Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.800
    Torget vurderinger
    2
    Utvise arbeidere og la avlingene råtne er en ny måte å få ned matvareprisene på. Da må det vel importeres, men der skal det jo
    legges på toll. 🤭 Det jo bli bra det her.

Hva, skal jeg ikke få lov til å utbytte ulovlige innvandrere som jeg betaler minst mulig til!!!

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    429
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    På flere bilder av Trump og Musk i det i det siste står de der med trutlepper som selv Donald Duck kunne misunne dem...
    Jeg undrer meg faktisk over hvordan de egentlig tror de framstår.....
    De har det i kjeften og så lenge de selv har hjernevasket seg selv til å tro de er innbydende macho for alle rundt er det greit for dem selv også.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.589
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    På flere bilder av Trump og Musk i det i det siste står de der med trutlepper som selv Donald Duck kunne misunne dem...
    Jeg undrer meg faktisk over hvordan de egentlig tror de framstår.....
    Guppies?
    guppy
    A term often used to describe self-centered bastards. These people often have a pathetic taste in music and food, have non-existing socializing skills and lack immense discipline on every terrain. A key factor to identifying them is that they (a) only EVER talk about how good THEY are in everything only when it is NEVER true and also (b) never ask/care about other people's interests or feelings . These people only put themselves at the top of everything and dream of greatness they'll never archive.
    "He's so mean to me!"
    "No , he's just being a guppy...."
    Nå har forsåvidt den ene blitt president og den andre verdens rikeste og überpresident, og tilsammen har de et utall unger og ex-koner, så noe har vel disse to guppyene fått til.

Sist redigert:

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.088
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det som hadde gjort denne tråden mer interessant synes jeg, er om vi hadde evnet å sett helheten uansett hvilken side en står på. Selv om jeg spyr av Trump og mener han har en motbydelig tilnærming til sine motstandere, så har han også rett i mange saker. Det snakkes det lite om her. På lik linje med de som ikke likte Biden. Klarer liksom ikke å se at han har gjort noe bra. Litt mer balansert diskusjon tror jeg hadde vært bra.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.800
    Torget vurderinger
    2
    Det som hadde gjort denne tråden mer interessant synes jeg, er om vi hadde evnet å sett helheten uansett hvilken side en står på. Selv om jeg spyr av Trump og mener han har en motbydelig tilnærming til sine motstandere, så har han også rett i mange saker. Det snakkes det lite om her. På lik linje med de som ikke likte Biden. Klarer liksom ikke å se at han har gjort noe bra. Litt mer balansert diskusjon tror jeg hadde vært bra.
    Den etterlengtede diskusjonen kan man vel skyte en hvit pinn etter siden mesteparten av innleggene er terapitimer mellom selvutnevnte behandlere og troll?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.872
    Akkurat det tror jeg alle er enige i. Det er dessverre ganske vanskelig, ettersom "partene står såpass langt fra hverandre", og akkurat det er det gode grunner til. Selv blinde høner kan finne korn, og ettersom DJ Trump prater utrolig mye hele tiden, hender det nok han ved rene tilfeldigheter sier noe som kan være både korrekt og rasjonelt. Problemet er at det overskygges markant av at den alt overveiende majoritet av den han lirer ut av seg, er usammenhengende bullshit med tydelig fascistisk tilsnitt. Å kjøre en seriøs debatt over hvorvidt DJ Trump er egnet som POTUS er egentlig fullstendig unødvendig, det er han ikke. Og de som påstår han er det, har ikke oppfattet at vi har å gjøre med et ustabilt, uintelligent, skamløst og utelukkende selvopptatt menneske uten politisk forståelse.

Å "sanewashe" Trump og hans politikk grunnet at 1 promille av det han sier kan ha noe fornuft i seg, er fullstendig meningsløst.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.589
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes media allerede gjør en god del «sanewashing» ved å trekke frem de mest meningsfylte sekundene av babbelstrømmen og forsøker å tolke noe slags mening inn i det. Jeg er ikke overbevist om at det gir et bra bilde av hva han kommer til å gjøre på mandag, så jeg har hamstret popcorn og venter på å se hva han faktisk gjør.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.798
    Sted
    Interiore Simplicitate

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.088
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat det tror jeg alle er enige i. Det er dessverre ganske vanskelig, ettersom "partene står såpass langt fra hverandre", og akkurat det er det gode grunner til. Selv blinde høner kan finne korn, og ettersom DJ Trump prater utrolig mye hele tiden, hender det nok han ved rene tilfeldigheter sier noe som kan være både korrekt og rasjonelt. Problemet er at det overskygges markant av at den alt overveiende majoritet av den han lirer ut av seg, er usammenhengende bullshit med tydelig fascistisk tilsnitt. Å kjøre en seriøs debatt over hvorvidt DJ Trump er egnet som POTUS er egentlig fullstendig unødvendig, det er han ikke. Og de som påstår han er det, har ikke oppfattet at vi har å gjøre med et ustabilt, uintelligent, skamløst og utelukkende selvopptatt menneske uten politisk forståelse.

Å "sanewashe" Trump og hans politikk grunnet at 1 promille av det han sier kan ha noe fornuft i seg, er fullstendig meningsløst.
    Ser poenget ditt. Mulig heller en burde diskutert amerikansk politikk i en egen tråd. Denne tråden handler om Donald Trump. Selv Hitler fikk til gode ting. Så skal jeg ikke sammenligne disse to, men det mest tragiske med Trump er at han får USA til å bli mye mer polarisert. Måten han snakker på er virkelig ikke en president verdig.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.800
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes media allerede gjør en god del «sanewashing» ved å trekke frem de mest meningsfylte sekundene av babbelstrømmen og forsøker å tolke noe slags mening inn i det. Jeg er ikke overbevist om at det gir et bra bilde av hva han kommer til å gjøre på mandag, så jeg har hamstret popcorn og venter på å se hva han faktisk gjør.
    Fredag vedtok Kongressen den nødvendige deportasjonsloven som iverksettes på tirsdag, når ICE begynner første store "round-up" i Chicago. Byen er valgt fordi Trump ønsker å angripe såkalte "Sanctuary States/Sanctuary Cities", altså delstater og byer som hevder de vil stå imot forsøk fra føderasjonen på å gjennomføre "raids".

Chicago er valgt som mønsterby for innsatsen, men raid vil bli gjennomført i flere byer. Illinois' guvernør, Pritzker, ansees å være utfordrer ved neste presidentvalg, og Trump har lyst til å ta opp kampen mot ham alt nå.

Ti Dem-representanter stemte for. Bestemmelsene som er utviklet består av flere deler, man har fjernet muligheten til filibuster omkring disse lovene, noe som krevde stemmer fra Demokrater.

WASHINGTON, Jan 17 (Reuters) - Ten U.S. Senate Democrats provided the votes needed on Friday to advance a bill requiring authorities to detain migrants who entered the country illegally if they are suspected of theft.
    Days before President-elect Donald Trump returns to power, the Senate voted 61-35 to limit debate on the "Laken Riley Act," named after a Georgia college student who was murdered last year by a Venezuelan man previously arrested for shoplifting who entered the country illegally. With 10 Democrats voting in favor, allowing the bill to clear the Senate's 60-vote threshold to advance most legislation.

The vote sets the stage for passage as soon as next week.
    Trump campaigned on a promise to crack down on illegal immigration and "migrant crime." A range of studies by academics and think tanks have shown that immigrants do not commit crime at a higher rate than native-born Americans.
    Nonetheless, immigration and border security were top issues on voters' minds in last November's presidential and congressional elections.

Of the 10 Democrats who voted to advance the legislation, four are up for re-election in 2026, with two from states Trump won last November. They are Gary Peters of Michigan and Jon Ossoff of Georgia.
    All four Democratic senators from Arizona and Nevada, which also voted for Trump in 2024, supported the measure. Immigration concerns are particularly heightened in the southwest border state of Arizona.

Several Democrats who tried to stop the bill expressed concerns that immigrants suspected of a crime but never charged could fall victim, as well as U.S.-born children of immigrant parents. Those children are U.S. citizens.
    On Jan. 9, the House of Representatives voted 264-159 to pass the bill, with 48 Democrats supporting it.
    Figures from Immigration and Customs Enforcement released on Thursday estimated the legislation would require 110,000 additional beds beyond the 41,500 funded in the last fiscal year. When counting additional transportation, staffing and other expenditures, it would cost $26.9 million annually at its peak.

This is the first step in Republicans' immigration and border security efforts. A far broader set of changes to existing law is expected to be unveiled sometime this year.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.872
    Ser poenget ditt. Mulig heller en burde diskutert amerikansk politikk i en egen tråd. Denne tråden handler om Donald Trump. Selv Hitler fikk til gode ting. Så skal jeg ikke sammenligne disse to, men det mest tragiske med Trump er at han får USA til å bli mye mer polarisert. Måten han snakker på er virkelig ikke en president verdig.
    Hitler kontrollerte og fokuserte sine ressurser, og hadde en (sinnssyk, men) sammenhengende plan. Bare tenk over hvilke ENORME infrastrukturprosjekter "Det Tredje Riket" fikk gjennomført i løpet 5 år!!! Akkurat noe sånt kommer neppe "adminstrasjonen" under DJ Trump til å gjennomføre noe i nærheten av.
    Trump så sin side vil bare skinne i lyset, og vise verden at han er størst. Og faktisk er han også den største, om man måler idioti.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.059
    Sted
    Sunnmøre
    Hva, skal jeg ikke få lov til å utbytte ulovlige innvandrere som jeg betaler minst mulig til!!!
    Ja, og det er jo paradokset og dilemmaet her.

Å ha ei gruppe «ulovlege» (= rettigheitslause og/eller -svake) innvandrarar utgjera grunnstamma i jordbruk, bygg/anlegg og deler av service er sjølvsagt ikkje berre amerikansk. Døma frå norsk jord er også legio, før å seia det mildt.

Så det ligg ein logikk bak at også («lovlege») innvandrargrupper til ein viss grad stør ideen om å deportera «ulovlege».

Liknane struktur kunne ein sjå på starten av 1900-talet, då svarte amerikanarar villig stilte opp som streikebrytarar: fagforeiningane var dominerte av irar, italienarar og jødar, og ville delvis ikkje sleppa inn svarte arbeidarar.

Å sjå dei «ulovlege» innvandrarane som problemet i seg sjølv, som kriminelle som skal deporterast, løyser sjølvsagt ingen problem.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.088
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hitler kontrollerte og fokuserte sine ressurser, og hadde en (sinnssyk, men) sammenhengende plan. Bare tenk over hvilke ENORME infrastrukturprosjekter "Det Tredje Riket" fikk gjennomført i løpet 5 år!!! Akkurat noe sånt kommer neppe "adminstrasjonen" under DJ Trump til å gjennomføre noe i nærheten av.
    Trump så sin side vil bare skinne i lyset, og vise verden at han er størst. Og faktisk er han også den største, om man måler idioti.
    Synes han er den aller største målt i drittsekk faktor😆

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.383
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hitler kunne idet minste holde en heftig og sammenhengende tale. Avskyelige sådanne selvsagt, men rimelig fengende for de som var faste abonnenter av tankegodset.

Trumps taler fenger jo forsåvidt også, men det sier utelukkende noe om det mentale nivået til fansen og ingenting om på den retoriske kvaliteten (som er 100% fraværende).

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    12.798
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det er selvsagt tatt høyde for den mangel på arbeidskraft som oppstår når alle disse immigrantene sendes ut. Det er varslet oppsigelser av flere hundretusen i offentlig sektor, og disse trenger jo jobb. Få dem til å høste avlinger på minstelønn, vinn-vinn og dobbel besparelse.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.686
    Fredag vedtok Kongressen den nødvendige deportasjonsloven som iverksettes på tirsdag, når ICE begynner første store "round-up" i Chicago. Byen er valgt fordi Trump ønsker å angripe såkalte "Sanctuary States/Sanctuary Cities", altså delstater og byer som hevder de vil stå imot forsøk fra føderasjonen på å gjennomføre "raids".

Chicago er valgt som mønsterby for innsatsen, men raid vil bli gjennomført i flere byer. Illinois' guvernør, Pritzker, ansees å være utfordrer ved neste presidentvalg, og Trump har lyst til å ta opp kampen mot ham alt nå.
    Lukter det litt Krystallnatt av dette?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.589
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Lukter det litt Krystallnatt av dette?
    Ikke helt, men vi får se hvordan man tenker å utnytte tilfellet med den ulovlige innvandreren som forsøkte å tenne på noe i LA. Det var ikke slik de store brannene startet (formodentlig ulmende glør etter tenåringers nyttårsfyrverkeri og kortslutning på høyspentmast i storm), men potensialet for å utnytte det ligger jo der. Påtroppende administrasjon vil også gjøre sitt ytterste for å diskreditere Newsom foran neste valg. Kanskje det lukter litt riksdagsbrann. Vi får se på mandag.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.059
    Sted
    Sunnmøre
    Hitler kontrollerte og fokuserte sine ressurser, og hadde en (sinnssyk, men) sammenhengende plan. Bare tenk over hvilke ENORME infrastrukturprosjekter "Det Tredje Riket" fikk gjennomført i løpet 5 år!
    Tja. Planane var, på økonomisk makronivå, heller verkeleg ikkje heilt kontrollerte og fokuserte.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.872
    Tja. Planane var, på økonomisk makronivå, heller verkeleg ikkje heilt kontrollerte og fokuserte.
    Jeg sitter ikke med nok detaljkunnskap på dette, men selv i Norge ser / benytter vi jo fortsatt daglig resultatet av en unik evne til å sette sammen solid infrastruktur på kort tid midt i en krigstilstand. Flyplasser, jernbane og vei ble utbygget i stor stil, 140 000 (slave)arbeidere var i sving, (hvorav ca 20 000 døde bare her i landet...).

Det er ikke så gal byggetid når vi holder det opp mot det faktum at det tok flere tiår bare å bestemme seg for hvor Norges hovedflyplass skulle ligge...

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.074
    Sted
    Holmestrand
    Nei, Trump har IKKE rett i mange saker.
    Trump er fullstendig ubrukelig.
    Han har bevist påstanden om at den beste måten å sitte igjen med en liten formue, er å starte med en stor.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.074
    Sted
    Holmestrand
    Jeg sitter ikke med nok detaljkunnskap på dette, men selv i Norge ser / benytter vi jo fortsatt daglig resultatet av en unik evne til å sette sammen solid infrastruktur på kort tid midt i en krigstilstand. Flyplasser, jernbane og vei ble utbygget i stor stil, 140 000 (slave)arbeidere var i sving, (hvorav ca 20 000 døde bare her i landet...).

Det er ikke så gal byggetid når vi holder det opp mot det faktum at det tok flere tiår bare å bestemme seg for hvor Norges hovedflyplass skulle ligge...
    Alt er jo MYE lettere å få gjort når man bokstavelig talt kan gå over lik for å få gjennomført.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.589
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Alt er jo MYE lettere å få gjort når man bokstavelig talt kan gå over lik for å få gjennomført.
    Likevel helsprø fabuleringer.
    Nasjonalsosialistene var opptatt av å rive ned det «gamle» Berlin, som var kjent som en multikulturell by og venstrebastion. Hitler mente at den fiendtlige bombingen av byen bare var en fordel som muliggjorde nasjonalsosialistenes ønske om å utslette den gamle byen fullstendig og bygge opp noe helt nytt.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.091
    Sted
    Smurfeland
    Ikke helt, men vi får se hvordan man tenker å utnytte tilfellet med den ulovlige innvandreren som forsøkte å tenne på noe i LA. Det var ikke slik de store brannene startet (formodentlig ulmende glør etter tenåringers nyttårsfyrverkeri og kortslutning på høyspentmast i storm), men potensialet for å utnytte det ligger jo der. Påtroppende administrasjon vil også gjøre sitt ytterste for å diskreditere Newsom foran neste valg. Kanskje det lukter litt riksdagsbrann. Vi får se på mandag.
    Joe Rogan har allerede vært på lufta og sagt at det var hjemløse som startet brannen. "The homeless are doing it". Blir sikkert plukket opp både her og der.

yellow

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    279
    Det er selvsagt tatt høyde for den mangel på arbeidskraft som oppstår når alle disse immigrantene sendes ut. Det er varslet oppsigelser av flere hundretusen i offentlig sektor, og disse trenger jo jobb. Få dem til å høste avlinger på minstelønn, vinn-vinn og dobbel besparelse.
    Det blir for dyrt med minstelønn. Farmer går konkurs. Kjøpes billig av "Musk & Co. Bemannes av slavearbeidere på H-1B visum.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.255
    Torget vurderinger
    96
    Barth Eide og Trump, i denne tråden blir det noen vonde spagater å se kanskje 😂.

Personlig synes jeg det verste med Trump er at han lyver så det renner, pluss måten han behandler folk på. Men her har han oppnådd noe, helt klart.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn