Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.636
    Antall liker
    2.832
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da vil det ramle inn en slik sak her om ikke så alt for lenge.
    Røslig sak; 5,2cm i diameter, og en matchvekt på voksne 180g....
    Kjenner at jeg nesten har litt lyst på en litt mindre av samme sort, bare med hvit urskive.... ;D (se bilde, ikke vanskelig å bli blank i augene av noe sånt...)

    Har dessuten både lyst på og håp om å få tilslag på den Grenen-saken jeg la ut bilde på. Synes nesten Grenen er enda lekrere enn Skagen....

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    De bør kjøpe dem et Casio digitalur eller en enkel Timex. Glem penisforlengerne.
     

    miata

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2005
    Innlegg
    370
    Antall liker
    1
    Viktigste for meg er at klokka går korrekt..
    Derfor kjøper jeg bare radiokontrollerte klokker..

    Casio F-91W er jo terroristklokka.. Du slipper nok ikke så lett inn i USA med den klokka der rundt håndleddet...
     
    O

    Ole I

    Gjest
    roesok skrev:
    De har dagstilbud, og igår stod denne i 58$. Nå ser jeg den er justert tilbake til 89$, men billig det og. Har lest at dette merket var opprinnelig laget i Sveits, men produksjonen er nå flyttet til Florida. Det er spesielt to merker der det stort utvalg og gode priser, Invicta og Swiss Legend. Fine klokker, men som sagt usikker på kvalitet.
    http://www.worldofwatches.com/detail.asp?iq=1&bo_products_id=&bo_products_variance_id=93044
    Ser den nå er på tilbud igjen til $58, da med sort plate.
    Men hvordan bestiller du til Norge? Må man via Jetcarrier?
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Ole I skrev:
    roesok skrev:
    De har dagstilbud, og igår stod denne i 58$. Nå ser jeg den er justert tilbake til 89$, men billig det og. Har lest at dette merket var opprinnelig laget i Sveits, men produksjonen er nå flyttet til Florida. Det er spesielt to merker der det stort utvalg og gode priser, Invicta og Swiss Legend. Fine klokker, men som sagt usikker på kvalitet.
    http://www.worldofwatches.com/detail.asp?iq=1&bo_products_id=&bo_products_variance_id=93044
    Ser den nå er på tilbud igjen til $58, da med sort plate.
    Men hvordan bestiller du til Norge? Må man via Jetcarrier?
    Jeg benyttet PayPal. Skal fungerer det, får se om klokken dukker opp om noen dager. Det firmaet ikke godtar er ordrer under 200$ betalt med vanlig kredittkort.
     
    O

    Ole I

    Gjest
    roesok skrev:
    Jeg benyttet PayPal. Skal fungerer det, får se om klokken dukker opp om noen dager. Det firmaet ikke godtar er ordrer under 200$ betalt med vanlig kredittkort.
    Ok, du går vegen utenom å fylle inn billing/shipping adress, men direkte i PayPal.
    Dyr frakt, dessverre.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.946
    Antall liker
    625
    miata skrev:
    Viktigste for meg er at klokka går korrekt..
    Derfor kjøper jeg bare radiokontrollerte klokker..

    Casio F-91W er jo terroristklokka.. Du slipper nok ikke så lett inn i USA med den klokka der rundt håndleddet...
    Hva er grunnen?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9


    Har meir til felles med denne karen enn Tempelridderen. La meg danse med min Casio.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Finger-edition. Casioen er ikkje noko den ikkje er, det likar eg. Og prisen på rundt 40,-

     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.556
    Antall liker
    106.693
    Torget vurderinger
    23
    Fy for satan - nå ble jeg helt kvalm! Få det vekk! Fysj og pføy! Dette er da en estetisk tråd..??
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.033
    Antall liker
    9.121
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Har lagt meg til en stygg uvane i det siste...handel på Ebay med Paypal konto....alt er gjort med noen raske klikk....

    Etter en titt i dene tråden, ble det disse klokkene....Den første havnet på noen få hundrelapper - de to andre var omtrent gratis....







    Mvh
    OMF
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.033
    Antall liker
    9.121
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Og da vant jeg auksjonen også....
    NOK 352,- inklusiv frakt...

    Jaja - kjekt med noen klokker, er særdeles lite flink til å ta av meg klokker når jeg jobber - så det blir ofte litt riper og da er det greit at det som er på armen ikke koster all verden!

    Kjenner ikke merket - er dette billigmerke til Casio...i så fall må jo dette være utrolig billig....

    Mvh
    OMF

     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    miata skrev:
    Viktigste for meg er at klokka går korrekt..
    Derfor kjøper jeg bare radiokontrollerte klokker..

    Casio F-91W er jo terroristklokka.. Du slipper nok ikke så lett inn i USA med den klokka der rundt håndleddet...
    Radiokontrolerte klokker har kun forbindlese med "radioen" i sørnorge. I Finnmark ligger vi for langt borte.

    Terroristklokka?? Hvorfor?? Edit: Ser at spørsmålet var stillt allerede.
     

    miata

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2005
    Innlegg
    370
    Antall liker
    1
    Spiralis skrev:
    miata skrev:
    Viktigste for meg er at klokka går korrekt..
    Derfor kjøper jeg bare radiokontrollerte klokker..

    Casio F-91W er jo terroristklokka.. Du slipper nok ikke så lett inn i USA med den klokka der rundt håndleddet...
    Radiokontrolerte klokker har kun forbindlese med "radioen" i sørnorge. I Finnmark ligger vi for langt borte.

    Terroristklokka?? Hvorfor?? Edit: Ser at spørsmålet var stillt allerede.
    Radiosignalene går hvertfall opp til trøndelagsdistriktet.

    Jeg kaller det terroristklokke fordi iht USAs etterettning så brukes disse klokkene av alle "avgangselevene" fra Al-Quidas bombeskole. Både som klokke til arm og bombe. Men det er vel snakk om en brøkdels promille som brukes av alle Casio F-91W som er produsert som er brukt/brukes av Al-Quida.
    Blir det samme som å si at en rød ladetkoste genser er terroristgenser :D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Alle vet at terrorister foretrekker grønn LaDetkoste, Miata. Hva er det du roter med nå? Klart at klokker og gensere kan brukes til å identifisere terrorister. Ser du ikke hvem som velger denne klokken her i tråden da? Det sier jo sitt. ::)
     
    O

    Ole I

    Gjest
    Dette er det snåleste armbåndsuret jeg har:

    (fargene er ikke helt riktige i dette iPhone bilde)

    • Timer vises med rød "dotter"
    • '5-minuttere' vises med gule "dotter"
    • minutter vises som grønne "dotter"

    Og jeg er fargeblind :)

    Men her viser ihvertfall klokka 08:43 (8 x 5-minuttere + 3 minutter)

    "Du, hvor mye er klokken"
    "Ja, si det du....."
     

    Vedlegg

    miata

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2005
    Innlegg
    370
    Antall liker
    1
    Ole I skrev:
    Dette er det snåleste armbåndsuret jeg har:

    (fargene er ikke helt riktige i dette iPhone bilde)

    • Timer vises med rød "dotter"
    • '5-minuttere' vises med gule "dotter"
    • minutter vises som grønne "dotter"

    Og jeg er fargeblind :)

    Men her viser ihvertfall klokka 08:43 (8 x 5-minuttere + 3 minutter)

    "Du, hvor mye er klokken"
    "Ja, si det du....."
    Bedre med en klokke som viser binærtall da... Så er det noe system i galskapen..

    Her er en med "jukselapp"

     
    O

    Ole I

    Gjest
    Å, jada. Har en veldig flott en som jeg bare MÅTTE ha da den heter 01 - The One, dvs det kan leses "OI" som jo er initialene mine :)

     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.636
    Antall liker
    2.832
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    OMF skrev:
    Har lagt meg til en stygg uvane i det siste...handel på Ebay med Paypal konto....alt er gjort med noen raske klikk....

    Etter en titt i dene tråden, ble det disse klokkene....Den første havnet på noen få hundrelapper - de to andre var omtrent gratis....







    Mvh
    OMF
    Fort gjort å havne "på kjøret", når en sitter om kveldene og kjeder røven av seg.
    Og man får jo helt greie saker for litt mer enn nada på ebay, og med paypal er det jo fort gjort....
    Sitter pr dags dato og venter inn 3 klokker og et sett xlr-kabler. Vetta søren hva jeg "gleder" meg mest til - tror fakta det er klokkene. Men er nok mest "spent" på kablene... ;D

    Er det for lite bruk av hifi`n som har fått deg "på kjøret", OMF? ;D Det var jaffal sånn det startet her.... Har vel blitt hakket mer selektiv i hva jeg bestiller hem etterhvert. Og klokker er jo en gøy hobby. Neste må nesten bli et monter til å oppbevare samlingen i...men da må jeg ha meg et lytterom først..... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.134
    Antall liker
    8.765
    Torget vurderinger
    1
    JanB3 skrev:
    Hentet denne på posten idag. En Aeromatic Power Reserve A1352. Ser da helt ok ut med tanke på finish. Den er litt stor med sine 48 mm, men det går.. :)
    Utrolig estetisk vakker! Jeg datt nesten av stolen her.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    JanB3 skrev:
    Hentet denne på posten idag. En Aeromatic Power Reserve A1352. Ser da helt ok ut med tanke på finish. Den er litt stor med sine 48 mm, men det går.. :)
    Den der hadde mye av elegansen til de gamle ( pre WWII ) tyske "fliegeruhren". Har lyst på en slik en ja! :D
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.033
    Antall liker
    9.121
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Proffen skrev:
    Er det for lite bruk av hifi`n som har fått deg "på kjøret", OMF? ;D Det var jaffal sånn det startet her.... Har vel blitt hakket mer selektiv i hva jeg bestiller hem etterhvert. Og klokker er jo en gøy hobby. Neste må nesten bli et monter til å oppbevare samlingen i...men da må jeg ha meg et lytterom først..... ;D

    mvh
    Proffen
    Vel - det er nok ikke mer alvorlig enn at jeg trengte ny klokke....Så det kommer nok ikke til å hope seg opp her...tror heller jeg skal begynne å hamstre litt mansjettknapper....

    Mvh
    OMF
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hva gjør dere som handler på ebay når selger oppgir ala dette: Ships to: N. and S. America, Asia, United Kingdom, Australia?

    Bør vel ikke spørre egentlig......tror det blir dyrt i lengden. Kjenner at jeg dras mot slike handlesteder. ::) ;)

    OMF; finnes MYE fint i mansjettknapper. Så var det at skjortene bør stå i stil også...
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det bestemt at vi reiser til Spania i oktober. Der ender det alltid med at jeg kjøper meg et ur. Det jeg har brukt til daglig bruk de siste to årene er et analog/digital-ur som kostet meg 12 euro, og det har tjent meg vel. Den digitale visningen har selvsagt alarm og stoppeklokke, noe jeg finner veldig greit i et armbåndsur. Men batteriet er i ferd med å si takk for seg, så den siste uken har ikke det analoge urverket klart å følge med tiden. Heldigvis holder det digitale fortsatt tiden, slik at jeg ikke kom for sent på jobben den dagen den begynte å sakke farten. Det er forresten veldig stilig, så jeg har funnet det hensiktsmessig å skifte batteri, eller kjøpe et helt make i oktober. Eventuelt begge deler, for guttungen ønsker seg en slik også.

    I dag bruker jeg en sort versjon av denne klokken til daglig bruk.



    Kjøpte den for omtrent åtte år siden. Den ble mye brukt de første fem, seks årene. Da jeg fant den fram igjen denne uken merket meg at svette og andre kroppslukter hadde tatt permanent bolig i den breie reimen, så den ble fjernet slik at kun den smale som klokken er festet til står igjen. Det er egentlig også det mest passende for en voksen mann, vil jeg hevde. Da ser den omtrent slik ut, men høyglanspolert og med sekundviser.



    Det er litt uvant med en så lett klokke på armen. Den veide betydelig mer med den breie reimen, og alle de fleste klokkene mine er også relativt tunge. Å fjerne den breie reimen har faktisk gitt meg et kick. Klokken er blitt svært elegant, og passer min daglige klesstil bedre enn den ungdommelige syttitalls-reimen. Jeg har selvsagt beholdt den for samlingens skyld. Når den er kald så stinker den ikke, så hvis jeg en gang slutter å bruke den vil det se fint ut på display.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.033
    Antall liker
    9.121
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    emotikon skrev:
    Hva gjør dere som handler på ebay når selger oppgir ala dette: Ships to: N. and S. America, Asia, United Kingdom, Australia?

    Bør vel ikke spørre egentlig......tror det blir dyrt i lengden. Kjenner at jeg dras mot slike handlesteder. ::) ;)

    OMF; finnes MYE fint i mansjettknapper. Så var det at skjortene bør stå i stil også...
    Hei!

    Du kan sende en melding til selger om han er villig til å sende til Norge....
    Noen er og andre ikke.

    Skjorter ja....kommer langt med en SKIKKELIG runde med strykejernet!

    Mvh
    OMF
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Okidoki.

    Jeg tok for noen dager siden frem skjortene mine som har blitt med på to flyttelass. Har nå ordnet meg med egen skjortegarderobe. Men kastet likevel to stappfulle søppelsekker. Så nå henger hverdags/fritidskjorter og finskjorter hver for seg. Så da er det bare å pusse mansjettknapper og legge dem i sin egen hylle/skuff ved siden av finskjortene.
    Om jeg tenker meg om er det også plass for mange nye klokker der.......
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    emotikon skrev:
    Hva gjør dere som handler på ebay når selger oppgir ala dette: Ships to: N. and S. America, Asia, United Kingdom, Australia?

    Bør vel ikke spørre egentlig......tror det blir dyrt i lengden. Kjenner at jeg dras mot slike handlesteder. ::) ;)

    OMF; finnes MYE fint i mansjettknapper. Så var det at skjortene bør stå i stil også...
    Har man god rating på eBay er det bare å ta kontakt. Gjennom årene har jeg alltid passet på å betale øyeblikkelig når jeg har vunnet en budrunde, eller straks jeg mottar sluttsum fra selger. Har man god rating som kjøper så er det lett å få selgere til å se bort fra slike restriksjoner.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    emotikon skrev:
    Hva gjør dere som handler på ebay når selger oppgir ala dette: Ships to: N. and S. America, Asia, United Kingdom, Australia?

    Bør vel ikke spørre egentlig......tror det blir dyrt i lengden. Kjenner at jeg dras mot slike handlesteder. ::) ;)
    På klokken som nå er underveis stod ikke Norge nevnt som land de sender til. Sendte en meil og fikk svar at det gjør de allikevel. Men var avhengig av PayPal på ordrer under 200$, eller ble bestillingen ikke akseptert. Gunstig kurs gjør at handel med $ er gunstig nå. Men sjekk frakt, store forskjeller der.
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    637
    Antall liker
    788
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    roesok skrev:
    Ole I skrev:
    roesok skrev:
    De har dagstilbud, og igår stod denne i 58$. Nå ser jeg den er justert tilbake til 89$, men billig det og. Har lest at dette merket var opprinnelig laget i Sveits, men produksjonen er nå flyttet til Florida. Det er spesielt to merker der det stort utvalg og gode priser, Invicta og Swiss Legend. Fine klokker, men som sagt usikker på kvalitet.
    http://www.worldofwatches.com/detail.asp?iq=1&bo_products_id=&bo_products_variance_id=93044
    Ser den nå er på tilbud igjen til $58, da med sort plate.
    Men hvordan bestiller du til Norge? Må man via Jetcarrier?
    Jeg benyttet PayPal. Skal fungerer det, får se om klokken dukker opp om noen dager. Det firmaet ikke godtar er ordrer under 200$ betalt med vanlig kredittkort.

    Hei, stilig klokke du har bestilt. Har klokka kommet frem?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn