Jeg ser en journalist som skriver følgende:
- Er vi for sensitive når det kommer til diskusjoner rundt hudfarge og rase,
Folk flest skjønner hva dette handler om.
Vi har en samfunnsutvikling i Oslo der vi beveger oss mot ghettoer, sier Magnus til Side2.
Dette er altså en person som NrK synes er perfekt til å rapportere fra USA.
Det kommer ikke som en overraskelse at Anders Magnus klarer mesterstykket å presentere en høyreekstrem løgner som en ekspert og journalist. Det er en rekke tilfeller hvor han totalt glemmer kildekritikk. Hvor balansen er der for balansen sin skyld. Eller lar være å balansere i det hele tatt. Kritiske spørsmål ser ut til å være fremmedord for han.
artikkel fra to og halvt år tilbake:
Mørkkledde Antifa-aktivister knebler meningsmotstanderne og truer ytringsfriheten, skriver NRK. Ubalansert og ukritisk, mener spaltist i Klassekampen.
nattogdag.no
Vi vet i dag alle hvem Proud Boys er. De var rimelig ukjente for 2.5 år siden.
Kan jo lese mer i den artikkelen. Anders Magnus fartet rundt i Stockholm med politiet uten å stille kritiske spørsmål. Filter Nyheter var ikke videre imponert
Les hva jeg skriver med all mulig kildekritikk. For all del.
For meg så har Anders Magnus enten en agenda, eller så tar han lett på ting (bl.a. kildekritikk). Jeg vet ikke hva som er verst. han har så lang historie nå at dette ikke bare er en dårlig dag på jobben. NrK vinner ikke troverdighet ved å ha denne mannen som sin USA-korrespondant. Og vi ser resultatet.
Det var bare litt bussbråk her i forigårs.