For min del gjelder følgende:
Lesbarhet, "rock solid" ( må tåle det meste ),nøyaktighet, best mulig urverk ( gjerne en sammenheng..). Om den ser tøff eller pen ut, kommer an på anledningen.. ;D Merke har overhode ingen betydning for min del.
Jeg har en vintage Omega Seamaster til dressbruk, en TagHeuer Aquaracer midsize som kan brukes til det meste, og ekstremisten, Sinn UX SDR GsG9. Den er min favoritt; antimagnetisk, eksteremt god lesbarhet ( også under vann ), er sertifisert for 1200 bar trykk ( urverket 500 bar, men det tilsvarer 5000 meters dyp... ), tåler temperaturer fra -45 til +60 grader C, alt sertifisert av Germanischer Lloyd Hamburg. Kassen er bygd av antimagnetisk stål av samme type som brukes i de tyske u-båtene. Urverket er et kronometer quartz urverk, og har ikke målbart avvik på det året jeg har hatt den.
Det eneste negative, er at den må inn til fabrikk for olje- ( den er fylt med spesialolje ) og batteriskift hvert 7. år. Samtidig får klokka en skikkelig service, så det er jo også betryggende. Sinn har meir "sivile" utgaver også, men jeg liker denne!