en slik en:
Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
Hehe. Hva betaler du for det, da?Spiralis skrev:Kanskje Dag kan skrive ut en attest på at det er "helt normalt" og kun en sunn interesse? ;D
Jobbet sammen med tre av dine artsfrender i et tilsetningspanel her for en måneds tid siden og fikk jo intrykk av dere ikke akkurat jobber gratis når det er snakk om "privatpraksis".dag1234 skrev:Hehe. Hva betaler du for det, da?Spiralis skrev:Kanskje Dag kan skrive ut en attest på at det er "helt normalt" og kun en sunn interesse? ;D