PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Håper du får anledning til å prøve DirectStream sammen med Transporten en gang, Drossel.
    DS er en helt annen liga enn PWD, spesielt på nyanser og sort bakgrunn.
    Jeg gikk veien gjennom PWD til DS.
    PWD lyden blir litt sidrumpet og lukket, men allikevel lett å like gjennom sin litt varme, analoglignende klang.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Jo selvfølgelig skal det prøves engang. Men har trsvelt med masse diy som.skal færdiggøres. PS A er kommet for å blive ingen tvivl om det.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Mener dere å si at denne PS som streamer er å foretrekke fremfor mye annet på generelt grunnlag - eller "uansett" konkurrent/pris?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg har et litt ambivalent forhold til streaming delen.
    Hadde Bridge I installert i PWD og led nok noe under ‘early adopter’ fasen.
    Bridge II er nok litt mer stabil (og kan fungere som Roon endpoint) samt kan gjøre første MQA unfold.
    Allikevel sitter jeg med en følelse av at BII også fort kan bli avlegs og begrensende, spesielt når Octave gjør sin entre i slutten av året. Synes PSA er best på å bygge apparater.
    Det er selvsagt kjekt å slippe ekstra bokser. BII er nok tett på transporten, men er nok ikke helt der. BII kan gjøre maks dobbel-DSD rate og må ses på som atter en inngang i DS’en.
    Jeg har valgt Rockna sin transportløsning, siden de er kompatible med PSA sin I2s løsning. Her får jeg også Roon core og lokal lagring. Nico hos Rockna var hjernen bak PWT, som var den første generasjonen transport fra PSA.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Etter kontakt med Mala Audio har jeg fått til test DirectStream DAC og BHK pre. Jeg har de siste årene brukt en DAC i effektforsterker løsning, der DAC nå er APL DSD-S og effekt er ARC Ref 75. Mediespiller er Bryston BDP-2 koblet videre med USB i DAC.

    Tenkte jeg først skulle prøve med DirectStream direkte i effekt, og bruke den interne volumkontrollen i DAC'en. Dette samme opplegg som jeg har brukt tidligere. Var ganske spent på hvordan DirectStream ville være i forhold til DSD-S. Dette med utgangspunkt i at PS Audio DAC'en ut fra det jeg har lest er noe av det bedre man kan få tak i idag, og i tillegg er nyutviklet med oppgraderinger av firmware i ny og ne. Begge har til felles at de konverterer PCM til DSD.

    Inntrykket jeg sitter igjen med etter noen timer er at spillestilen er noe forskjellig. APL DAC'en gir inntrykk av en mer ufiltrert lydgjengivelse med faktisk større opplevd rom enn DS. Sistnevnte spiller imidlertid i mine ører med en større grad av fidelity, eller forfinethet om man vil. Den litt mer ufiltrerte lyden fra APL har kanskje en litt høyere hjerte/smerte faktor, mens DS tar igjen med en opplevelse av å ha høyere oppløsning og mer sømløs, finkornet gjengivelse. Med APL oppleves musikken å ha mer råskap med muligens høyere opplevd dynamisk kontrast. Men dette sistnevnte lurer jeg på om kan ha sammenheng med gain-nivået på den innebygde volumkontrollen. På APL er gain slik at jeg kan skru volum opp mot 90%, mens på DS ligger jeg rundt 60-70%.

    Med kobling rett i effekt vil jeg si at DS har en fordel med sin finkornede oppløsning. Dette gjør at mange musikktyper presenteres på en ørevennlig måte. Finkornheten glatter ut mindre vellykkede trekk ved en del innspillinger, og presenterer dem som lyttevennlige. Samtidig er hjerte/smerte faktoren fra APL ganske vanedannende, det føles som om den gir musikken mer drama. Med kobling rett i effekt kunne imidlertid en del mindre vellykkede innspillinger kanskje ha trengt litt mer utglatting for å føles litt mindre rufsete. Jeg har en følelse av at det er APL som kanskje i størst grad kan profitere på å kobles til en god forforsterker, som kan glatte ut lyden ytterligere. Det vil etterhvert vise seg når jeg kobler BHK pre'en imellom de to DAC'ene.

    Når det gjelder oppløsning/finkornethet fremstår DS nærmest som 'state of the art' idag. Rent teknisk har jeg en mistanke om at det faktum at APL er ubalansert (den har konvertere til balansert på utgangen) er noe av årsaken til følelsen av en mer ufiltrert gjengivelse. Når jeg kjøpte DAC'en mente Alex Peychev at et balansert konstruksjon med dobbelt opp av komponenter ville komplisere konstruksjonen. Muligens at det er forskjellen mellom balansert/ubalansert konstruksjon som gjør seg gjeldende. Men dette er uansett spekulasjoner fra min side.

    Begge DAC'ene fremstår for meg som meget bra lydgjengivere. De koster i utgangspunktet mye penger, og for å få noe bedre vil jeg anta man må opp i summer som involverer noe mer enn norske standardlønner, eller helst å være godvenn med lottokupongen. Jeg var spent på om APL ville holde følge med en moderne DAC som DS, og man hører at på områder som oppløsning/glatthet snakker vi om en konstruksjon som er nærmest 'state of the art'. APL har imidlertid også en del sterke sider, og måten den får lytteren til å leve seg inn i musikken med sin dynamiske, åpne spillestil er heller ikke til å kimse av.

    IMG_1188.jpg
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Min klare oppfatning er at DS blir klart bedre med en skikkelig preamp (som PSA sin egen) i kjeden.
    Da kommer nok mer ‘smerte og fylde’ på plass.
    Høres ellers ut som at du og Rognlien har nokså sammenfallende oppfatninger om lydfremførelse og ditto forskjeller.
    Du kan også prøve -20dB attenuatoren. Denne senker også støygulvet ytterligere. Da går volumkontrollen til 106. Mulig dette skaper en bedre synergi med resten av apparatene mhp. gain struktur, ol.
     
    Sist redigert:
    H

    hifierik

    Gjest
    Min klare oppfatning er at DS blir klart bedre med en skikkelig preamp (som PSA sin egen) i kjeden.
    Da kommer nok mer ‘smerte og fylde’ på plass.
    Høres ellers ut som at du og Rognlien har nokså sammenfallende oppfatninger om lydfremførelse og ditto forskjeller.
    Du kan også prøve -20dB attenuatoren. Denne senker også støygulvet ytterligere. Da går volumkontrollen til 106. Mulig dette skaper en bedre synergi med resten av apparatene mhp. gain struktur, ol.
    Jag håller med, det blir mer fart och fläkt med ett försteg. Men visst kan det fungera utan också, det är en smaksak och en fråga om matchning med slutsteg. Jag har i och för sig inte provat DSJ utan försteg och rakt in i H30. Funderar på att testa det ikväll :).
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Min klare oppfatning er at DS blir klart bedre med en skikkelig preamp (som PSA sin egen) i kjeden.
    Da kommer nok mer ‘smerte og fylde’ på plass.
    Høres ellers ut som at du og Rognlien har nokså sammenfallende oppfatninger om lydfremførelse og ditto forskjeller.
    Du kan også prøve -20dB attenuatoren. Denne senker også støygulvet ytterligere. Da går volumkontrollen til 106. Mulig dette skaper en bedre synergi med resten av apparatene mhp. gain struktur, ol.
    Jeg prøvde med low gain, men selv på 106 ble det for lav lyd. Når man bruker pre vil det imidlertid være en fordel at volum kan settes til maks, da vil ikke bitdybden reduseres noe. Skal ta en ny lytterunde i kveld. Spennende med en DAC som har egenskapen å få frem det beste også i de mindre bra innspillingene. Hifi hobbyen har jo en tendens til å gi den virkning at det er mye de gode innspillingene som går i rotasjon.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.874
    Antall liker
    2.503
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Takk for bra testing Ketil!

    Jeg er litt usikker. Har du prøvd med USB for å se om det fungerer?
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Det fungerer å koble Bryston BDP-2 til DS via USB. Spørsmålet er om DS er Roon Ready uten Bridge II, eller den må være installert.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.851
    Antall liker
    50.891
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Tror det,står det i connect appen når jeg går inn på settings.

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.851
    Antall liker
    50.891
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den Connect appen kan du få billig av meg:mad:
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Hos mig er fasevender knappen og Ceraballs under en kæmpegevinst. Har nu fået 0,5 m Supra HDMI. Det er godt.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Husk at fasevender er absolutt fase, men det har dere sikkert skjønt.

    Jeg vet at McGowan har snakket varmt om MConnect HD.
    Conversdigital samarbeider med PSA og gjør core software til Bridge II.
    Bridge I brukte Rygel.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.851
    Antall liker
    50.891
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Den connect HD appen var mye bedre ja :)
    93FD1F9B-CCA2-4DD7-9E5B-B6806920CD10.jpg


    O
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Da har jeg bestilt meg en PS Audio DS DAC. Det som ble avgjørende for meg var at den fungerte så bra som den gjorde koblet direkte i effekt. Dette igjen har sammenheng med at jeg ønsker meg et anlegg enklest mulig. APL DAC'en fungerer også helt greit koblet rett i effekt, det er tross alt slik jeg har anvendt den de siste årene. Men jeg har alltid sittet med en liten følelse av at mangelen på en forforsterker har vært et lite begrensende element i så måte. Jeg har ennå ikke prøvd BHK preampen koblet imellom de to DAC'ene, men mine mistanker om at APL DAC'en vil profitere på det vil i så fall vise seg.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Gratulerer med kjempegodt valg! ;D
    Går du for Bridge II ombord også?
    Jeg vil anbefale deg å vurdere kilder som kan feede DS via I2s.
    Ønsker du enkelhet og minimum av komponenter kan du jo kikke litt på min Rockna Wavedream Net
    Wavedream NET | Rockna Audio
    som lyder fortreffelig sammen med DS over I2s. Drevet tar BD-R og ripper CD’er lokalt til SSD fra tilknyttet drev. Jeg kjører Roon core i transporten.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Oplever ved noget materiale fuldstændig tab af kontrol i dybeste bas. Spekulerer på om det er pågrund af overførsels transformatorerne.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hvis ikke jeg husker feil så har ikke PWD trafoer på utgangen, kun DS :confused:
    Opplevde aldri dette med min PWD.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Gratulerer med kjempegodt valg! ;D
    Går du for Bridge II ombord også?
    Jeg vil anbefale deg å vurdere kilder som kan feede DS via I2s.
    Ønsker du enkelhet og minimum av komponenter kan du jo kikke litt på min Rockna Wavedream Net
    Wavedream NET | Rockna Audio
    som lyder fortreffelig sammen med DS over I2s. Drevet tar BD-R og ripper CD’er lokalt til SSD fra tilknyttet drev. Jeg kjører Roon core i transporten.
    Takk for det. Jeg bestilte den med Bridge II. Akkurat nå tester jeg den ut via USB fra Bryston BDP-2, og det fungerer veldig bra. Men jeg tenker etterhvert også å bruke Brigde modulen, må bare trekke en ekstra kabel fra ruteren. Den Roon serveren virket jo litt interessant, da slipper man jo å ha en egen PC/MAC kjørende når man spiller musikk. Rockna drevet virker også interessant, spesielt hvis det er slik at I2s har potensiale for å låte bedre enn USB.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Bridge fungerer også som Roon Speaker og MPD endpoint om du vil.
    Det er fint å ha en SBC med 4GB RAM og egen 2.5’’ SSD ombord i transporten, så kan man bare glemme separat Nucleus eller NUC.
    Knyttes også mot nettbrett ol. via web grensesnitt.
    Når man ripper en CD til Roon bibliotek så legges bla. album art og metadata på rip’en.

    Jeg kjører en mesh AC Ethernet bridge på transporten, altså kobles ikke ruter til direkte.
    Jeg har jo hele musikkbiblioteket lokalt på spilleren, så det er stort sett iDevice som trenger LAN forbindelsen for kontrollaspektet (mao. Roon appen).
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Bridge fungerer også som Roon Speaker og MPD endpoint om du vil.
    Det er fint å ha en SBC med 4GB RAM og egen 2.5’’ SSD ombord i transporten, så kan man bare glemme separat Nucleus eller NUC.
    Knyttes også mot nettbrett ol. via web grensesnitt.
    Når man ripper en CD til Roon bibliotek så legges bla. album art og metadata på rip’en.

    Jeg kjører en mesh AC Ethernet bridge på transporten, altså kobles ikke ruter til direkte.
    Jeg har jo hele musikkbiblioteket lokalt på spilleren, så det er stort sett iDevice som trenger LAN forbindelsen for kontrollaspektet (mao. Roon appen).
    Med Rockna Wavedream Net bruker du vel egentlig ikke Bridge modulen i DS da slik jeg forstår? Og I2S koblingen fra Wavedream er da fullt ut kompatibel med den tilsvarende I2S inngangen på DS.

    Skiller lydkvaliteten fra Wavedream seg noe fra PS Audio sin transport? Wavedream virker vel nesten som en bedre løsning enn transporten fra PS Audio, da man kan bruke den interne harddisken til rippet musikk. Jeg har forstått det slik at lydkvaliteten fra Bridge er bra, men at en I2S kobling låter bedre enn andre digitale tilkoblinger fordi man unngår konverteringer.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Med Rockna Wavedream Net bruker du vel egentlig ikke Bridge modulen i DS da slik jeg forstår? Og I2S koblingen fra Wavedream er da fullt ut kompatibel med den tilsvarende I2S inngangen på DS.
    Jeg brukte Bridge I i min forhenværende PWD MKII, men trenger ikke BII i min DS, gitt kildens muligheter.
    Det har vært noen småplukk underveis med NET koblet på DS via I2s, men det er under kontroll nå.

    Skiller lydkvaliteten fra Wavedream seg noe fra PS Audio sin transport? Wavedream virker vel nesten som en bedre løsning enn transporten fra PS Audio, da man kan bruke den interne harddisken til rippet musikk. Jeg har forstått det slik at lydkvaliteten fra Bridge er bra, men at en I2S kobling låter bedre enn andre digitale tilkoblinger fordi man unngår konverteringer.
    Jeg har ikke prøvd DS transporten, så det vet jeg ikke. Ville tro de er nokså jevnbyrdige med unntak av at NET drevet ikke spiller SACD plater.
    LAN spilling vs. spilling fra drev er nokså likeverdige, vil jeg si. Drev har FIFO buffring.
    Jeg har 1TB ombord i NET og det holder i massevis til mitt bibliotek inklusive hirez utgaver.
    Jeg bruker en NAS i tillegg hvis det skulle være behov for det (knyttet opp i Roon).
    DS ser inngangen fra Bridge II internt som en I2s kilde opp til maks DSDx2.
    Alle innganger i DS oppsamples til DSDx20 (DoP) på inngangen til FPGA’en uansett opprinnelig format.
    DSD lavpassfiltreres og sendes rett i balansert utgangstrafo. Det er faktisk her D/A konverteringen foregår.
    Like enkelt som at en motstand kan konvertere et strømsignal til spenning.
    Attenuatoren er kun en motstand på utgangen som kobles til jord og som dermed demper signalstyrken med 20dB.
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Med Rockna Wavedream Net bruker du vel egentlig ikke Bridge modulen i DS da slik jeg forstår? Og I2S koblingen fra Wavedream er da fullt ut kompatibel med den tilsvarende I2S inngangen på DS.
    Jeg brukte Bridge I i min forhenværende PWD MKII, men trenger ikke BII i min DS, gitt kildens muligheter.
    Det har vært noen småplukk underveis med NET koblet på DS via I2s, men det er under kontroll nå.

    Skiller lydkvaliteten fra Wavedream seg noe fra PS Audio sin transport? Wavedream virker vel nesten som en bedre løsning enn transporten fra PS Audio, da man kan bruke den interne harddisken til rippet musikk. Jeg har forstått det slik at lydkvaliteten fra Bridge er bra, men at en I2S kobling låter bedre enn andre digitale tilkoblinger fordi man unngår konverteringer.
    Jeg har ikke prøvd DS transporten, så det vet jeg ikke. Ville tro de er nokså jevnbyrdige med unntak av at NET drevet ikke spiller SACD plater.
    LAN spilling vs. spilling fra drev er nokså likeverdige, vil jeg si. Drev har FIFO buffring.
    Jeg har 1TB ombord i NET og det holder i massevis til mitt bibliotek inklusive hirez utgaver.
    Jeg bruker en NAS i tillegg hvis det skulle være behov for det (knyttet opp i Roon).
    DS ser inngangen fra Bridge II internt som en I2s kilde opp til maks DSDx2.
    Alle innganger i DS oppsamples til DSDx20 (DoP) på inngangen til FPGA’en uansett opprinnelig format.
    DSD lavpassfiltreres og sendes rett i balansert utgangstrafo. Det er faktisk her D/A konverteringen foregår.
    Like enkelt som at en motstand kan konvertere et strømsignal til spenning.
    Attenuatoren er kun en motstand på utgangen som kobles til jord og som dermed demper signalstyrken med 20dB.
    Så Bridge II har potensiale til å låte like bra som en Directstream Transport eller en Wavedream Net koblet til DS med I2s? Altså siden DS ser Bridge II som en I2s kilde.

    Har du sammenlignet hvordan DS låter koblet til en USB kilde, vs koblet til Wavedream med I2s? Jeg ville kanskje trodd at I2s hadde et lydmessig forsprang.

    Er problemene med Wavedream koblet til DS rettet via firmware oppgraderinger?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ja, jeg vil si at BII kan låte tett opp mot det beste. Skum gjennom PSA forumet for å danne deg et bilde. Uansett så har du jo investert i denne, så du vil jo danne deg et inntrykk når du mottar enheten.
    Jeg har koblet til både USB og I2s (LVDS) men I2s er jo veldig innarbeidet hos PSA og har de beste forutsetningene og kan også ta høyere samplerater. Er godt fornøyd med I2s og velger da å si at jeg ikke har foretatt noen vitenskapelig AB test mellom disse inngangene. Den foreløpige konklusjonen er at kvaliteten virker å ligge relativt tett på hverandre, men NET ble valgt fordi jeg ønsker å bruke I2s.

    Jeg har hatt 4 problemer med kompatibilitet oppover:
    1) Kanaler var reversert (fikset)
    2) Må trykke longpress på menyknappen for å avspille både fra LAN og Disk hvis strømmen på NET tas (Red Cloud)
    3) DS bit-perfekt test ble ikke bekreftet over I2s slik som for USB fra NET. Ser ikke ut til å være et Roon problem. Fremdeles uløst, men det antas at det er et flagg/polaritetsproblem og ikke at signaloverførsel faktisk ikke er bitperfekt. Rockna (Nico) skulle fremskaffe et scope-grab fra I2s som skal sendes til Ted hos PSA. Har purret, men Rockna rir ikke alltid samme dag som de saler.
    4) Hvis strømmen på DS tas så blinker display hvis HDMI er tilkoblet

    Altså, ingenting alvorlig eller diskvalifiserende, men hadde jo sett det fikset da det er irriterende.
    Det største problemet er at det er vanskelig å pinpointe om problemene ligger i kilden eller i renderer. Ingen parter har vel et ansvar for 100% kompabilitet og virker ikke å være klar over potensielle negative knock-on effekter hos andre når noe endres.
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Da har jeg også fått testet ut BHK preampen, og må si jeg ble ganske imponert. Jeg hadde forventet noen forbedringer, men at alle aspekter ved lydgjengivelsen skulle bli forbedret var ganske overraskende.

    Med DS rett i effekt manglet det litt på dynamikk og et visst drama over musikken. Men med BHK i kjeden var dette på plass, men også ting som fylde og klangfarver ble sterkt forbedret. De sistnevte tingene hadde jeg til en viss grad forventet, da det først og fremst er ved slike ting jeg har opplevd forbedringer når en preamp har kommet inn i lydkjeden. Der jeg hadde forventet en viss nedgradering var i forhold til detaljnivå, da det er her jeg har opplevd at DAC i effekt har sin styrke. Det kan nesten virke litt selvmotsigende at en ekstra komponent skal nesten kunne gi en bedre detaljeringsgrad, men det var faktisk det jeg opplevde når BHK kom inn. Med BHK i kjeden fikk lyden en frapperende følelse av riktighet som jeg aldri har opplevd før.

    IMG_0243.jpg
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ingen overraskelser her, men heller en bekreftelse på mine forventninger.
    Har du gjort deg tilsvarende erfaringer med APL oppsettet eller har du ikke rukket over dette enda?

    PS:
    Snart på tide å oppdatere utstyrslisten i footeren din?
    Du klarer vel ikke levere tilbake BHK og DS nå!
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Ingen overraskelser her, men heller en bekreftelse på mine forventninger.
    Har du gjort deg tilsvarende erfaringer med APL oppsettet eller har du ikke rukket over dette enda?

    PS:
    Snart på tide å oppdatere utstyrslisten i footeren din?
    Du klarer vel ikke levere tilbake BHK og DS nå!
    DS har jeg kjøpt, det var BHK da. Vi får se.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Jo mine egne observationer siger også at der kan mangle dynamik afhængig af indspilningerne. Jeg vil lave en buffer i et seperat kabinet.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Jeg har et relativt moderat PS Audio -sett på besøk i oppsettet mitt nå. Takk til Mala for utlån:) Perreaux cd-drev står nesten i stil med Stellar i sølv. (PS! Beklager Isotek-boksen på høykant, men var litt i beit for lange nok strømkabler. Jeg må finne en bedre løsning hvis settet skal bli værende permanent).

    psa1.jpg
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    De som er opptatt av mest mulig innmat bør kanskje se en annen vei? Fant dette bildet på Nettet som jeg tror er av M700. Ser ut som det er kun 2 kretskort. Et for PSA sin klasse A input, og et Ice power klasse D output. Men etter at boksene har stått på ei ukes tid hos meg synes jeg det låter bra. Jeg tenker mindre og mindre på at det er klasse D involvert her.

    2018Jan24_top-open-front_1500w.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.851
    Antall liker
    50.891
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Låter det bra så låter det bra :)

    O
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.851
    Antall liker
    50.891
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    45174590-8219-427D-82D4-7C04CCD000B6.jpg

    Pre og dac er nok ikke helt innspillt men,det låter bare bedre og bedre her nå. BHK preampen er helt utrolig bra,passet godt til BHK 250 ampen. Dette låter stort åpent og flott på Sonus Faber Amati høyttalerene,gøy og kunne tuberolle litt med preamp rørene.

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn