Etter veldig mye om og men så har jeg valgt 4 kanaler. Original Texas Instrument i frykt av at Kina-ampene er dårligere selv om TI ampen garantert er laget i Kina. Kom på 2100,- inkl mva fritt levert fra Mouser.
Det blir en langtidsplan, dvs «off grid hyttehøyttaler mk2». Rett og slett noe å pusle med mens jeg allerede har et oppegående system med prompehøyttalerne.
Mk2 planen er som følger:
* Texas Instrumente «original» TPA 3255 Evaluation Board. Bruke 4 kanaler.
* minidsp 2X4HD som skal oppgraderes til Dirac (koster 200 USD for lisens).
* være ekstra nøye med montering og kabinett, man kan faktisk få jordproblemer med DC strøm? Det visste jeg ikke?
* Finne ut om kildevelger og volum på minidsp er praktisk nok?
* finne ut om jeg profiterer på buffer eller ikke, tviler på det i dette oppsettet
Når det gjelder
selve høyttalern har jeg hvertfall tre muligheter:
1) de mørkegråblå solide «Snell 2021» med Seas CA22 og Bliesma beryllium
2) «konsoll hifi» med Seas CA22 og Bliesma beryllium i waveguide oppå
3) en slank søyle på 140 cm med Bliesma beryllium og masse høykvalitts 4 tommere
Waveguide til Bliesma beryllium kan hvertfall lages på tre måter:
1) Samme som the Shy har, emo kan formidle et firma som freser i alu, denne deles relativt høyt >2000 Hz. Men da tenker jeg at jeg kanskje heller bruker diskanten uten WG?
2) Runde varianter ligger gratis på diyaudio. Bakken kan frese en 7 tommer i MDF og jeg kan sprøytesparkle, pusse og lakke selv. Disse kan deles lavt ned mot 12-1400 Hz og det er interessant.
3) kjøpe tegning hos Joseph Crow til en spesialdesignet rekangulær WG. Takler 1500-2000 Hz. Blir superstilig.
https://josephcrowe.com/
Her er forsterkermodulen: