S
smog
Gjest
Noen som har formening om hvordan Primare A30.1 eller Arcam fmj 32 spiller med ProAc? Eller ECI4, Holfi integra88se? Hegel blir kanskje for lys?
Smog
Smog
ei.. denne har jeg faktisk oversett. Kjenner igjen beskrivelsen ja men er uenig med at den trenger en high-end forsterker. Ikke store strømforsyning i min lille Creek men den spiller stort. Som nevnt tidligere skal visst min lille innvendig om bassen( ikke noe stort problem i det hele tatt) være et ankepunkt med min spiller.Filosofien er fyldig musikalsk lyd med stort lydbilde, tredimensjonalitet og detaljer. Naturtro gjengivelse er stikkordet. Engelsk lydfilosofi i bøtter og spann. Bassen går kjellerdypt, men låter svampete på forsterkere som ikke har en kjempediger strømforsyning som man finner i High-end klassen.
De låter overlegent på Kari Bremnes, akkustisk musikk og trio-Jazz. På hjemmekino låter det naturlig.
Men skal du ha en allroundhøyttaler som spiller høyt, dynnamisk med hurtig bass, dynamikk, trøkk og som ikke stiller stoooooooooore krav til forsterkeren, kjøp noe annet.
Jeg har hørt Primare A30.1 sammen med Response 1SC. Hva skal jeg si? Veldig bra, men kanskje ikke perfekt. Jeg synes muligens at Primareforsterkernes litt fyldige klang ikke matcher ProAc 100%. Jeg ville nok tro at en LITT strammere forsterker ville være tingen med ProAc, særlig de større, gulvstående modellene. Men det kan kanskje like gjerne være ProAc-klangen som er problemet.Noen som har formening om hvordan Primare A30.1 eller Arcam fmj 32 spiller med ProAc? Eller ECI4, Holfi integra88se? Hegel blir kanskje for lys?
Smog
Kanskje en kraftigere forsterker er løsningen. Jeg kjenner ikke forsterkeren din. Kanskje du skulle kjøpt SAT'en min den gangen...? ;-)Men må skru opp volumet for å få den til å "løsne", og tenker at det vil bli bedre med en kraftigere forsterker.
Du satte lista så høyt...Men please da ,flere bilder av ProAc oppsett............
Et bilde sier mer enn en sang osv ;D
Synd det med cd'en din Antonx , får håpe det ordner seg raskt .Du satte lista så høyt...
Må få bytta ut den store boksen av en TV som står mellom godsakene til en tynn sak først :-[
aii jeg er redd det tar lang tid å få repararte spilleren min :'(
Som nevnt fikk jeg ikke originalspikesene til å fungere, ble lealaust og vaklete. Igår kveld prøvde jeg dette og kort og godt ble det 1 - 0 til proac-konene. Mer rytme, fart og detaljer oppover. I første omgang slankere, men jo mer det lyttes, bedre blir det.Vurderer å prøve å sette på kontramuttere (6mm) på originalspikesene. Vatere opp og stramme til.
Skulle fungere det, tror jeg. Selv om Soundcare nok er bra hadde det vært interessant å høre om lyden endrer seg ved bruk av originalene...
Snakk om flaxÅ de kjente til problemet bare et dårlilg loddepunkt. smal sak.
FYYYYYY!! ;D ;D ;DVil til og med påstå jeg hører forskjell på kabler....
Det er jeg enig i, Costello. Det er ikke minst veldig artig å ha høytalere som endrer seg så mye etter hva du putter i kjeden før. Vil til og med påstå jeg hører forskjell på kabler....
He he ,ja jeg vetResponse 1 er oppgradert 2 ganger. Først til 1s og deretter til 1sc
Ja, jeg har hørt rykter om det...Men tror noen at 1sc blir oppgradert til "D" slik som alle de andre i Response serien .
Jeg lurer veldig på om det kommer en 1D. Hva sier ryktene da, Hobby?Ja, jeg har hørt rykter om det...
Kvalitet koster ;DJa, ja, ja vær nå ikke så pirkete. Vi får bare håpe lyric også glemmer en null når prisen skal settes.
Er det noen som vet hva denne oppgraderingen består av?Response 1 er oppgradert 2 ganger. Først til 1s og deretter til 1sc
Har hatt Proac Er One sub tidligere. Den passer til tablette / studio høyttalerne, men er ikke god nok for Response serien. Jeg byttet til Aerial SW-12, som er den beste subben jeg noensinne har hørt.Kvalitet koster ;D
Spennende blir det uansett .
Noen som har hørt subben til ProAc ,kan den måle seg med feks Rel eller Velodyne ?