Overkill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    HåkonN skrev:
    Roysen skrev:
    HåkonN skrev:
    Roysen skrev:
    Hvem har lurt deg til å tro at 2L var først ute? Jeg handler musikk på webshopper i Hong Kong som hadde rene musikk Blue Ray skiver lenge før dette.
    Nei, det var vel noen pressemeldinger og forumtråder den gangen som lurte meg Roysen.

Hvilken webshop var dette forresten?
    http://www.hifi-cd.com/
    Jeg har sett under Blu-ray kategorien, men har ikke funnet noe slik enda. Har du et eksempel på en slik plate der?
    Nå falt jeg av. Hva er det du leter etter og ikke finner?
    Rene musikk Blu-Ray. :)

R

Roysen

Gjest
    HåkonN skrev:
    Roysen skrev:
    HåkonN skrev:
    Roysen skrev:
    HåkonN skrev:
    Roysen skrev:
    Hvem har lurt deg til å tro at 2L var først ute? Jeg handler musikk på webshopper i Hong Kong som hadde rene musikk Blue Ray skiver lenge før dette.
    Nei, det var vel noen pressemeldinger og forumtråder den gangen som lurte meg Roysen.

Hvilken webshop var dette forresten?
    http://www.hifi-cd.com/
    Jeg har sett under Blu-ray kategorien, men har ikke funnet noe slik enda. Har du et eksempel på en slik plate der?
    Nå falt jeg av. Hva er det du leter etter og ikke finner?
    Rene musikk Blu-Ray. :)
    Mulig det. Jeg har ikke sjekket på en stund. De har imidlertid hatt det i lang tid. Det er mulig at salget ikke har gått så bra. Nå ser jeg at de satser på mange andre litt mer obskure formater som kan avspilles på vanlig CD spillere som Blue-Spec CD, HQCD og SHM-CD.

Mvh
    Roysen

N

nb

Gjest
    Litt HD-matte

*1080p Uncompressed Video Bandwidth*

1920x1080 resolution = 2,073,600 pixels
    2,073,600 pixels @ 24bpp(*) = 49,766,400 bits (49Mbits)
    49,766,400 bits / 8Mbits (8Mbits per Megabyte) = 6,220,800 bytes (6.2Mbytes)
    So, 6.2Mbytes per frame.

6,220,800 bytes x 30 fps = 186,624,000 bytes/sec (187Mbytes/sec)
    6,220,800 bytes x 60 fps = 373,248,000 bytes/sec (373Mbytes/sec)

Altså ca 370 Megabytes pr. sekund for 60 bilder i sekundet. En Blu-Ray plate på 50 GB er da full etter i overkant av to minutter. Det sier litt om hvor effektive kompresjonsteknikkene som brukes er, og når man skal dekode dette så skal det gjøres avanserte matematiske operasjoner på store datamengder. Følgelig trengs det stor regnekraft, og følgelig er analogier til D/A-konvertering i en CD-spiller eller DAC ikke særlig relevante i denne sammenheng.

Ukomprimert wav (CD) er til sammenliging ca 0,17 Megabytes pr. sekund og en ren trivialitet i sammenligning.

* (bpp er bits per pixel, 24 bpp tilsvarer 8 bits pr primærfarge eller 16.7 milloner farger). DeepColor har 16 bits per primærfarge eller 48 bits totalt og datamengden blir da dobbelt så stor som i eksempelet over.

R

Roysen

Gjest
    nb skrev:
    Litt HD-matte

*1080p Uncompressed Video Bandwidth*

1920x1080 resolution = 2,073,600 pixels
    2,073,600 pixels @ 24bpp = 49,766,400 bits (49Mbits)
    49,766,400 bits / 8Mbits (8Mbits per Megabyte) = 6,220,800 bytes (6.2Mbytes)
    So, 6.2Mbytes per frame.

6,220,800 bytes x 30 fps = 186,624,000 bytes/sec (187Mbytes/sec)
    6,220,800 bytes x 60 fps = 373,248,000 bytes/sec (373Mbytes/sec)

Altså ca 370 Megabytes pr. sekund for 60 bilder i sekundet. En Blu-Ray plate på 50 GB er da full etter i overkant av to minutter. Det sier litt om hvor effektive kompresjonsteknikkene som brukes er, og når man skal dekode dette så skal det gjøres avanserte matematiske operasjoner på store datamengder. Følgelig trengs det stor regnekraft, og følgelig er analogier til D/A-konvertering i en CD-spiller eller DAC ikke særlig relevante i denne sammenheng.
    Så strømforsyningen i en video DAC er av mindre betydning enn i en Audio DAC fordi video DACens regneoppgave er så mye mer omfattende? Hmmm.... Noen som forstår den?

Mvh
    Roysen

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Så strømforsyningen i en video DAC er av mindre betydning enn i en Audio DAC fordi video DACens regneoppgave er så mye mer omfattende? Hmmm.... Noen som forstår den?

Mvh
    Roysen
    Forhåpentligvis alle andre enn deg. Det skjer ingen DAC her. Det er digitalt hele veien om man holder seg til HDMI. En PC regner ikke riktigere med en dyr strømforsyning, det ville være den relevante analogien i tilfelle.

R

Roysen

Gjest
    Njaa, Goldmund Eidos Reference Blue har så vidt meg bekjent også analoge video utganger.

Mvh
    Roysen

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.127
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    ...og om noen ikke har fått det med seg så setter jeg helt klart mitt syn på spissen her bevisst for å provosere. Det er på tide at en som deler dette synet tar bladet fra munnen og forteller hva de virkelig mener med dagens situasjon på HFS.
    Jeg har allerede adressert dette i innlegg litt tidligere i tråden, og la oss ta HFS diskusjoner under "Kommentarer og hjelp til forumet".

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Njaa, Goldmund Eidos Reference Blue har så vidt meg bekjent også analoge video utganger.

Mvh
    Roysen
    So what? De anbefaler jo selv (klokelig) folk å bruke HDMI. Kanskje du mener man burde bruke steinalderstandarden S-Video slik at man får nytte av den unike strømforsyningen til spilleren? Da må man forresten digitalisere i TVen igjen, med mindre du anbefaler billedrørs-TV.

R

Roysen

Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen
    So what? De anbefaler jo selv (klokelig) folk å bruke HDMI. Kanskje du mener man burde bruke steinalderstandarden S-Video slik at man får nytte av den unike strømforsyningen til spilleren? Da må man forresten digitalisere i TVen igjen, med mindre du anbefaler billedrørs-TV.
    NB,

Dette skal være i følge produsenten et state of the art produkt. Lyddelen har godt av vekten, strømforsyningen og den mekansike konstruksjonen. Så har også deler av video delen. Det var mitt poeng.

Mvh
    Roysen

C

Cyber

Gjest
    Roysen skrev:
    nb skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen
    NB,

Dette skal være i følge produsenten et state of the art produkt. Lyddelen har godt av vekten, strømforsyningen og den mekansike konstruksjonen. Så har også deler av video delen. Det var mitt poeng.

Mvh
    Roysen
    Så lenge drivverket får gjort jobben, hva ellers bidrar vekten med? Dette ikke negativt ment, men mer til opplysning for jeg kan ikke se hensikten. Jeg skjønner at vekt kan hjelpe til mer stabil avlesning, men da burde vel Goldmund heller kjøpt inn et virkelig highend-drivverk med god demping istedet for å dempe et tilsynelatende rimelig drivverk med 25 kg metall?

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Dette skal være i følge produsenten et state of the art produkt. Lyddelen har godt av vekten, strømforsyningen og den mekansike konstruksjonen. <b>Så har også deler av video delen. Det var mitt poeng.</b>

Mvh
    Roysen
    Det er en ubegrunnet og usannsynelig påstand. Til å kalle folk parasitter og skadedyr, samt be enkelte dra til helvete er det tydelig at ditt kompetansenivå på digital bildebehandling er svært magelfult.

Du kan velge:
    1) Hold deg heldigital frem til flatskjermen
    2) Bruk de gamle standardene S-Video eller komponentvideo for å nyte godt av spillerens vekt, strømforsyning og den mekansike kvaliteten for å få en bedre konvertering til analog av bildesignalet. Da må signalet digitaliseres i TVen, hvor da vekt, strømforsyning og den mekaniske kvaliteten er av Pioneer/Samsung/Panasonic/LG/osv - kvalitet.

Sorry, dette blir bare for dumt.

R

Roysen

Gjest
    cybervision_ skrev:
    Roysen skrev:
    nb skrev:
    Roysen skrev:

Mvh
    Roysen
    NB,

Mvh
    Roysen
    Så lenge drivverket får gjort jobben, hva ellers bidrar vekten med? Dette ikke negativt ment, men mer til opplysning for jeg kan ikke se hensikten.
    Vekten og fjæravlastingen bidrar til drivverkets stabilitet som igjen er noe som stort sett alle produsenter av statement drivverk er opptatt av.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Dette skal være i følge produsenten et state of the art produkt. Lyddelen har godt av vekten, strømforsyningen og den mekansike konstruksjonen. <b>Så har også deler av video delen. Det var mitt poeng.</b>

Mvh
    Roysen
    Det er en ubegrunnet og usannsynelig påstand. Til å kalle folk parasitter og skadedyr, samt be enkelte dra til helvete er det tydelig at ditt kompetansenivå på digital bildebehandling er svært magelfult.

Du kan velge:
    1) Hold deg heldigital frem til flatskjermen
    2) Bruk de gamle standardene S-Video eller komponentvideo for å nyte godt av spillerens vekt, strømforsyning og den mekansike kvaliteten for å få en bedre konvertering til analog av bildesignalet. Da må signalet digitaliseres i TVen, hvor da vekt, strømforsyning og den mekaniske kvaliteten er av Pioneer/Samsung/Panasonic/LG/osv - kvalitet.

Sorry, dette blir bare for dumt.
    Min kompetanse når det gjelder video er begrenset det har du helt rett i, men det er på siden av poenget. Du har hevdet at vekten og strømforsyningen ikke betyr noe i dette produktet. Det er feil. Produktet er også ment for audio avspilling. Her betyr i hvert fall disse faktorene temmelig mye.

Mvh
    Roysen

N

nb

Gjest
    Roysen skrev:
    Min kompetanse når det gjelder video er begrenset det har du helt rett i, men det er på siden av poenget. Du har hevdet at vekten og strømforsyningen ikke betyr noe i dette produktet. Det er feil. Produktet er også ment for audio avspilling. Her betyr i hvert fall disse faktorene temmelig mye.

Mvh
    Roysen
    Mulig, jeg har ikke sagt et ord om adiodelen i spilleren. Dette er en Blu-Ray-spiller, følgelig er video bruksområdet til den. At du har fått for deg at de har laget den for å fokusere på BR-musikkavspilling får stå for egen regning.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg mener i fullt alvor at en Oppo-BD med et par solide Technogymvekter oppå må være et godt alternativ, spesielt om man vil kjøpe en sjuhelvetes masse BD-musikk og -film.

Naturligvis er det fullstendig fritt opp til enhver å bruke så mye penger de bare vil på det de ivrer for. Herregud, i løpet av mitt liv har jeg en kilopris på ørret og jaktbart vilt som er sinnsyk; og en tilsvarende pr time musikklytting i forhold til utstyrsinvesteringer som også er røslig. Jeg har også brukt penger på biler, kvinner, vin, sang, og eksotiske feriesteder der det siste jeg tenkte på var prisen - opplevelsen var det viktige.

Men det må også være fullt lov å kikke tilbyderne etter i kortene - det finnes Ferrari kit-biler som folk kjøper i den tro at de får en original, og så har de ikke vett på å finne ut av hva de har kjøpt.

Jeg tillater meg å gjenta det jeg får slik på pukkelen for her inne.
    Vi snakker om en teknologi som kun noen få produsenter utvikler og stiller til rådighet; de fleste av disse selger også til OEM produsenter, som gjør ulike endringer (eller ikke), mens de ev. pakker om innholdet.

I presseomtaler av den berømmelige enheten leser vi utsagn som "men da har man sikkert strålende lyd- og bildekvalitet, vil vi tro." Det får man da håpe.
    Personlig syns jeg det ville vært bedre om Goldmund gjorde som Lexicon, i dette firmaets bruk av Oppos design. Ta det noen steg videre, sørg for at det er absolutt seneste generasjon implementering. Protokoll 2.0 er et minstekrav, syns jeg.

Ellers - det er helt riktig at Goldmund foretrekker digitalt hele veien frem (Meridian vil ha det helt til høyttalerne, mens Goldmund tar det til effekttrinnet). De er så opptatt av dette at de tom har utstyrt sin referanseplatespiller med digital utgang.

===

Angående musikk på Blu-ray og hvem som var først.
    2L har fått kred for å være verdens første produsent som med kontroll over hele innspillingskjeden gjorde høyoppløsnings opptak av musikk, og selv forestod utgivelse av samme på en rekke forskjellige formater, inkl. Blu-ray.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tragiske greier dette her.
    Dessverre så er det tydelig at det brer om seg!

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    Noen sammenligner denne diskusjonen med Bugatti og dyre klokker. Jeg har selv en Rolex Yachtmaster, og jeg er fullstendig klar over at man betaler en del for merket og ”luksus-parametere”. Men denne klokken har i allefall ikke innmat fra Casio. Og om den hadde hatt det, tror jeg det hadde skapt like mye baluba i klokkemiljøet som denne Goldmund-spilleren gjør her inne.

Det er også interessant at det påstås at denne spilleren er så modifisert. En ting er sikkert ut i fra å se på menyene og innstillingen, uansett hva som er modifisert så er videoprosessor og lyd-DSP ikke byttet ut. Og det er disse parameterene, og de 2 alene, som står for den digitale lyd og bildekvaliteten.

Det er vel også derfor det hevdes her at (for eks) Oppo`en er bedre på de områdene. Oppo`en har en av de beste videoprosessorene til Anchor Bay (VRS) den spilleren tar alt og støtter ”alt” og er avspillingsmessig up-to-date med sin Profile 2.0 og nettverkskontakt (som også gjør den lett å oppgradere). Den har også langt mer avanserte innstillinger (som følge av bildechip og lyd DSP), slik at brukere har langt flere muligheter til å sette opp spilleren akkurat slik han/henne vil ha den. Teknisk sett så er det slam-dunk ift. noe av det Goldmund har i programmet sitt. Og det til under 6000kr. Det er jo ingenting å bli sur for, eller krangle over – det er bare slik.

Og da må jeg bare få lov til å gjenta meg selv fra begynnelsen av tråden. :)

Jeg syntes derimot at slik rebranding er svært ødeleggende og trist for high-end industrien, uavhengig om den er litt/middels/mye modifisert eller ikke.
    Det som virker å være felles er at deler er hentet fra billige DVD/BD avspillere fra andre produsenter. Og da er det ikke snakk om toppmodellene til for eks. Denon med Realta HQV prosessor eller en kombinasjon av drivverk og high-end videoprosessor fra for eks. Optoma og Crystallio med Gennum VXP prosessor eller DVDO med Anchor Bay, men spillere som koster veiledende et sted mellom 500kr og et par tusenlapper.

Til nesten 1 million kroner så er det kanskje litt mer å forvente, syntes du ikke?
    Noen virker også å være veldig bekymret for miljøet her på hifisentralen. Så langt har ikke mine innlegg handlet om noe annet enn en klump med aluminium og så langt jeg kan se ingen av de andre som har vært skeptisk til disse produktene gått på person heller. Men i retur kommer det utbrudd som faen i helvette, dere er ikke entusiaster, skadedyr, HOLD KJEFT, parasitter, dra til helvette, faen og sikkert flere jeg har fortrengt/glemt. Man melder seg ut av HFS. Og inn igjen. EDIT: Og ut igjen. Denne gruppen tar så ordet i en Goldmund-tråd for å fortelle om det ukoslige miljøet her på sentralen, og hvilken grøft hele forumet er på vei inn i - og at nå må admin reagere.

Artige observasjoner. Jeg er forøvrig selv moderator på AVforum, og jeg vet utmerket hva jeg hadde slått hardt ned på i denne tråden (og det hadde ikke vært utsagn som kanskje kunne komme til å skade noen bruktverdi). Greit nok at HFS velger å ha en høyere takhøyde, men de brukerene som utnytter seg av høyden i sin helhet bør kanskje også se inn i seg selv før de snakker om hvor forferdelig det er blitt?

Alt i beste mening. :)

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.650
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    HåkonN skrev:
    Noen sammenligner denne diskusjonen med Bugatti og dyre klokker.
    Poenget med et tidligere innlegg fra meg, var at slike produkter er designet for å appellere til følelsene, i like stor grad som de er designet som teknologiske produkter. Og da bare MÅ diskusjonene om de bli følelsesladede og lite konstruktive. Like forutsigbart er det også at kritikerne fokuserer på teknologien, mens forsvarerne lar følelsene herje fritt, noe denne tråden tydelig beviser. Noe som også er helt i tråd med leverandørens hensikt med produktdesign og posisjonering, og som igjen beviser mitt poeng med at slike diskusjoner er dømt til å synke.

N

nb

Gjest
    erato skrev:
    Like forutsigbart er det også at kritikerne fokuserer på teknologien, mens forsvarerne lar følelsene herje fritt, noe denne tråden tydelig beviser. Noe som også er helt i tråd med leverandørens hensikt med produktdesign og posisjonering, og som igjen beviser mitt poeng med at slike diskusjoner er dømt til å synke.
    Nå har vel "forsvareren(e)" i høyeste grad snakket om teknikken her, om modifiseringer, viktigheten av vekten, mekanikken osv. Det er tydligvis ikke mulig å se på dette som en ren luksusgjenstand beregnet på et helt annet marked.

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    erato skrev:
    Poenget med et tidligere innlegg fra meg, var at slike produkter er designet for å appellere til følelsene, i like stor grad som de er designet som teknologiske produkter. Og da bare MÅ diskusjonene om de bli følelsesladede og lite konstruktive. Like forutsigbart er det også at kritikerne fokuserer på teknologien, mens forsvarerne lar følelsene herje fritt, noe denne tråden tydelig beviser. Noe som også er helt i tråd med leverandørens hensikt med produktdesign og posisjonering, og som igjen beviser mitt poeng med at slike diskusjoner er dømt til å synke.
    Godt poeng.

Men det finnes også dyre produkter som også er ment å appelere til de av oss som lar seg tenne av teknikken. Derfor er det interessant for mange å finne ut hva som mer eller mindre kun appelerer til følelser (slik som budsjettspillere forkledd i 80kg aluminium), og de produkter der produsenten har virkelig gjort noe teknisk nyskapende som skiller seg fra mengden.

Jeg mener det må være lov å ha slike diskusjoner. Så får heller de som lar følelsene ta overhånd prøve å styre seg. Dette er tross alt bare en hobby. *gruppeklem* ;D

Wright

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Antall liker
    2
    HåkonN skrev:
    Noen sammenligner denne diskusjonen med Bugatti og dyre klokker. Jeg har selv en Rolex Yachtmaster, og jeg er fullstendig klar over at man betaler en del for merket og ”luksus-parametere”. Men denne klokken har i allefall ikke innmat fra Casio.
    Jeg dro frem både Bugatti og Patek, så et kort svar er på sin plass: helt enig med deg – mitt innlegg var kun rettet mot de som mente at prisen alene var galskap nok til å rakke ned på den, uavhengig av hvor godt spilleren måtte yte.

M

musicus

Gjest
    HåkonN skrev:
    Greit nok at HFS velger å ha en høyere takhøyde, men de brukerene som utnytter seg av høyden i sin helhet bør kanskje også se inn i seg selv før de snakker om hvor forferdelig det er blitt?

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har frekventert her inne, til tross for Rolex klokker og moderator status på andre forum, men, man skal ikke se så veldig langt tilbake før man husker ett bedre og sunnere klima her inne, dessverre, synes tendensen å være at tråd etter tråd kuppes av ett visst antall bjellesauer som breker ivei på hvorferdelig det er at noen ting koster mer enn annet og at tråd etter tråd kuppes av de samme bjellesauene der det etterlyses ABX, dbt´s, dokumentasjoner av høy vitenskapeliggrad og faens oldemor, mange drar seg fra å starte en tråd med ett annet utgangspunkt enn det som kan falle de argeste kritikerene for øyet, hvem faen gidder skrive om hyggelige opplevelser, undringer på ett folkelig nivå mm..når det nesten garantert ender opp i en dreining av tråden til noe lignende dette.

At noen bedriver teoretisk jukking for sin egen fortreffelighet er ok for meg, men finn noen andre å ta ut markeringsbehovet på, det behøver ikke være återkommende i hver en tråd som kunne vært interessant å følge.

Dessverre, er det vel bare ett ytterst fåtall som har kompetansen å følge det nivået det ofte legges opp til av flere( jeg besitter den ikke), og den retoriske klubba svinges vel flittigst av de wannbee´s som vil gi inntrykk av å ha større klokskap og erfaring enn de faktisk besitter, jeg kaller det dusteri, og hykleri, for det hele er da kledd i ridderlighetens kappe om at vi må opplyse folket om det forferdelige svindleriet i denne mørke bransjen og hobbien, må skjønne, så får de fisefine av dere ha meg unnskyldt Fransken.

I beste mening.

mvh

C

Cyber

Gjest
    Til syvende og sist bryr hele spilleren meg lite, jeg involvererer meg nettopp pga det Håkon sier angående innmat vs pris.

Jeg stiller meg også meget spørrende til hvorfor mitt innlegg der jeg lurer på om Roysen føler han bidrar til positiv atmosfære ved å be meg dra til h****** blir slettet, mens hans blir stående uberørt.

Gaahl

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Antall liker
    0
    Forskjellen fra for eksempel designerklær til denne Goldmund-spilleren er at designerklær ikke utgir seg for å være noe annet enn designerklær. Kunder som kjøper en Replay eller Tiger of Sweeden bukse til 2000kr vet at de ikke kjøper "verdens beste" eller "verdens mest slitesterke" dongribukse. Man kjøper god design, passform og til en viss grad ekslusivitet.

V

vredensgnag

Gjest
    Her er Lampizators refleksjoner over Goldmunds produkter og marketing, med utgangspunkt i messen i München nylig.
    De deler ut ros og ris til ulike produsenter, og kommer så til Goldmund.

Først denne salven:
    And last thing - one might say that I have a prejudice against Goldmund - but I don't. I simply cant stand the bullshit of their marketing. I think that everybody and every business has a right to bullshit people just a little, but goldmund is really pushing it to the edge.

Hvilket bringer dem til komponenten det er borgerkrig over her, og som de bruker for å understreke sin bekymring over den generelle utviklingen innen HiFi:

Their problem can be a great ilustration of a general problem of this show and this industry - so lets just ... read the Goldmund advert - critically.
    Please read this carefully and draw your own conclusions. I mean - we have right to do this - the information was volunteerly provided by Goldmund, that is what they wanted to be THEIR KEY MESSAGE. You are welcome Goldmund , be my guest :

De viser altså til Goldmunds egen annonse - og på denne tiden var ikke prisen kunngjort, så her er reaksjonen deres. "Hvorfor ikke lage en CD-spiller på ett tonn?":
    Link til annonsen: http://www.lampizator.eu/Munich/june01.jpg

Maybe I am dumb, or blind or stoopid, or all of the above, but I cant see one single word about the laser pickup mechanism, their choice of DAC, the power supply, the sound, the electronic technology, filters, upsampling, oversampling - anything to describe the player or justify the ??00 K Eu price tag. Instead, the whole lausy photocopy paper speaks about the weight of metal parts. Magnetic Damping ? Vibration Cancellation by rigidyfying? Mechanical Grounding? Table support ? AC Curator ? Mechanical Grounding ? 52 Kg table ? What are they smoking !?
    Hey dudes, Iif I needed heavy metal, I can get it cheaper in the tool-shop. I mean why are you so proud of yourselves for making a heavy piece of metal enclosure ? Was it that hard to make it 82 kG including table? Did it require a touch of genius ?
    Or maybe they are metal fetishists?
    Why not making a ONE TON cd player including a table, sofabed, carpet and lamps. . And price of 1 million Pounds to match. Hey Goldmund, it is a challenge for you.
    Seriously, people who buy their blueray DVD mechanism in 30 KG of housing plus a 52 kg table should have their head examined. No wonder their sales office is in Monaco.
    And they call the old owners LUCKY !!! Can you see what I see? What element of LUCK did require buying a 17 000 Euro player ?
    Maybe getting is as a gift could be called LUCKY but puhlleeeze - LUCKY OWNERS ??

Fra Lampizators messetråd:
    http://www.lampizator.eu/Munich/Munich High End.html

Hva liker de? Produktene til Angstrom fra Italia.
    http://www.angstromresearch.com/default_eng.html

I almost fainted. I was on my knees! Holly Golithly ! These guys do the things PERFECTLY - I wish I could build like that. Everything was so well made, so over engineered, tubes tubes everywhere, power supplies of monstrous proportions, EVERYTHING was fabulous. I wish them success. It seems like every of their products should be in top class. Absolutely nothing at this show compared to Angstrom. Frankly, I cant name any company at all, even among those who were not represented in Munich, who makes the gear so well. Maybe somehow comparable would be Manley, Audio-Note, Audio Research Reference line, some top Jadis, some top Cary, top BAT products - but that's all. I WANT THEIR SYSTEM !

Gaahl

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Antall liker
    0
    om.s skrev:
    HåkonN skrev:
    Greit nok at HFS velger å ha en høyere takhøyde, men de brukerene som utnytter seg av høyden i sin helhet bør kanskje også se inn i seg selv før de snakker om hvor forferdelig det er blitt?

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har frekventert her inne, til tross for Rolex klokker og moderator status på andre forum, men, man skal ikke se så veldig langt tilbake før man husker ett bedre og sunnere klima her inne, dessverre, synes tendensen å være at tråd etter tråd kuppes av ett visst antall bjellesauer som breker ivei på hvorferdelig det er at noen ting koster mer enn annet og at tråd etter tråd kuppes av de samme bjellesauene der det etterlyses ABX, dbt´s, dokumentasjoner av høy vitenskapeliggrad og faens oldemor, mange drar seg fra å starte en tråd med ett annet utgangspunkt enn det som kan falle de argeste kritikerene for øyet, hvem faen gidder skrive om hyggelige opplevelser, undringer på ett folkelig nivå mm..når det nesten garantert ender opp i en dreining av tråden til noe lignende dette.

At noen bedriver teoretisk jukking for sin egen fortreffelighet er ok for meg, men finn noen andre å ta ut markeringsbehovet på, det behøver ikke være återkommende i hver en tråd som kunne vært interessant å følge.

Dessverre, er det vel bare ett ytterst fåtall som har kompetansen å følge det nivået det ofte legges opp til av flere( jeg besitter den ikke), og den retoriske klubba svinges vel flittigst av de wannbee´s som vil gi inntrykk av å ha større klokskap og erfaring enn de faktisk besitter, jeg kaller det dusteri, og hykleri, for det hele er da kledd i ridderlighetens kappe om at vi må opplyse folket om det forferdelige svindleriet i denne mørke bransjen og hobbien, må skjønne, så får de fisefine av dere ha meg unnskyldt Fransken.

I beste mening.

mvh
    Hvordan er HåkonN's innlegg verre enn for eksempel svulstige udokumenterte innlegg av kabler som legger til en ekstra oktav i bassen? Jeg setter pris på at personer med lengre erfaring og større kunskap enn meg selv, setter av tid til å dele denne kunskapen med andre. Personlig finner jeg mye større nytteverdi i innlegg som begrunnes med specs og vitenskap, enn innlegg av "entusiaster" som omtaler produkter på en lite håndfast og konstruktiv måte.

- Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.880
    Right, tilbake fra stranden og hva får jeg se, en tråd med Goldmund og det var det...

Basert på første og foreløpig siste side vil jeg anta at:

- bjørnh kjeder seg og setter i gang en tråd for å ha noe å modere
    - nb, Fush og kompani legger inn referanser til tekniske spesifikasjoner på billige DVD spillere de ikke har hørt, og argumenterer for det absurde i prisdifferansen opp til håndlagde modifiserte versjoner av samme innmat, som de heller ikke har hørt
    - Roysen føler seg forpliktet til å forsvare et produkt mot angrep fra folk som ikke har hørt produktet, eller andre i samme prisklasse, selv om heller ikke Roysen har hørt nevnte produkt
    - debatt kjøres om hvem som er mest idiotisk; i den ene side av ringen, dem som aldri skriver om verken musikk eller eget anlegg men utelukkende om hva andre har kastet bort penger på av komponenter de ikke har hørt; i den andre, dem som tviholder på at egenerfaring er det eneste saliggjørende, uansett hva verdens samlede naturvitenskapelige miljøer måtte mene
    - debatten utarter til en diskusjon mellom det å forsvare egne utlegg for dem som har råd til det, til angrep fra dem som føler seg kallet til å påpeke at alt over Cubus-standard er for Keiserens nye klær å regne da det ikke finnes målbart belegg for å hevde annet
    - Valentino laster opp nok et popcornbilde
    - Roda benytter anledningen til å skrive på dialekt
    - Roysen melder seg først ut, for så å melde seg inn igjen med trussel om å melde seg ut nok en gang. Reiser også spørsmål om ikke HFS burde være for slike som ham selv, plus om.s, Viking og SAL, med +1 i tilsvar fra sistnevnte
    - Høvdingen kommer inn med sin rolige og faderlige stemme og anbefaler at spørsmål om hva og for hvem HFS skal være bør tas opp under Kommentarer
    - bjørnh minner alle nok en gang på at han egentlig er sosiolog av utdannelse
    - tråden roes ned med at vi jo alle egentlig er venner, og det plutselig blir ny fart i "Hva har vi i glasset -tråden"

Noe jeg har gått glipp av?

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    noruego skrev:
    Noe jeg har gått glipp av?
    Jepp, ikke Valentino som postet popcornbildet denne gangen. Jeg som postet dette, denne gangen. Sammen med et bilde av en pils.
    Gikk tom for såvel pils som popcorn i går kveld.

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    cybervision_ skrev:
    Roysen meldte seg ut igjen?
    Tror ikke han har vært inne igjen, etter han var ute. Hvis ikke du mener at han meldte seg ut etter han hadde meldt seg inn, etter han var ute. I så fall er han ute, men sannsynligivs ikke inne, ute, inne, ute, inne og til slutt ute igjen. Enten så er han inne eller så er han ute. Han kan ikke være både inne og ute. Eller er han inne igjen?

Jo vent. Han er ute.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    856
    Subjektive konklusjoner:

- på et forum er det viktig og riktig at enkelte setter spørsmålstegn rundt produkter. Alle kan jo ikke ha samme mening og utgangspunkt, og det er jo i slike tråder det er engasjement i forumet.

- produkter i denne pris- og high end klassen, har lite eller ingenting med lyd- eller bildegjengivelse å gjøre, men med eierglede over et luksusprodukt. Akkurat på samme måte som å kjøpe lettmetallfelger til bilen. Med denne eiergleden i kraft av fysisk fremtoning eller tekniske forklaringer, lar en seg også forlede til å tro at lyden er bedre.

- har alltid undret meg over hvor lett det er å lage stereokomponenter i high-end verdensklasse; mange av dem loddes sammen på "kjøkkenbenken av kona". Det er mer eller mindre snakk om samme teknologi, kun forskjeller i utførelse for å oppnå en luksusfølelse. Same shit, new wrapping.

- det er ikke én "høvding" som skal sette premissene for forumet. Det er det medlemsmassen som skal gjøre. Retningslinjer bør derfor basert på en felles allmenn enighet.

- karakteristikker som "parasitter", be andre holde kjeft osv. hører ikke hjemme på et forum og avslører en usikkerhet på produktets egenskaper eller sin egen mentalitet. Normal folkeskikk bør kunne forventes.

- man kan ikke diskredittere andre personers meninger utelukkende på bakgrunn av antall innlegg eller type anlegg. Man Kan jo spørre seg om det er mer berettiget å diskredittere en persons lytteegenskaper dersom vedkommende har et uegnet rom til yte anleggene rettferdighet? Eller hva med hørselskade som medfører 30dB dårligere følsomhet på det ene øret?

- har ingen tro på personer med kostbare anlegg vil melde seg helt ut av slike forum som dette, da en del av poenget med slike anlegg er å vise dem frem for andre (del av status, eiergleden og "hobbyen")

- slike bildetråder med personers anlegg er underholdende lesning. Det grenser av og til gal- og dumskap sett i et allmennperspektiv, men i en slik ren anleggstråd vil det være god folkeskikk å heller glede seg over en persons disponeringer. Har man en million tilovers så får man bruke den til hva man vil om det er bil eller CD-spiller.

- det er tull at "alt var så mye bedre før"; for de som har vært med en stund har det alltid vært to leire og denne diskusjonen er alltid den samme. Erfaringsmessig kan man vente 2 år og så starte samme temaet på nytt og med nye medlemmer vil saken utarte seg helt likt. Et forum går i ring om akkurat de samme tingene og har en helt særegen selektiv hukommelse.

Tilslutt oppfordrer jeg til at noen av de ivrigste bidragsyterne her, stiller opp i en test hvor f.eks. Goldmund testes mot en tusen, titusen spiller el.lign. Hadde man utført dette på en dokumentert måte, så hadde man jo lagt saken død (helt til neste gang diskusjonen dukker opp). En bransjeaktør kunne jo ev. stilt med et passende lytterom?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.342
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ole_Martin skrev:
    Tilslutt oppfordrer jeg til at noen av de ivrigste bidragsyterne her, stiller opp i en test hvor f.eks. Goldmund testes mot en tusen, titusen spiller el.lign. Hadde man utført dette på en dokumentert måte, så hadde man jo lagt saken død (helt til neste gang diskusjonen dukker opp). En bransjeaktør kunne jo ev. stilt med et passende lytterom?
    Hvis du leser hele tråden vil det nok før eller siden gå opp for deg at de ivrigste bidragsyterne i denne tråden ikke er kommet nærmere en Goldmund digitalrigg enn et bilde på glanset papir.

mvh

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.596
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fjernere enn som så for min egen del: Piksler på skjerm.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.342
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Fjernere enn som så for min egen del: Piksler på skjerm.
    Jeg skrev jo også: De ivrigste bidragsyterne.

Du har jo ikke engang bidratt med popkorn. ;D

mvh

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    856
    tkr skrev:
    Ole_Martin skrev:
    Hvis du leser hele tråden vil det nok før eller siden gå opp for deg at de ivrigste bidragsyterne i denne tråden ikke er kommet nærmere en Goldmund digitalrigg enn et bilde på glanset papir.

mvh
    Hehe... Tro det eller ei, har faktisk lest hele tråden. Mitt poeng var egentlig av generell art, bruk Roysens Goldmund, Zanden, Wadia eller hva som helst. Roysens har jo vist seg ytterst generøs mht. besøk og bruk av eget utstyr, og kanskje han også hadde syns det hadde vært en interessant test.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    orso skrev:
    Jeg tester gjerne Goldmund spilleren din Roysen med åpent sinn. Jeg betaler frakt. Den kan bl.a. få bryne seg mot et flerkanals Lynx lydkort. Kan love en ærlig tilbakemelding og kan prøve den i flere oppsett enn mitt eget. Slipper gjerne andre lyttere til også.
    Det er en deal. Men spilleren min er ikke transporterbar og testen må derfor foregå her.

Mvh
    Roysen
    Forstår selvfølgelig at man ikke er så interessert i å sende spilleren. Da blir det vanskelig bl.a. fordi det er viktig for meg å teste produkter i eget anlegg i rolige omgivelser for å kunne si noe.
    Men vil oppfordre folk til å gjennomføre tilsvarende sammenlignings tester. Personlig tror jeg mange vil få en a-ha opplevelse av slikt. Slettes ikke tilfellet at dyrt alltid er best.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn