OK
..
Så har vi begynt å knote litt
.og ja dette kunne/kan sikkert gå lettere, men jeg har i dag hatt first fire altså jeg har spilt musikk via lydkortet og den nye DACen
.dette selvsagt helt uten korreksjon eller noe annet men det var faktisk en liten seier i seg selv i dag!
Men la oss ta det fra starten
.
1 Etter at jeg omsider hadde fått en avspiller på PCen til å spille en sang og faktisk få lyden i på Lynx mixeren (software) så fikk jeg ikke noe signal inn på DACEn
.det viste seg at pin out på d-SUB kontakten var stilt feil, og den måtte flyttes.
2 Fikk ikke kommunikasjonen via RS442 som brukes til å sette klokkefrekvnes og slikt i DACen til å virke. Det viste seg at der også var det forksjellig pin out
., men det er jo bare å klippe kabelen det
.
3 Hadde kommet omtrent like langt på dette innlegget på torsdag da skjermen begynte å fryse, fikk opp feilmeldinger, blåskjerm osv . Til slutt takket hele dritten for seg
.det var heldigvis bare skjermkortet
, men de hadde tilbud på en demo PC på Datakjeden
så da kjøpte jeg like godt en ny PC til musikkoppsettet, foret den opp med nok RAM og kjøpte en ekstra disk på 1TB som det tok 5 timer å formatere! Men er egentlig veldig fornøy med at jeg har en egen PC til de greiene der!
Og nå er jeg endelig oppe og går igjen!
Har alt koblet opp her på kontoret.
En Cd spiller for å få input signal, en Behringer DEQ2496 som skal fungere som min digital preamp ved TV anlegget. DADen og en PAL for å lytte på utgangene på DADen
.
Så noen korte spørsmål:
1 - Er det noen som helst sjanse for at det blir dårligere lyd når man ripper i dbPoweramp enn med EAC
?
2 - Hvilket format skal det rippes i
? Igjen kvalitet er det eneste vurderingskriteriet!
3 - Noen som har erfaring med å bruke VST host fra for eksempel Bidule?
Mvh
OMF