PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Erfaring etter 2-3 måneder med P15 strømregenerator

    Hei igjen

    P15 har innfridd ettertrykkelig. Jeg tar meg selv i å måpe av TV lyd til og med. Den økte dynamikken og uforvrengte gjengivelsen gjør at det blir en flott realisme i alt jeg spiller av, men at den i utgangspunktet komprimerte lyden fra TV-sendinger skulle bli så betagende hadde jeg ikke trodd. Selv musikk som bare er korte innslag i dokumentarer el. l. gjør at jeg reagerer med forbauselse!!

    Jeg kjøpte en SACD (under pianofestivalen i Lofoten) med pianisten Olli Mustonen (Beethoven's 3.piano konsert). Den får jeg ikke nok av. Opptaket har så mye rom (ambience?) at jeg har følelsen av å være tilstede ved konserten. Denne høsten/vinteren blir jo en ny oppdagelsesferd i musikkens verden! DMP'en og DS'en har vel noen hundre timer nå, så de er vel i ferd med å bli brent inn godt, som de sier.

    Hilsen en glad musikkelsker :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Det stemmer! Ny firmware kommer nok ganske så snart. Vet det jobbes med ny firmware til DSD dacen også, men det er nok litt lengre frem etter det jeg skjønner.

    Neste produkt som kommer fra PS Audio blir en rimelig regenerator. Håper å klare å prise den til 19 999kr i utsalgspris. Mulig vi får vist den frem på hifimessa om noen uker :)
     
    T

    TLN

    Gjest
    Jeg ser i grunn frem til å møte Sveinung i kveld for en aldri så liten overlevering... Rett og slett sort og hvitt :)

    Nå som jeg har hatt ett par uker på å spille inn PS Audio Phono Converter og DirectStream Jr. som jeg låner i hvit mens jeg venter på å få mine levert i sort :)
    Jeg er ikke i tvil om at DSJ har hatt godt av innspilling, og jeg vil nok merke hvor mye når jeg plutselig må gjøre den jobben en gang til med en ny enhet.

    Jeg er glad min frykt for å gå fra ett vanlig hel analog RIAA (ASR Mini Basis MK3) til PS Audio NuWave Phono Converter med digital utgang endte med ett stort smil :)
    Jeg har også testet analog delen av RIAA'en (Med Bryston BP17-3 preamp) Resultatet er bedre ved å kjøre digital ut og la PS Audio DirectStream Junior DAC gjøre sin magi :)

    DSJ låter så analogt og deilig med digitale kilder som eksempelvis TIDAL streaming eller god gammeldags CD med Coax ut fra Oppo 205.
    MEN Vinyl med en Rega RP6 (Tangospinner subplatter) og Ania PU låter fortsatt best. Så RIAA'en er ikke til å kimse av.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Har du noen formening om hvor mange timer den lånte DSj'en har spilt?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hold oss i loopen :)
    Har sat drevet til i aften. Mener afgjort at det nye drev er bedre end det gamle. Medvirkende tror jeg også er det PS Audio HDMI som fulgte med. Tror det lyder renere mere afslappet og detaljeret end Supras. Har også købt et med glasfibre. Det virkede slet ikke. Er en lyskilde indbygget i det ved afsenderen så forstår det ikke. 199 $.waisted.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Behovet for pre er helt væk. Det var samspillet med mine Holton 1200 som var problemet. Der er et opgraderingskit på vej til Holton.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hold oss i loopen :)
    Har sat drevet til i aften. Mener afgjort at det nye drev er bedre end det gamle. Medvirkende tror jeg også er det PS Audio HDMI som fulgte med. Tror det lyder renere mere afslappet og detaljeret end Supras. Har også købt et med glasfibre. Det virkede slet ikke. Er en lyskilde indbygget i det ved afsenderen så forstår det ikke. 199 $.waisted.
    Snakker du om HDMI over fiber, USB over fiber eller Toslink?
    I2s LVDS fungerer ikke som HDMI (hvis førstnevnte), så dette er helt som forventet.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    HDMI med fiber. Strømmen er med kobber. De skrev på forum det ville virke. Vil det virke til film?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    HDMI med fiber. Strømmen er med kobber. De skrev på forum det ville virke. Vil det virke til film?
    HDMI kabel vil virke for I2s elektrisk størrelse formidlet gjennom denne.
    Jeg antar at HDMI transmitter forventer HDMI format før forsendelse til receiver. Da blir det problemer når den mottar I2s istedenfor, noe den ikke forstår.
    Jeg antar at både TX og RX enheter powres separat? Det forefinnes ingen dedikert power over I2s. Det er bare 4 ledere.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Så må jeg se om det er langt nok.mellem Oppo og fjernsyn.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Da er Snowmass ute for DSJ for de som ønsker en aldri så liten oppgradering av lyden til jul :)
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Nytt drivverk kommer, men ikke helt umiddelbart :)

    Grunnen til at MemoryPlayer er gått ut er enkelt og greit manglende tilgang på flere Oppo drivverk...

    Vi har ett par MemoryPlayere på lager, så fortsatt mulighet for de som skulle være interessert :)
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Har gjort noen forsøksvise endringer i stereoen: Lar nå DMP+DSDAC gå gjennom en Lyngdorf DPA-1 forforsterker. DPA-1 sender så 400 Hz og oppover til Xavian XN360, mens alt under går til et par Lyngdorf BW-2 subwoofere. I tillegg til digital deling, så har jeg kjørt Romkorreksjon med DPA-1, og jeg er temmelig sikker på at Lyngdorf'en jobber med 24/96 internt. Skulle tro dette ville forringe SQ en del, men dette låter særdeles bra - kan sitte i timevis og lytte (og lese på forumet :D).....

    Neste forsøk blir å erstatte XN360 paret med et par Manger elementer. Ønsker å erfare om hjørneplassering av sub'er og veggmontering av Manger gjør noe positivt mht. reflekser - som Lyngdorf forfekter.

    DPA-1 lar meg justere inngangsfølsomhet og utnivå slik at DS sr. kan kjøre volum 80 fast (uten demping gjennom den ekstra motstanden) og volumkontrollen på DPA-1 på 75-88. Denne forforsterkeren har også HT-funksjon på inngang 1 - jeg må bare passe på å slå av romkorreksjonen slik at det bare er hjemmekinoreceiverens korrigering som gjør den jobben.

    DMP/BridgeII, Snowmass og PowerPlant P15 er blitt mine kjæreste eiendeler !!!!!
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Ville aldrig ødelægge den fine lyd fra PS Audio igennem noget Lyngdorf computer hifi.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Tja, det er alltid snakk om en trade-off, og i dette tilfellet er gevinsten med å kvitte seg med passive delefilter, få bassen inn i hjørnet + romkorreksjon en vinner. Kvalitetene fra DMP/DS skinner så klart igjennom at det er fremdeles en fryd å høre på, Drossel. Denne forforsterkeren ødelegger veldig lite, mikroskopisk lite :)

    Etter enda en ( :mad: ) snømåke-økt i går hørte jeg Fabio Biondi/Europa Galante spille barokk-musikk (16/44 fra DMP). For en levende fremførelse!

    R-5567711-1396770520-8874.jpeg.jpg


    4164NFSJ0XL.jpg
     
    T

    TLN

    Gjest
    Endte opp med en PS Audio DireectStream Power Plant P15 i dag... måtte bare skrive hele navnet da det er så enkelt å greit :)

    De som ikke har opplevd magien av ren strøm bør undersøke dette nærmere.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Endte opp med en PS Audio DireectStream Power Plant P15 i dag... måtte bare skrive hele navnet da det er så enkelt å greit :)

    De som ikke har opplevd magien av ren strøm bør undersøke dette nærmere.

    Helt enig. Har P15 selv.

    Du har sikkert sett at det er en ny firmware til nedlasting hos PS Audio? Fikser grafisk visning av watt (bare visningen med wattmeter som har vært feil (se tråd link nedenfor)).

    https://forum.psaudio.com/t/why-is-the-p15-power-meter-value-different-from-table-reading-on-status-page/9971
     
    T

    TLN

    Gjest
    Endelig mottatt mitt eksemplar av P15 i sort. Forstår ikke helt hvorfor den grå/hvite varianten er så populær da den sorte ser så mye bedre ut... den låter jo tross alt like bra :)

    P15.jpg
     
    T

    TLN

    Gjest
    Førsteinntrykk?
    Nå har jeg hatt demo modellen hos meg i noen uker frem til min ankom, så har rukket å få endel timer med den. Det var en ganske tydelig forbedring dybde og detaljer i lydbildet, det samme gjelder forsåvidt bilde på TV.

    Er ganske interessant å se hvor mye mer støy det blir på strømnettet utover kvelden også. Så hvis noen opplever at lyden er bedre på dagtid enn på kvelden så stemmer nok det bra :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn