Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Minnes jeg det var en slik til salgs på Tidssonen nettopp ?
    MaKi som sikret seg den ?
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Correctomundo :)

    Trane skrev:
    Minnes jeg det var en slik til salgs på Tidssonen nettopp ?
    MaKi som sikret seg den ?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    MaKi skrev:
    Correctomundo :)

    Trane skrev:
    Minnes jeg det var en slik til salgs på Tidssonen nettopp ?
    MaKi som sikret seg den ?
    Hehe....damen har noe å glede seg til.
    Anonimo lager mye fint. Har selv siklet litt på Militare og Millemetri.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.033
    Antall liker
    2.127
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Da sitter den på armen.
    So far so good

    Håvard
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Byttelåner denner med Maki.

    Tror jeg har funnet størrelsen min. Herlig på armen!


     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Ja, jeg liker hele "greia" med de veldig godt. Veldig spent på klokka og finisjering. Har "klokketro" på at stålet er av høy kvalitet
    og at den høye lesbarheten gjør denne spesiell.

    Alshus: den smiler mer til deg, ja ;) Speedmaster mk.2 har fått litt wristtime her i syd. Begynner å like den litt bedre nå.



    Trane skrev:
    MaKi skrev:
    Correctomundo :)

    Trane skrev:
    Minnes jeg det var en slik til salgs på Tidssonen nettopp ?
    MaKi som sikret seg den ?
    Hehe....damen har noe å glede seg til.
    Anonimo lager mye fint. Har selv siklet litt på Militare og Millemetri.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.260
    Antall liker
    105.673
    Torget vurderinger
    23
    C. Alshus skrev:
    Byttelåner denner med Maki.

    Tror jeg har funnet størrelsen min. Herlig på armen!


    Hva betyr det nummeret du har fått deg på svoren? Er det en innbyttearm??

    Anyway, til ære for Maki (drumroll, please):


    The ITALIAN watchmaker ANONIMO!!!! www.anonimo.com

    Anonimo was founded in Florence, Italy in 1997 by respected designer and entrepreneur Federico Massacesi who had already gained many year’s experience in the field of Luxury Goods for Salvatore Ferragamo SpA. His vision was to create an enterprise specializing in the production of unique Italian timepieces focused on staying true to Florentine watch making tradition. He accepted the challenge therefore to be known worldwide as the most important Italian Company producing high quality mechanical timepieces. Events conspired to set the stage for the realisation of this aim. The takeover by an international group caused a famous Florentine watchmaking house to uproot and move abroad, thus leaving an elite and established team of veteran watchmakers wishing to continue their watchmaking tradition in Florence. Happily this wealth of Florentine watchmaking experience joined forces with Federico Massacesi to form the cornerstone on which Anonimo’s success was built.

    Dette er en modell som er fin å ha når en setter seil for Italia og større vin-innkjøp!! Har indikeringer for regatta-seiling, dreibar skive med kompass-indikeringer osv. osv. Steintøff modell, sjelden å se her på berget, kjøpte den da en god venn solgte skøyta til fordel for en svær havseiler Tanken var å lene seg nonchalant mot rekka, kaste et (likegyldig) blikk på klokka for så å presentere dette "must-have" vidunderet for båteieren. Gikk ikke helt som planlagt, vanskelig å se nonchalant ut når en HENGER over rekka og spyr innvoller og sokker ut over Rakkestadbåene... Båtens eier hadde dessuten selv kjøpt ny klokke og var mer opptatt av den!

    ANONIMO Match Racing med hvit skive (var også å få med sort). Rem av Kodiak-prosessert haiskinn, tåler lengre tid i salt/ferskvann.
     

    Vedlegg

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Takker og bukker, pengesluk.

    Flott seileur det det, synd at du ikke fikk flasha det litt mer for kapteinen :D

    Rent misunnelig på kona allerede. Skal jeg bli sittende med min Orient Star 300m og se tøff ut når vi plasker rundt i Skibsplasten, liksom?
    Hun kommer jo til å stjele hele showet.

    Orienten er forøvrig en knalltøff tool-watch, men en anelse stor og tung for mitt beskjedne håndledd. Vurderer å bytte den i noe annet som er akkurat hakket mindre.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.260
    Antall liker
    105.673
    Torget vurderinger
    23
    En annen Anonimo-modell som jeg klarte å somle lenge nok med uten å få kjøpt (ikke lenger i produksjon, sjelden å se brukt)


    Anonimo "Round Date"
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.260
    Antall liker
    105.673
    Torget vurderinger
    23
    MaKi skrev:
    Takker og bukker, pengesluk.

    Flott seileur det det, synd at du ikke fikk flasha det litt mer for kapteinen :D

    Rent misunnelig på kona allerede. Skal jeg bli sittende med min Orient Star 300m og se tøff ut når vi plasker rundt i Skibsplasten, liksom?
    Hun kommer jo til å stjele hele showet.

    Orienten er forøvrig en knalltøff tool-watch, men en anelse stor og tung for mitt beskjedne håndledd. Vurderer å bytte den i noe annet som er akkurat hakket mindre.
    Kommer forøvrig rett fra seiltur nå - men i år ble en mere "dagligklokke" benyttet; en Oris Diver med uvanlig fargekombinasjon (sort ring/sølv skive).

    Får ikke fullrost denne klokka; har brukt den nesten hver dag nå i sikkert 7-8 år, ingen uregelmessigheter, kautsjuk-reima er like fin og det er ikke antydning til riper hverken på titanhuset, ringen eller glasset.
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Anonimo "Round Date" var jo grisefin, sluket. Har ikke sett den før nå og ble småforelsket med en gang...hehe. Litt utypisk Anonimo slik vi kjenner dem i dag...enklere og mer elegant.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.260
    Antall liker
    105.673
    Torget vurderinger
    23
    Trane skrev:
    Anonimo "Round Date" var jo grisefin, sluket. Har ikke sett den før nå og ble småforelsket med en gang...hehe. Litt utypisk Anonimo slik vi kjenner dem i dag...enklere og mer elegant.
    Ja, "Round Date" var ganske stilren, og jeg liker spesielt den grå metallfargede urskiva, den ser mye bedre ut i virkeligheten enn på disse bildene. Jeg min store dust lot være å kjøpe en NY slik for rundt $ 1.000.00 for seks-syv år siden. Read it and weep.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    ANONIMO Match Racing er ganske fantastisk! Får litt Memphis-Milano vibber.
     

    Tuxflux

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2008
    Innlegg
    261
    Antall liker
    0
    Har utrolig sansen for denne. Blir nok mitt neste kjøp. (Sorry at bildet er litt stort)

     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Denne får mest tid på armen nå, en klar favoritt. 70-talls diveren Scubapro 500.

     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Designmessig er denne like vellykket som kompaktanlegget deres. Dette blir ikke den neste McIntosh jeg kjøper.
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20
    Kan noen fortelle meg ny pris på Oris Artelier Skeleton og eventuelt normal brukt pris?
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Har en slik Tissot PRC200 som jeg kjøpte i London for tre år siden. Flott klokke som jeg trodde skulle vare evig. Skiftet batteri her en dag og da fant urmaker ut gjennom en trykktest at pakninger ikke var i orden så den vil ikke tåle større menger vann. I utgangspunktet skal denne være vanntett til 200 m. men en kraftig regnskyll kan nå være nok til en lekkasje. Nå har vel garantien gått ut og en reparasjon kommer nok på en del hundre, kanskje tusen. Hadde trodd dette var kvalitet, den forrige Seiko klokken fungerte prikkfritt i 30 år.
     

    Vedlegg

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.682
    Antall liker
    7.459
    Kunne tenkt meg en slik en:




    Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    roesok skrev:
    Har en slik Tissot PRC200 som jeg kjøpte i London for tre år siden. Flott klokke som jeg trodde skulle vare evig. Skiftet batteri her en dag og da fant urmaker ut gjennom en trykktest at pakninger ikke var i ordne så den vil ikke tåle større menger vann. I ugangspunktet skal denne være vanntett til 200 m. men en kraftig regnskyll kan nå være nok til en lekkasje. Nå har vel garantien gått ut og en reparasjon kommer nok på en del hundre, kanskje tusen. Hadde trodd dette var kvalitet, den forrige Seiko klokken fungerte prikkfritt i 30 år.
    Tre år er slett ikke unormalt melom servicer det. Har du Rolex bør du sende den inn til service hvert tredje eller fjerde år, og jeg skal love deg at det koster noen kroner! Mellom 3000 og 5000 kroner for en service er ikke uvanlig. Så i et slik perspektiv vil jeg si det er smart å sende den Tissot klokka til service og få nye pakninger! Tissot er ingen dårlig klokke det, så langt derifra, så ta vare på den du!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.231
    Antall liker
    20.101
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kjøpte denne for et par uker siden. Veldig fornøyd :)
     

    Vedlegg

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.353
    Antall liker
    11.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Spiralis skrev:
    Ikke veldig overraskende. Alt henger sammen, og den som tror han er original....
    The “sundial” of the wrist is experiencing an uptick among members of the supposed lost generation, particularly by heritage-macho types in their 20s and 30s who are drawn to the wristwatch’s retro appeal, just as they have seized on straight razors, selvedge denim and vintage vinyl.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    ottone skrev:
    Spiralis skrev:
    Ikke veldig overraskende. Alt henger sammen, og den som tror han er original....
    The “sundial” of the wrist is experiencing an uptick among members of the supposed lost generation, particularly by heritage-macho types in their 20s and 30s who are drawn to the wristwatch’s retro appeal, just as they have seized on straight razors, selvedge denim and vintage vinyl.
    Men vi kan sikkert slå oss på brystet og si at vi som frekventerer HFS var først ute slik at det er VI som er trendsetterne. De andre bare kopierer oss. ;D ;D ;D
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Noen som har hatt klokker fra Croton?
    Fant noen av deres klokker på eBay, som kanskje kunne brukes til daglig. For eksempel noe slikt:
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg litt å se frem til, når jeg etterhvert returnerer hem etter noen dager ute av byen.
    Først ut er en slik:


    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Så vil tiden vise om det etterhvert også blir en slik:

    Har i allefall veeeldig lyst på en, men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg vil ha hvit eller sort urskive....

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Jeg benytter et slikt til daglig.

    Er godt fornøyd, motstandsdyktig mot riper og selvfølgelig svært lettlest.
     

    Vedlegg

    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Proffen skrev:
    Så vil tiden vise om det etterhvert også blir en slik:

    Har i allefall veeeldig lyst på en, men klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg vil ha hvit eller sort urskive....

    mvh
    Proffen
    En slik bruker jeg, når antrekket er akromatisk. Billig og grei. Sort skive er nok litt mer krevende å kombinere.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.671
    Antall liker
    3.306
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Proffen skrev:
    Deretter bør det følge en slik en:

    mvh
    Proffen
    Jeg hadde en kort periode en Skagen klokke med lignende kjede - den spiste opp skjortekantene på venstrearmen og ble dermed en dyr og kortvarig løsning!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Ah, Proffen og Dag. De "Jernbane" klokkene fra Mondaine er bare praktfulle ! Stramme og stilrene samt at de er vanvittig "lettleste".

    Har veldig lyst på, men kona mener klokkene mine snart kvalifiserer til diagnose, selv om jeg ikke har i nærheten så mange som Proffen og et par andre her inne. :-\

    Kanskje Dag kan skrive ut en attest på at det er "helt normalt" og kun en sunn interesse? ;D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @ Spiralis:
    Er jo fullt mulig å få tak en en "jernbaneklokke" for omlag 6-700,- (uten at dette skal være et lokkemiddel... ;D ;D ;D )
    Da er det ikke mye å tenke på egentlig.
    Tror jeg skal bruke kvelden til å få bestilt meg en.
    Deretter får vi roe oss ned litt, føler jeg... ;D
    Vet jo at jeg en gang i fremtiden har litt lyst på en Rado og...
    Men før det blir handlet noe mer, er det kanskje på tide å rydde litt og få litt system i samlingen av klokker.

    Finnes jo mange merker og modeller som ikke er så vanlige i Norge, som jeg også lett kunne tenkt meg, men får ta en ting om gangen. Tror jeg skal prøve å få bestilt meg fjernkontroll-kit til pre og, og det kan lett koste noen kroner...

    EDIT: ser nå at å si 600,- for en Mondaine kanskje var litt lavt, men de er mulig å få tak i til ca 700,-! Gjelder bare å finne de rette tilbudene...

    mvh
    Proffen
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    noruego skrev:
    Kunne tenkt meg en slik en:




    Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
    Det er en av de styggeste klokkene jeg har sett noensinne.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Anonym skrev:
    noruego skrev:
    Kunne tenkt meg en slik en:




    Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
    Det er en av de styggeste klokkene jeg har sett noensinne.
    Veldig spesiell, men stygg? Nei uenig med deg der.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Spiralis skrev:
    Kanskje Dag kan skrive ut en attest på at det er "helt normalt" og kun en sunn interesse? ;D
    Hehe. Hva betaler du for det, da?
    Jobbet sammen med tre av dine artsfrender i et tilsetningspanel her for en måneds tid siden og fikk jo intrykk av dere ikke akkurat jobber gratis når det er snakk om "privatpraksis". :D
    Da må man jo tenke seg nøye om, bruke penger tilsvarende et par klokker for et attest som kanskje virker!?? ::) ;D ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn