Hei!
Et lite tilbakeblikk etter at jeg flyttet inn i nytt hus og fikk det nye Overkill utstyret på plass
..
Koblet jo opp utstyret i mai
.Og etter å ha vært noen måneder uten oppsett så syntes jeg jo selvsagt at det spilte bra spesielt oppløsning og dynamikk. Sånn i ettertid spilte det nok litt lyst/hardt og den tonale balansen var vel heller ikke helt på plass.
Så gikk jeg sommeren i møte og siden jeg da både introduserte HelmHolz, flyttet høytalerne og byttet ut bassforsterkeren så var i praksis innstillingene til Derek ubrukelige. Så da justere jeg litt på egenhånd uten det store hellet så i sommer har ikke lyden vært all verden.
Utpå høsten fikk jeg justert opp anlegget med CLIO og det var vel først da at brikken for alvor begynte å falle på plass. Lyden ble mye mer homogen, holografien ble bedre og ikke minst låt det mer live.
Senere på høsten sendte jeg alle mine 3 DP A1S inn til oppgradering hos DP. Lyden ble ennå mer organisk og lettflytende.
Også har jeg gjort ganske mye fintuning blant annet en omterminering av alle signalkablene som gjorde at jeg ble kvitt en støy jeg hadde slitt med lenge. Også mange andre småting med ferritter, skjerming, nettkabler, ISO trafoer, kabelhygiene, dempeføtter og slikt.
Hvordan spiller det nå da
.
Jo nå synes jeg virkelig det begynner å ligne noe. Jeg har fått tilbake mye av roen, presisjonen og holografien fra det gamle oppsettet. Hvorvidt det er 5% bedre eller dårligere nå er for meg umulig å si noe fornuftig om men jeg tror faktisk ikke det er dårligere. Det spiller helt klart mer oppløst og forvrengningsfritt, og jeg tror også det spiller mer homogent. Det siste skyldes nok mer innstillingen med CLIO enn komponentene i anlegget. Bassen og dynamikken er minst et knepp opp i forhold til det gamle oppsettet.
Jeg spurte vel meg seg for et halvt år siden om jeg var fornøyd med oppgraderingen
.og da var svaret litt tja
..jeg er mye mer fornøyd i dag og kan svare ja på det spørsmålet uten tvil.
Hvor går så veien videre
Etter at jeg ble kvitt en god del rusk i toppen med alle disse små oppgraderingene etter at Snickers justerte inn med CLIO sist så har jeg håp om å få et nytt besøk før jul og kanskje løfte frem mellomtonen/diskant litt. Jeg har også et par små tweak på gang i End Game som jeg håper å ha på plass først og en ekstra runde med målebåndet slik at jeg vet at alt står 100% riktig, før vi tar siste finjustering.
Ellers er jeg veldig nysgjerrig på Audiolence og trenger vel bare å få ut fingeren. Jeg har tro på at harddisk basert avspillingen skal være et løft, og jeg tror groupdelay funksjonene i Audiolence kan gi et løft.
Det er nok de viktigste planene som det er realistisk å tro at det skal skje noe med i 2009
..
Ellers er fremdeles den store drømmen et eget lytterom der har det foreløpig ikke skjedd noen ting annet enn at den nåværende blindkjelleren også skal inneholde et bad og et soverom men det bør fremdeles være igjen 30m2 til meg og det er i grunn nok
.Men det blir nok ikke noe av dette i 2009
.
Så noen få bilder
.(Ny blitz og greier så da må man jo ta noen bilder igjen
.)
3 stk DP A1S EBW++
Overkill Audio Conductor & End Game
Anlegget når det er parkert
Og anlegget når det er rigget for lytting
Mvh
OMF