Wergeland
Overivrig entusiast
13mm høy, så det er ingen liten klokke.ArtDeco skrev:Diameter er en ting, tykkelse en annen. Du kan vel prøve i butikk?
Denne klokken kan ikke prøves i butikk. Selges kun fra produsentens nettside.
13mm høy, så det er ingen liten klokke.ArtDeco skrev:Diameter er en ting, tykkelse en annen. Du kan vel prøve i butikk?
Tenkte du kunne prøve en av tilsvarende størrelse for å se om den matchet håndleddet.Wergeland skrev:13mm høy, så det er ingen liten klokke.ArtDeco skrev:Diameter er en ting, tykkelse en annen. Du kan vel prøve i butikk?
Wergeland skrev:Jeg vet det er et vanskelig spørsmål og at det avhenger veldig av klokken, men hvor stor klokke kan man egentlig ha om man er kronisk tynnvrista?
Er 43mm veldig svært?
Skal kjøpe på nett så ingen prøving på forhånd.
Ja, jeg burde nok ta meg en tur og prøve en tilsvarende stor klokke.ArtDeco skrev:Tenkte du kunne prøve en av tilsvarende størrelse for å se om den matchet håndleddet.Wergeland skrev:13mm høy, så det er ingen liten klokke.ArtDeco skrev:Diameter er en ting, tykkelse en annen. Du kan vel prøve i butikk?
MaKi skrev:Det meste over 40 er stort når man har tynne håndledd, synes jeg personlig. Det kommer naturligvis litt an på høyden på klokken og designet forøvrig. Jeg har tynne håndledd og bruker ofte en ren, ikke så høy 40mm Stowa pilot. Ville absolutt ikke hatt større.
Til dykking, sport ol. er ting litt annerledes, men for stort er som regel ikke pent.
Wergeland skrev:Jeg vet det er et vanskelig spørsmål og at det avhenger veldig av klokken, men hvor stor klokke kan man egentlig ha om man er kronisk tynnvrista?
Er 43mm veldig svært?
Skal kjøpe på nett så ingen prøving på forhånd.
det ville jeg ogsåBarbaresco skrev:Jeg ville heller delt!
Det ville jeg også, ved nærmere lesning av det jeg skrev.65finger skrev:det ville jeg ogsåBarbaresco skrev:Jeg ville heller delt!
Sinn UX tåler meir - mye meir!!Hay skrev:Etter å ha brukt opp diverse billigklokker opp igjennom tidene bestemte jeg meg for denne Traser Pro'en. Tåler utrolig mye juling.
Men Wilhelm,VilhelmW skrev:Sinn UX tåler meir - mye meir!!Hay skrev:Etter å ha brukt opp diverse billigklokker opp igjennom tidene bestemte jeg meg for denne Traser Pro'en. Tåler utrolig mye juling.
Er det smale håndledd??? Jeg har rimelig store hender og armer og mine er 6.5 cm og jeg kan ikke tro det er smalt. Det var kanskje en spøk?KW skrev:Jeg har også ganske så smale håndledd......ca. 6 cm.
Omegaen din er nok en Seamaster. Speedmaster er kronografer.KW skrev:Nei, det var ikke spøk, men kanskje jeg bare innbiller meg at det er smalt i forhold til normalen.
Mvh.KW
;D f... du rakk akkurat føre meg...........jeg har tatt frem lupa og du har rett.C. Alshus skrev:Omegaen din er nok en Seamaster. Speedmaster er kronografer.KW skrev:Nei, det var ikke spøk, men kanskje jeg bare innbiller meg at det er smalt i forhold til normalen.
Mvh.KW
Du kan få kjøpt min Tauchmeister som er ganske lik for en god pris.Proffen skrev:http://www.ebay.com/itm/German-U-Bo...499569362?pt=Wristwatches&hash=item2c5aa8bed2
Her er en kandidat som formelig skriker "kjøp meg" til meg.... ;D
Var forøvrig mange lekre klokker fra Tauchmeister....
mvh
Proffen
Kanskje du er kjukk? :pengesluk skrev:Har store problemer med standard ur, som ofte har 7" eller 7,5" mens omkretsen på mitt håndledd er ca. 8,5" eller et parogtyve cm. Som regel betyr dette ekstra ledd dersom det er lenke, og/eller skifte av reim.
Det er mulig, med oljefylt urkasse og spesialstål+++ og pris x10? Var vel heller ikke en konkurranse om hvem som hadde sterkest klokke, dessuten er mora mi større enn mora di!!!VilhelmW skrev:Sinn UX tåler meir - mye meir!!Hay skrev:Etter å ha brukt opp diverse billigklokker opp igjennom tidene bestemte jeg meg for denne Traser Pro'en. Tåler utrolig mye juling.
Har du et bilde...?Anonym skrev:Du kan få kjøpt min Tauchmeister som er ganske lik for en god pris.Proffen skrev:http://www.ebay.com/itm/German-U-Bo...499569362?pt=Wristwatches&hash=item2c5aa8bed2
Her er en kandidat som formelig skriker "kjøp meg" til meg.... ;D
Var forøvrig mange lekre klokker fra Tauchmeister....
mvh
Proffen
Har du et bilde..?Hay skrev:Det er mulig, med oljefylt urkasse og spesialstål+++ og pris x10? Var vel heller ikke en konkurranse om hvem som hadde sterkest klokke, dessuten er mora mi større enn mora di!!!VilhelmW skrev:Sinn UX tåler meir - mye meir!!Hay skrev:Etter å ha brukt opp diverse billigklokker opp igjennom tidene bestemte jeg meg for denne Traser Pro'en. Tåler utrolig mye juling.
Var ikke meningen å starte en "min er større enn din"-debatt.... 8)pengesluk skrev:Har du et bilde..?Hay skrev:Det er mulig, med oljefylt urkasse og spesialstål+++ og pris x10? Var vel heller ikke en konkurranse om hvem som hadde sterkest klokke, dessuten er mora mi større enn mora di!!!VilhelmW skrev:Sinn UX tåler meir - mye meir!!Hay skrev:Etter å ha brukt opp diverse billigklokker opp igjennom tidene bestemte jeg meg for denne Traser Pro'en. Tåler utrolig mye juling.
Det har lite med presisjon å gjøre, men alt med følelser å gjøre.VilhelmW skrev:Hvorfor legge masse kroner i ei mekanisk klokke, når et quartsverk går så mye, mye meir nøyaktig??
Må bare litt kjepphest: Noen spesielle grunner til at håndledd måles i "? Det finnes da mange andre avlagte måleenheter som vil forvirre folk flest enda mer. Du kunne for eksempel si 1/914 furlong?pengesluk skrev:Har store problemer med standard ur, som ofte har 7" eller 7,5" mens omkretsen på mitt håndledd er ca. 8,5" eller et parogtyve cm. Som regel betyr dette ekstra ledd dersom det er lenke, og/eller skifte av reim.
Det var da jæskla tell fuzz rundt tjukkelsen på håndledd...xerxes skrev:Må bare litt kjepphest: Noen spesielle grunner til at håndledd måles i "? Det finnes da mange andre avlagte måleenheter som vil forvirre folk flest enda mer. Du kunne for eksempel si 1/914 furlong?pengesluk skrev:Har store problemer med standard ur, som ofte har 7" eller 7,5" mens omkretsen på mitt håndledd er ca. 8,5" eller et parogtyve cm. Som regel betyr dette ekstra ledd dersom det er lenke, og/eller skifte av reim.
Den var stilig. Pris? Hvor kan den bestilles?flippin skrev:Er det noen som har erfaringer med Maurice Lacroix? Har tenkt å bestille en klokke fra Les Classiques serien deres. Må ha en erstatning for Uniform Wares klokken som jeg mistet før jul... Foreløbig er det denne modellen som er øverst på listen.
www.optura.se selger Maurice Lacroix, tror ikke akkurat denne modellen ligger ute, men ser at de fleste ligger mellom 10-20 000kr.Super skrev:Den var stilig. Pris? Hvor kan den bestilles?flippin skrev:Er det noen som har erfaringer med Maurice Lacroix? Har tenkt å bestille en klokke fra Les Classiques serien deres. Må ha en erstatning for Uniform Wares klokken som jeg mistet før jul... Foreløbig er det denne modellen som er øverst på listen.
Hvorfor bruker man platespiller når man kan få perfekt resultat med musikken på harddisc?VilhelmW skrev:Takk for svar. Jeg tenkte også på "pins", enkelt og greit. Jeg kom i skade for å ødelegge to da jeg skulle re-montere den kraftige neoprenrima på min Sinn UX GsG9. For øvrig ei fantastisk klokke. Den tåler det meste, og går heilt nøyaktig. Jeg fikk den i mai, og siden da avviker den +1 sekund i forhold til www.klokka.no
Jeg har ikke opplevd maken - jeg har en TagHeuer Aquaracer som også går nøyaktig, men ikke til de grader.... Hvorfor legge masse kroner i ei mekanisk klokke, når et quartsverk går så mye, mye meir nøyaktig??
C. Alshus; flott Sinn du har bilde av! Hvilken modell er det? Alder på denne? Hva ser du for deg i pris hvis du skal kvitte deg med den??