OMF's anlegg!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    omholt skrev:
    Ville ikke det naturlige valget til bass være ICE/klasse D?
    Hvorfor det...?
    Eller jeg ser poenget selvsagt - men mener du at en ICE basert sak vil være bedre enn Crown K2/DP A1S....?

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Kommer til å være litt lettere til sinns i toget i morgen...en ny runde med noenlunde utvilte ører, varme forsterker og litt nivåkorreksjon i bassen - og ikke minst samme "testspor" på omtrent samme volum som før gir samme gode bassen....om den er 3% bedre eller 3% dårligere er for tidlig å si noe om, men mine innledende bekymringer er ihvertfall borte - og godt er det....har jo veldig lyst til at den skal være bedre og bli stående...ser jo bra ut også! ;D ;D

Ellers synes jeg toppen er blitt luftigere og stemmer mer definert - litt "Duelund" effekt som jeg synes jeg opplever hver gang jeg gjør et Duelund tveak....

Tror dette kommer til å gå bra jeg....

Mvh
    OMF

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.777
    Sted
    Østfold
    Årsaken til at klasse D kan ha teoretiske fordeler fremfor klasse AB i bassen er at klasse D er så godt som lastuavhengig av natur. Når det gjelder DP så er den rimelig lastimun den også.

O

omholt

Gjest
    OMF skrev:
    omholt skrev:
    Ville ikke det naturlige valget til bass være ICE/klasse D?
    Hvorfor det...?
    Eller jeg ser poenget selvsagt - men mener du at en ICE basert sak vil være bedre enn Crown K2/DP A1S....?

Mvh
    OMF
    Det er jo bred enighet om at klasse D nettopp har sin styrke i kontroll på bassen og bedre en AB på dette området. Jeg trodde Crown var klasse AB. Klasse K vet jeg ingenting om, så har ingen forutsetninger for å kunne uttale meg om hvordan den er opp i mot ICE.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    En kjapp oppdatering - med et lite bilde av dagens status….

Har jobbet litt mer med plassering – og begynner vel å nærme meg slik jeg hadde høytalerne i det gamle oppsettet. Høytalerne er plassert bredere og med mer "toe-in" – og lytteposisjon er vel omtrent den samme. Tror dette ligner ganske mye på mitt gamle oppsett - selv om det virker som jeg sitter nærmere – dette tror jeg er en liten optisk illusjon siden stuen er større…..
    Men jeg liker det jeg hører….presisjonen er bedre - det samme med holografien - men det har ikke sluppet helt ennå - dybden kan også bli bedre!

Også har jeg testet litt basstrykk og slikt da….og det er i hvert fall nok krefter – nå er det bare fintuning av responsen for å få det til å sitte 100%

Oppsettet med høytalerne litt bredere! Man kan også se at jeg har prøvd å spre ut diffusorene litt – ikke spesielt systematisk dog….

En liten ansamling med DPer!

Racket – her ser vi også at drivverket har fått en ”plattform” mindre under seg!

Mvh
    OMF

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Et fantastisk syn for oss DP-entusiaster, OMF 8)

Et lite spørsmål: hvor avhengig er oppsettet av de passive akustikkproduktene du benytter? Bidrar de med ting som den aktive korrigeringen ikke helt får til alene, eller er det mer snakk om å hente ut de siste prosentene?

EngelholmAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    1
    Läckert OMF!

Se nu till att dra isär AD40, placera dom glesare och ställ dom på lite olika djup från bakväggen!
    Det finns massor med 3D (främst djup) att hämta här... :D

StereoJoe skrev:
    Et lite spørsmål: hvor avhengig er oppsettet av de passive akustikkproduktene du benytter? Bidrar de med ting som den aktive korrigeringen ikke helt får til alene, eller er det mer snakk om å hente ut de siste prosentene?
    Enligt min uppfattning är det det förstnämda som gäller! Aktiva korrigeringar når inte lika långt som den akustiska korrigering som hanterar problemet vid källan.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    1
    Meget fint, men alle kablene som henger i en luftlinje ødelegger helhetsinntrykket litt.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.777
    Sted
    Østfold
    Har du testet uten brikker under spikesa på DP-racket? Tror det vil gi et skikkelig løft! ;D

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Knallfint OMF! Nå ble det skikkelig gjennomført. Ser frem til en ny lytt hos deg om ikke så altfor lenge.....ble litt amputert forrige gang.

mvh

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!
    Hvor viktig er akustikkproduktene kontra romkorreksjon.

Vel - slik mitt oppsett står nå er romkorreksjon helt klart viktigere enn akustikkproduktene. Litt mer detaljert....

Mine høytalere har ikke en flat/riktig frekvensrespons ukorrigert (noe de ikke trenger siden de blir levert med DEQX) - så høytaleren må på en eller annen måte korrigeres.

Jeg har ikke mulighet til å omgjøre min stue til et Svanå level 3-4-5 rom - som i stor grad hadde elimert behovet for å korrigere noe annet en avvik i høytalerne. Derfor har jeg en del romskavanker som må korrigeres. Først og fremst i bassen...under 150Hz....

Men -det er også en del akustikkproblemer som ikke DEQX kan fikse opp - jeg søker derfor å gjøre det jeg kan med akustikken - også rette opp resten med DEQX. Nå som anlegget står i stuen - blir jobben til DEQX noe større hvis jeg skal slippe å ligge på sofaen....

Hvis/Når jeg kommer i mål med mitt fremtidige lytterom i kjelleren der er planen å:
    - diffusere hele frontveggen
    - absorbere førsterefleksjon i tak og sidevegger
    - Bruke en god del Helmholz til å få bassen så riktig som mulig
    - fylle resten av flatene med Svanå så langt lommeboken rekker....

Før den tid - så håper jeg å få muligheten til å høre hvordan det spiller i et "Svanå rom" med diffusjon - foreløpig er jeg ikke overbevist om at 4 punktene med førstereflksjoner i side og tak har bedre av diffusjon enn absorbsjon!

Joda Snickers - jeg hadde sikkert fått bedre kopling til gulvet hvis jeg fjernet brikkene...hadde et lite slikt uhell her i helgen - fikk god kobling umiddelbart...!

Mvh
    OMF

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Takk for info, høres ut som en fornuftig tilnærming.

EngelholmAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    1
    OMF skrev:
    Hvis/Når jeg kommer i mål med mitt fremtidige lytterom i kjelleren der er planen å:
    - diffusere hele frontveggen
    - absorbere førsterefleksjon i tak og sidevegger
    - Bruke en god del Helmholz til å få bassen så riktig som mulig
    - fylle resten av flatene med Svanå så langt lommeboken rekker....
    Mvh
    OMF
    En verkligt bra väg frammåt och detta kommer innebära Level 1 eller kanske till och med 2!

Blir kul att följa. :)

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.489
    Har fulgt med denne tråden og må si meg mektig imponert over engasjementet og detaljfokus du legger i anlegget ditt. Lenge leve sanne entusiaster! Ser forøvrig veldig bra ut med 3 stk DP!

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!
    Det eneste akustikktiltaket som vurderes i stuen i tillegg til det som er der nå er 2 stk HelmHolz....
    Bassen er vel kanskje det jeg er mest fornøyd med akkurat nå - så det er ikke noe skrikende behov for mer absorbenter i stuen... ;D

Mvh
    OMF

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Oj, OMF. Dette ser da særdeles heftig ut, du! Gratulerer så mye.

Peter

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    823
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Valentino skrev:
    Oj, OMF. Dette ser da særdeles heftig ut, du! Gratulerer så mye.
    Heftig er vel ordet ja :D Skikkelig gøy med fullrange og fulldynamikk... Nesten så jeg blir litt misunnelig, men bare nesten 8)

Regner med at dine Armageddonbasuner også er heftig...

Peter

O

omholt

Gjest
    OMF, har du forsøkt å plassere enten absorbentene eller diffusorene i første refleksjonene på front veggen? Ser ikke ut som det området er dekket nå, bortsett fra litt på høyre side sett fra sofaen. Det ville jeg kunne tro vil gi et bra løft. Hos meg fungerer det best med absorbenter i førsterefleksjons punktet og diffusorer i mellom. Ville også tro at diffusorene vil komme best til sin rett ved å plassere de i litt høyde over gulvet slik at de dekker mest mulig mellomtone og diskant.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei Omholt!

Har ikke eksperimentert så mye med akustikken ennå, men bildet lyver nok litt. Etter at jeg flyttet høytalerne breder, så er fremdeles førsterfleksjonen på frontveggen dekket av diffusorene.

Regner med at det blir litt roligere den helgen som kommer og da skal jeg:
    Sjekke at skjermen er koblet riktig på alle signalkablene
    Lage til 1/2 skjermede nettkabler til
    Gjøre et par små tveak på end Game
    Montere mine to HelmHolz
    (forhåpentlig har jeg fått min nye Overkill digitalkabel)
    Plassere diffusorene mer "diffust"
    Og hvis tiden tillater det så skal jeg jobbe en del mer med høytalerkorreksjon, romkorreksjon og frekvens kurvene. Har planer om å sette opp en ny konfigurasjon - med den beste konfigurasjonen til Derek på 1 profil, min beste som nummer 2 og konfigurasjonen som Snickers har antydet som nummer 3....

Ogås får jeg muligens et lyttebesøk på søndag - og det skal bli gøy å få noen utenifra som får hørt oppsettet under noenlunde kontrollerte former!

Mvh
    OMF

EngelholmAudio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Antall liker
    1
    OMF skrev:
    Hei Omholt!

Har ikke eksperimentert så mye med akustikken ennå, men bildet lyver nok litt. Etter at jeg flyttet høytalerne breder, så er fremdeles førsterfleksjonen på frontveggen dekket av diffusorene.

Regner med at det blir litt roligere den helgen som kommer og da skal jeg:
    Sjekke at skjermen er koblet riktig på alle signalkablene
    Lage til 1/2 skjermede nettkabler til
    Gjøre et par små tveak på end Game
    Montere mine to HelmHolz
    (forhåpentlig har jeg fått min nye Overkill digitalkabel)
    Plassere diffusorene mer "diffust"
    Og hvis tiden tillater det så skal jeg jobbe en del mer med høytalerkorreksjon, romkorreksjon og frekvens kurvene. Har planer om å sette opp en ny konfigurasjon - med den beste konfigurasjonen til Derek på 1 profil, min beste som nummer 2 og konfigurasjonen som Snickers har antydet som nummer 3....

Ogås får jeg muligens et lyttebesøk på søndag - og det skal bli gøy å få noen utenifra som får hørt oppsettet under noenlunde kontrollerte former!

Mvh
    OMF
    Låter som en väldigt trevlig helg! :D

R

Roysen

Gjest
    OMF,

Et lite spørsmål - har du solgt Encore og DEQX? Dersom du ikke har solgt de, har du på noe tidspunkt spilt med det gamle oppsettet i det nye rommet for å sammenligne?

Mvh
    Roysen

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei !

Har ikke solgt Encore og DEQX ennå, må vel begynne å gjøre litt mer aktive fremstøt på den fronten nå når høsten begynner å nærme seg.

Koblet opp det gamle oppsettet når jeg flyttet. Satte aldri høytalerne opp på plattformene og gjorde innjusteringen selv. Det spilte helt greit, men nådde ikke opp til hvordan det spilte før - mest fordi det aldri ble finjustert, men også fordi det nye rommet nok er litt vanskeligere - blant annet mye mindre dempet.

Ellers har det vært lite hifi i sommer. Det er hektisk, det er varmt og så liker jeg at det er mørkt når jeg lytter....

Hadde Snickers Is på besøk for 14 dager siden, han justerte inn oppsettet og hadde blant annet med seg CLIO. Tror vi endte opp ganske så flatt med +/- 2dB i området 30-25kHz...Jeg har faktisk ikke fått lyttet etter det pga jobbreise ++, men regner med at jeg skal få meg en lytt i kveld, også er morgendagen satt av til hifi. Da får jeg også et ekstra par ører på besøk og vi skal teste blant annet en annen DAC. Skal selvsagt komme med litt beskrivelse av hvordan jeg oppfatter Snickers sine justeringer.

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!
    En kjapp tilbalemeldingen etter en kort lytt i går....

Torr det kommer til å blien fortreffelig kveld i kveld ;D ;D ;D

De siste justeriegene til Snickers har helt klart trukket lyden i riktig retning. Kommer fyldig rapport i morgen regner jeg med, men det spiller åpnere og mer uanstrengt...og jeg synes også romfølelsen sitter bedre!

Mvh
    OMF

O

omholt

Gjest
    Blir spennende å høre rapporten.
    Blir det også ny invitasjon av Bergen Lydlaug en gang fremover?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!
    Det blir det sikkert, men ikke noe med det første tror jeg....har liksom ikke all verden nytt å presentere....men jeg sysler med neont anker som kan ende opp i et nytt laugtreff - som kan bli meget interessant og da ikke først og fremst med tanke på mitt oppsett...

Skal ha meg en lyttekveld i kveld - så du kan jo stikke bortom hvis du har lyst....

Mvh
    OMF

R

Roysen

Gjest
    OMF skrev:
    Hei!
    Det blir det sikkert, men ikke noe med det første tror jeg....har liksom ikke all verden nytt å presentere....men jeg sysler med neont anker som kan ende opp i et nytt laugtreff - som kan bli meget interessant og da ikke først og fremst med tanke på mitt oppsett...

Skal ha meg en lyttekveld i kveld - så du kan jo stikke bortom hvis du har lyst....

Mvh
    OMF
    Hei, OMF!

Har noen små planer om å ta turen over fjellet i høst. Det hadde vært svært interessant med en lytt. Kunne vi avtalt på PM om og når det evt. kunne passe?

Mvh
    Roysen

O

omholt

Gjest
    OMF skrev:
    Hei!

Mvh
    OMF
    Hmmm. Bx og Audiolense? Blindtester? Blir uansett spennende å høre. Mulig jeg kan ta en rask tur innom i kveld. I så fall ringer jeg på forhånd.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Roysen skrev:
    OMF skrev:
    Hei!

Mvh
    OMF
    Hei, OMF!

Har noen små planer om å ta turen over fjellet i høst. Det hadde vært svært interessant med en lytt. Kunne vi avtalt på PM om og når det evt. kunne passe?

Mvh
    Roysen
    Selvsagt....

Mvh
    OMF

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.542
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En takk til OMF for en hyggelig kveld!
    Hadde ikke hørt på OMF sitt nye oppsett, og ble riktig imponert. Ikke minst var bassgjengivelsen og dynamikken formidabel.
    Den alternative DACen som OMF nevner, var min egen EmmLabs Dac6 e SE. Hva lydforskjellene besto i, har jeg min egen mening om, men jeg tror at jeg venter litt med å komme med noen utsagn...
    Jeg kommer tilbake til denne tråden med noen bilder senere.
    mvh

O

omholt

Gjest
    Mange takk for muligheten til å stikke innom. Det var tkr sin DAC som ble brukt da jeg var der.
    Her har det skjedd store forandringer etter Snickers-is sine justeringer. Udelt til det positive.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.777
    Sted
    Østfold
    Neste skritt fra min side er å ta med noen ambiencediskanter til OMF for test. Målet er å få til et større lydbilde med mer luft og rom. Jeg kommer da selvsagt til å vurdere klangbalansen på nytt, men målt med Clio er nå frekvensgangen ekstremt jevn i lytteposisjon og i tidsdomenet ser det også svært pent ut.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Snickers-is skrev:
    OMF:

Stod høyttalerne på millimeteren der de stod når de ble kalibrert?
    Hei!

De stod nok innefor 1-2 cm, lytteposisjonen er nok litt mer diffust om kom helt på eksakt samme plass.

Merkelig med det der - å flytte målemikken noen cm gav estore(Enorme) utslag, mens å flytte hodet litt synes ikke å gi slike utslag....

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Først en liten oppsummering av hva som har skjedd etter innjustering av Derek ifm med leveransen av Finale/Conductor/End Game…..

Ganske raskt etterpå fikk jeg en del mer møbler i stuen, så ble Crown byttet ut med en DP A1S til, så satte jeg inn HelmHolzene, og jeg flyttet også høytalerne noe bredere enn de stod når Derek stilte opp anlegget.

Alt i alt ble dette såpass mange endringer at Derek sin konfigurasjon nok ikke var spesielt optimal lenger. Jeg har prøvd å justere litt selv, og det har vel ikke akkurat spilt dårlig, men har vel ikke helt følt at jeg har vært i mål. Nå i sommerhalvåret spiller jeg ikke så mye musikk heller, så jeg har ikke gjort det helt store forsøket på å komme i mål heller.

Så hadde jeg Snickers-Is på besøk her for et par uker siden. Han hadde med seg måleprogrammet CLIO satt opp på en egen PC. CLIO gir en mye mer nyansert fremstilling av frekvensresponsen og spesielt etterklangen. Det ble justert inn med en ganske så flat frekvensgang, med en liten hevning i bunnen.

Jeg måtte faktisk sette meg på flyet og reise bort umiddelbart etter – så skikkelig lytting på resultatet fikk jeg ikke før på torsdag og nå i helgen.

Hovedinntrykket er at det spiller friskere – mer ”live”! Lydbildet åpner seg mer opp og scenen er bedre belyst – det er lettere å få med seg detaljer, uten at det spiller lysere tror jeg. Jeg synes det er vanskelig å kommentere om klangbalansen er lysere/mørkere, men jeg opplever at lyden har mer kjøtt og blod. Bassen er nå også jevnere – selv om jeg har lyst til å eksperimentere litt med en fest kul i en annen profil. Jeg synes også at ”soundstagen” er blitt større med mer luft mellom utøverne. Det låter "riktigere"/mer ekte...

Alt dette som følge av justering med parametrisk EQ. Jeg skal ikke si at jeg har fått et nytt anlegg, men dette er et betydelig løft – som langt overgår det man kan oppnå med et enkelt komponentbytte eller noe slikt bare så det er sagt. (Eller overgår det jeg har oppnådd med et komponentet bytte er vel mer riktig å si... ;D)

Godfølelsen er definitivt på vei tilbake…..

Mens Snickers holdt på spilte vi hovedsaklig på Conductor (Overkills oppgraderte DEQX) - og det var det oppsettet overnevnte er basert på også! Altså at Eng Game ikke har blitt brukt!

Mer om resten av helgen litt senere…

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Så fikk jeg besøk på fredag- hvor blant annet tkr hadde med seg sin Emm LABS DAC 6e SE.

Egentlig hadde jeg tenkt å først spille litt på oppsettet slik det stod hvor vi kun brukte Conductor. Deretter koble inn End Game – for så å sammenligne med EMM LABS.

Vel vel – tiden fløy og vi hoppet over End Game og spilte først på bare Conductor før gikk videre til EMM LABS. Pga litt kabelproblematikk ble EMM LABS brukt sammen med en vanlig DEQX.
    Mens Conductor brukte ubalansert kabling til effekttrinnene, brukte jeg balansert kabling mellom EMM LABS og effekttrinnene.

Jeg tok en runde til på lørdag kvelden.

La det være sagt med en gang – jeg synes slik sammenligning er vanskelig. Det tar lang tid å koble om, og siden vi heller ikke foretok nivåmåling er det vanskelig å treffe samme nivå. Jeg hadde jo knapt lyttet mer enn et par timer på oppsettet etter siste justeringen – så lyden hadde ikke satt seg skikkelig heller...

Mitt inntrykk er at EMM LABS DACen gir litt mer kropp, tynge og kjøtt og blod. Den virker mer realistisk – og selv om den kanskje er et snev mørkere i målet – blir ”soundstage” klarere belyst. Ved å koble tilbake til Conductor – synes jeg lyden ble en anelse ”flisete” og manglet litt presisjonen fra EMM LABS. EMM LABS tilførte en blåaktig spot på ”lydscenen” som (overdrivelse) ble som å se noe under vann – det virket større, fastere og litt mørkere, uten å miste noen detaljer…

Men – så gjorde jeg enda et lite grep….
    Siden EMM LABS har ganske høyt output, samt at jeg fikk 3dB mer gain ved å bruke balanserte kabler – så måtte jeg redusere volumet en del. Jeg gikk derfor inn og reduserte gain noe i softwaren. I tillegg prøvde jeg nå med upsampling før DEQX – og kjørte 96kHz signal inn. Jeg synes lyden fikk ytterligere et løft, med mer detaljer og mer luft….spesielt mellom utøverne og stemmene ble klarere avgrenset.

Så alt i alt – så synes jeg at DEXQ/EMM LABS spilte bedre enn Conductor. Så nå gjenstår det å teste hvordan Conductor/End Game står seg i mot DEQX EMM LABS.

Det er mange usikkerhetsmomenter i en slik sammenligning. Man bruker lang tid for å koble om, jeg har ikke kjørt nivåutjevning, jeg er litt usikker på hvordan jeg optimalt skal tilpasse gain i oppsettet – da dette kan endres på mange ulike steder…, og sist men ikke minst – så er det ikke spesielt store forskjeller her – sett i sammenheng med de forskjellene jeg opplevde med justering av klangbalansen!

Mvh
    OMF

R

Roysen

Gjest
    Hei, OMF!

Dette var interessant. Det er mulig jeg har missforstått litt men stemmer det at Conductor er en oppgradert DEQX hvor DAC delen er den samme og at End Game er hvor DAC oppgraderinigen fra Overkill Audio har funnet sted?

I så fall er kanskje resultatet du har kommet frem til ikke så overraskende. Jeg vil tro at Emm Labs DACen er av høyere kvalitet enn den som sitter i DEQX og da også Conductor (dersom DAC her er den samme som i DEQX).

Hva tror du?

Har du noen planer første helg i Oktober?

Mvh
    Roysen

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.342
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Conductor er i det store og hele en DEQX. Den er oppgradert med bedre plugger og bedre strømforsyning og litt annet småtteri (tror AD konverterne er oppgradert blant annet).

End Game er en 6 kanals nyutviklet NOS DAC, med passiv volumkontroll.

Neida, at denne runden gikk til EMM LABS var nok ikke så overraskende. Jeg innbiller meg jo også at DPene trives bedre med balansert signal!

Skal se om jeg får sammenlignet litt mellom EMM LABS og Conductor/End Game - som skal være en mer "verdig" motstander.

Likefullt snakker vi ikke om veldig store forskjeller her - og hvis det er avvik i klangbalansen så er det enda mindre igjen når den nulles ut...

Min bror gifter seg den helgen i oktober, så det blir nok ikke ås mye hifi da.....

Mvh
    OMF

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.777
    Sted
    Østfold
    Kalibreringen ble gjort med Endgame.

Er du 110% sikker på at konfigurasjonen i de to DEQX-ene er identisk?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn