Klær, briller og klokker Ny klokke...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.106
    Antall liker
    8.435
    Torget vurderinger
    1
    Ved nærmere ettertanke er Casioen for kjedelig.

    Denne Swiss Legend. Listepris $1000. Salg $99! :eek:

    Quarts chronograph. Saffirglass. Hmm må sove på det.... ;D
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.106
    Antall liker
    8.435
    Torget vurderinger
    1
    Foretrekker den i grunnen i rødt men den koster $179
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.106
    Antall liker
    8.435
    Torget vurderinger
    1
    Disse er ikke dumme heller men har bare mineralglass...Hmmm...vanskelig dette...
    Mange fargerike og fine klokker fra Swiss Legend i verden av mye grått...
     

    Vedlegg

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.106
    Antall liker
    8.435
    Torget vurderinger
    1

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.259
    Antall liker
    3.539
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Ny sak ja.

    Bildet er forøvrig tatt av den forrige eieren, Santos Dumont på tidssonen.

     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Zenith er ett av mine favoritt merker!!
    Vakker klokke!
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Voff skrev:
    roesok skrev:
    Gikk ca en uke fra jeg bestilte til den kom. Betalte via PayPal. Klokken kom igår fint innpakket i eske med prislapp pålydende 495$. Jeg betalte 58$ + shipping. På konto ser er trukket totalt kr 548,71. Skal være en god handel det.

    Handlet her:
    http://www.worldofwatches.com/index.asp?d=0&rid=googleinvicta

    Hvordan fikk du det til? De sender ikke til Norge....
    Vet ikke hvordan han gjorde det, men jeg betalte gjennom Amazon- kontoen min.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    Voff skrev:
    roesok skrev:
    Gikk ca en uke fra jeg bestilte til den kom. Betalte via PayPal. Klokken kom igår fint innpakket i eske med prislapp pålydende 495$. Jeg betalte 58$ + shipping. På konto ser er trukket totalt kr 548,71. Skal være en god handel det.

    Handlet her:
    http://www.worldofwatches.com/index.asp?d=0&rid=googleinvicta

    Hvordan fikk du det til? De sender ikke til Norge....
    Hei! Måtte lete meg litt tilbake på tidligere innlegg (blir mye klokker å holde styr på....). Men som jeg skriver i #997 så står ikke Norge nevnt som land de sender til. Sendte derfor en mail for å forhøre med om dette og fikk som svar at Norge er OK om det betales via PayPal. Dette var for ordrer under 200£. Hva som godtas over den summen vet jeg ikke. Klokken ble betalt og ble levert (ikke via Posten) en uke eller to senere. Fungerer fint den. Ser at www.worldofwatches.com har utrolig utvalg og gunstige priser, spesielt på merker som Swiss Legend og Invicta, men også på andre. Vet ikke hvor reell førpris er, men gunstige kjøp er det uansett.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.106
    Antall liker
    8.435
    Torget vurderinger
    1
    Takk.
    Jeg klarer imidlertid ikke å bestemme meg! ;D
    De er så jævla digre disse klokkene! 25 kvadratcentimeter klokke er mye! ;D Tag Heueren min er adskillig mindre.
    Det værste er at alle klokker jeg synes er interessante er så digre. Synes å være en trend. De mindre klokkene er så jævla femi..... ;D Før var klokker med mindre diameter mer maskuline.
    Fant forøvrig ut at disse radiostyrte Casioene ikke fungerer (dvs ikke tar inn radiosignal) sånn circa nord for Trondhjem. Da er de ute.... :-\


    Kanskje jeg skal få et prisoverslag for justering av Tag Heueren min likevel...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.106
    Antall liker
    8.435
    Torget vurderinger
    1
    roesok skrev:
    Ser at www.worldofwatches.com har utrolig utvalg og gunstige priser, spesielt på merker som Swiss Legend og Invicta, men også på andre. Vet ikke hvor reell førpris er, men gunstige kjøp er det uansett.
    Etter hva jeg klarer å snoke meg til på nettet så synes det som om både Invicta og Swiss Legend har kinesiske urverk. Det behøver jo ikke å være noe galt med det da......
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Voff skrev:
    roesok skrev:
    Ser at www.worldofwatches.com har utrolig utvalg og gunstige priser, spesielt på merker som Swiss Legend og Invicta, men også på andre. Vet ikke hvor reell førpris er, men gunstige kjøp er det uansett.
    Etter hva jeg klarer å snoke meg til på nettet så synes det som om både Invicta og Swiss Legend har kinesiske urverk. Det behøver jo ikke å være noe galt med det da......
    Invicta bruker alt fra billige kina urverk til rådyre ETA 7750 verk!! (bare så det er sagt)
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74

    Vedlegg

    miata

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2005
    Innlegg
    370
    Antall liker
    1
    Voff skrev:
    Heller litt mot denne til tross for mineralglass. Automatisk justering av tid via radiosender lokker.
    103 dollar er bra pris...
    Pass på at den tar inn signaler fra Europa da.. Tar den bare inn Amerikanske radiosignaler, så funker ikke automatiske justeringa..
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.190
    Antall liker
    6.943
    Torget vurderinger
    4
    C. Alshus skrev:
    Ny sak ja.

    Bildet er forøvrig tatt av den forrige eieren, Santos Dumont på tidssonen.

    Nice, Alshus ! Du var raskere enn meg da han la ut de godsakene.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.291
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Fosse skrev:
    epi skrev:
    Steinhart Ocean - for de som synes ekte Rolex blir for harry ;D Koster 2 130,- +frakt og mva.

    Hvis man finner noe harry så kjøper man da for pokker ikke kopi av det!
    Det kommer vel an på om det er prisen eller utseendet man synes er harry. ;)

    Med ETA-verk, safirglass og vanntetthet til 30atm er Steinhart dessuten noe litt annet en den vanlige kopiklokken.
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    coolbiz skrev:
    Fosse skrev:
    epi skrev:
    Steinhart Ocean - for de som synes ekte Rolex blir for harry ;D Koster 2 130,- +frakt og mva.

    Hvis man finner noe harry så kjøper man da for pokker ikke kopi av det!
    Sikkert en kjempebra klokke! Har i grunn aldri hørt om merket før.. Tysk?

    Er det virkelig noen som syne Rolex SUB er harry??
    Det kommer vel an på om det er prisen eller utseendet man synes er harry. ;)

    Med ETA-verk, safirglass og vanntetthet til 30atm er Steinhart dessuten noe litt annet en den vanlige kopiklokken.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.242
    Antall liker
    10.809
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvilke kriterier setter dere egentlig høyest når det gjelder klokker?
    Har endel forskjellige ur men ingen er i bruk. Er avvent tydligvis.
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Lesbarhet, robusthet og eierglede. I den rekkefølgen. Desverre er eierglede normalt proposjonal med pris, og omvendt proposjonal med nytteverdi. Foretrekker enkle ur uten stoppeklokke og tachymeter m.m.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    ArtDeco skrev:
    Lesbarhet, robusthet og eierglede. I den rekkefølgen. Desverre er eierglede normalt proposjonal med pris, og omvendt proposjonal med nytteverdi. Foretrekker enkle ur uten stoppeklokke og tachymeter m.m.
    Enig - og det passer perfekt med Sinn UX'en min... ;D
     

    miata

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.01.2005
    Innlegg
    370
    Antall liker
    1
    bambadoo skrev:
    Hvilke kriterier setter dere egentlig høyest når det gjelder klokker?
    Har endel forskjellige ur men ingen er i bruk. Er avvent tydligvis.
    Stiller seg inn automatisk, lesbarhet, utseende
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.242
    Antall liker
    10.809
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    At den går rett er hovedkriterie for min del. Lite vedlikehold (les lang batterilevetid om den går på det og gjerne litt vannsikker), lett å lese, ikke for tung, enkel å ta av og på, utseende og til slutt "merke".
     

    tottla

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.10.2006
    Innlegg
    80
    Antall liker
    2
    Min ideel klokke:
    In House urverk! absolutt et must. Utseende har mye å si, er veldig glad i stål/gull. Klokken bør være solid og tåle vann (låsbar krone). Diameteren bør være mellom 40 og 43mm. (er ikke noen Breitling fan nei).
    Merker som jeg sikkler etter: Rolex, Zenith (ikke Defy-serien), IWC, Audemars Piguet, Glashutte Orginal, Ulysse Nardin, Jeager LeCoultre, ++++
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    For min del gjelder følgende:
    Lesbarhet, "rock solid" ( må tåle det meste ),nøyaktighet, best mulig urverk ( gjerne en sammenheng..). Om den ser tøff eller pen ut, kommer an på anledningen.. ;D Merke har overhode ingen betydning for min del.

    Jeg har en vintage Omega Seamaster til dressbruk, en TagHeuer Aquaracer midsize som kan brukes til det meste, og ekstremisten, Sinn UX SDR GsG9. Den er min favoritt; antimagnetisk, eksteremt god lesbarhet ( også under vann ), er sertifisert for 1200 bar trykk ( urverket 500 bar, men det tilsvarer 5000 meters dyp... ), tåler temperaturer fra -45 til +60 grader C, alt sertifisert av Germanischer Lloyd Hamburg. Kassen er bygd av antimagnetisk stål av samme type som brukes i de tyske u-båtene. Urverket er et kronometer quartz urverk, og har ikke målbart avvik på det året jeg har hatt den.

    Det eneste negative, er at den må inn til fabrikk for olje- ( den er fylt med spesialolje ) og batteriskift hvert 7. år. Samtidig får klokka en skikkelig service, så det er jo også betryggende. Sinn har meir "sivile" utgaver også, men jeg liker denne!
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Med pris mener jeg at det enten skal være veldig billig eller så dyrt at det nesten er litt galematias. De i midten er mindre interessante for meg.
     

    aNvA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2009
    Innlegg
    152
    Antall liker
    47
    bambadoo skrev:
    Når dere skriver pris. Skal det være dyrt eller billig?
    Svindyrt! Minst ett par lønningsposer (som det meste annet som diskuteres på sentralen, billig KAN ikke være bra)
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det nærmer seg en 30-årsdag og jeg snuser rundt på å ønske meg penger til en ny klokke.

    Jeg har sett på Tag Heuer Aquaracer og Omega Seamaster Diver.

    Jeg vil ha en klokke som er maskulin, ikke for glinsende/mye bling, med et utmerket urverk. En klassisk Omega er vel kanskje det som henger høyest, med blå skive.

    Er det andre alternativer jeg bør se på?

    Urverket.no virker å ha ganske gode priser. Noen som har erfaringer der?

     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    Til rundt rundt prisen du må gi for Seamasteren tror jeg ikke det er mulig å finne en bedre, mere pålitelig og mere klassisk klokke, så om den i utgangspunktet henger høyest så ville jeg ikke brydd meg om å tenke på alternativer. Aquaraceren er nok utvilsomt en like god klokke på alle tekniske områder (i likhet med så godt som alle andre klokker rundt samme prisklasse), men om ikke prisdifferansen er et vektig poeng så ville jeg ikke tenkt videre på den.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.291
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    tore_v1 skrev:
    Det nærmer seg en 30-årsdag og jeg snuser rundt på å ønske meg penger til en ny klokke.

    Jeg har sett på Tag Heuer Aquaracer og Omega Seamaster Diver.

    Jeg vil ha en klokke som er maskulin, ikke for glinsende/mye bling, med et utmerket urverk. En klassisk Omega er vel kanskje det som henger høyest, med blå skive.

    Er det andre alternativer jeg bør se på?

    Urverket.no virker å ha ganske gode priser. Noen som har erfaringer der?

    Den der er lik min, bortsett fra at min har mekanisk verk og den avbildede er en quartz-modell. Har hatt min i 10-12 år. De som selges nå har et annet verk (coaxial).

    Godt fornøyd med min, bortsett fra at etter at min lokale urmaker hadde renset den for 4-5 år siden, gikk den ujevnt og upålitelig og selv etter gjentatte forsøk på utbytting av vitale deler fikk han ikke skikk på den. Endte opp med å sende den til Omega og først da ble den igjen som den skal være. Min urmaker fortalte naturligvis at noe slikt hadde han aldri vært ute for før.. Alt gikk på garantien, heldigvis. Omega benyttet samtidig anledningen til å polere og børste den, så den var som ny da jeg fikk den tilbake.

    Forøvrig gikk det litt tid før det gikk opp for meg hvor smågeniale de forkrommede skeleton-viserne er. Uansett lysforhold ser man begge viserne, også når man selv er i mørket og blir nærmest blendet av en sterk lyskilde et stykke unna.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.945
    Antall liker
    104.458
    Torget vurderinger
    23
    Denne oppsummerer det JEG ser etter i et (staselig) armbåndsur:



    Medaljens bakside:


    Ventura MyEGO rose gold, nr. 13 av 33 nr. eks., sterkt forbedret mekanisk manuelt klassisk verk, vanskelig å få bedre lesbarhet enn dette, ekstrem forarbeiding og "form følger funksjon" til det maksimale. Brukes noen ganger i året da jeg har behov for å føle meg skikkelig ufyselig. Voldsom eierglede.
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.945
    Antall liker
    104.458
    Torget vurderinger
    23
    På sjøen og i kajakk/kano innaskjærs liker jeg denne godt:
     

    Vedlegg

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.945
    Antall liker
    104.458
    Torget vurderinger
    23
    Det er jo helg, så hva med en sixpack for viderekomne....
     

    Vedlegg

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    coolbiz skrev:
    tore_v1 skrev:
    Det nærmer seg en 30-årsdag og jeg snuser rundt på å ønske meg penger til en ny klokke.

    Jeg har sett på Tag Heuer Aquaracer og Omega Seamaster Diver.

    Jeg vil ha en klokke som er maskulin, ikke for glinsende/mye bling, med et utmerket urverk. En klassisk Omega er vel kanskje det som henger høyest, med blå skive.

    Er det andre alternativer jeg bør se på?

    Urverket.no virker å ha ganske gode priser. Noen som har erfaringer der?

    Den der er lik min, bortsett fra at min har mekanisk verk og den avbildede er en quartz-modell. Har hatt min i 10-12 år. De som selges nå har et annet verk (coaxial).

    Godt fornøyd med min, bortsett fra at etter at min lokale urmaker hadde renset den for 4-5 år siden, gikk den ujevnt og upålitelig og selv etter gjentatte forsøk på utbytting av vitale deler fikk han ikke skikk på den. Endte opp med å sende den til Omega og først da ble den igjen som den skal være. Min urmaker fortalte naturligvis at noe slikt hadde han aldri vært ute for før.. Alt gikk på garantien, heldigvis. Omega benyttet samtidig anledningen til å polere og børste den, så den var som ny da jeg fikk den tilbake.

    Forøvrig gikk det litt tid før det gikk opp for meg hvor smågeniale de forkrommede skeleton-viserne er. Uansett lysforhold ser man begge viserne, også når man selv er i mørket og blir nærmest blendet av en sterk lyskilde et stykke unna.
    Kjøp ei quartz-klokke! De går temmelig mye stødigere enn klokker med mekaniske verk. Joda, jeg ser det med eierglede og alle mulige andre grunner ( for det meste jåleri...). Som tidligere nevnt, Sinn'en min har ikke avveket et heilt sekund enda - på et år. TagHeuer Aquaracer'n min er nesten like nøyaktig - men bare nesten. Den kan finne på å avvike et sekund eller så i måneden. Mekaniske urverk avviker like mye eller meir i døgnet. Så om det er nøyaktighet man er ute etter, skjønner jeg ikke hvorfor man skal legge penger i et mekanisk verk. Bortsett fra snobberi. Eller særlig interesse for urverk.

    Jeg har også sansen for Omega'ene - men vil aller helst ha en "Great white"..og de produseres ikke lenger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn