Chalshus
Hi-Fi freak
Etter at du har bestilt den på nettet?VilhelmW skrev:Og hvor får man prøvd en Sinn UX på armen?
Etter at du har bestilt den på nettet?VilhelmW skrev:Og hvor får man prøvd en Sinn UX på armen?
Jeg har ikke bestilt UX...enda! Men skjema osv. for direkte kjøp fra Sinn ligger utfylt. Er fortsatt VELDIG frista av et par Omega Seamaster-klokker, men soliditeten, high-tech'en og røffheten til Sinn UX GsG9 tiltaler meg.C. Alshus skrev:Etter at du har bestilt den på nettet?VilhelmW skrev:Og hvor får man prøvd en Sinn UX på armen?
Har hatt 2200.51.00 i litt over 4 år nå, er fortsatt storfornøyd - anbefales på det varmeste!VilhelmW skrev:Ikke en "Great White", men veldig nært beslektet! Det blir kanskje en sånn..
Ja, jeg har bestemt meg for Sinn. Litt artig å ha en som tåler "any reachable deapth's". Og som har en kasse bygd av ubåtstål. Og et state-of-the-art quartsverk.C. Alshus skrev:Omega er så vanlig, gå for Sinn.
Noe slikt ?runenilsen skrev:Tøff den...
Du har forresten fått meg til å kjenne trangen etter noe annet rundt håndleddet også ;D ;D ;D
Christopher Ward, altså? Engelsk. Jeg har jo venner der borte, så det skal kunne la seg ordne å få et par i forsinket bursdagsgave eller noe slik. Pene saker, må jeg si. Skal sjekke nettsiden deres senere.Spiralis skrev:Ikke dyrt egentlig, ligger vel mellom 2-3K + moms og avgifter, hvis man ikke kjøper når man er der over.
Holde igjen sekundviseren? Er det ikke bare å stoppe sekundviseren på kl 12 og så legge seg ett minutt foran og så starte når klokka er der ;DBarbaresco skrev:For litt seriøs teori om klokkenøyaktighet kan jeg anbefale å søke på Allan Variance:
http://www.allanstime.com/AllanVariance/index.html
Men den gode David W. Allan har også begynt å blande inn bibelteori og Unified Field Theory på sin webside, så her må man navigere veldig stødig!
Sådan taler en mann uten erfaring med vintage Rolex !Julenissen skrev:Holde igjen sekundviseren? Er det ikke bare å stoppe sekundviseren på kl 12 og så legge seg ett minutt foran og så starte når klokka er der ;D
Det fant jeg ut første gangen jeg skulle "finstille" min nye 1982 Rolex Daytona. Trodde noe var galt og føyk ned til Bjerke som sikkert fikk seg en latter over denne kløna av en eier!Spiralis skrev:Sådan taler en mann uten erfaring med vintage Rolex !Julenissen skrev:Holde igjen sekundviseren? Er det ikke bare å stoppe sekundviseren på kl 12 og så legge seg ett minutt foran og så starte når klokka er der ;D
Nei dessverre, sekundviseren kan ikke stoppes, den kan holdes igjen ved å manipulere krona men det er ikke greit å treffe helt nøyaktig. :-\
Stilig klokke Vilhelm, den er litt snarlik Rolex Milgauss.VilhelmW skrev:Da har Sinn UX SDR GsG9 ( EZM 2B ) ankommet. Det står en fyldig omtale av den her: http://www.tidssonen.no/2011/03/16/sinn-ux-sdr-gsg-9-ezm-2b/
Virker skikkelig solid, og neoprenreima er...tøff! Jeg bestilte samtidig lær-reim, som fulgte med, men jeg angrer litt på at jeg ikke bestilte klokka med stål-lenke.
Ehhh...not really !Spiralis skrev:Stilig klokke Vilhelm, den er litt snarlik Rolex Milgauss.VilhelmW skrev:Da har Sinn UX SDR GsG9 ( EZM 2B ) ankommet. Det står en fyldig omtale av den her: http://www.tidssonen.no/2011/03/16/sinn-ux-sdr-gsg-9-ezm-2b/
Virker skikkelig solid, og neoprenreima er...tøff! Jeg bestilte samtidig lær-reim, som fulgte med, men jeg angrer litt på at jeg ikke bestilte klokka med stål-lenke.
Kab prøve, men jeg er ikke noe flink med "krymping" av digitale bilder, slik at de kan tas inn her... :C. Alshus skrev:Kom med noen bilder da, Wilhelm.
Bruk et program som heter PixResizer. Det er så enkelt at selv bestemor får det til.VilhelmW skrev:Kab prøve, men jeg er ikke noe flink med "krymping" av digitale bilder, slik at de kan tas inn her... :C. Alshus skrev:Kom med noen bilder da, Wilhelm.
Jo har sett en med større minuttmarkeringer og hvite 5 minutter på sort bunn. Mao en noe avvikende skive i forhold til ditt bilde. Finner selvsagt ikke igjen bildet av den, og de jeg har snakket med i miljøet sier det er en mulighet for at akkurat den klokka jeg tenker på har en "uorginal" bezelring fra en Daytona.Trane skrev:Ehhh...not really !
'
Noe slikt ja, men den hadde firkantede avlange 5 minuttidikatorer. Forøvtig ganske så lik.Trane skrev:Modding er nok et velkjent fenomen i de fleste hobbyer og interesser for herrer, ja.
Slett ikke forbeholdt audiofile ;D
Kan det ha vært en vintage Milgauss du har sett ?