Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Spiralis skrev:
    Ah, Proffen og Dag. De "Jernbane" klokkene fra Mondaine er bare praktfulle ! Stramme og stilrene samt at de er vanvittig "lettleste".

    Har veldig lyst på, men kona mener klokkene mine snart kvalifiserer til diagnose, selv om jeg ikke har i nærheten så mange som Proffen og et par andre her inne. :-\

    Kanskje Dag kan skrive ut en attest på at det er "helt normalt" og kun en sunn interesse? ;D
    Har ikke konemor noe som hun samler på? Sko, sjal, sminke, ringer/smykker eller liknende? Tell opp, og hold det opp mot antallet klokker du har... Eller lov henne noe som "utjevningsmandat"........ ;D

    mvh
    Proffen
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Spiralis skrev:
    dag1234 skrev:
    Spiralis skrev:
    Kanskje Dag kan skrive ut en attest på at det er "helt normalt" og kun en sunn interesse? ;D
    Hehe. Hva betaler du for det, da?
    Jobbet sammen med tre av dine artsfrender i et tilsetningspanel her for en måneds tid siden og fikk jo intrykk av dere ikke akkurat jobber gratis når det er snakk om "privatpraksis". :D
    Da må man jo tenke seg nøye om, bruke penger tilsvarende et par klokker for et attest som kanskje virker!?? ::) ;D ;D
    Som med hifi, så får man det man betaler for. Har ikke du en Rollex, da? Kunne ta den som mellomlegg. Resten i en brun konvolutt.

    Tenk på det. Konemor ville vært sjakkmatt.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Var innom ebay her en kveld og, litt på impuls, la inn bud på en Seiko. Etter et par dager fikk jeg beskjed om at jeg var vinner. Du verden! Usikker hvor knakende godt kjøp dette var, men nå er jeg i siget... Vurderer derfor også noe slikt som dette:


    http://cgi.ebay.com/Victorinox-2410...751811251?pt=Wristwatches&hash=item1c1d5e6ab3

    http://cgi.ebay.com/Wenger-Swiss-Ar...752081221?pt=Wristwatches&hash=item1c1d628945

    http://cgi.ebay.com/SWISS-ARMY-ST15...733117119?pt=Wristwatches&hash=item4aad2efabf
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Som med hifi, så får man det man betaler for. Har ikke du en Rollex, da? Kunne ta den som mellomlegg. Resten i en brun konvolutt.

    Tenk på det. Konemor ville vært sjakkmatt.
    Erru gæærn?? Ja du burde jo være den første til å kunne svare på det ;D

    Rolexen min?? Min første virkelig High End klokke?? :eek: :eek: :eek: :eek:

    Tror jeg står over. ;)
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Spiralis skrev:
    dag1234 skrev:
    Som med hifi, så får man det man betaler for. Har ikke du en Rollex, da? Kunne ta den som mellomlegg. Resten i en brun konvolutt.

    Tenk på det. Konemor ville vært sjakkmatt.
    Erru gæærn?? Ja du burde jo være den første til å kunne svare på det ;D

    Rolexen min?? Min første virkelig High End klokke?? :eek: :eek: :eek: :eek:

    Tror jeg står over. ;)
    Du vet ikke hva du går glipp av. ???
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Spiralis skrev:
    Anonym skrev:
    noruego skrev:
    Kunne tenkt meg en slik en:
    Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
    Det er en av de styggeste klokkene jeg har sett noensinne.
    Veldig spesiell, men stygg? Nei uenig med deg der.
    Jeg er en tilhenger av form følger funksjon og med tanke på hvor liten del av den klokken som faktisk fungerer som klokke så fungerer det ikke for meg.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Anonym skrev:
    noruego skrev:
    Kunne tenkt meg en slik en:




    Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
    Det er en av de styggeste klokkene jeg har sett noensinne.
    Veldig spesiell, men stygg? Nei uenig med deg der.
    Jo den var stygg ja. Ser ut som noe et slimete monster kunne a brukt fra B-science fiction film. Vanskelig å se at dette er laget av og for mennesker spør du meg. Et direkte heslig objekt. Totalt frastøtende! ::)
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Har veldig lyst på en Stowa Marine, noen som har noe erfaring med den eller merket Stowa?

     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Har utelukkende positiv erfaring med Stowa. Jeg har en Airman.
    Servicegraden fra selskapet er eksemplarisk, jeg har hatt litt dialog med de og de er fantastiske å ha med å gjøre. For øvrig som alle andre tyske eller engelske selskaper med litt respekt for seg selv.

    Kvalitetsfølelsen på urene som er ganske rimelige, slutter ikke å overraske meg. De gir en langt "dyrere" følelse enn man skulle tro. I tillegg er ikke dette ur som alle har.

    En ting er negativt: det er lang leveringstid fra fabrikk.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hva er diameteren på Stowa, uten krone?

    Har ikke funnet det noe sted.






    Bruker denne i dag.

     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    Hva er diameteren på Stowa, uten krone?

    Har ikke funnet det noe sted.






    Bruker denne i dag.

    Pen klokke, hvilket merke/modell er dette? Dyr sak?

    Stowa Marine:
    Kode:
    Dimensions 
    Diameter: 41.00 mm
    Height: 12.00 mm
    Strap width: 22 mm
    Lug-to-Lug size:  50.20 mm
    Waterproof: up to 5 ATM 
    Weight: 77gr. (leather strap), about 130 gr. (metal bracelet)
     
    Materiality
    Case: Stainless steel, fine matt
    Dial: White high polished (enamel look), black printed
    Crystals: Front Sapphire crystal domed and sapphire display case back
    Hands: Temperature blued steel
    Strap: Leather strap or metal bracelet
    Crown: Stainless steel with STOWA logo
     
    Movement
    Caliber: Unitas 6498-1
    Mechanism: manual wind
    Half vibrations: 18,000 A/H
    Function: hour, minutes, small second
    Power Reserve: min. 45 hours
    Number of jewels: 17 synthetic rubies
    Finish: Geneve Stripes finish, screw balance, swan neck regulator, blued screws, golden STOWA engraving
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det er en Minerva Pythagore. Minerva ble kjøpt opp av Mont Blanc for noen år siden. Pythagore var blant de rimeligere klokkene med egetutviklet verk.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Kan kun svare for den rimeligste airman-serien, den er 40. Airman original er vel 42. Står det ikke på hjemmesidene, da?

    Edit: så Minervaen først nå, den var flott Alshus!

    C. Alshus skrev:
    Hva er diameteren på Stowa, uten krone?

    Har ikke funnet det noe sted.






    Bruker denne i dag.

     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Som tidligere nevnt så ble det på impuls lagt inn bud på 80$ på en Seiko Sport 5 Automatic Seamaster SNZF47K1 på ebay her en dag. I går kom klokken tilsendt fra Singapore. Klokken gikk som normalt, men i natt hadde den stoppet. Hva er det for system som gjør at den går, bevegelse? I alle fall, etter at jeg satte den på armen idag tidlig har den gått prikkfritt. Men det kan da ikke være slik at om den ligger rolig noen timer så stopper den? Ser at norske priser på tilsvarende varierer fra 1500,- til 3000,- Så da må vel 450,- + frakt være en grei pris. Men viktig da at den går og ikke stopper når det passer den...
     

    Vedlegg

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med ny klokke! Sjekk manualen om den sier noen om gangtid. Kanskje den var på tampen av tiden før den trenger mer bevegelse og først nå er "oppladet" med mer gangreserve.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.682
    Antall liker
    7.459
    Voff skrev:
    Spiralis skrev:
    Anonym skrev:
    noruego skrev:
    Kunne tenkt meg en slik en:




    Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
    Det er en av de styggeste klokkene jeg har sett noensinne.
    Veldig spesiell, men stygg? Nei uenig med deg der.
    Jo den var stygg ja. Ser ut som noe et slimete monster kunne a brukt fra B-science fiction film. Vanskelig å se at dette er laget av og for mennesker spør du meg. Et direkte heslig objekt. Totalt frastøtende! ::)
    Selv synes jeg den er styggpen. Liker kontraster, og kunne godt tenke meg denne sammen med den diskret elegansen til en klassisk Patek Philippe Calatrava.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ble eier av en slik for en stund siden. Satte på en Seiko nylonrem, og det ble en fin klokke det ikke er så farlig med. 36mm uten krone.

     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med vintage Doxa, den er fin
     

    stolpe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2008
    Innlegg
    167
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    noruego skrev:
    Voff skrev:
    Spiralis skrev:
    Anonym skrev:
    noruego skrev:
    Kunne tenkt meg en slik en:




    Det vil si, jeg kunne tenkt meg lønningspose som ville satt meg i stand til å kjøpe den på ren impuls...
    Det er en av de styggeste klokkene jeg har sett noensinne.
    Veldig spesiell, men stygg? Nei uenig med deg der.
    Jo den var stygg ja. Ser ut som noe et slimete monster kunne a brukt fra B-science fiction film. Vanskelig å se at dette er laget av og for mennesker spør du meg. Et direkte heslig objekt. Totalt frastøtende! ::)
    Selv synes jeg den er styggpen. Liker kontraster, og kunne godt tenke meg denne sammen med den diskret elegansen til en klassisk Patek Philippe Calatrava.
    Syntes klokka var enormt tøft, masse detaljer. Men om den vil passe like godt på hånden som som på bildet, tviler!
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Finn er nede. har du noe info om klokken? bilde?
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    Ekorrefaen skrev:
    Finn er nede. har du noe info om klokken? bilde?
    Funker hos meg. Det er en Tag Heuer Grand Carrera calibre 17. Ca 2,5 år gammel. Men det ser man vel av linken nå :)
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Spiralis skrev:
    Den Sinn klokka har et ETA 955.652 quartzverk. Det kan forventes å holde tiden med en nøyaktighet innefor +/- 10-12 sek pr år. Den er fyllt med teflonolje og et mekanisk verk ville hatt problemer med å fungere veldig godt nedsenket i så tykk olje. Oljen og pakningene gjør at det er vanntett så langt ned som det har praktisk interesse. Dvs så dypt som det er mulig å dykke.

    Dette er forøvrig ikke et ur, det er en pansevogn med armlenke! Kassen er herdet til 1500 Vickers mot normalt for rustfrie kasser 300 Vickers, glasset er tykt og da mener vi TYKT! Det er antirefleksbehandlet og hardheten er 1800 Vickers. Det er for normalt bruk umulig å ripe. Finner dessverre ikke omregningtabeller så jeg kan gi hardheten i Brinell eller Rockwell som kanskje er mer kjent for de fleste. Men jeg antar at vi passerer 1000 Brinell med margin og at Rockwell tallet vil ligge over 100. ( Mettallurgi er IKKE mitt fagfelt! )

    Nå er dette uret laget for hard militær bruk, blandt annet er kronas posisjon flyttet for ikke å være veien ved div millitære aktiviteter, som rappelering og skyting. Navnet GsG9 har det fått etter den tyske spesialavdelingen "Grenzschutzgruppe 9 der Bundespolizei" Tysk antiterrorpoliti. De samme som reiste til Mogadishu, Somalia, og frigjorde passasjerene og manskapet fra et kapret Lufthansafly.

    Hvis klokka er i nærheten av å være like tøff som de som gav den navn er dette et arvestykke som vil følge flere generasjoner Wilhelmer, forutsatt at de sender den inn sånn hvert 7 år for batteribytte, og oljeskift !!

    Edit:
    Egentlig litt coolt å sende inn klokka si for oljeskift da! ;D
    Har faktisk ikke fulgt denne tråden på ei stund, og følgelig ikke fått lest ditt inserat, Spiralis. Veldig god og informativ beskrivelse av GsG9'ern, forresten! Det er en fryd å ikke behøve engste seg for og ripe opp glass og kasse - jeg bruker den daglig, og er storfornøyd med den. Det er ei relativt stor og tung ( solid ) klokke, men den merkes nesten ikke på arma...merkelige greier! Neoprenreima gjør at den sitter nokså tight og stødig. Ikke noe skrangling eller rasling som fra ei metallreim, nei!

    Lesbarheten er også suveren - både over og under vann, og de få gangene jeg har vært i sjøen, er det bare å skylle over den med ferskvann etterpå. Kunne sikkert hatt den med i dusjen og skylt av den der, men jeg dusjer heldst 100% in natura... ;)

    Uret går fortsatt uten det minste tegn til avvik. Og ja, jeg er klar over at det er et quartsverk. Et av de beste som er å oppdrive, faktisk. Det var en av grunnene til at jeg kjøpte nettopp denne! Så er det ikke så mange som har Sinn. Den har høstet mange lovord i løpet av sommeren. Utrolig hvor mange som bryr seg om hvilken klokke mean har på armen. Helt fremmede mennesker har kommet og spurt om hva slags klokke dette er, om de kan få lov til å se på den etc. Jeg er jo litt selektiv der, da. Det er ikke de mest utprega lommetyvkandidatene som får ta den nærmere i øyensyn!! Og de fleste blir overraska over tyngden og soliditenten. for "rock solid", det er disse klokkene. Kassene er jo laget av samme stålet som benyttes i det utvendige skroget på tyske u-båter.

    Ang. trykktesting, så står det godkjent til 5000 meter på baksida, men disse UX'ene er trykktestet til 12000 meter. SÅ djupt dykker ikke jeg...

    Jo, det er jo litt morro å sende klokka si inn til oljeskift...har faktisk ikke tenkt på den vrien før akkurat nå! Takk for ideen... ;D

    For øvrig mange lekre ur her i tråden. Det er flere Omega'er og Rolex'er som jeg kunne tenkt meg! Men det får klare seg med gammel-Omegaen ( som er nyservicert og går heilt flott! ), TAG-Heueren og Sinn'en.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:
    Ang. trykktesting, så står det godkjent til 5000 meter på baksida, men disse UX'ene er trykktestet til 12000 meter. SÅ djupt dykker ikke jeg...
    Pudding... :p
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    baluba skrev:
    VilhelmW skrev:
    Ang. trykktesting, så står det godkjent til 5000 meter på baksida, men disse UX'ene er trykktestet til 12000 meter. SÅ djupt dykker ikke jeg...
    Pudding... :p
    Jaaa... lyst å bli med en tur med paraglider'n?? Eller flyge-ekorndrakten? :D

    Jeg bare tuller, sjølsagt. SÅ gal er jeg ikke!
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Her er mitt nye ur. Likte så godt det enkle utseende. Har hatt en del klokker med masse "stæsj" i, så nå er det tilbake til det enkle igjen ;D







    mvh
    Lars
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    oyvind skrev:
    Ekorrefaen skrev:
    Finn er nede. har du noe info om klokken? bilde?
    Funker hos meg. Det er en Tag Heuer Grand Carrera calibre 17. Ca 2,5 år gammel. Men det ser man vel av linken nå :)
    Hei igjen. Ser nå at du kan få den ny fra forhandler for 32k (urverket.no) riktig nok ikke AD men men.
    Da har han nok fått en god rabatt på nyprisen hos forhandler, uansett tror jeg det burde være veldig mulig å få presset ned prisen en god del mer enn til 27k.
    Er vel ikke veldig ofte Tag Heuer klokker går på bruktmarkedet til over halv pris,
    så da virker 27k som litt vel mye.
    Ekorre
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.386
    Antall liker
    6.104
    Sted
    Holmestrand
    sclalars skrev:
    Her er mitt nye ur. Likte så godt det enkle utseende. Har hatt en del klokker med masse "stæsj" i, så nå er det tilbake til det enkle igjen ;D







    mvh
    Lars
    Stramt, enkelt og rent!
    Som alltid en mann med sans for stil og elegane.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    roesok skrev:
    Har bestilt denne til 58$. Usikker på kvalitet, med fin klokke.
    Den synes jeg er sabla fin. Har du noen lenke å dele med oss?
    Jepp, en småtøff klokke for en rimelig penge.
    Deler også ønsket om en link for kjøp.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    baluba skrev:
    roesok skrev:
    Har bestilt denne til 58$. Usikker på kvalitet, med fin klokke.
    Den synes jeg er sabla fin. Har du noen lenke å dele med oss?
    Bestilte herfra
    http://www.worldofwatches.com/

    De har dagstilbud, og igår stod denne i 58$. Nå ser jeg den er justert tilbake til 89$, men billig det og. Har lest at dette merket var opprinnelig laget i Sveits, men produksjonen er nå flyttet til Florida. Det er spesielt to merker der det stort utvalg og gode priser, Invicta og Swiss Legend. Fine klokker, men som sagt usikker på kvalitet.
    http://www.worldofwatches.com/detail.asp?iq=1&bo_products_id=&bo_products_variance_id=93044
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.193
    Antall liker
    819
    MaKi skrev:
    Har utelukkende positiv erfaring med Stowa. Jeg har en Airman.
    Servicegraden fra selskapet er eksemplarisk, jeg har hatt litt dialog med de og de er fantastiske å ha med å gjøre. For øvrig som alle andre tyske eller engelske selskaper med litt respekt for seg selv.

    Kvalitetsfølelsen på urene som er ganske rimelige, slutter ikke å overraske meg. De gir en langt "dyrere" følelse enn man skulle tro. I tillegg er ikke dette ur som alle har.

    En ting er negativt: det er lang leveringstid fra fabrikk.
    Enig; tok litt for å få levert denne. Har Stowa Seatime:
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    roesok skrev:
    baluba skrev:
    roesok skrev:
    Har bestilt denne til 58$. Usikker på kvalitet, med fin klokke.
    Den synes jeg er sabla fin. Har du noen lenke å dele med oss?
    Bestilte herfra
    http://www.worldofwatches.com/

    De har dagstilbud, og igår stod denne i 58$. Nå ser jeg den er justert tilbake til 89$, men billig det og. Har lest at dette merket var opprinnelig laget i Sveits, men produksjonen er nå flyttet til Florida. Det er spesielt to merker der det stort utvalg og gode priser, Invicta og Swiss Legend. Fine klokker, men som sagt usikker på kvalitet.
    http://www.worldofwatches.com/detail.asp?iq=1&bo_products_id=&bo_products_variance_id=93044
    Fin side. Mange gode tilbud på fornuftige ur virker det som. Takk for lenken. :) Bokmerket.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn