Velkommen på Naim- tråden med videre lytteinntrykk!Ja nå er det i orden ;D Kjøpte i dag Naim nait5i og cd5i, har spilt en halv cd og nå er godlyden der med en gang ;D ;D ;D ;D
Smog
mvh
Velkommen på Naim- tråden med videre lytteinntrykk!Ja nå er det i orden ;D Kjøpte i dag Naim nait5i og cd5i, har spilt en halv cd og nå er godlyden der med en gang ;D ;D ;D ;D
Smog
Jeg har strammet opp skruene i både bass- og diskantelementene. Synes å huske at det ga litt fastere lydbilde, men ingen stor endring hos meg.
Bruce, vet du hvilken størrelse det er på trekkeren. Ser ut som det er torx...En mellomting... Jeg strammet så hardt at det var umulig med en runde til, men ikke så hardt at noe kunne sprekke...
Ja nå er det i orden ;D Kjøpte i dag Naim nait5i og cd5i, har spilt en halv cd og nå er godlyden der med en gang ;D ;D ;D ;D
Smog
Har etterstrammet skruene på alle elementene på mine Response 3.8. Placebo eller ikke, jeg syntes ihvertfall det låt bedre etterpå.......Noen som har prøvd å etterstramme skruene rundt basselementene på D15. Dette ble også anbefalt...
Hei!Bruce, vet du hvilken størrelse det er på trekkeren. Ser ut som det er torx...
Dette virket interesant ,og skal prøves ut .Har etterstrammet skruene på alle elementene på mine Response 3.8. Placebo eller ikke, jeg syntes ihvertfall det låt bedre etterpå.......
Har testet Krell 400xI på Proac og det fungerer brillefint .I følge testen i HiFi news vil jeg tro Classé passer best (av dem de testet) til ProAc?
Etter hva jeg har lest ville Krell Kav 400 passet ProAc bra også?
Ja, det var slik jeg har lest at den spiller noe som er toppers til D15.Har testet Krell 400xI på Proac og det fungerer brillefint .
Krell har stram og dyp bass med god kontroll og så har den en engasjerende måte og spille på
Enig i det. Hadde Amplifix for noen år siden og kjedelig er vel den den mest presise beskrivelsen av den ja. Naim er MYE mer musikalsk og underholdende i spillestil. Hjelper selvsagt med bedre kilde ogsåHåper Thor spiller bedre på ProAc enn min SAT Amplifix.Det syntes jeg var en KJEDELIG kombinasjon. Var noe uforløst og grått i mellomtonen. Nait5i som jeg har nå begynner å løsne etter en noe treg start og spiller musikk på en helt annen måte en SAT Amplifix. Prøv før dere kjøper. Det gjorde ikke på SAT en og ble skuffet.
Smog
Takker for det FosseJa, dette var flott beskrivelse og interessant lesning E.I.A. Skulle gjerne lånt øre til dine D80. Hørte Respons 5 hos X-250 for et par uker siden, det er noe med store ProAcer gitt, det er det ingen tvil om.
Får jo integrerte rør forsterkere ogsåJeg har lyst på Proac igjen
Jeg hadde Proac Response 2.5 tidligere. De var vanskelig å drive bra uten rør men jeg klarte det til slutt. Jeg hadde EMC 1 MkII, HegelH4 og Thule forforsterker. Det ga stor engelsk lyd med kontroll og dybde. Fantastisk på gode innspillinger av vokal.
Nå har jeg: Dali Helicon400, EMC1 MkII, Hegel200 og er ikke fornøyd .
Har lyst på Proac D38... nå, forslag til forsterker ?
Lurer på å bytte ut hele skiten men rør er uaktuelt. Må ha integrert pga konefaktor (få komponenter)
Noen som har trua på : http://www.audioart.no/nyheter.php Musical Fidelity KW250S
obs, beklager... Ble litt kjapp der. Men uansett så er det noen som mener at det er Hegelen som gjør den litt lys i toppen. Vi får se.Altså...jeg mente høyttaleren
Mvh
Jeg foreslår å plassere dem slik at du opplever lyden best
Har hatt samme problemHar rota meg litt bort, så det var kun et spørsmål, alle HI FI blader (journalister) har forsjellige oppfatninger, men gir meg ikke så lett, og kommer vel til å flytte høytalerne tilbake der de sto, d.v.s. at de tre andre oppstillingene var dårlige, men med et "møkkarom" og ingen medhjelpere blir det et slit, alt må jo flyttes på hver gang.