Har tenkt å spørre Mr Moen om dette senere idag... Gir tilbakemelding så snart jeg vet noeHei, dere vet vel at det er oppgraderinger på gang i delefilteret på ht'ene i symphonic serien også? Mener delefrekvensen blir noe lavere med det nye delefilteret.
ErikD her på forumet har jo symphonic III med den siste oppgraderingen, og den var virkelig bra. Roligere og snillere, men samtidig mer åpent og gjennomsiktig. Kongehøyttaler.
Å det er???Da tror jeg at jeg omsider har fått en avklaring på hva som blir min nyye intergrerte forsterker...
LuringenÅ, du har fått prøvd unison nå ;D
Skal sjekke filteret etter jobb idag, husker ikke i farten oom begge spolene hadde kjerner.Det var på tide, du har vel ventet lenge nå.....
Hvis du vil bytte terminaler så er det vel ikke allverdens jobb å skjære løs limet? Kan hjelpe å varme det opp litt med hårføner for å få det mykere først. Men du bør jo da ha limpistol så du får festet det igjen.
Kan du sjekke en ting for meg;
Har begge spolene kjerner? Åltså ikke bare luft?
Takk, hadde mistanke om det, min gamle høypass spole (fra 301mk1) har kjerne. Spiller vel neppe allverdens rolle...Gammelt filter til venstre(veggen, ikke noe kjerne på høypassdelen)
Ingen forskjell, det var jo skuffende ???Og det ble lyd, kan ikke si jeg hører noen merkbar forskjell. Har bare byttet på venstre høyttaler.
Ikke så mye desverre. Delefiltrene mine ser ut som et katastrofeområdet, klippet og limt med forskjellige komponenter jeg har hatt, og resultatet ble at jeg ikke husker helt hvordan orginalen var. Så nå har jeg vel noe som ligner på mk 2,5 tenker jeg ;D Må innom Moen å få meg noen nye tror jeg.Har blitt litt stille rundt dette med mk III oppgradering... Noen som har betraktninger rundt dette er lengre tids lytting/innspilling?
Og historien slutter med att høytalerne havner på bruktbørsen... med nye filtre???Sånn går det når nysgjerrigheten tar overhånd. ;D