T
timc
Gjest
Dette får jeg ikke til å stemm OMF. 1600VA trafo og 1600Watt ut? Wattene man får ut av en trafo er noe mindre enn oppgitt VA. Så er jo ikke DP en 100% effektiv konstruksjon, så for meg virker dette litt rart. Dersom det er 1600watt peak effekt så er det greit, da kondensatorbatteriet kan levere veldig mye over ett kort tidsrom.OMF skrev:Hei!
Jada - trafoen må helt klart være større en oppgitt effekt.
Mitt system er jo aktivt delt (3 veis)- så jeg har mange amper....og 4000W kommer til å bli summen av disse for en kanal i 8Ohm. Og naturlig nok så må også trafoene være i den størrelsen - gjerne med litt headroom - så totalt så kommer vi nok opp i over 5kVA pr kanal.
Hvis jeg ikke husker feil så har DP 2 x 800VA . som stemmer godt med at den kan levere maks 1600W i 2Ohm og stereo.
Ut i fra den informasjonen jeg har så skal ikke viftene starte i det hele tatt i mine tenkte bruk. Viftene er temperaturstyrt!
Har du sammenlginet Lab Gruppen mot DP i bassen...?
(Jeg vet det er flere som like DP i bassen - meg selv inkludert - men det var ikke dårlig med Crown K2 når jeg brukte den altså...den hadde veldig god punch - derfor har jeg lyst til å teste andre PA trinn med masse effekt!)
Mvh
OMF
Har ikke prøvd LabGruppen, men har sammenlignet Crown mot DP. Du kan prøve å gjette hvem som vant med en hel langside og halve svingen. Du får 3 forsøk.
Og ja, kom jeg på nå. Jeg har eid K2 og den var litt for fyldig, og for lite nyansert synes jeg. Både XTi og I-Tech er i en annen klasse.
-Tim