Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    sandecker skrev:
    roesok skrev:
    Ole I skrev:
    roesok skrev:
    De har dagstilbud, og igår stod denne i 58$. Nå ser jeg den er justert tilbake til 89$, men billig det og. Har lest at dette merket var opprinnelig laget i Sveits, men produksjonen er nå flyttet til Florida. Det er spesielt to merker der det stort utvalg og gode priser, Invicta og Swiss Legend. Fine klokker, men som sagt usikker på kvalitet.
    http://www.worldofwatches.com/detail.asp?iq=1&bo_products_id=&bo_products_variance_id=93044
    Ser den nå er på tilbud igjen til $58, da med sort plate.
    Men hvordan bestiller du til Norge? Må man via Jetcarrier?
    Jeg benyttet PayPal. Skal fungerer det, får se om klokken dukker opp om noen dager. Det firmaet ikke godtar er ordrer under 200$ betalt med vanlig kredittkort.

    Hei, stilig klokke du har bestilt. Har klokka kommet frem?
    Klokka kom i dag. Stor og fin! Her avbildet sammen med en annen klokke jeg har, Tissot PRC 200.
     

    Vedlegg

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    766
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    roesok skrev:
    sandecker skrev:
    roesok skrev:
    Ole I skrev:
    roesok skrev:
    De har dagstilbud, og igår stod denne i 58$. Nå ser jeg den er justert tilbake til 89$, men billig det og. Har lest at dette merket var opprinnelig laget i Sveits, men produksjonen er nå flyttet til Florida. Det er spesielt to merker der det stort utvalg og gode priser, Invicta og Swiss Legend. Fine klokker, men som sagt usikker på kvalitet.
    http://www.worldofwatches.com/detail.asp?iq=1&bo_products_id=&bo_products_variance_id=93044
    Ser den nå er på tilbud igjen til $58, da med sort plate.
    Men hvordan bestiller du til Norge? Må man via Jetcarrier?
    Jeg benyttet PayPal. Skal fungerer det, får se om klokken dukker opp om noen dager. Det firmaet ikke godtar er ordrer under 200$ betalt med vanlig kredittkort.

    Hei, stilig klokke du har bestilt. Har klokka kommet frem?
    Klokka kom i dag. Stor og fin! Her avbildet sammen med en annen klokke jeg har, Tissot PRC 200.
    :D

    Uproblematisk frakt, toll og gebyrhandling?
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    sandecker skrev:
    roesok skrev:
    sandecker skrev:
    roesok skrev:
    Ole I skrev:
    roesok skrev:
    De har dagstilbud, og igår stod denne i 58$. Nå ser jeg den er justert tilbake til 89$, men billig det og. Har lest at dette merket var opprinnelig laget i Sveits, men produksjonen er nå flyttet til Florida. Det er spesielt to merker der det stort utvalg og gode priser, Invicta og Swiss Legend. Fine klokker, men som sagt usikker på kvalitet.
    http://www.worldofwatches.com/detail.asp?iq=1&bo_products_id=&bo_products_variance_id=93044
    Ser den nå er på tilbud igjen til $58, da med sort plate.
    Men hvordan bestiller du til Norge? Må man via Jetcarrier?
    Jeg benyttet PayPal. Skal fungerer det, får se om klokken dukker opp om noen dager. Det firmaet ikke godtar er ordrer under 200$ betalt med vanlig kredittkort.

    Hei, stilig klokke du har bestilt. Har klokka kommet frem?
    Klokka kom i dag. Stor og fin! Her avbildet sammen med en annen klokke jeg har, Tissot PRC 200.
    :D

    Uproblematisk frakt, toll og gebyrhandling?
    Gikk ca en uke fra jeg bestilte til den kom. Betalte via PayPal. Klokken kom igår fint innpakket i eske med prislapp pålydende 495$. Jeg betalte 58$ + shipping. På konto ser er trukket totalt kr 548,71. Skal være en god handel det.

    Handlet her:
    http://www.worldofwatches.com/index.asp?d=0&rid=googleinvicta
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    766
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Gikk ca en uke fra jeg bestilte til den kom. Betalte via PayPal. Klokken kom igår fint innpakket i eske med prislapp pålydende 495$. Jeg betalte 58$ + shipping. På konto ser er trukket totalt kr 548,71. Skal være en god handel det.

    Handlet her:
    http://www.worldofwatches.com/index.asp?d=0&rid=googleinvicta
    [/quote]

    Takk for tips.
    Mye fint på siden, grep muligheten å handlet. Bare å vente på pakke ;-)
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    sandecker skrev:
    Gikk ca en uke fra jeg bestilte til den kom. Betalte via PayPal. Klokken kom igår fint innpakket i eske med prislapp pålydende 495$. Jeg betalte 58$ + shipping. På konto ser er trukket totalt kr 548,71. Skal være en god handel det.

    Handlet her:
    http://www.worldofwatches.com/index.asp?d=0&rid=googleinvicta
    Takk for tips.
    Mye fint på siden, grep muligheten å handlet. Bare å vente på pakke ;-)
    [/quote]

    Ser de har mange kjente merker, men ikke like store rabatter på alt, spesielt de mest kjente merkevarene. To merker utmerker seg med stort utvalg og usedvanlig store rabatter; Invicta og Swiss Legend. Usikker hvor reelle førpriser er, ser at mange nettbutikker har store rabatter på disse.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Denne falt meget godt i smak.
    Rett og slett herlig å få på hånden!
    Ikke fullt så stoooor som jeg hadde forestilt meg, men med en matchvekt som egner seg til å slå folk i hjel med...

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    ....denne, derimot, har jeg ennå ikke blitt helt fortrolig med.... Litt liten, særlig i direkte sammenlikning med Casioen, men elegant "nok"....
    KAN ha å gjøre med at madamen svarte følgende, da jeg spurte hva hun syntes: "Den er fin, hvis du er homo og jobber på børsen..."

    Kan være den "vokser" med tiden, og da ikke pga filbytte eller endring i yrkesvei.... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    ....denne, derimot, har jeg ennå ikke blitt helt fortrolig med.... Litt liten, særlig i direkte sammenlikning med Casioen, men elegant "nok"....
    KAN ha å gjøre med at madamen svarte følgende, da jeg spurte hva hun syntes: "Den er fin, hvis du er homo og jobber på børsen..."

    Kan være den "vokser" med tiden, og da ikke pga filbytte eller endring i yrkesvei.... ;D

    mvh
    Proffen
    Det skal du ikke si. Det er ofte i slik små detaljer at egentlig personlighet viser seg, ofte ubevisst og uvitende/undertrykkende. ;D
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    baluba skrev:
    Proffen skrev:
    ....denne, derimot, har jeg ennå ikke blitt helt fortrolig med.... Litt liten, særlig i direkte sammenlikning med Casioen, men elegant "nok"....
    KAN ha å gjøre med at madamen svarte følgende, da jeg spurte hva hun syntes: "Den er fin, hvis du er homo og jobber på børsen..."

    Kan være den "vokser" med tiden, og da ikke pga filbytte eller endring i yrkesvei.... ;D

    mvh
    Proffen
    Det skal du ikke si. Det er ofte i slik små detaljer at egentlig personlighet viser seg, ofte ubevisst og uvitende/undertrykkende. ;D

    Ska vi slåss??

    ;D

    mvh
    Proffen
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Proffen skrev:
    baluba skrev:
    Proffen skrev:
    ....denne, derimot, har jeg ennå ikke blitt helt fortrolig med.... Litt liten, særlig i direkte sammenlikning med Casioen, men elegant "nok"....
    KAN ha å gjøre med at madamen svarte følgende, da jeg spurte hva hun syntes: "Den er fin, hvis du er homo og jobber på børsen..."

    Kan være den "vokser" med tiden, og da ikke pga filbytte eller endring i yrkesvei.... ;D

    mvh
    Proffen
    Det skal du ikke si. Det er ofte i slik små detaljer at egentlig personlighet viser seg, ofte ubevisst og uvitende/undertrykkende. ;D

    Ska vi slåss??

    ;D

    mvh
    Proffen
    Overkompensasjon er også et uttrykk for det samme. ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    roesok skrev:
    Noen som kjenner til merket JACQUES LEMANS? Høres i alle fall flott ut... F. eks. disse to synes jeg er fine. Fra 100 - 200£.

    http://www.worldofwatches.com/detai...ion_code=WMP090211153799320&rid=googleinvicta

    http://www.worldofwatches.com/detai...ion_code=WTV090111155264930&rid=googleinvicta
    Mener at de solgte et par modeller fra det merket billig på Ryanair-flyene før i tiden. Et som ut fra hukommelsen lignet på det siste du viser her var satt ned til 80 euro. Holdt på å kjøpe flere ganger, men det ble ikke til noe.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Lemans uret er nydelig. Det koster nesten ingenting.

    Det ligger et fint i svart skive og reim på amaon.uk tii £73.61, så prisen du oppgir er vel passe.
     

    Vedlegg

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Hvis noen ønsker å sikre seg en sjelden, lekker Scubapro 500, så ligger det en på tidssonen nå ;)
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Slo til på denne. Billig og ukjent kvalitet. Men klassisk og fin klokke.
     

    Vedlegg

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo helt knall med Triumph-logo. Stort tøffere kan det ikke bli, og kvalitet er da helt uvedkommende sålenge det er quarts. Da går den i alle fall presis, og kan i verste fall spise batterier annenhvert år.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.945
    Antall liker
    617
    baluba skrev:
    Det er jo helt knall med Triumph-logo. Stort tøffere kan det ikke bli, og kvalitet er da helt uvedkommende sålenge det er quarts. Da går den i alle fall presis, og kan i verste fall spise batterier annenhvert år.
    Kan ha noe med levetiden å gjøre.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Barbaresco skrev:
    baluba skrev:
    Det er jo helt knall med Triumph-logo. Stort tøffere kan det ikke bli, og kvalitet er da helt uvedkommende sålenge det er quarts. Da går den i alle fall presis, og kan i verste fall spise batterier annenhvert år.
    Kan ha noe med levetiden å gjøre.
    Mulig det, men min erfaring med billige ur fra markeder er at teknisk sett er hovedforskjellen at de er mye sultnere på batteri enn dyrere ur. Når et dyrt ur gjerne klarer å få et batteri til å vare i fem-seks år, klarer et billig ut gjerne ikke mer enn to år. I tillegg kommer selvsagt byggkvalitet, design og finish. Men urverkene i seg selv pleier å holde.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg er på utkikk etter en pent brukt Omega Seamaster "Great White". Noen som har erfaring med denne? Noen som ønsker å kvitte seg med sin?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    baluba skrev:
    Barbaresco skrev:
    baluba skrev:
    Det er jo helt knall med Triumph-logo. Stort tøffere kan det ikke bli, og kvalitet er da helt uvedkommende sålenge det er quarts. Da går den i alle fall presis, og kan i verste fall spise batterier annenhvert år.
    Kan ha noe med levetiden å gjøre.
    Mulig det, men min erfaring med billige ur fra markeder er at teknisk sett er hovedforskjellen at de er mye sultnere på batteri enn dyrere ur. Når et dyrt ur gjerne klarer å få et batteri til å vare i fem-seks år, klarer et billig ut gjerne ikke mer enn to år. I tillegg kommer selvsagt byggkvalitet, design og finish. Men urverkene i seg selv pleier å holde.
    Vet ikke om det kommer inn under kategorien ur men batteriet på relativt rimelige Citizen klokker holder i >10 år.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Eco-Drive
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    VilhelmW skrev:
    Jeg er på utkikk etter en pent brukt Omega Seamaster "Great White". Noen som har erfaring med denne? Noen som ønsker å kvitte seg med sin?
    Sleng ut en kjøpstråd på tidssonen. Regner med at muligheten for å få napp der er større.


    Edit: ser nå at du allerede har gjort det. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror ikke ecodrive kan regnes som billig her. Vi snakker om 10 til 30 euro.

    Anonym skrev:
    baluba skrev:
    Barbaresco skrev:
    baluba skrev:
    Det er jo helt knall med Triumph-logo. Stort tøffere kan det ikke bli, og kvalitet er da helt uvedkommende sålenge det er quarts. Da går den i alle fall presis, og kan i verste fall spise batterier annenhvert år.
    Kan ha noe med levetiden å gjøre.
    Mulig det, men min erfaring med billige ur fra markeder er at teknisk sett er hovedforskjellen at de er mye sultnere på batteri enn dyrere ur. Når et dyrt ur gjerne klarer å få et batteri til å vare i fem-seks år, klarer et billig ut gjerne ikke mer enn to år. I tillegg kommer selvsagt byggkvalitet, design og finish. Men urverkene i seg selv pleier å holde.
    Vet ikke om det kommer inn under kategorien ur men batteriet på relativt rimelige Citizen klokker holder i >10 år.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Eco-Drive
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Hei
    Sitter å ser filmen Paycheck (med Ben Affleck )
    Der så jeg en klokke fra Kenneth Cole som jeg falt litt for


    Er dette en klokke som kun er lagd til denne filmen,eller er det en modell som er for salg?
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    emotikon skrev:
    Det ble denne gang en Mondaine Evo Gents og har brukt den noen dager nå- etter mange månder uten å ha gått med klokke. Helt ok.
    Det stod mellom Classic og denne.
    Sånn har jeg og. Veldig grei klokke. Fin til røde seler.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.970
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    emotikon skrev:
    Det ble denne gang en Mondaine Evo Gents og har brukt den noen dager nå- etter mange månder uten å ha gått med klokke. Helt ok.
    Det stod mellom Classic og denne.
    Sånn har jeg og. Veldig grei klokke. Fin til røde seler.
    Hmmm...må begynne med seler igjen da kanskje. Kom et lite gufs fra 80-tallet her nå..... eller en del glade tanker fra den gang da ;)
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    emotikon skrev:
    dag1234 skrev:
    emotikon skrev:
    Det ble denne gang en Mondaine Evo Gents og har brukt den noen dager nå- etter mange månder uten å ha gått med klokke. Helt ok.
    Det stod mellom Classic og denne.
    Sånn har jeg og. Veldig grei klokke. Fin til røde seler.
    Hmmm...må begynne med seler igjen da kanskje. Kom et lite gufs fra 80-tallet her nå..... eller en del glade tanker fra den gang da ;)
    Skikkelige seler hører med i en hver herregardrobe ;D.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Har mottatt og tatt i bruk denne. Kjempefin klokke!
     

    Vedlegg

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hva slags urverk er det inni denne "Triumph"-klokka? For det er vel ikke sånn at mc-produsenten har begynt med klokkeproduksjon? Stilig er den, uansett! Jeg vil anta at det finnes en BMW-klokke også...

    PS: Jeg har fått luftboble i min relativt nyervervede Sinn UX GsG9, så sjøl om den fortsatt fungerer prikkfritt, og på sekundet riktig etter 4 måneders bruk (!!), må den sendes til fabrikk for ettersyn. Samtidig har et eller anna løsna og skrangler rundt inni min nyserviserte vintage Omega Seamaster, så den må også inn igjen for sjekk...og frua som lurte på hvor mange klokker jeg egentlig hadde bruk for!! Nå har jeg kun TagHeuer'en å sette min lit til.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    @ WilhelmW,

    Oljelekkasje i urverket?? ;D Det er alltid noe spesiellt med Sinn, også når de får feil! ;)

    Hvor mange klokker en mann har bruk for?? Fortell fruen at dette er noe hun ikke kan forstå! Hvor mange sko/kjoler eller vesker MÅ hun ha?? ;D
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    VilhelmW skrev:
    Hva slags urverk er det inni denne "Triumph"-klokka? For det er vel ikke sånn at mc-produsenten har begynt med klokkeproduksjon? Stilig er den, uansett!
    Det eneste det er opplyst om er japanese quartz movement. Kvalitet og holdbarhet ukjent, men går riktig og fungerer fint så langt. Tung og massiv. Fin er den og! Stod oppgitt til ord. $595, mener jeg betalt ca $70 ++ på et timestilbud. Ser den er utsolgt på den nettbutikken nå.


    Dette ser også ut til å være gode kjøp
    http://www.swisslegendoutlet.com/index.asp?d=0&rid=WOW

    http://www.worldofwatches.com/detai...332&promotion_code=TMB192211111332&rid=google
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Spiralis skrev:
    @ WilhelmW,

    Oljelekkasje i urverket?? ;D Det er alltid noe spesiellt med Sinn, også når de får feil! ;)

    Hvor mange klokker en mann har bruk for?? Fortell fruen at dette er noe hun ikke kan forstå! Hvor mange sko/kjoler eller vesker MÅ hun ha?? ;D
    Har ikke oppdaga noen oljelekkasje, men i sommer oppdaga jeg ei luftboble inni klokka. Spm er oljefylt...klokka altså... ;D Sinn vil ha den inn for sjekk, og sikkert oljeskift!!! Litt artig med ei klokke som skal ha nytt batteri OG ny olje hvert 7. år. Jeg har ikke vært borti ei klokke med bedre lesbarhet, også under vann. Og dønn solid er den også - behøver ikke være redd for riper, støt og sånt. Jeg liker'n!!
     

    Joar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    352
    Torget vurderinger
    3
    Første mekaniske klokka jeg kjøpte i 2007

    Maktime Aviator, her med ettermontert zulu strap
    Handlet på ebay, og klokka er nå nede i Tyskland for service.
    Den fortet ganske mye, håper de får justert det.

    Så ble jeg jo bitt av basillen :)


    Drømme klokka i siden konfirmasjons alderen
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn