Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    C. Alshus skrev:
    VilhelmW skrev:
    Og hvor får man prøvd en Sinn UX på armen?
    Etter at du har bestilt den på nettet?
    Jeg har ikke bestilt UX...enda! Men skjema osv. for direkte kjøp fra Sinn ligger utfylt. Er fortsatt VELDIG frista av et par Omega Seamaster-klokker, men soliditeten, high-tech'en og røffheten til Sinn UX GsG9 tiltaler meg.

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    187
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    VilhelmW skrev:
    Ikke en "Great White", men veldig nært beslektet! Det blir kanskje en sånn..

Har hatt 2200.51.00 i litt over 4 år nå, er fortsatt storfornøyd - anbefales på det varmeste! :D

Vedlegg

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    C. Alshus skrev:
    Omega er så vanlig, gå for Sinn.
    Ja, jeg har bestemt meg for Sinn. Litt artig å ha en som tåler "any reachable deapth's". Og som har en kasse bygd av ubåtstål. Og et state-of-the-art quartsverk.

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Tøff den...
    Du har forresten fått meg til å kjenne trangen etter noe annet rundt håndleddet også ;D ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    runenilsen skrev:
    Tøff den...
    Du har forresten fått meg til å kjenne trangen etter noe annet rundt håndleddet også ;D ;D ;D
    Noe slikt ?

Servert av denne her ??

Beklager litt off off topic, men det ble FOR fristende. ;D

Vedlegg

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Det ....blir MEGET vanskelig å motstå en slik fristelse ja...
    Hadde vel ikke hatt bruk for en Rolex på noen uker da, hadde vel ikke sett urskiva engang ;D ;D

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    735
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Omega Seamaster Americas Cup LE
    Har hatt en slik i 10 år nå,og er kjempefornøyd,nr 6376 av 9999 lagde

Syntes det er kjempe att de holder seg til samme designet

Vedlegg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Da ble det ny klokke på ekornet også. ;D
    Fin blanding av dress og casual. Har også tilhørende lenke som gjør klokken mer "dress". Endelig en klokke med romertall i samlingen.

Vedlegg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Kommer jo veldig an på lenka/remmen det.
    I dette tilfellet ja. veldig fin lenke;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Nydelig klokke Ekorn. ;)

Jeg har lenge ( i flere tiår ) vært fortapt i Longines. Den der er en typisk Longines imo. Stilfull og ren design.
    De er en del av The Swatch Group S.A. og slik sett har de vel ikke "egne" inhouse verk i klokkene, men det gjør jo at de heldigvis blir noe mer opnåelige for "folk flest". Dette er IKKE billigklokker, men de har ikke den samme hysteriske prissettingen som Rolex, Patek Philipe, IWC og A. Lange & Sohne og andre slike ur i den øverste ligaen.

Samlermanien for min del går mye på mekaniske urverk og gjerne slike som er laget "inhouse", ( teknikkfreak 8) ) men av og til finner man også klokker man har lyst på grunnet utseendet. De ur som kombinerer både inhouse mekaniske verk og griselekkert "må ha" utseende er dessverre som oftest så kostbare at jeg bare må nøye meg med å se og ønske meg! :'(

Forøvrig fant jeg et par klokker i overkommelig prisklasse som jeg vurderer for tiden.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nydelige ur! Hva er det og hva koster herlighetene? Den med RAF-dekor er jo et must for mod-romantikere. :-*

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Ikke dyrt egentlig, ligger vel mellom 2-3K + moms og avgifter, hvis man ikke kjøper når man er der over.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.753
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg har litt dilla på klokker ikke stor sammler men,har en tag og en rado. Siste er seiko velatura som jeg er veldig fornøyd med.

O

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Ikke dyrt egentlig, ligger vel mellom 2-3K + moms og avgifter, hvis man ikke kjøper når man er der over.
    Christopher Ward, altså? Engelsk. Jeg har jo venner der borte, så det skal kunne la seg ordne å få et par i forsinket bursdagsgave eller noe slik. Pene saker, må jeg si. Skal sjekke nettsiden deres senere.

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    Er det noen som er objektivister ang klokker,dvs hvor nøyaktig går den. Dvs Mekaniske klokker altså, kvarts=transistor og de teller ikke.

I løpet av to uker har min ene 2824-2 fortet seg 12 sekunder
    Den andre har fortet seg 23 sekunder med makismal døgnendring på 4 sekunder.
    Dvs langt innen for spec. Selv om jeg ikke vet hvilken klasse urverket er i.
    Dett er nye klokker forresten...

I stille klokken en gang pr mnd er akseptabel innsats for å glede seg over et mekanisk presisjonsinstrument

http://www.pmwf.com/Phorum/read.php?4,82447,82556

Sleiven

Vedlegg

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    875
    Strålende fornøyd med min Stowa Seatime - har to bezels i stål og brun (ikke grønn som på bildet):

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Nøyaktighet er jo selvsagt et tema Sleiven. Jeg bruker http://www.klokka.no som basis for mine klokker.

Den mest nøyaktige er min gamle Rolex, men til gjengjeld er den et sant hælvete å stille helt nøyaktig. Det er ikke lett å holde igjen sekundviseren slik at jeg får synkonisret den mot "korrekt tid". Den har ikke dagens moderne system der verket kan stoppes mens man stiller. Til gjengjeld går den utrolig nøyaktig, ikke mer enn +/- 2 sek pr dag etter siste tur hos urmakeren, og det tror jeg ( vet ikke med sikkerhet ?? ) er langt bedre enn de orginale spesifikasjonene for denne mer enn 40 år gamle klokka.

For all "practical purposes" holder det jo om klokka holder seg innefor +/- 1 minutt pr dag, så lenge det varierer pluss og minus slik at den månedlige variasjonen ikke blir større enn 2 minutter. Da kan man stille klokka ved månedskiftet. Mange mekaniske ur av "litt alder" klarer ikke å håndtere at noen måneder har 30 dager og andre har 31 dager, slik at man uansett må justere på klokka.

Julenissen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Antall liker
    3
    Barbaresco skrev:
    For litt seriøs teori om klokkenøyaktighet kan jeg anbefale å søke på Allan Variance:

http://www.allanstime.com/AllanVariance/index.html

Men den gode David W. Allan har også begynt å blande inn bibelteori og Unified Field Theory på sin webside, så her må man navigere veldig stødig!
    Holde igjen sekundviseren? Er det ikke bare å stoppe sekundviseren på kl 12 og så legge seg ett minutt foran og så starte når klokka er der ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Julenissen skrev:
    Holde igjen sekundviseren? Er det ikke bare å stoppe sekundviseren på kl 12 og så legge seg ett minutt foran og så starte når klokka er der ;D
    Sådan taler en mann uten erfaring med vintage Rolex ! ;)

Nei dessverre, sekundviseren kan ikke stoppes, den kan holdes igjen ved å manipulere krona men det er ikke greit å treffe helt nøyaktig. :-\

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg har en eldre ( 1960-talls??) Omega Seamaster som ikke går særlig nøyaktig. Derfor har den fått seg en runde til service, overhaling og påsetting av nytt, ripefritt glass. Så har jeg en ekte piratkopi av TagHeuer Link, som er tilfresstillende nøyaktig. Bruksklokka er en svært pålitelig, 100% ekte TagHeuer Aquaracer quarts, som går nesten på sekundet korrekt. Jeg aner ikke hva slags innmat det er i den klokka, men stabil og pålitelig, det er den. Den kan avvike 4 -5 sekunder på en måned, men sånt kan jeg leve med.

Nå går jeg og venter på en Sinn UX GsG9, som visstnok skal ha et skikkelig state-of-the-art quartsbasert urverk inne i seg. Skal visstnok være svært så nøyaktig, også. I tillegg til at den tåler det meste. Pakka har passert Oslo, så da er den vel her om et par dager...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Spiralis skrev:
    Julenissen skrev:
    Sådan taler en mann uten erfaring med vintage Rolex ! ;)

Nei dessverre, sekundviseren kan ikke stoppes, den kan holdes igjen ved å manipulere krona men det er ikke greit å treffe helt nøyaktig. :-\
    Det fant jeg ut første gangen jeg skulle "finstille" min nye 1982 Rolex Daytona. Trodde noe var galt og føyk ned til Bjerke som sikkert fikk seg en latter over denne kløna av en eier!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    VilhelmW skrev:
    Da har Sinn UX SDR GsG9 ( EZM 2B ) ankommet. Det står en fyldig omtale av den her: http://www.tidssonen.no/2011/03/16/sinn-ux-sdr-gsg-9-ezm-2b/

Virker skikkelig solid, og neoprenreima er...tøff! Jeg bestilte samtidig lær-reim, som fulgte med, men jeg angrer litt på at jeg ikke bestilte klokka med stål-lenke.
    Stilig klokke Vilhelm, den er litt snarlik Rolex Milgauss.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.368
    Torget vurderinger
    4
    Spiralis skrev:
    VilhelmW skrev:
    Da har Sinn UX SDR GsG9 ( EZM 2B ) ankommet. Det står en fyldig omtale av den her: http://www.tidssonen.no/2011/03/16/sinn-ux-sdr-gsg-9-ezm-2b/

Virker skikkelig solid, og neoprenreima er...tøff! Jeg bestilte samtidig lær-reim, som fulgte med, men jeg angrer litt på at jeg ikke bestilte klokka med stål-lenke.
    Stilig klokke Vilhelm, den er litt snarlik Rolex Milgauss.
    Ehhh...not really !
    '

Men, stilig klokke, ja. Selv sikler jeg litt på den eldre broren, EZM-3, som er analog og mer retro.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Har vært på helgetur til Lofoten, og bl.a. testa UX'en såvidt under vann. Null reflekser - klokka er like lettlest i mørke, under vann, i sterkt sollys som inne i stua. Den er noe større en tidligere klokker som jeg har hatt, men den ligger fint på handleddet - til tross for at jeg har nokså smale håndledd. Den er lettere enn hva jeg hadde trodd. Skal jeg komme med noe ankepunkt, må det være at låsen på neoprenlenka er veldig stor.

Sjekka mot klokka.no i dag, og den går heilt nøyaktig - på sekundet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Trane skrev:
    Ehhh...not really !
    '
    Jo har sett en med større minuttmarkeringer og hvite 5 minutter på sort bunn. Mao en noe avvikende skive i forhold til ditt bilde. Finner selvsagt ikke igjen bildet av den, og de jeg har snakket med i miljøet sier det er en mulighet for at akkurat den klokka jeg tenker på har en "uorginal" bezelring fra en Daytona.

Det finnes "dessverre" en tendens til å ikke beholde sine Rolexur i orginal forfatning. Lenker og bezelringer finnes til Rolex i alle mulige varianter. Her er et enormt "aftermarked". Funderer selv på å bytte lenken med en i stål og ekte gull, ikke orginalt tilvalg til mitt ur, og sette på en gull bezelring med diamanter. Da blir det brått en "uorginalt stor" dameklokke, men likefullt en ekte Rolex. Fruen eller Lille My kan da ta over min gamle og jeg kan kjøpe en annen modell. :D

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.368
    Torget vurderinger
    4
    Modding er nok et velkjent fenomen i de fleste hobbyer og interesser for herrer, ja.
    Slett ikke forbeholdt audiofile ;D

Kan det ha vært en vintage Milgauss du har sett ?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.554
    Torget vurderinger
    23
    Hadde ikke tenkt å kjøpe flere klokker, men nå ser det ut som om jeg ryker utpå med en glad sommervariant;

Vedlegg

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Trane skrev:
    Modding er nok et velkjent fenomen i de fleste hobbyer og interesser for herrer, ja.
    Slett ikke forbeholdt audiofile ;D

Kan det ha vært en vintage Milgauss du har sett ?
    Noe slikt ja, men den hadde firkantede avlange 5 minuttidikatorer. Forøvtig ganske så lik.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Dette er en klokke jeg fikk lyst på.
    Jaeger LeCoultre

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn