Mat, drikke og røyk Oss ølhunder i mellom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.385
    Torget vurderinger
    4
    pengesluk skrev:
    ADVARSEL!!!!

Kjøpte noen flasker Aas UTEN til en julelunsj på jobben i går.... - fysj og pføy!! Fytterakkern! Jævlige saker!

Det var som å legge seg ned i kornåkeren en regnfylt dag, og tygge rett på hveteaksen! Det værste jeg har smakt noensinne. STAY CLEAR!
    Man får som fortjent ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.505
    Torget vurderinger
    1
    HAT-TRICK
    Trippel Ringnes i kveld. Med stigning. Det vil si, den midterste er ikke juleøl, men øl med julesmak. Med dette forbehold, er den ganske vellykket. Den fikk 5 i VGs store øltest. For såvidt greit med ikke for tung drikke til den tunge julematen, så kjøpte et par sixpacks til julemiddagen i morgen. Så kan far kose seg med en julebokk etterpå.

Vedlegg

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1

Man kan velge mellom tre øltyper her i kveld.

Nøgne Øs Pale Ale som jeg vet går veldig bra sammen med pinnekjøtt.

Ægirs Julebrygg. Mens God Jul, Nossefar og Nissemor funker best som koseøl så går faktisk Ægirs Julebrygg til julemat. Polet var vel tomt for Ægirs julebrygg etter en uke tror jeg.

Haandbryggeriets Hesjeøl. En skikkelig allrounder. Funker til det meste av mat. Har altid en del av disse i boden.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Frydenlund juleøl nå først og senere blir det Lundetangen.

R

Roysen

Gjest
    Det ble et par Wangensten Rakøl, kjøpt på Ultra Colosseum Park, til rakfiskwn i går. Veldig bra match!

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er helt greit å jobbe litt 1.juledag når en vet at premien hjemme er Nøgne Ø Trippel tiger, og Saison.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9

Midtfyns Bryghus X-Porter.
    Snadder godt. Fyldig, tonnevis av sjokolade og kaffi og sammen med ein enkel fruktsalat blei dette saligheita sjølv.
    Ein porter som toucher i ekstremane, for meg er det blink. Anbefales!

V

vredensgnag

Gjest
    Side 18 og 19 i DN for den 28/12 har en tosiders reportasje om Nøgne Øs erobring av tsjekkiske ølhunders tørste og kresne struper. Ølentusiastene i Praha følger med på nettsiden til byens berømte Zubaty Pes, og slipper det de har i hendene når beskjed kommer om nytt parti fra Grimstad.

Det forstår jeg meget godt.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Brasse skrev:
    Kan bli God Jul - eller fin-fin lytttekveld - av mindre. Men vi tar vel gjerne en "påtår" eller 3 :D

Tror nesten jeg skal kikke meg litt om etter det gode glassfyllet der, gitt ....

Cheers!

G

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    Fra meg til dere andre ØL hunder, skål..
    tar meg litt drikke nå. :D

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    JackX skrev:
    Brasse skrev:
    Kan bli God Jul - eller fin-fin lytttekveld - av mindre. Men vi tar vel gjerne en "påtår" eller 3 :D

Tror nesten jeg skal kikke meg litt om etter det gode glassfyllet der, gitt ....

Cheers!

G
    Det var ein nyhet i sortimentet på Oslo Citypolet, trår ikkje feil med denne.
    Beer Geeks Brunch er på 10.9% og eg lurer på om eg skal spare den til deling, kan bli litt heavy med ein så saftig stut i halvliters mengde.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Beer Geeken klarer du fint aleine, Brassemann! Har allerede supet en fire fem siden den ble lansert. Godt øl. Temperering er viktig med denne.

Fikk tak i to stk Brooklyn Black Chocolate Stout. Sies å være en forbanna god stout.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    C. Alshus skrev:
    Beer Geeken klarer du fint aleine, Brassemann! Har allerede supet en fire fem siden den ble lansert. Godt øl. Temperering er viktig med denne.

Fikk tak i to stk Brooklyn Black Chocolate Stout. Sies å være en forbanna god stout.
    Var ikkje så værst den, ikkje like god som X-porteren og heller ikkje Breakfast, men artig å prøve.

M

MORNING STAR

Gjest
    Chang Draught til frokost
    Chang Light til lunsj
    Chang Export til middagen
    og den beste til slutt i solnedgangen mens sirissene og gresshoppene spiller i bakgrunnen,
    Chang Classic!

Vedlegg

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.895
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mens jeg venter på aftenens oksefilet henter jeg en flaske fra kjelleren.
    En rød MacGregor fra Orknøyene

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hildrande du. Dette var et ordentlig øl. En beksvart og smaksrik stout med rolig humle, sterk som dunderhonning og et måltid i se selv. Steike god! Får en taddyporter til å ligne på clausthaler.

De har den i Walkendorfsgate

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Noe veldig anderledes øl i dag.

Belgisk lambic. spontangjøret belgisk surøl, fatlegreti 3 år. Spennde, minner mye om cider egentlig.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Hildrande du. Dette var et ordentlig øl. En beksvart og smaksrik stout med rolig humle, sterk som dunderhonning og et måltid i se selv. Steike god! Får en taddyporter til å ligne på clausthaler.

De har den i Walkendorfsgate

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.385
    Torget vurderinger
    4
    Gjestemedlem skrev:
    Noe veldig anderledes øl i dag.

Belgisk lambic. spontangjøret belgisk surøl, fatlegreti 3 år. Spennde, minner mye om cider egentlig.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Gjestemedlem skrev:
    Tradisjonell Nederlandsk ufiltrert blonde. God og smaksrik, høy og distinkt humle men frisk, men har ikke helt nok kropp til å bære alkoholstyrken. Slett ikke ille, men prøver noe annet neste gang. Gøy å ha smakt.
    Denne har jeg hatt stående i skapet siden sommern 2010. Bør kanskje smake snart da, så den ikke blir gammel.

Cantillonen ble kjøpt for noen uker siden. Lambic er godt, hvis du treffer på rett flaske. (Har tidligere kjent forskjell fra flaske til flaske).

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ref. min musikksmak bare måtte jeg ha denne

Veskyst fra Kinn Bryggeri. Mye smak i denne.

edit: ... ser jeg trenger en turban

G

Gjestemedlem

Gjest
    Black Albert falt virkelig i smak så et par til måtte i kurven. Men de hadde også en spesialutgave av den som så spennende ut. Samme ølet men lagret noen år i bourbontønner.

Cuvée Delphine 2009

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Gjestemedlem skrev:
    Black Albert falt virkelig i smak så et par til måtte i kurven. Men de hadde også en spesialutgave av den som så spennende ut. Samme ølet men lagret noen år i bourbontønner.

Cuvée Delphine 2009

Vel anbefalt stout for en vinterdag! (den er virkelig god) De har den nok i alle fall i Walkendorfsgate og Vika.

COMMERCIAL DESCRIPTION
    Black Albert was used in a new barrel aging project. More than a year ago, Carlo was able to get his hands on a stock of Four Roses Bourbon barrels, and we happily filled them up with Batch „0". This unique creation was originally to be named 4 Black Roses in honour of its heritage, but our friends in Kentucky strongly advised us not to do so! What to do? As the disowned offspring of Black Albert, the name Cuvée Delphine imposed itself. Savouring the Belgian irony, we are most honoured to have artwork by Delphine Boël shining on this label. You will not find this ale all over the globe. There is no export program, but we will try to provide stock through our web shop and some specialty beer pubs.
    Så bra! har noen jeg og.

Drakk denne i sommer. Det ble for mye alkohol. Ikke så god. Åtte tideler gikk i vasken.

Denne gikk ned i romhjula. God, men ikke episk. Sprøs om den var verdt de 138kronene den kostet. Men artig å ha prøvd.

http://www.ratebeer.com/beer/southern-tier-imperial-oat/42946/

Denne for noen dager siden. God røyksmak. Lukter rosiner, krydder. Er dette en slags juleøl? Fin og rund i smaken. Et definitivt interessant øl. God. Blir handlet igjen.

Rød og fin mot sola.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Haandbryggeriet Costa Rica, noe klissete søl som de har helt kaffe i. Sutlevann.

For å slippe å helle resten ut prøvde jeg å blande 50/50 med varm melk og litt sukker. Det ble om mulig enda særere.

Nei, huff dette var nedtur.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ha, minner meg om då eg var liten og blanda ut jordbær-nesquicken med vatn fordi eg ikkje hadde nok mjølk.
    Æss.

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.028
    En god skummende Kilkenny er heller ikke å forakte fra butikken på hjørnet ;)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn