PS Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    På sikt kan du kanskje vurdere å prøve DS Senior mot din DS Junior.
    Vil nok heve lyden et lite knepp, men det er allikevel ikke sikkert at verdi per krone rettferdiggjør et bytte.
    Jeg har sansen for designet på Junior.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.870
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    På sikt kan du kanskje vurdere å prøve DS Senior mot din DS Junior.
    Vil nok heve lyden et lite knepp, men det er allikevel ikke sikkert at verdi per krone rettferdiggjør et bytte.
    Jeg har sansen for designet på Junior.
    Det får vere bra for en stund nå ;)

    O
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    De som er opptatt av mest mulig innmat bør kanskje se en annen vei? Fant dette bildet på Nettet som jeg tror er av M700. Ser ut som det er kun 2 kretskort. Et for PSA sin klasse A input, og et Ice power klasse D output. Men etter at boksene har stått på ei ukes tid hos meg synes jeg det låter bra. Jeg tenker mindre og mindre på at det er klasse D involvert her.

    Vis vedlegget 490975
    Til å være IcePower, så ser man jo klart at PS har gjort en innsats på det. Er ofte ikke "mer" som skal til, men veien dit har nok ikke vøri uten endel testing :). Tror PS kan sakene sine veldig bra jeg :).

    Nyt lyden ;).. Dem ser jo helt fantastiske ut!.. kunne kanskje greid å stappa 2 moduler i en boks.
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Har også lagt ut dette på en annen tråd. Men det er på sin plass og spørre direkte på denne tråden siden det er relevant for dem som har kjøpt P20.

    Jeg har forøvering prøvd den nye PS Audio P20 regenerator. I mitt anlegg ble alt litt bedre både i bass område og perspektiv.
    Men det er en ting jeg ikke blir 100% fortrolig med. I henhold til PS Audio så tar ikke P20 hensyn til støy over 1 KHZ.
    Det vil si at støy over dette vil slippe igjennom P20. Prøvde det selv med PS Audio noise harvester og den blinker like herlig om jeg kobler den før eller etter p20.

    Da lurer jeg på om en får i pose og sekk hvis en kobler opp en Noratel SDT 3,3KVA eller en ISO-I-20 før P20.
    Da skal vel P20 få perfekt arbeidsforhold for å regenerere strømmen uten HF støy?
    Spørsmålet er også hvor stor bør trafoen være? Er 3,3KVA for liten? Må en opp til 5KVA for å ikke strupe P20?

    Eller er jeg helt på jordet her og det blir smør på flesk hvis du skjønner hvor jeg vil.
    har jo ikke lyst til å kjøpe en ekstra duppe ditt hvis den jobben P20 gjør er god nok.

    http://www.noratel.com/fileadmin/content/downloads/Transient-suppresion/en/SDTeng.pdf
    http://www.noratel.com/fileadmin/content/downloads/Transient-suppresion/en/ISO_ENG.pdf
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    3.3kVA høres tilstrekkelig ut, men mener å ha lest på forumet deres at PS Audio er skeptisk til en trafo mellom nettet og P20.
     

    Supersound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2011
    Innlegg
    100
    Antall liker
    15
    Det er riktig. De anbefaler ikke noe mellom P20 og nett uten at en har en god grunn. Men spørsmålet er om de da tenker på en strømrenser eller lignende? I dette tilfelle så er det en trafo som gjør at fasene blir 100% like og blir et galvanisk skille mellom strømnettet og P20. Pluss at den ikke drar med seg HF støy. Vil ikke det bare være positivt for P 20? Eller tar jeg feil?
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Jeg har da fått på plass en BHK forforsterker i anlegget også. Selv om DAC rett i effekt fungerer greit det også, får musikken et mindre kunstig preg over seg med en god pre imellom. Ulempen med mange forforsterkere er at de ikke er transparente nok, slik at man mister en del detaljer og oppløsning ved å introdusere en pre. Imidlertid er BHK forforsterkeren av så høy kvalitet at dette ikke er noe problem.

    Jeg tenker at BHK forforsterkeren er en god kandidat for de som har levd en stund med en grei pre, og ønsker seg noe som vil føles som en reell oppgradering. Tidligere har jeg blant annet hatt en EC 4.8, som jeg vil kategorisere i klassen grei pre. Hvis resten av anlegget tillater det, vil det å introdusere en BHK preamp føles som en reell oppgradering. Jeg har også tidligere hatt Parasound Halo JC2 med andre komponenter, og her er man kanskje nærmere i forhold til ting som oppløsning. I mine ører mangler den imidlertid litt av den evnen en rørforforsterker har til å kunne gjengi akustiske instrumenter på en realistisk måte.

    Nærmeste konkurrent til BHK vil jeg tro er ARC LS28, begge er da også helbalansert og rørbaserte. En sammenligning mellom de to ville vært interessant å hørt.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Skikkelig versting-nivå hjemme hos deg nå, Ketil! ;)
    Hva er inntrykket ditt av den spesielle volumkontrollen på pre'en?
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    674
    Antall liker
    755
    Spørsmål:
    Har noen som bruker PS Audio regeneratorer lagt merke til om komponentene koblet til denne blir varmere enn tidligere? Jeg har en P5 og synes å merke dette.

    Ps.
    Har ikke solstikk :)


    JP
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Skikkelig versting-nivå hjemme hos deg nå, Ketil! ;)
    Hva er inntrykket ditt av den spesielle volumkontrollen på pre'en?
    Begynner å komme seg nå :)

    Når det gjelder volumkontrollen bruker jeg uten ekstra gain ut fra DS DAC'en, og samtidig skrudd opp til maks nivå (106). Jeg ligger da på i overkant av 80 på BHK sin volumkontroll. Jeg har hørt snakk om at den gir fra seg noen klikkelyder når man regulerer på lavere volum, men jeg har ikke opplevd det innen området jeg regulerer volumet på.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Du kör alltså inställningen "LOW" DAC level på DS DAC?

    Skikkelig versting-nivå hjemme hos deg nå, Ketil! ;)
    Hva er inntrykket ditt av den spesielle volumkontrollen på pre'en?
    Begynner å komme seg nå :)

    Når det gjelder volumkontrollen bruker jeg uten ekstra gain ut fra DS DAC'en, og samtidig skrudd opp til maks nivå (106). Jeg ligger da på i overkant av 80 på BHK sin volumkontroll. Jeg har hørt snakk om at den gir fra seg noen klikkelyder når man regulerer på lavere volum, men jeg har ikke opplevd det innen området jeg regulerer volumet på.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Skikkelig versting-nivå hjemme hos deg nå, Ketil! ;)
    Hva er inntrykket ditt av den spesielle volumkontrollen på pre'en?
    Begynner å komme seg nå :)

    Når det gjelder volumkontrollen bruker jeg uten ekstra gain ut fra DS DAC'en, og samtidig skrudd opp til maks nivå (106). Jeg ligger da på i overkant av 80 på BHK sin volumkontroll. Jeg har hørt snakk om at den gir fra seg noen klikkelyder når man regulerer på lavere volum, men jeg har ikke opplevd det innen området jeg regulerer volumet på.
    Ja, det var mer det fysiske jeg tenkte på.
    Det skal være løst ganske elegant, men ser ut til å ha noen artifakter.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Nå er en Perfectwave DAC på til meg i posten.
    Dette er førstegenerasjon uten digital lens.

    Skal testes mot Hegel HD20 i første omgang, coax inn fra moddet Sonos connect.
    Veldig spent på hva jeg kan forvente av forskjeller evt forbedringer.

    Har siklet på Directstream dac'en lenge, men synes den blir for kostbar i forhold til kost/nytte med det anlegget jeg har pr i dag.
    Så da ble det Perfectwave i første omgang, om den er bedre en HD20 gjenstår å se.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Nå er en Perfectwave DAC på til meg i posten.
    Dette er førstegenerasjon uten digital lens.

    Skal testes mot Hegel HD20 i første omgang, coax inn fra moddet Sonos connect.
    Veldig spent på hva jeg kan forvente av forskjeller evt forbedringer.

    Har siklet på Directstream dac'en lenge, men synes den blir for kostbar i forhold til kost/nytte med det anlegget jeg har pr i dag.
    Så da ble det Perfectwave i første omgang, om den er bedre en HD20 gjenstår å se.
    Spennende.
    Er det en MKII du har fått fatt i? Den har bedre analogdel.
    Jeg moddet min til MKII ved bruk av et PSA oppgraderingskit, før jeg solgte den.
    Det er ganske vesentlig forskjell i lydkvalitet og klangbilde mot DS, men PWD lyder veldig 'analog' i uttrykket.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Nå er en Perfectwave DAC på til meg i posten.
    Dette er førstegenerasjon uten digital lens.

    Skal testes mot Hegel HD20 i første omgang, coax inn fra moddet Sonos connect.
    Veldig spent på hva jeg kan forvente av forskjeller evt forbedringer.

    Har siklet på Directstream dac'en lenge, men synes den blir for kostbar i forhold til kost/nytte med det anlegget jeg har pr i dag.
    Så da ble det Perfectwave i første omgang, om den er bedre en HD20 gjenstår å se.
    Spennende.
    Er det en MKII du har fått fatt i? Den har bedre analogdel.
    Jeg moddet min til MKII ved bruk av et PSA oppgraderingskit, før jeg solgte den.
    Det er ganske vesentlig forskjell i lydkvalitet og klangbilde mot DS, men PWD lyder veldig 'analog' i uttrykket.
    Hei. Nei det er nok MK I. Trodde det er digitaldelen som er særlig bedre på MK II? Pga digital lens teknologien.
    Har hørt det skal være stor forskjell på MK I og II, vet ikke om du erfarte dette?
     

    gooner4ever

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Innlegg
    834
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er en Perfectwave DAC på til meg i posten.
    Dette er førstegenerasjon uten digital lens.

    Skal testes mot Hegel HD20 i første omgang, coax inn fra moddet Sonos connect.
    Veldig spent på hva jeg kan forvente av forskjeller evt forbedringer.

    Har siklet på Directstream dac'en lenge, men synes den blir for kostbar i forhold til kost/nytte med det anlegget jeg har pr i dag.
    Så da ble det Perfectwave i første omgang, om den er bedre en HD20 gjenstår å se.
    Spennende.
    Er det en MKII du har fått fatt i? Den har bedre analogdel.
    Jeg moddet min til MKII ved bruk av et PSA oppgraderingskit, før jeg solgte den.
    Det er ganske vesentlig forskjell i lydkvalitet og klangbilde mot DS, men PWD lyder veldig 'analog' i uttrykket.
    Hei. Nei det er nok MK I. Trodde det er digitaldelen som er særlig bedre på MK II? Pga digital lens teknologien.
    Har hørt det skal være stor forskjell på MK I og II, vet ikke om du erfarte dette?
    Tror jeg har både PWD MKII upgrade KIT og Bridge MKI liggende. Bare å ta kontakt hvis det er av interesse.
     
    Sist redigert:

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Ja, jeg bruker LOW level på DS DAC'en. Jeg mener dette er anbefalt måte å gjøre det på.
    Du kör alltså inställningen "LOW" DAC level på DS DAC?

    Skikkelig versting-nivå hjemme hos deg nå, Ketil! ;)
    Hva er inntrykket ditt av den spesielle volumkontrollen på pre'en?
    Begynner å komme seg nå :)

    Når det gjelder volumkontrollen bruker jeg uten ekstra gain ut fra DS DAC'en, og samtidig skrudd opp til maks nivå (106). Jeg ligger da på i overkant av 80 på BHK sin volumkontroll. Jeg har hørt snakk om at den gir fra seg noen klikkelyder når man regulerer på lavere volum, men jeg har ikke opplevd det innen området jeg regulerer volumet på.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Intressant, det måste jag prova på min DAC junior.

    Ja, jeg bruker LOW level på DS DAC'en. Jeg mener dette er anbefalt måte å gjøre det på.
    Du kör alltså inställningen "LOW" DAC level på DS DAC?

    Skikkelig versting-nivå hjemme hos deg nå, Ketil! ;)
    Hva er inntrykket ditt av den spesielle volumkontrollen på pre'en?
    Begynner å komme seg nå :)

    Når det gjelder volumkontrollen bruker jeg uten ekstra gain ut fra DS DAC'en, og samtidig skrudd opp til maks nivå (106). Jeg ligger da på i overkant av 80 på BHK sin volumkontroll. Jeg har hørt snakk om at den gir fra seg noen klikkelyder når man regulerer på lavere volum, men jeg har ikke opplevd det innen området jeg regulerer volumet på.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Fordelen med Low level er at du ikke bare senker volumet, men også støygulvet.
    Det legges inn en motstand til jord på trafoutgangen, altså skjer reguleringen i det analoge domenet.
    I Redcloud ligger det også en setting som skal forhindre at noen ved et uhell trykker på attenuator-knappen på fjernkontrollen.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Nå er en Perfectwave DAC på til meg i posten.
    Dette er førstegenerasjon uten digital lens.

    Skal testes mot Hegel HD20 i første omgang, coax inn fra moddet Sonos connect.
    Veldig spent på hva jeg kan forvente av forskjeller evt forbedringer.

    Har siklet på Directstream dac'en lenge, men synes den blir for kostbar i forhold til kost/nytte med det anlegget jeg har pr i dag.
    Så da ble det Perfectwave i første omgang, om den er bedre en HD20 gjenstår å se.
    Spennende.
    Er det en MKII du har fått fatt i? Den har bedre analogdel.
    Jeg moddet min til MKII ved bruk av et PSA oppgraderingskit, før jeg solgte den.
    Det er ganske vesentlig forskjell i lydkvalitet og klangbilde mot DS, men PWD lyder veldig 'analog' i uttrykket.
    Hei. Nei det er nok MK I. Trodde det er digitaldelen som er særlig bedre på MK II? Pga digital lens teknologien.
    Har hørt det skal være stor forskjell på MK I og II, vet ikke om du erfarte dette?
    Jeg satte inn et analogkort i min MK1 og da ble den til MKII.
    Vil anbefale dette, ja.
    Kan ikke tenke meg at dette vil ha noen stor kostnad i dag. Det finnes en instruksjonsvideo på hvordan dette gjøres.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Nå er en Perfectwave DAC på til meg i posten.
    Dette er førstegenerasjon uten digital lens.

    Skal testes mot Hegel HD20 i første omgang, coax inn fra moddet Sonos connect.
    Veldig spent på hva jeg kan forvente av forskjeller evt forbedringer.

    Har siklet på Directstream dac'en lenge, men synes den blir for kostbar i forhold til kost/nytte med det anlegget jeg har pr i dag.
    Så da ble det Perfectwave i første omgang, om den er bedre en HD20 gjenstår å se.
    Spennende.
    Er det en MKII du har fått fatt i? Den har bedre analogdel.
    Jeg moddet min til MKII ved bruk av et PSA oppgraderingskit, før jeg solgte den.
    Det er ganske vesentlig forskjell i lydkvalitet og klangbilde mot DS, men PWD lyder veldig 'analog' i uttrykket.
    Hei. Nei det er nok MK I. Trodde det er digitaldelen som er særlig bedre på MK II? Pga digital lens teknologien.
    Har hørt det skal være stor forskjell på MK I og II, vet ikke om du erfarte dette?
    Tror jeg har både PWD MKII upgrade KIT og Bridge MKI liggende. Bare å ta kontakt hvis det er av interesse.
    Interessant. Bridge følger med, men upgrade kit høres spennende ut. Kan sende deg PM når jeg har kommet meg hjem fra Nordsjøen og har fått testet litt :)
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Perfectwave

    Har nå testet dac en stund, må si den imponerer. Fikk ikke hakeslepp kontra Hegel HD20, men det er endel ting jeg biter meg merke i etterhvert. Er særlig lyden av trommer, de høres mere ekte ut. Detaljeringsevnen er god, uten å virke påtrengende og analytisk.
    Musikk skal være gøy, og oppsettet mitt ble litt morsommere med denne i hus. :)


    Lurer litt på om jeg kan bruke Bridge I til noe fornuftig, ser ikke slik ut. Denne kan vel bare streame fra lokalt nettverk? Mulig jeg kan laste ned litt Hirez for testing, ellers bruker jeg kun Tidal så da er den ikke stort utbytte jeg får av den.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har nå testet dac en stund, må si den imponerer. Fikk ikke hakeslepp kontra Hegel HD20, men det er endel ting jeg biter meg merke i etterhvert. Er særlig lyden av trommer, de høres mere ekte ut. Detaljeringsevnen er god, uten å virke påtrengende og analytisk.
    Musikk skal være gøy, og oppsettet mitt ble litt morsommere med denne i hus. :)


    Lurer litt på om jeg kan bruke Bridge I til noe fornuftig, ser ikke slik ut. Denne kan vel bare streame fra lokalt nettverk? Mulig jeg kan laste ned litt Hirez for testing, ellers bruker jeg kun Tidal så da er den ikke stort utbytte jeg får av den.
    Streaming via lokalt nettverk (uPnP) er jo bruksområdet til Bridge, da.
    Hvis du bruker Roon (hvor Tidal er embedded) kan du jo velge Bridge som Roon Speaker og dermed strømme Tidal av hjertets lyst. Mener dette også gjelder Bridge 1 men er ikke sikker. MQA funker kun med B2.
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Har nå testet dac en stund, må si den imponerer. Fikk ikke hakeslepp kontra Hegel HD20, men det er endel ting jeg biter meg merke i etterhvert. Er særlig lyden av trommer, de høres mere ekte ut. Detaljeringsevnen er god, uten å virke påtrengende og analytisk.
    Musikk skal være gøy, og oppsettet mitt ble litt morsommere med denne i hus. :)


    Lurer litt på om jeg kan bruke Bridge I til noe fornuftig, ser ikke slik ut. Denne kan vel bare streame fra lokalt nettverk? Mulig jeg kan laste ned litt Hirez for testing, ellers bruker jeg kun Tidal så da er den ikke stort utbytte jeg får av den.
    Streaming via lokalt nettverk (uPnP) er jo bruksområdet til Bridge, da.
    Hvis du bruker Roon (hvor Tidal er embedded) kan du jo velge Bridge som Roon Speaker og dermed strømme Tidal av hjertets lyst. Mener dette også gjelder Bridge 1 men er ikke sikker. MQA funker kun med B2.
    Bruker ikke Roon nei, har ikke sett noe poeng i det foreløpig da jeg ikke har noe PC permanent i nettverket. Får fortsette å streame via Sonos da, funker det og.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    P15 klar til test

    Etter lang tids venting meldte Sveinung Mala i dag at min nye P15 er klar til henting :cool: (se fra #88 på side 5 i denne tråden med test av P20 som ble opptakten til å bestille P15). Denne har jeg lengtet etter, ja!

    Close.jpg
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    P15 første lytting

    Jeg er lett å begeistre, så jeg skal ikke skrive så mye her ennå, men jeg så en film i går og underholdningsverdien stiger mye i mitt hode med økt detaljering og dynamikk, ja det ble ganske frydefullt i går. I kveld skal jeg lytte til SACD med DMP/DS. Gleder meg! :D
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Da har jeg skiftet ut min P10 strømrenser med den nye P15. Før P10 hadde jeg Power Plant Premier, og overgangen fra den til P10 opplevde jeg som ganske stor den gangen. Jeg var derfor litt spent på hvor stor forbedringen ville være denne gangen. For å si det sånn ble jeg ikke skuffet. Det er tydelig at strømrensere gjør noe med oppløsningen. Enkelte vokalstrofer eller instrumenter som tidligere kan ha vært litt diffuse i lydbildet, står nå tydeligere frem. Nå er jeg ikke den som alltid gidder å lese tekstheftet, så det blir noen aha opplevelser i forhold til 'ja, det var det som var ordene i den sangstrofen '.

    Selv om man ofte fokuserer på enkeltkomponenter ved oppgradering, vil jeg tro de fleste vil oppleve en strømrenser som P15 som en formidabel oppgradering. Spesielt hvis man ikke bruker noen form for strømrensing fra før av. Og spesielt hvis man har et litt påkostet anlegg som har potensiale for høy oppløsning. For anlegg under 100k vil nok en P15 være litt overkill, men da vil i tilfelle en P10 være et veldig bra alternativ som vil gi en god porsjon ytelsen av hva en P15 kan stille opp med.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Bare lurte på 1 ting; Min P10 har vist ut 227.5 i gjennomsnitt de siste dager, mens strømmen inn er 233/236 i gjennomsnitt, med average inn 0.5/ 0.7 distortion. Ut fra P10 er 0.1. Men er 227 under normalen av hva den skal sende ut?
     

    Vedlegg

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Har du spesifisert i innstillingene at voltage out skal være 230v?
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Har du spesifisert i innstillingene at voltage out skal være 230v?
    Ja, står 230 der.
    Men hvis jeg setter den til 232, så gir den 229.5 ut og på 233 gir den 230.2
    Bør jeg la den stå på 230v eller justere opp slik at den sender ut tilnærmet 230?
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Hørte min PS Audio dac igår igennem min Salas B 1 buffer. Meget bedre opløsning fra øvre mellemtone og op.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Har du spesifisert i innstillingene at voltage out skal være 230v?
    Ja, står 230 der.
    Men hvis jeg setter den til 232, så gir den 229.5 ut og på 233 gir den 230.2
    Bør jeg la den stå på 230v eller justere opp slik at den sender ut tilnærmet 230?
    Du kan høre med importøren Mala Audio, eller stille spørsmålet her.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Takk for svar, men fikk i respons den kunne stilles opp så den ga 230. Kalibreringer kunne være litt forskjellig og kunne bare justeres. Har 230 / 230.1 ut nå
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg skiftet ut min P10 strømrenser med den nye P15. Før P10 hadde jeg Power Plant Premier, og overgangen fra den til P10 opplevde jeg som ganske stor den gangen. .....
    Fint med en å dele erfaringene med! Hvilken typisk belastning (watt ut) har du? THD inn vs. THD ut ? (Ikke så viktig, men kunne du lagt inn et bilde av sinus inn?)
     
    T

    TLN

    Gjest
    Må nesten melde meg inn i PS Audio tråden også...

    Dette er litt sånn puristen som banner i kirka... For i utgangspunktet syntes jeg at analog skulle være analog hele veien...

    Men PS Audio Phono Converter sammen med PS Audio DirectStream Jr. låter fantastiskt analogt :)
    Så RIAA trinn med digital ut kan anbefales for alle som tenker tanken at behovet for en dedikert PRE ikke er der hvis DAC'en har god nok volumkontroll :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.901
    Antall liker
    3.228
    Så får jeg nyeste version af PS Audio Transport med SACD og DVD afspilning i morgen. Glæder mig som et barn Juleaften.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn