Blir nok enda morsommere når en kan sette på lyd og bildeDet der så jo veldig så morsomt ut, har stor tro på at dette vil bli meget så bra til slutt.
Ja hørt og kalibrert, fungerer meget så bra. To subber vil nok bli meget så gøy!Blir nok enda morsommere når en kan sette på lyd og bildeDet der så jo veldig så morsomt ut, har stor tro på at dette vil bli meget så bra til slutt.
Har du fått hørt disse subbene med dayton element på avshop sine demorom? Meget spent på hvor bra det funker til rommet mitt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Der er en strek på veggen . Det blir høyden av bilde. Siden jeg skal bygge ned himling for ventilasjon etc i front blir dette best plassering. 35cm fra gulv og takSer godt ud. Hvad har du gjort dig af overvejelser med hensyn til lærreds placering i højden?
Har 155cm og har dreamscreen stoler bak så det kan gå, men er ikke så go spaceHar du dybde bakover til at forsterkerne kan være bak sitteplassene, eller tenker du å ta setet i midten til forsterkere i stedet?
Tok noen kjappe mål, men det blir nok unødig trangt ja, og ikke så lett å komme til. Da legger jeg nok opp til på siden slik som opprinnelg planlagt takk for tipsetScenen hos meg var 32 cm høy og 150 cm dyp. Hadde også de dreamscreen stolene bak. Jeg hadde bare 20 cm fra stolrygg til bakvegg og synes da det var greit med plass frem til første rad. Jeg er 193 så tar større plass enn mange, men å dytte de så langt frem at det hadde vært plass til forsterkere tror jeg hadde blitt unødvendig trangt. Jeg plasserte amper på siden.
Vis vedlegget 519027
Tok en vurdering av elektronikk i naborommet ved starten, men det var ingen gode løsninger som var mulig så må nok leve med det i samme rom. Har lagt opp for en fremtidig varmepumpe så om det blir problem med varmen skal jeg sette inn en pumpe bak.Min erfaring er at all elektronikk bør plasseres i annet rom både pga støy og varme.
Hadde fin flyt frem til desember fikk startet å plate baffel før de ble sykdom i hus helt frem til jul:/ så tar sin tid før det blir kino ja. Håper jeg får startet igjen like over nyttår.Flott framgang her, ser meget så bra ut!!
Du kan "helt fint" ha bare noen små centimeter mellom sub/høyttalere og lerrets duken. Den begvegelsen subben vil lage i duken vil den lage uansett om det er 1 eller 10cm element/port til duken. De scener der det er såpass mye bass at duken kan bevege seg litt, vil du aldri tenke over det.Hadde fin flyt frem til desember fikk startet å plate baffel før de ble sykdom i hus helt frem til jul:/ så tar sin tid før det blir kino ja. Håper jeg får startet igjen like over nyttår.Flott framgang her, ser meget så bra ut!!
Lurer litt på hva avstand duken må ha til subbene. Fikk noen tegninger fra avshop på en baffel med samme subber. Der såg det ut som rammen låg helt inntil rocfoon platene.
Hadde vert fint om det gikk, men blir nok liv i duken etter jeg drar på litt ja;/
Om rammen må byggest frem 5-10cm må jeg da bygge en montetingsramne helt rundt så rammen ligger på ? Skaper ikke noe problem for ht i baffelprinsippet da?
Takker for svarDu kan "helt fint" ha bare noen små centimeter mellom sub/høyttalere og lerrets duken. Den begvegelsen subben vil lage i duken vil den lage uansett om det er 1 eller 10cm element/port til duken. De scener der det er såpass mye bass at duken kan bevege seg litt, vil du aldri tenke over det.Hadde fin flyt frem til desember fikk startet å plate baffel før de ble sykdom i hus helt frem til jul:/ så tar sin tid før det blir kino ja. Håper jeg får startet igjen like over nyttår.Flott framgang her, ser meget så bra ut!!
Lurer litt på hva avstand duken må ha til subbene. Fikk noen tegninger fra avshop på en baffel med samme subber. Der såg det ut som rammen låg helt inntil rocfoon platene.
Hadde vert fint om det gikk, men blir nok liv i duken etter jeg drar på litt ja;/
Om rammen må byggest frem 5-10cm må jeg da bygge en montetingsramne helt rundt så rammen ligger på ? Skaper ikke noe problem for ht i baffelprinsippet da?
Ja det blir bra!Takker for svarDu kan "helt fint" ha bare noen små centimeter mellom sub/høyttalere og lerrets duken. Den begvegelsen subben vil lage i duken vil den lage uansett om det er 1 eller 10cm element/port til duken. De scener der det er såpass mye bass at duken kan bevege seg litt, vil du aldri tenke over det.Hadde fin flyt frem til desember fikk startet å plate baffel før de ble sykdom i hus helt frem til jul:/ så tar sin tid før det blir kino ja. Håper jeg får startet igjen like over nyttår.Flott framgang her, ser meget så bra ut!!
Må si jeg blir imponert over duken om det viser seg ja
Da bygger jeg det slik rammen ligger inntil rockfoon platene.
Du burde ikke heller ha en terrasse eller utestue her da?
For dårlig utsikt her bak, kun brukendes til kino[emoji16]Du burde ikke heller ha en terrasse eller utestue her da?
Bilde blir endel lavere her, omtrent 30cm fra gulv til bilde så tror beina blir i veien på 16:9 når jeg vipper frem fothvileren[emoji51] så mulig å maskere både oppe å nede blir mest korrektGøy med framgang.
Jeg ville brukt maskering i toppen av lerretet, for jeg synes personlig at bilde er mer behagelig å se på når det er lavt. Jeg hadde mitt tidligere lerret ca 60 cm over gulv, altså til synlig bilde.
Jo laver jo bedre synes jeg Var å sjekket noen bilder fra gamle kinoen, det var 43cm fra gulv til bildeBilde blir endel lavere her, omtrent 30cm fra gulv til bilde så tror beina blir i veien på 16:9 når jeg vipper frem fothvileren[emoji51] så mulig å maskere både oppe å nede blir mest korrektGøy med framgang.
Jeg ville brukt maskering i toppen av lerretet, for jeg synes personlig at bilde er mer behagelig å se på når det er lavt. Jeg hadde mitt tidligere lerret ca 60 cm over gulv, altså til synlig bilde.