Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    Er det noen som har erfaring, eller kjenner noen med erfaring av Oris urene i titan? (dykkerserien) Pro´s and Con´s !? :) ...

    mvh
     
    S

    Sjur T

    Gjest
    musicus skrev:
    Er det noen som har erfaring, eller kjenner noen med erfaring av Oris urene i titan? (dykkerserien) Pro´s and Con´s !? :) ...

    mvh
    Har denne med titanlenke: http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?watchid=11&ln=en

    Knallbra både kvalitet og pris synes jeg. Ikke voldsomt dyr i forhold til noen av de andre klokkene jeg har hatt,men ligger ikke tilbake kvalitesmessig eller ikke minst den kvalitetsfølelsen når du har den på handa for andre merker type Rolex,Breitling IWC osv.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Sjuris skrev:
    musicus skrev:
    Er det noen som har erfaring, eller kjenner noen med erfaring av Oris urene i titan? (dykkerserien) Pro´s and Con´s !? :) ...

    mvh
    Har denne med titanlenke: http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?watchid=11&ln=en

    Knallbra både kvalitet og pris synes jeg. Ikke voldsomt dyr i forhold til noen av de andre klokkene jeg har hatt,men ligger ikke tilbake kvalitesmessig eller ikke minst den kvalitetsfølelsen når du har den på handa for andre merker type Rolex,Breitling IWC osv.
    Takker for svar og erfaring, kunne godt tenke meg en slik, er det en 44 mm? Og hva ligger den på i pris, sånn ca (ta det gjerne på pm)?

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Da har nysgjerrigheten tatt overhånd etter at min Longines Legende Diver ble solgt for noen uker siden :)

    Har vært litt interessert i Oris urene en tid, de er både maffige og plane, så nu er det gjort en avtale om kjøp av denne Oris Diver TT1 i Titan til uken :D

    44mm deres synes nesten litt liten i denne sammenhengen, mens deres 47mm kanskje blir neste ur om man trives med denne ;D



    mvh
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Ny "gamling" hos meg, Seamaster fra 50-tallet. Cal 283.

     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.319
    Torget vurderinger
    24
    Flott, gir assosiasjoner til Art Deco. Særdeles gjennomført med så mange kantede detajer. Denne likte jeg.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Fosse skrev:
    Flott, gir assosiasjoner til Art Deco.
    Er ikke det bare en mere politisk korrekt måte å si at du har en lengsel tilbake til en tid der: " Menn var menn, biler var biler og kvinner,- jo kvinner var tilbehør! " ;D



    Edit: Sørgelig klar over at jeg er født alt for sent jeg. ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.319
    Torget vurderinger
    24
    Det er klart vi er to som er født for sent
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    Hei,

    Ble en liten julepresang til meg selv, var i Aberdeen og grunnet vær forsinket offshore, en liten rusletur på byen så fant eg en Breitling butikk, til alt overmål hadde de 30% på diverse klokker som skulle få en ny modell erstattning så det ble kjøp av denne da.
    Breitling superocean hertiage 38
    Små handledd og vant med Rado så 38mm passet meg fint, godt fornøyd. Ha en fortsatt fin Jul og et Riktig Godt Nyttår
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7





    Ja, det tok helt av. Nå er det stopp for en lang stund fremover.
    Handlet hos Urmakermester Tidemann i Oslo.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg må ha meg ny klokke snart. Tag-Heueren min forter nå 30min i døgnet! Den har alltid før sakket 5min i uka. Har brukt alt for mye penger på dette møkkauret som ingen får tilå gå korrekt :(. Billigere å kjøpe nytt ur.

    Denne frister. Solcelleopplading og radiostyrt.
     

    Vedlegg

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    C. Alshus skrev:





    Ja, det tok helt av. Nå er det stopp for en lang stund fremover.
    Handlet hos Urmakermester Tidemann i Oslo.
    Ja, brødrene Tidemann har mange fristelser å by på. Også er de så fullstendig og genuint opptatt av klokker. Skulle nesten tro de var audiofile også.
    Aldri hørt annet enn skryt av den butikken.

    Nydelig, klassisk GO Sixties du har fått deg der, Alshus !
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Voff skrev:
    Tror jeg må ha meg ny klokke snart. Tag-Heueren min forter nå 30min i døgnet!
    Si at det er en 6000 med stållenke! Si at du lar den gå for en hyggelig pris. Min holder tida fint. Den går 5 minutter for fort, fordi jeg går 5 minutter for seint. Sånn har det vært siden jeg fikk den for rundt 11 år siden, men jeg har omsider slitt ut lenka. En kjapp runde på bygda endte med en prisantydning på kr. 7500,- for ny lenke....
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med fantastisk GO, Alshus!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    Tror jeg må ha meg ny klokke snart. Tag-Heueren min forter nå 30min i døgnet! Den har alltid før sakket 5min i uka. Har brukt alt for mye penger på dette møkkauret som ingen får tilå gå korrekt :(. Billigere å kjøpe nytt ur.

    Denne frister. Solcelleopplading og radiostyrt.
    Noen som har erfaring med å kjøpe klokke fra utlandet over nettet? Finner ikke denne i Norge....
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.259
    Antall liker
    105.667
    Torget vurderinger
    23
    Har kjøpt rundt 15 stk. totalt fra utlandet, over ca. like mange år. Aldri hatt problemer eller blitt "blåst".
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    Si at det er en 6000 med stållenke! Si at du lar den gå for en hyggelig pris. Min holder tida fint. Den går 5 minutter for fort, fordi jeg går 5 minutter for seint. Sånn har det vært siden jeg fikk den for rundt 11 år siden, men jeg har omsider slitt ut lenka. En kjapp runde på bygda endte med en prisantydning på kr. 7500,- for ny lenke....
    Nei. Det er en 2000 med stållenke:


    Merk at klokka viser 16:24 til tross for at bildet ble tatt 15:40. Jeg stilte den i går ;D

    Merk også at en av knottene er ramlet av ;D
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.143
    Antall liker
    8.509
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Har kjøpt rundt 15 stk. totalt fra utlandet, over ca. like mange år. Aldri hatt problemer eller blitt "blåst".
    Har du noen bestemte leverandører du kan anbefale?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.444
    Antall liker
    26.319
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer Alshus. Jeg vurderte samme ur selv. Men, fant ut at jeg trengte et røffere ur når jeg allerede hadde Portuguese. Siste kjøpet ditt står fortsatt på lista over klokker jeg har lyst på. Jeg liker i grunnen alle klokkene du har vist frem her, fantastisk mye spennende og stilrent.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Voff skrev:
    Tror jeg må ha meg ny klokke snart. Tag-Heueren min forter nå 30min i døgnet! Den har alltid før sakket 5min i uka. Har brukt alt for mye penger på dette møkkauret som ingen får tilå gå korrekt :(. Billigere å kjøpe nytt ur.

    Denne frister. Solcelleopplading og radiostyrt.
    Er det ikke reell fare for at en klokke med solcelleopplading vil ha en tendens til å sakke i dette landet..
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Karma skrev:
    Voff skrev:
    Tror jeg må ha meg ny klokke snart. Tag-Heueren min forter nå 30min i døgnet! Den har alltid før sakket 5min i uka. Har brukt alt for mye penger på dette møkkauret som ingen får tilå gå korrekt :(. Billigere å kjøpe nytt ur.

    Denne frister. Solcelleopplading og radiostyrt.
    Er det ikke reell fare for at en klokke med solcelleopplading vil ha en tendens til å sakke i dette landet..
    Nei, de trenger veldig lite lys.

    En Citizen eco drive klokke kan gå alt fra 30 dager til 8,7 år før den trenger ny lading.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.303
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Geir Kristiansen skrev:
    Noen som har erfaringer med denne?



    Seiko Premier SRX001P1

    Ikke annet enn at Seiko i alle prisklasser er veldig mye for pengene.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet det er et vanskelig spørsmål og at det avhenger veldig av klokken, men hvor stor klokke kan man egentlig ha om man er kronisk tynnvrista?

    Er 43mm veldig svært?

    Skal kjøpe på nett så ingen prøving på forhånd.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Diameter er en ting, tykkelse en annen. Du kan vel prøve i butikk?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn