OMF
Æresmedlem
Hvorfor det...?omholt skrev:Ville ikke det naturlige valget til bass være ICE/klasse D?
Eller jeg ser poenget selvsagt - men mener du at en ICE basert sak vil være bedre enn Crown K2/DP A1S....?
Mvh
OMF
Hvorfor det...?omholt skrev:Ville ikke det naturlige valget til bass være ICE/klasse D?
Det er jo bred enighet om at klasse D nettopp har sin styrke i kontroll på bassen og bedre en AB på dette området. Jeg trodde Crown var klasse AB. Klasse K vet jeg ingenting om, så har ingen forutsetninger for å kunne uttale meg om hvordan den er opp i mot ICE.OMF skrev:Hvorfor det...?omholt skrev:Ville ikke det naturlige valget til bass være ICE/klasse D?
Eller jeg ser poenget selvsagt - men mener du at en ICE basert sak vil være bedre enn Crown K2/DP A1S....?
Mvh
OMF
Enligt min uppfattning är det det förstnämda som gäller! Aktiva korrigeringar når inte lika långt som den akustiska korrigering som hanterar problemet vid källan.StereoJoe skrev:Et lite spørsmål: hvor avhengig er oppsettet av de passive akustikkproduktene du benytter? Bidrar de med ting som den aktive korrigeringen ikke helt får til alene, eller er det mer snakk om å hente ut de siste prosentene?
En verkligt bra väg frammåt och detta kommer innebära Level 1 eller kanske till och med 2!OMF skrev:Hvis/Når jeg kommer i mål med mitt fremtidige lytterom i kjelleren der er planen å:
- diffusere hele frontveggen
- absorbere førsterefleksjon i tak og sidevegger
- Bruke en god del Helmholz til å få bassen så riktig som mulig
- fylle resten av flatene med Svanå så langt lommeboken rekker....
Mvh
OMF
Heftig er vel ordet ja Skikkelig gøy med fullrange og fulldynamikk... Nesten så jeg blir litt misunnelig, men bare nesten 8)Valentino skrev:Oj, OMF. Dette ser da særdeles heftig ut, du! Gratulerer så mye.
Låter som en väldigt trevlig helg!OMF skrev:Hei Omholt!
Har ikke eksperimentert så mye med akustikken ennå, men bildet lyver nok litt. Etter at jeg flyttet høytalerne breder, så er fremdeles førsterfleksjonen på frontveggen dekket av diffusorene.
Regner med at det blir litt roligere den helgen som kommer og da skal jeg:
Sjekke at skjermen er koblet riktig på alle signalkablene
Lage til 1/2 skjermede nettkabler til
Gjøre et par små tveak på end Game
Montere mine to HelmHolz
(forhåpentlig har jeg fått min nye Overkill digitalkabel)
Plassere diffusorene mer "diffust"
Og hvis tiden tillater det så skal jeg jobbe en del mer med høytalerkorreksjon, romkorreksjon og frekvens kurvene. Har planer om å sette opp en ny konfigurasjon - med den beste konfigurasjonen til Derek på 1 profil, min beste som nummer 2 og konfigurasjonen som Snickers har antydet som nummer 3....
Ogås får jeg muligens et lyttebesøk på søndag - og det skal bli gøy å få noen utenifra som får hørt oppsettet under noenlunde kontrollerte former!
Mvh
OMF
Hei, OMF!OMF skrev:Hei!
Det blir det sikkert, men ikke noe med det første tror jeg....har liksom ikke all verden nytt å presentere....men jeg sysler med neont anker som kan ende opp i et nytt laugtreff - som kan bli meget interessant og da ikke først og fremst med tanke på mitt oppsett...
Skal ha meg en lyttekveld i kveld - så du kan jo stikke bortom hvis du har lyst....
Mvh
OMF
Hmmm. Bx og Audiolense? Blindtester? Blir uansett spennende å høre. Mulig jeg kan ta en rask tur innom i kveld. I så fall ringer jeg på forhånd.OMF skrev:Hei!
Det blir det sikkert, men ikke noe med det første tror jeg....har liksom ikke all verden nytt å presentere....men jeg sysler med neont anker som kan ende opp i et nytt laugtreff - som kan bli meget interessant og da ikke først og fremst med tanke på mitt oppsett...
Skal ha meg en lyttekveld i kveld - så du kan jo stikke bortom hvis du har lyst....
Mvh
OMF
Selvsagt....Roysen skrev:Hei, OMF!OMF skrev:Hei!
Mvh
OMF
Har noen små planer om å ta turen over fjellet i høst. Det hadde vært svært interessant med en lytt. Kunne vi avtalt på PM om og når det evt. kunne passe?
Mvh
Roysen
Hei!Snickers-is skrev:OMF:
Stod høyttalerne på millimeteren der de stod når de ble kalibrert?