Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    C. Alshus skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg er på utkikk etter en pent brukt Omega Seamaster "Great White". Noen som har erfaring med denne? Noen som ønsker å kvitte seg med sin?
    Sleng ut en kjøpstråd på tidssonen. Regner med at muligheten for å få napp der er større.


    Edit: ser nå at du allerede har gjort det. :)
    Men noen "Great White" dukket ikke opp. Ganske skjeldne, disse... Er det noen som har nyere Seamastere som man har planer om å kvitte seg med? Send pm, gjerne med bilder.

    Ser forøvrig at det ligger en Sinn U2 på Tidssonen. Flott klokke for oss som vil ha noe skikkelig holdbart - jeg har jo Sinn UX GsG, så for min del er det uaktuelt.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.652
    Antall liker
    1.085
    Torget vurderinger
    1
    Då vart det jaggu meg ein Seamaster automatikk på meg ;D
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gratulerer med fin klokke! Kan godt tenke meg ei sånn...men så var det denne hvite GMT'en, da! Jeg er litt hekta på den - eller kanskje det blir en ny GMT type 007.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.652
    Antall liker
    1.085
    Torget vurderinger
    1
    Autorisert forhandlar i Bergen selde ut Omega til halv pris ;D. Såg ein på Finn som har kjøpt klokke same staden,quartz, som ville selja for eit par tusen over det han betalte :D.
    Takk Wilhelm, eg er veldig nøgd sjølv. Eg har eigentleg tenkt at eg ville ha Breitling, men etter at eg kjøpte klokka sist veke har eg hatt nokre dagar i London. Der har eg sett litt på ulike klokker og vert berre meir og meir nøgd med denne.
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Jeg fikk nå lyst på en Casio WVQ-110TDE-1A2ER etter å ha besøkt hjemmesida til Casio, og til min store overraskelse så ser jeg at klokka skal kunne stille seg selv hvis jeg skjønte det riktig. Har visst noe å gjøre med radiosignaler som klokka reagerer på.

     
    S

    Sjur T

    Gjest
    Synes det er gøy med klokker selv og det er ved siden av hifi min store lidenskap.

    Har pr i dag en Oris Diver med lenke.

    http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?watchid=11&ln=en

    Synes disse klokkene er noe av de bedre du får kjøpt for en "fornuftig pris".

    Har hatt flere Breitling modeller, Både Crosswind Special og Avenger Airwolf, men synes ikke Oris ligger tilbake for disse. Hverken utseendemessig eller med tanke på kvalitet.

    Verdt å ta en titt på hjemmesiden til Oris.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.977
    Antall liker
    108.254
    Torget vurderinger
    23
    ORIS er et litt"uoppdaget" merke, desverre, for kvaliteten er aldeles upåklagelig, og det samme gjelder finishen.

    Jeg har i snart 10 år brukt denne ORIS-modellen - en TT1, som dagligklokke, aldri noe problemer og den ser fortsatt ut som ny. Titan hus, med sølvhvit skive som er ganske uvanlig, de er som oftest sorte.





    Har også en regulator-type TT1, den såkalte "Meistertaucher" - denne er tilnærmet ubrukt, bare tatt ut for å se på og prøve litt... Er nok ingen særlig aktiv dykker selv om jeg er god på bunnen.. ;D ;D
     

    Vedlegg

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.939
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Her er min gamle Oris automatic med pekedato, kjøpt i halvfylla av et langbeint støkke ekspeditr.se fra Karibien på Heathrow ca. 1996.



    Siden jeg er velsignet med like grov kroppsbygning som brødrene Schleck passer det greit med en liten rektangulær kasse. Sort skive og sifre i art deco er meg.
     

    Vedlegg

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.398
    Antall liker
    5.046
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Pekedato er stilig. Hva slags musikkstyringsinnretning er det Orisen henger på, Valentino?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.977
    Antall liker
    108.254
    Torget vurderinger
    23
    Vel, Valentino, nå kjenner ikke jeg Schleck Brothers eller deres kroppsbygning, men okkesom så passer ikke små fislete urverk på Sluket's velproporsjonerte übermaskuline håndledd.. 8) 8)

    Det gjør derimot denne XEMEX firkantede kronografen, da den ruver greit i landskapet. Dette er den eneste ikke-runde klokke jeg har/har hatt da jeg ikke er spesielt glad i mekaniske verk som er kvadratiske. Denne ene kjøpte jeg pga. kvaliteten og det brutalt barske designet; hadde et par XEMEX fra før som også er bra.





    Litt senere kjøpte jeg også denne, som er samme urverket men i tradisjonell rund kasse.






    For å bekrefte at man ER relativt syk så kom denne i hus også, for å ha rekka, liksom...
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.977
    Antall liker
    108.254
    Torget vurderinger
    23
    Da kan vi like godt ta med resten av XEMEX samlingen også, hvorfor jeg liker disse er at de er meget komfortable å bære, med "lugs" som er bevegelige og følger armen. I tillegg designet og kvaliteten selvsagt.




    XEMEX Speedway, med engine-turned skive og skjult krone. Smoooth....





    XEMEX Worldtimer, GMT utgave med ekstra tidssone (24 timer) og storbyer plassert rundt på ringen.
     

    Vedlegg

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Jeg tenker det kan være en god ide å ha noen ulike armbåndsur liggende på lur, for det ble en gang til at jeg kjøpte en ekstra klokke for moro skyld, men da skjønte jeg etter hvert at klokka bare passet til pen skjorte og ikke en vanlig t-skjorte. Altså jeg trodde vel egentlig at jeg kunne erstatte klokka jeg hadde fra før uten at det var motivet (hadde tilfeldigvis god råd), men der tok jeg feil.

    Tror nok det var den sorte lærreima som så litt snål ut mot den bleike armen min uten skjorte på. Var ellers vant til å gå med en klokke av bare metall.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg har ikke vært borti det merket / fabrikatet før, men det var da litt av noen støkker finmekanikk, Sluket!!! Nesten på høyde med Sinn GsG'en... ;D

    Hva er diameter OG vekt på disse? Ser ut som det er minst 0,5 kg edelstål i hver. Opplysninger,takk - og gjerne linker!
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.316
    Antall liker
    24.939
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Vel, Valentino, nå kjenner ikke jeg Schleck Brothers eller deres kroppsbygning, men okkesom så passer ikke små fislete urverk på Sluket's velproporsjonerte übermaskuline håndledd.. 8) 8)
    Andy og Fränk.

    Tar du klokka som (Den er jaggu større enn håndleddet!) Fränk har på seg blir jeg imponert. Ser forresten ut som at Andy driver og koser litt på sin.

    coolbiz skrev:
    Hva slags musikkstyringsinnretning er det Orisen henger på, Valentino?
    "Forforsterkeren" min, en Squeezebox Touch.
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Et par bilder til av XEMEX avenue chronograph
    Den var kul!!

    Huff jeg trenger egentlig ikke å få vekket utskiftningskløen for klokker i meg...:-/ hehe!

    Har også en TT1 som dagligklokke, perfekt klokke for det meste. Siden den er med sølvkasse og lenke gjør den ikke skam på å bli brukt sammen med drass heller...

    Skal nok ha meg igjen. en Breitling Crosswind Special med tiden. Angrer som en hund på at jeg solgte den Chronografen. Ellers er en svart Rolex Submariner høyt oppe på lista...
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.977
    Antall liker
    108.254
    Torget vurderinger
    23
    Valentino skrev:
    pengesluk skrev:
    Vel, Valentino, nå kjenner ikke jeg Schleck Brothers eller deres kroppsbygning, men okkesom så passer ikke små fislete urverk på Sluket's velproporsjonerte übermaskuline håndledd.. 8) 8)
    Andy og Fränk.

    Tar du klokka som (Den er jaggu større enn håndleddet!) Fränk har på seg blir jeg imponert. Ser forresten ut som at Andy driver og koser litt på sin.

    coolbiz skrev:
    Hva slags musikkstyringsinnretning er det Orisen henger på, Valentino?
    "Forforsterkeren" min, en Squeezebox Touch.
    Det der er ikke ARMER, det er bare en slags oppheng for hendene.. Gi de hestene litt høy, for Guds skyld..
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.977
    Antall liker
    108.254
    Torget vurderinger
    23
    VilhelmW skrev:
    Jeg har ikke vært borti det merket / fabrikatet før, men det var da litt av noen støkker finmekanikk, Sluket!!! Nesten på høyde med Sinn GsG'en... ;D

    Hva er diameter OG vekt på disse? Ser ut som det er minst 0,5 kg edelstål i hver. Opplysninger,takk - og gjerne linker!
    De er ikke så håpløst unødvendig overdim. som du ser på et mere fjasete merke, dette er i første rekke form følger funksjon. De runde modellene er rundt 40 mm., og den firkantede er faktisk mindre og ganske nett. Vekten er slik den må bli når det er stål. Og det virkelig geniale er den bevegelige innfestingen til reima.

    Har ingen linker, men jeg vil tro at de fortsatt har en egen hjemmeside.. De modellene jeg har er fra fem til ti år gamle nå, så jeg vet ikke om de fortsatt er på programmet. Den runde kronografen burde være det; den har den klassiske XEMEX formen det hele startet med. Kostet ca. $ 5.400.00 i sin tid.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.977
    Antall liker
    108.254
    Torget vurderinger
    23
    xemex.ch er oppegående side. Ser at de har gått over til Quartz på den runde "Offroad" kronografen. Det var litt synd - godt man har den mekaniske da!

    Forøvrig er den nyere XE5000 serien nverdt å ta en titt på.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.398
    Antall liker
    5.046
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    coolbiz skrev:
    Hva slags musikkstyringsinnretning er det Orisen henger på, Valentino?
    "Forforsterkeren" min, en Squeezebox Touch.
    Javisst er det det.. :-[
    Jeg fikk det for meg at den var for stor til å være en Touch og at den måtte være en i-Padde klone eller noe den duren.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.471
    Antall liker
    26.709
    Torget vurderinger
    24
    iSaint skrev:
    Fosse skrev:
    Fosse skrev:
    Spiralis skrev:
    Betyr det at man kan gratulere Fosse med et stilfullt og tidløst ur av meget god familie? ;D

    Ikke det minste misunnelig, neida ikke i det hele tatt!! :-[
    Dere tåler et nærbilde også.

    Ellers var jeg innom Amsterdam Watch Company og Amsterdam Vintage Watches blandt flere i sommer, ble litt hektet etter å ha plukket opp Portoguesen i Paris.
    http://www.amsterdamvintagewatches.com/productsx.php?scid=28 og http://www.awco.nl/index.php?id=1&taal=1
    Jeg har lyst på en klokke til. Enten en enklere Panerai eller IWC Pilots Classic da som chronograf eller Mark XVI:
    Noen som har synspunkter på hva som kan være et naturlig andrevalg? Det bør absolutt være sort skive da jeg er litt opptatt av at klokkene skal være litt ulike.


    Har hatt en nederste av disse siden 2006, og er svært godt fornøyd.

    Har dog skiftet reimen til et NATO-band til $20 :)

    iSaint
    Har du bilde av herligheten med Nato-band? Har nettopp kjøpt chronografen og er litt nysgjerrig på alternative reimer.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    627
    Plukket opp denne for gullpris hos en mynthandler, før gullprisen føyk i været. Men damen synes den er for gammeldags :eek:
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.977
    Antall liker
    108.254
    Torget vurderinger
    23
    Barbaresco skrev:
    Plukket opp denne for gullpris hos en mynthandler, før gullprisen føyk i været. Men damen synes den er for gammeldags :eek:

    Hehehe... opplevde det samme med kona. Det er nettopp derfor du KAN finne slike til gullpris - kvinnens smak er uransakelig og uhyggelig langt fra relevans til objectets "cool image" osv. Samme greia i utlandet, brukte dameur i helgull koster "gullpris" stort sett over alt, FORDI det ikke er nytt eller "hipt".
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.948
    Antall liker
    627
    Hjelper like lite å si "Ulysse Nardin" som å si "Mark Levinson" eller "Dynamic Precision" ;D
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    C. Alshus skrev:


    Nato er deilig behagelig. Og billig.
    Min er identisk med denne. Helt enig med C. Alshus - veldig komfortabelt med NATO-band, slitesterkt er det også.

    iSaint
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.471
    Antall liker
    26.709
    Torget vurderinger
    24
    Takker for bilder gutter, dette ser virkelig flott ut.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    De to siste ankomne i samlingen, Burcherer Alarm og IWC cal. 88.

    Sakset fra tidssonen:

    Startet dagen med gårsdagens kjøp som ble gjort i en møbelforretning litt utpå kvelden i går. Fin klokke og hyggelig selger.






    Så avslutter jeg kvelden med penklokken, som jeg fikk/arvet for noen uker siden. Jeg hadde vært hos mine foreldre og spist middag. Mens vi inntar kaffe og noe attåt kan min far fortelle at hans far, som døde i 1970, hadde en IWC i gull. (Kjenner at jeg blir gira).Denne hadde han kjøpt på fabrikken i Sveits omtrent i 1957. Etter hansa død har uret ligget urørt i et smykkeskrin helt til jeg fikk pølsefingrene mine på det. Han hadde forøvrig en Omega til hverdags. Så denne klokken ble kun brukt hver søndag i en ti, kanskje 12 år. Muligens lørdager også. Lite brukt altså. Uret kom på en Elastia Flexus lenke i 14k. Regner også med at kassen er i samme legering. Har forøvrig ikke funnen noen slike merker på yttersiden. Har fått montert en enkel alligator skinnreim istedet. Uret har forøvrig kalber 88 verk.


     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.471
    Antall liker
    26.709
    Torget vurderinger
    24
    Nydelig!!!

    Takker for flott histore.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.587
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Veldig mye flott i denne tråden gjør den til en av mine favoritter. Det er godt jeg er vant med at venner har flottere hifi og biler enn meg, for ellers ville jeg følt alvorlig kraftig misunnelse. Det ligger heldigvis ikke i min natur å være misunnelig, og fram til jeg er gjeldfri er det uaktuelt å bruke flere tusen på en klokke. Det er ikke så mange år til, så jeg skal klare å holde ut.

    Det eneste jeg har bidratt med i tråden til nå er min i år 50 år gamle sveitsiske Ciny. Det er egentlig en Certina, som ble laget/satt sammen på mange forskjellige eldre fabrikker som Certina kjøpte opp på femtitallet. Ciny var en av dem, men jeg har faktisk omsatt flere ur med samme urverk men forskjellig design en periode jeg pleide å stikke innom gamle urmakere og kjøpe opp det de hadde av gamle usolgte armbåndsur.

    På grunn av mine budsjetter finner jeg stor glede i å kjøpe billigklokker når jeg er ute og reiser. Ærlig kinamikk, ikke piratkopier av det ene eller andre. Og de fungerer helt fint fram til batteriet går. Normalt klarer de knappe to år før skifte av batteri. Det er derfor selgerne villig gir med ekstra batterier til kundene. I år kom jeg hjem med hele tre klokker. Den ene utelater jeg. Det er en fake gullklokke som ser ganske raff ut med sitt sekstitalls retroutseende. Firkantet urkasse og ganske fin lenke, men ikke så interessant å vise fram. Det vil si, jeg glemte å ta bilde av den da jeg planla denne tråden.

    Dessuten er det ikke vanlig at jeg kjøper ur til finbruk i den prisklassen, så det jeg kjøpte i år hører med til unntakene. For meg er det sportsur som teller når jeg handler billige klokker. Merket CS Collection opplever jeg som safe kjøp. De viser riktig tid helt til batteriene sakte men sikkert blir dårlig på slutten. Den fake gullkokken jeg kjøpte i år er CS, og det er også et av sportsurene. Det tredje uret er av ukjent merke for meg, Anike. Det blir litt spennende å se hvordan det holder seg, men jeg antar at det er omtrent samme urverk som det som står i hverdagsuret jeg kjøpte for to år siden. For ca en måned siden gikk batteriet, men digitaldelen av klokken går fortsatt rett. Viserne har helt sluttet å gå rundt nå, så vi kan si at batteriet holdt i et år og 11 mnd. Skal skifte batteri før eller siden, men med ny pryd på armen haster det ikke. Guttungen liker det, så han kan få det hvis han vil. Noe han neppe vil, for han fikk et raft og stilrent digitalur av meg i går.

    Klokken til venstre med både analog og digital visning er Anike, mens det til høyre er CS. De tar seg veldig mye bedre ut i virkeligheten, spesielt det til høyre. Det er faktisk meget raft imo, og har vakt litt oppsikt den siste uken. Litt synd at det fine rutemønsteret på uskiven ikke synes skikkelig på bildet. Også det til venstre tar seg mye bedre ut i virkeligheten, og har faktisk et litt brutalt preg som jeg liker. Knappene gir et mye bedre inntrykk enn det som det erstattet, så jeg er optimist mtp holdbarhet. Andre her inne vil kanskje si at det er vulgære klokker, men sålenge jeg liker dem så bryr jeg meg ikke. Kongen av kinamikk, det er meg. ;D
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Barbaresco skrev:
    Plukket opp denne for gullpris hos en mynthandler, før gullprisen føyk i været. Men damen synes den er for gammeldags :eek:

    Hehehe... opplevde det samme med kona. Det er nettopp derfor du KAN finne slike til gullpris - kvinnens smak er uransakelig og uhyggelig langt fra relevans til objectets "cool image" osv. Samme greia i utlandet, brukte dameur i helgull koster "gullpris" stort sett over alt, FORDI det ikke er nytt eller "hipt".
    Det har jeg nylig også smertelig oppfattet.
    Brodern sjekket ut hva vi kunne forvente å kunne få solgt moderns gullamrmbåndur for.
    Ble renset og rep. for 2K for 3-4 år siden og da jeg spurte om verdi, så fikk jeg sjokk.
    Ble fortalt at om en skulle kjøpe noe tilsvarende i dag........så ca. 70K sa urmakeren på Karl Johan.
    Vi hadde da en viss forhåpning om kanskje å få solgt det for rundt en femtedel, men en ny runde som brodern foretok medførte at vi fikk en nedtur...........gullpris burde gå greit 8)

    Mvh.KW
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.374
    Antall liker
    4.024
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Flott klokke, Fosse.

    Plukket opp denne i forrige uke etter å ha siklet ned tastaturet i fem uker. Fikk napp i grevens tid, for det var en annen som hadde avtalt å kjøpe den, men som ikke dukket opp. Femti produserte eksemplarer.


     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn