Kan squ ikke helt huske det Fenalår. En 6.5 " mener jeg.Noe OT, men hvilke Monacor er det det er snakk om?
Johan-Kr
Det ser ut til å være Monacor SPH-170C, ref Facebook innlegget over.Kan squ ikke helt huske det Fenalår. En 6.5 " mener jeg.
Hvordan måler denne Monacor-enheten?Hej, det er mig med Monacor-enhederne
Først om Purifi. De spiller faktisk rigtig godt med mange detaljer og et stort og præcist lydbillede. De har absolut ingen unoder. Bedømt på en absolut skala ligger de meget højt, og for mange med ønsker om en blød og gerne rør-agtig lyd vil enhederne sikket være det helt rigtige.
Så til Monacor C170, som det drejer sig om. De spiller med endnu flere detaljer og en fantastisk fornemmelse af at være til stede i en musik-event. Jeg går ofte til klassiske koncerter, og med Monacor kan jeg på gode optagelser få en fornemmelse af alt hvad der foregår i et kammerorkester - det intime samspil mellem instrumenter bliver helt levende. Purifi kan ikke helt gøre det tilsvarende. Jazz og hård rock spiller Monacor også fantastisk. Måske skyldes det, at membranerne er af carbon-fibre, som jeg har vænnet mig til at lytte på, mens Purifi er af papir.
Forhåbentlig overtræder jeg ingen regler ved at tilbyde Purifi-enhederne til salg her i forummet. Har ikke helt lagt mig fast på prisen, men noget i retning af 3500 DKK for et sæt - selvfølgelig i originale kasser osv.
Hvordan måler denne Monacor-enheten?
Du er super antagonistisk som altid. Jeg har ikke målt og ejer den heller ikke. Er du Guds barn så hjælp dig selv istedet for å sprede møkk.Ok, så ingen målinger? Bare én persons påstand etter en fullstendig random lyttetest uten en gang å ha optimalisert delefilteret?
Jeg beklager på det sterkeste at jeg sporet av Purifi-tråden med Monacor. Men kanskje du som protagonist kan bringe tråden tilbake til tema igjen?Du er super antagonistisk som altid. Jeg har ikke målt og ejer den heller ikke. Er du Guds barn så hjælp dig selv istedet for å sprede møkk.
Har Duelund produsert elementene og har du noen gode målinger på de?Mine Duelund 6.5 " går op til ca 10 kHz før de begynder at falde af.
Mine Duelund 6.5 " går op til ca 10 kHz før de begynder at falde af
Prøver å forstørre litt. De faller av ved 1.5khz og er nede ca -15dB ved 10kHz iflg. den grafen. Kan se ut som om oppbryting skjer over det. Det er jo småpent men lineær opp til 10khz?.. I think not.Fandt denne måling her på forum efter at brugt meget tid. Bemærk at der først bliver væsentlig uro efter 10khz.
Findes desværre ikke andre målinger.Med en slik måleoppløsning er vel strengt tatt "vesentlig uro" vanskelig å se.
Enig det er en rigtigt god enhed som har virkeligt god opløsning. Havde dem i en D'appolito indtil en af de første klasse D på markedet tog livet af dem.Man vil alltid finne noen som liker noe annet enn det som måler best. Det være seg forsterkere, dacer eller høyttalere. Har selv drevet med diy høyttalerspikking en stund og har lekt meg med flere bassmellomtoner enn jeg kan huske, og flere dyre såkalte high-end varianter. Men en av mine absolutte favoritter er gode gamle Vifa C17. Måler nok sikkert ikke all verdens, men jeg liker dem okke som
De fleste vil nok riste på hodet over den uttalelsen, men smaken er som kjent som baken, dvs høyst subjektiv. Vi kan føle og mene det vi vil, men å si at en ting er bedre enn noe annet bare fordi man selv mener det blir feil.
På samme måte som å si at dersom noe måler bedre så er det ensbetydende med at det låter bedre.
Psst.. Se her... #181Her har noen testet den opp mot en B&C 12PE32:
Purifi PTT6.5 Test Results in 1198 Transmission Line Enclosure
This blog post features the objective test data for the Purifi PTT6.5 woofer mounted in my own transmission line enclosure design. 1198 Floor Standing Transmission Line Frequency Response Measurements Test Setup: Ground plane method, mic distance 250mm (10") (Green), Black is port output...josephcrowe.com
Lavere forvrengning ved 105dB enn 12-tommeren.
Lytteinntrykk: "The bass quality produced by the PTT6.5 is excellent. The lower midrange is lively and authoritative similar to what you would achieve with larger drivers."
Ah, sorry. Det druknet i drosler.