OMF's anlegg!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Det er nok det :) ;D

Du får sende meg en pm, så skal vi nok få til noe.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei....

Noen bilder som lovet.....

Dette kan sikkert få en og annen kabelentusiast til å få litt høyt blodtrykk....

Og da hjelper det med tre par slike....laget på bestilling av Sense!

Nu ble alt så meget bedre.....og jeg kommer snarlig til å rapportere om hakeslepp, dag og natt og dramatiske forbedringer... ;D ;D (neida - skal ikke spøke med slikt....men jeg håper altså på litt mer oppløsning - og ro..det gjør jeg, men først og fremst pga skjermingen...)

Også kom endelig denne på døren i dag.......

Håper å få kjørt en testmåling nå i kveld - og spilt litt....får vel mest sannsynlig lyttebesøk i morgen og da må ting være på stell vet du.....

mvh
    OMF

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det må da være samme sølv xlr plugger som sitter på mine Coanda kabler.

Men hvilken kabel er det?

Mvh.KW

Vedlegg

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det er reterminerte Overkill Audio kabler - som beskrevet litt lengre opp i tråden!

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det ble sent i går - men arbeidet ble kronet med suksess! ;D ;D

Har ikke gjort all verden, men har nå satt opp systemet til å spille i 88kHz.

Fikk tatt en ny rommåling med den nye målemicen (men fremdeles med tidenes dårligste micpreamp).

Kjørte så en standardfiltrering og en ganske flat korreksjon bare for å teste at alt funker. Og det gjør det - spesielt glad er jeg vel for at den tidligere omtalte presisjonene er tilbake.

Jeg skal nok gjøre noen små endringer i target og korreksjonsfilter, men ellers har jeg vel i grunn tenkt å spille masse musikk og nyte tveakevann idag. Også får jeg vel lyttebesøk også!

Mvh
    OMF

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.554
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for lytten og for whiskyen.

Jeg regner med at andre også kommer til å skrive noe, men for the record: Dette var bra!

Gøyfaktoren har meldt seg igjen hos deg, og det synes jeg er fint.

Det ville være en grov feil å antyde at det noensinne har vært mangel på presisjon i lyden chez OMF, men i mine ører har det vært litt grått og pregløst til tider.

Ikke nå lenger.

Vippefoten gikk hele tiden, og jeg opplevde at jeg tildels satt og sang med på musikk jeg kjente godt....

Skal bli artig å finne ut om Amarra kan gjøre noe for deg.

mvh

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    951
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    125
    OMF skrev:
    Fikk tatt en ny rommåling med den nye målemicen (men fremdeles med tidenes dårligste micpreamp).
    du vet at ew mikkene krever 10ma for drive dem 100%?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei Tønnes!

Takk for i går ja!
    Det var godt å få en kveld med masse musikk igjen! :D Blir alt for lite lytting om dagen!

Ble jo ikke noe mindre nysgjerrig på Amarra etter besøket i går - tittet litt på nettsiden, og PCI kortet mitt står listet under "Supportet HW" - så dette funker sikkert.
    Men det er ikke bare for skrullinger med MAC dette..?

Men det var jo litt priser på dette da...i hvertfall i forhold til andre mediaplayere...?

Nei - tror jeg må invitere meg en tur opp til Ivar og få litt Amarra opplæring, og ikke minst lytte til at oppsettet som synes å gå rett hjem hos de fleste!

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    NEVATON skrev:
    OMF skrev:
    Tja...vet vel ikke så mye om dette, men regner med at phantomspennignen på DAD er tilstrekkelig - hvor god den Behringeren jeg bruker nå er vet jeg ikke - men en plastboks til 600,- inkl mva - som har en del andre funksjoner er neppe SOTA.

Mvh
    OMF

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    OMF skrev:
    NEVATON skrev:
    OMF skrev:
    Tja...vet vel ikke så mye om dette, men regner med at phantomspennignen på DAD er tilstrekkelig - hvor god den Behringeren jeg bruker nå er vet jeg ikke - men en plastboks til 600,- inkl mva - som har en del andre funksjoner er neppe SOTA.

Mvh
    OMF
    Skal du koble mikrofonen til en platespiller?

Jaja, tror ti timer i bil har tullet til humoren min..

Titleist

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2008
    Antall liker
    0
    hva må til for å spille av DXD i systemet ditt nå ?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Titleist skrev:
    hva må til for å spille av DXD i systemet ditt nå ?
    Hei!

192kHz skal nok gå greit.
    Audiolense støtter dette.
    Lynx AES16 kortet støtter dette
    DAD støtter dette.

Men jeg har pr i dag ikke regnekraft nok til å kjøre filteret i Console med den oppløsningen.
    (angående den saken så skal jeg prøve å finne ut av hvorfor CPU belastningen i Console stort sett ligger på 0,7% - før den peaker opp i 25%).

Så i dag kjører jeg på 88kHz, med 2x-oppsampling i Foobar!

DXD blir vanskelig.
    Så vidt jeg vet støtter ikke Audiolense filtrene dette.
    Hvis man også skal så høyt opp i frekvens - så må man nok ha flere tapper i filtrene også.
    Lynxkortet støtter vel heller ikke mer enn 192khz så vidt jeg vet.
    DAD støtter det.
    Regnekraft blir et ordentlig problem!

Så - mitt mål på sikt er nok maks antall tapper i 192kHz. Og det skulle nok være ganske overkommelig - Det kan trolig funke i dag hvis jeg kommer meg rundt denne "peakverdien" som ganske regelmessig peaker ut meteret!

Jeg tror vel ikke det er så mye mer å hente på kildesiden hvis man kan spille 24bit 192kHz...
    (Jeg spiller jo foreløpig i et relativt vanskelig rom - og den største gevinsten pr i dag (Foruten å optimalisere oppsettet slik det står nå) er utvilsomt på akustikk/lytteposisjon fronten)

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    orso skrev:
    Synes du det låter bedre med oppsampling?
    Foreløpig har jeg ikke eksperimentert med dette i det hele tatt, fokus nå er vel å få verifisert at utstyret er koblet og fungerer sånn det skal, så må HelmHolz og høytalerplassering justeres, så må korreksjonene fintunes.

Og etter det kan man jo leke med antall tapper i filteret, ulike korreksjoner, samplingsfrekvenser og slikt.

Mvh
    OMF

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Jeg har blitt oppfordret til å skrive litt om det hyggelige besøket som Jeg, SAL og tkr var i hos OMF i helgen. OMF er en hyggelig person som jeg har kjent i flere år, helt tilbake til den tiden da vi begge seilte ubåt i ubåtvåpenet. Ole Martin disket opp med pizza og god drikke(les; øl, vin og wiskey). Som alltid er det hyggeligt å møte likesinnede innenfor denne hobbyen. Nå er det noen år siden sist jeg hørte på Ole Martin sitt oppsett, så jeg var spent på hva jeg ville få oppleve. OMF har jo selv reist rundt i sommer og hørt på forskjellige oppsett som han har kommentert. Noe av det som han har fokusert på er de forskjellige preferansene som de forskjellige av oss har med tanke på hvordan vi selv ønsker å få presentert lyden fra vårt eget oppsett. Noen liker kona, andre liker datteren.
    Ole Martin viste oss rundt og fortalte om hvordan systemet var bygget opp, og om hvordan han hadde implementert PC-avspilling med Audiolense inn i sitt oppsett. Jeg har fått demonstrert Mac med Amarra som avspiller tidligere og dette imponerte meg virkelig. Derfor var det nå spennende å få høre på OMF sin løsning.
    Etter å ha fulgt med på sentralen har jeg også fått inntrykk av at OMF er meget godt fornøyd med lyden fra oppsettet da lyden er overens med hans egne preferanser. Dette synes jeg er bra fordi det er ikke naboen man bygger opp ett oppsett for.
    OMF fortalte også at Snickers hadde vært på besøk og koblet inn noen ekstra diskanter som skulle være med å løfte lydkvaliteten ytterligere fra oppsettet. Disse diskantene hadde OMF valgt å ikke ha innkoblet da vi var der fordi han mente det spilte best uten dem.

Når jeg nå sitter og mimrer tilbake til den tiden da OMF og jeg seilte rundt på hver vår ubåt, da husker jeg godt at vi kunne diskutere kraftig rundt temaet om lyd. Det var ofte at vi ikke ble helt enige.

Det som ble klart ganske umiddelbart etter at Ole Martin begynnte å spille musikk for oss, var at det som jeg nå fikk høre ikke stemte helt overens med mine lyd-preferanser.
    Ut i fra dette er jeg ganske sikker på at lyden fra mitt oppsett ikke stemmer med OMF sine lyd-preferanser. Dette ser jeg på som en ærlig sak. Noen liker kona, andre datteren.
    Hva dette skyldes vet jeg ikke? Høyttalerplassering, nærfeltslytting, andre faktorer, ikke vet jeg?

Jeg liker å ha ett lydbilde som er holografisk der høyttalerene forsvinner i lydbildet. Dette lydbildet skal være stort og luftig med stor dybde. Jeg vil også ha presisjon og oppløsning i lydbildet der instrumenter og utøvere materialiserer seg i det store holografiske rommet som blir tegnet opp bak høyttalerene.

(Jeg tror OMF og jeg har forskjellig oppfattning av hva presisjon i ett lydbilde er.)

Dette er faktorer som jeg gjerne skulle hatt mer av, og det er ikke med lett hjerte jeg skriver dette, tro meg.
    Det som gleder meg derimot er at OMF er kjempefornøyd med lydbildet sitt, og det er slik det skal være.

Jeg har forsøkt å være ærlig i min tilbakemelding, og lærdommen fra denne seansen har vært for min del at det som er riktig for noen, nødvendigvis ikke trenger å være riktig for andre.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Dette var litt artig lese, ikke artig fordi dere ikke har helt samme prefeanser, men at ærligheten om dette kommer så tydelig frem.
    Samtidig så er jeg nok litt overrasket, kan det være så stor avstand da?
    Jeg regner med at OMF, som jeg aldri har truffet men som jeg har stor respekt for, når det kommer til beskrivelser/uttalelser, ganske sikkert takler dette bra, fordi han virker til å være bevisst på hvordan han liker at fremføringen skal være for han.
    Her har nok en/andre personer noe å lære, nemlig at en ikke bygger/setter sammen anlegg for andre enn seg sjøl, her gjelder det å være egoist ;D
    Vil jo legge til at selvfølgelig er det hyggelig at andre liker det også, og at kanskje usikkerheten vil bre seg litt dersom mange nok (andre) er noe reserverte ;) Da bør det muligens ringe ei bjelle for ettertanke..... kanskje.
    Bjella vil kanskje aldri ringe, dersom andre aldri gir annet inntrykk enn at alt er bare topp.

Mvh.KW

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Takker for besøket Endre...det var på tide! ;D ;D

Har ikke tenkt å kommentere det du skriver så veldig, annet enn å bekrefte at jeg er veldig godt fornøyd med lyden slik det spiller hjemme nå, og jeg synes vel også at dere alle fikk såpass med tid i sweetspot at det skulle være tilstrekkelig for å danne seg et bilde av hvordan dette spiller.

Du er ikke den første som ikke har følt seg helt "hjemme", og du er sikkert ikke den siste. Jeg synes det er viktig å få tilbakemeldinger - også de som ikke er så positive - rett og slett fordi jeg på ingen måte er i mål, og de små grå jobber hele tiden med hva neste skritt skal bli.

Har forresten sendt en mail til Amarra, men har ikke fått svar ennå....

Mvh
    OMF

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Kanskje Ivarlo kunne komme på besøk til deg med Mac og Amarra?
    Jeg vet ikke om det vil medføre noen endringer for deg, men jeg ble imponert når Ivarlo demostrerte dette for meg.

mvh
    Endre

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Dere som har prøvd Amarra, er det full pakke med program + DAC eller er det kun programmet?

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.366
    Torget vurderinger
    1
    Endre Askeland skrev:
    Jeg liker å ha ett lydbilde som er holografisk der høyttalerene forsvinner i lydbildet. Dette lydbildet skal være stort og luftig med stor dybde. Jeg vil også ha presisjon og oppløsning i lydbildet der instrumenter og utøvere materialiserer seg i det store holografiske rommet som blir tegnet opp bak høyttalerene.
    Er det noe man får med hjelp av Audiolense, så er det nettopp presisjon, holografi og at høyttalerne (og rommet!) forsvinner i lydbildet.

Nå kjører OMF med en mer avansert løsning enn med, i og med at han bruker XO funksjonen i Audiolense. Jeg har jo XO (delingen) i mine spesialbygde elektroniske delefiltre. Så jeg kan ikke kommentere hans oppsett, men tipper det er ganske komplisert å få til. Selv knotet jeg rundt ganske lenge i Audiolense før jeg ble svært så fornøyd. Jeg lurer derfor på om OMF har "fått til" Audiolense 100%?

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Det eneste jeg kan si er at man får vente på SAL sine inntrykk. Kanskje de er totalt forskjellig fra mine inntrykk?

mvh
    pedal skrev:
    Endre Askeland skrev:
    Er det noe man får med hjelp av Audiolense, så er det nettopp presisjon, holografi og at høyttalerne (og rommet!) forsvinner i lydbildet.

Nå kjører OMF med en mer avansert løsning enn med, i og med at han bruker XO funksjonen i Audiolense. Jeg har jo XO (delingen) i mine spesialbygde elektroniske delefiltre. Så jeg kan ikke kommentere hans oppsett, men tipper det er ganske komplisert å få til. Selv knotet jeg rundt ganske lenge i Audiolense før jeg ble svært så fornøyd. Jeg lurer derfor på om OMF har "fått til" Audiolense 100%?

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Og softwaren er høbart bedre enn? iTunes aleine? Spør av nyskjerrighet, driver å tester forskjellige typer avspilling på OSX sjølv.

Sorry for OT.

endrea

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    142
    Sted
    Bergen
    Jepp :D

Brasse skrev:
    Og softwaren er høbart bedre enn? iTunes aleine? Spør av nyskjerrighet, driver å tester forskjellige typer avspilling på OSX sjølv.

Sorry for OT.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror Amarra kun fungerer til Mac. Stiv pris for avspillingsprogram må jeg si: $1,495.00 USD
    Finnes i en mini versjon som er billigere.
    Men det er jo ingen grunn til å skifte avspillingsprogram når det er bitperfect. Blir ikke bedre enn det, foruten eventuelt Eq som et program måtte tilføre da. Men her er vi sikkert uenige.
    Derimot kan det være ørlite å hente på ASIO kanskje. Da må du bytte til J.River Media Center OMF. Da kan du kjøre ASIO og korreksjonsfilter samtidig. Du kan også bruke IPod Touch som fjernkontroll med J.River.

Flott med ærlige tilbakemeldinger. Jeg tror også det utfordrende å hente potensiale med Audiolense. Jeg følte jeg ikke fikk det til 100%, men skal begynne snart på nytt.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Amarra er så vidt jeg har forstått en Mediaplayer for Mac. Jeg er ikke sikker på om den kan brukes på PC, men jeg har sendt en email.

I mitt oppsett - hvor jeg blant annet (må) bruke(r) en prosessorloop i Console, hvor jeg har et dedikert lydkort som klokkeslaves av masterclock i DAC - så er jeg vel ikke sikker på hvor stor betydning mediaspileren har.

Jeg tror ikke at de erfaringene det henvises til mtp Amarra nødvendigvis er overførebare til mitt oppsett.

Dog ser det ut til at det ligger noe "proff" herkomst til grunn - og med det følger ofte stabile og gode løsninger - samt at brukergrensesnittet tilsynelatende er veldig bra - så jeg er interessert.

Men i den pågående diskusjon er dette IMHO et blindspor. ;D

Mvh
    OMF

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kun for Mac.

orso skrev:
    Men det er jo ingen grunn til å skifte avspillingsprogram når det er bitperfect.
    Du er kanskje fornøgd med bitperfect. Eg vil ha det bedre.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Brasse skrev:
    Kun for Mac.

orso skrev:
    Men det er jo ingen grunn til å skifte avspillingsprogram når det er bitperfect.
    Du er kanskje fornøgd med bitperfect. Eg vil ha det bedre.
    Den diskusjonene kan dere ta i en annen tråd! ;D
    (For the record - jeg vil ha det bitperfect)

Mvh
    OMF

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Hehe, eg tulla i forrige inlegg. Men ein diskusjon om Amarra er nok godt diskusjonsmateriale!

8

8x12_TOM

Gjest
    Endre Askeland skrev:

(Jeg tror OMF og jeg har forskjellig oppfattning av hva presisjon i ett lydbilde er.)
    Da jeg var på besøk hos OMF for ca. 1 år siden mener jeg det var mye av det du nevner over her, og det som skal til for å få fot. Har du tatt ett steg bakover OMF ? eller er det vi som ikke vet hvordan det skal være.
    Det hadde vært fint med en liten forklaring på hva du mener med presisjon i ett lydbilde Endre.

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    824
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Slik jeg kjenner OMF, tviler jeg på at han har tatt noen steg akterover.

Regner med at det er noen andres preferanser som er ute av kurs... kanskje på tide å bytte ut moren med datteren ;D

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    8x12_TOM skrev:
    Har du tatt ett steg bakover OMF ?
    Tja si det.... ;)

Nei tror ikke det....

Det har jo skjedd en del siden du var her. Hovedsaklig så går det på mer homogenitet, mer "live" lyd, tightere i bassen, mindre støy og mer oppløsning.

Når vi lyttet på fredagen...og slik jeg lytter når jeg virkelig skal kose meg....

Så var høytalerne/lytteposisjon i en omtrentlig likesidet trekant med snaut 3 meter i sidene.
    Det var plassert abosrbenter (DIY 60cmx120cm) i førsterefleksjonene på hver side. Og det ligger et ganske tykt teppe mellom høytalerne og lytteposisjon.
    Høytalerne står ca 1,5 meter fra frontveggen, og jeg har røfft 4 meter fra lytteposisjon til bakveggen. Takhøyden er rikelig.

Kurven som var rattet inn var padde flat med noen få (2-3) db hevning i bassen. Og hvis Audiolense gjør som den skal - så var nok omtrent paddeflat fra 100Hz og oppover (Altså innefor +/-1-2dB).

Selv om jeg føler meg rimelig trygg på at det er mer og hente i Audiolense med fintjuning - så synes jeg som sagt at det spiller meget godt - og har ingen grunn til å tro at det var noe "teknisk" eller annet som ikke funket!

Jeg har selvsagt noen innvendinger på lyden selv, men jeg tror ikke jeg vil lede debatten i noen retning nå - så de kan vi vente litt med....

Hmm.....plutselig litt aktivitet i tråden min også! ;D

Mvh
    OMF

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Peter skrev:
    Regner med at det er noen andres preferanser som er ute av kurs... kanskje på tide å bytte ut moren med datteren ;D
    Hvordan kan du si dette Peter?....det er riktignok ett år siden jeg hørte både Endres og OMF's anlegg og mye har forandret seg på utstyrsfronten, men jeg mener å ha ganske god forståelse av deres lydpreferanser. Slik jeg opplever det ligger lyden fra Endres oppsett nærmere mine preferanser, og jeg føler meg overhodet ikke ute av kurs... ;) ;)

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    824
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    SOA skrev:
    Hvordan kan du si dette Peter?....det er riktignok ett år siden jeg hørte både Endres og OMF's anlegg og mye har forandret seg på utstyrsfronten, men jeg mener å ha ganske god forståelse av deres lydpreferanser. Slik jeg opplever det ligger lyden fra Endres oppsett nærmere mine preferanser, og jeg føler meg overhodet ikke ute av kurs... ;) ;)
    Jeg kan si det fordi:

-Tror OMF er på riktig vei til å oppnå sitt lydideal. Ergo intet tilbakeskritt.
    -Tror ikke Endre sine preferanser samsvarer med OMF sine... Ergo vil de to aldri gå samme kurs...

Kanskje litt flåsete den etterslengeren med mor/datter, men skitt au! ;D

achri-d

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    OMF skrev:
    Kurven som var rattet inn var padde flat med noen få (2-3) db hevning i bassen. Og hvis Audiolense gjør som den skal - så var nok omtrent paddeflat fra 100Hz og oppover (Altså innefor +/-1-2dB).

Selv om jeg føler meg rimelig trygg på at det er mer og hente i Audiolense med fintjuning - så synes jeg som sagt at det spiller meget godt - og har ingen grunn til å tro at det var noe "teknisk" eller annet som ikke funket!
    Hei, hvordan bruker du Audiolense til målinger med fir-korreksjonen i signalveien? Dette er en ikkelineær prosess og det er viktig med repeterte målinger hvor korreksjonen tas med og følgelig bidrar til måleresultatene. Mvh.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn