Ja ja...så får vi riste litt liv i denne tråden igen....
Har ikke hatt noe å spille på de siste 4(
) ukene fordi DAD har vært en tur i Danmark for å innstallere en mic preamp! Ja jeg synes også at det gikk veldig fort.... ;D Men nå er den rapporter med ekspresspakke over fjellet og skal komme frem i dag....
Jeg har benyttet muligheten til noen små oppgradering på andre fronter:
* Nettfilteret har fått en litt oppjustering - det har vært med i mange år, og jeg mistenkte noen dårlige forbindelser, spesielt mtp jord. Det stemte - og nå har alt fått en skikkeg overhaling hos Sense!
* Jeg har byttet intern/høytalerkabel til mellombassene. Her var det tidligere brukt en relativt tynn sølvleder, nå har jeg satt inn 2,5mm2 PR solidcore kobber.
* Jeg har også dempet mellombass kabinettet.
* Jeg har lagd et sett med 2,5mm2 Solidcore PR til Manger toppene også da jeg har mer tro på tverrsnitt enn tynne sølvledere til Mangerne.
Det var de fysiske oppgraderingne....
Nå skal jeg først få dette til å spille igjen, men så har jeg en ganske lang rekke med småting som må på plass utover høsten:
- Justere inn gain på DPer for å ha minst mulig digital korreksjon
- Ta ny korreksjonsmåling med den nye mic preampen
- Ta i bruk en korrigert mikrofonkalibreringsfil (som også korrigerer for avrullingen til mic preampen og som har data hele veien ned)
- Justere inn HelmHolz
- Eksperimentere med høytaler/lytteposisjon/target - dette er åpenbart ingen liten jobb)
- Optimalisere prosessorloop (målet er at det skal belaste CPU mindre slik at jeg kan kjøre høyere rater!)
Jeg synes vel selv jeg går en spennende høst i møte. I tillegg jobber jeg med et godt brukergrensesnitt.
(Jeg har vel i grunn funnet roen på HW siden også - og tror nok at videre utvikling nå først og fremst vil være på høytaler-/lytteposisjon, akustikk og korreksjon)
Mvh
OMF