Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    195
    vredensgnag skrev:
    Håvard Rem svarer sine kritikere:
    http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article4119834.ece

I etterkant er det kommet uvanlig mye takk, også fra arrangørene, HEFs lokallag. Kritikerne har tre ting til felles: De er voksne, de var ikke til stede under talen, og de har ikke kommentert mine hovedpoenger om religionskritikk og rasisme.
    Legg også merke til Rems kommentar at "Jesus er hans personlige helt". For i en tråd som dette er det lett å skylle ut babyen med badevannet.

Jeg kan være med på mye av religionskritikken, men jeg er ikke med på harselas og eplekjekke og sleivete kommentarer om kjernen i kristen tro, nemlig troen på Kristus. Han er for meg kristendom.

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    195
    Gjestemedlem skrev:
    Uvitenhet, frykt og latskap ga liv til Gud. Og det er fremdeles den dag i dag det som holder liv i ham.
    Dephs skylapper er intakte. Nå har jeg ikke den prosentvise andelen av verdens befolkning som har en gudstro, men trolig er de fleste pr. definisjon fylt av uvitenhet, frykt og latskap.

Men som flere her har innsett er det vanskelig å ha en seriøs diskusjon når de samme karikerte argumentene males om og om igjen. Hadde håpet du hadde tatt til deg av verden er ikke så sort/hvitt som din verdensanskuelse tyder på: At de opplyste og kloke tror ikke på Gud og de enkle, dumme og uvitende tror på Gud. Samtidig har du laget deg ditt egen enfoldige gudsbegrep som er temmelig passé hos de fleste som har en religiøs tro.

Både idag og opp gjennom historien så finnes alle graderinger av religiøs tro i stor skala blandt de fremste av forfattere, malere, vitenskapsmenn, musikere, statsledere osv. En tro de har brukt på en god og konstruktiv måte, uten de skrekkscenariene som etter dine begrep følger en slik tro.

Kan gjerne være med på religionskritikk om maktmisbruk som er gjort i religionens navn, det er mange eksempler på det, men det er denne massive, ensidige og hatske demoniseringen som gjør meg temmelig oppgitt....

G

Gjestemedlem

Gjest
    roesok skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Uvitenhet, frykt og latskap ga liv til Gud. Og det er fremdeles den dag i dag det som holder liv i ham.
    Dephs skylapper er intakte. Nå har jeg ikke den prosentvise andelen av verdens befolkning som har en gudstro, men trolig er de fleste pr. definisjon fylt av uvitenhet, frykt og latskap.

Men som flere her har innsett er det vanskelig å ha en seriøs diskusjon når de samme karikerte argumentene males om og om igjen. Hadde håpet du hadde tatt til deg av verden er ikke så sort/hvitt som din verdensanskuelse tyder på: At de opplyste og kloke tror ikke på Gud og de enkle, dumme og uvitende tror på Gud. Samtidig har du laget deg ditt egen enfoldige gudsbegrep som er temmelig passé hos de fleste som har en religiøs tro.

Både idag og opp gjennom historien så finnes alle graderinger av religiøs tro i stor skala blandt de fremste av forfattere, malere, vitenskapsmenn, musikere, statsledere osv. En tro de har brukt på en god og konstruktiv måte, uten de skrekkscenariene som etter dine begrep følger en slik tro.

Kan gjerne være med på religionskritikk om maktmisbruk som er gjort i religionens navn, det er mange eksempler på det, men det er denne massive, ensidige og hatske demoniseringen som gjør meg temmelig oppgitt....
    Problemet er ikke misbruk av religion, ting gjort i religionens navn, maktmisbruk etc. alt dette er kun symptomer på at noe mer vesentlig er veldig galt. Skal vi komme til bunns i det må vi se på hele fundamentet og hva denne galskapen bygger på.

Hvis mine ord virker fastlåste for deg så kan kanskje de følgende avsnittet av Harris belyse situasjonen i litt andre vendinger. Det er mye det samme som vi diskuterer her.

‘Many of our secular critics worry that if we oblige people to choose between reason and faith, they will choose faith and cease to support scientific research; if, on the other hand, we ceaselessly reiterate that there is no conflict between religion and science, we might cajole great multitudes into accepting the truth of evolution (as though this were an end in itself). Here is a version of this charge that, I fear, most people would accept, taken from journalist Chris Mooney and marine biologist Sheril Kirshenbaum’s book Unscientific America:

If the goal is to create an America more friendly toward science and reason, the combativeness of the New Atheists is strongly counterproductive. If anything, they work in ironic combination with their dire enemies, the anti-science conservative Christians who populate the creation science and intelligent design movements, to ensure we’ll continue to be polarized over subjects like the teaching of evolution when we don’t have to be. America is a very religious nation, and if forced to choose between faith and science, vast numbers of Americans will select the former. The New Atheists err in insisting that such a choice needs to be made. Atheism is not the logically inevitable outcome of scientific reasoning, any more than intelligent design is a necessary corollary of religious faith. A great many scientists believe in God with no sense of internal contradiction, just as many religious believers accept evolution as the correct theory to explain the development, diversity, and inter-relatedness of life on Earth. The New Atheists, like the fundamentalists they so despise, are setting up a false dichotomy that can only damage the cause of scientific literacy for generations to come. It threatens to leave science itself caught in the middle between extremes, unable to find cover in a destructive, seemingly unending, culture war.

The first thing to observe is that Mooney and Kirshenbaum are confused about the nature of the problem. The goal is not to get more Americans to merely accept the truth of evolution (or any other scientific theory); the goal is to get them to value the principles of reasoning and educated discourse that now make a belief in evolution obligatory. Doubt about evolution is merely a symptom of an underlying condition; the condition is faith itself—conviction without sufficient reason, hope mistaken for knowledge, bad ideas protected from good ones, good ideas obscured by bad ones, wishful thinking elevated to a principle of salvation, etc. Mooney and Kirshenbaum seem to imagine that we can get people to value intellectual honesty by lying to them.

While it is invariably advertised as an expression of “respect” for people of faith, the accommodationism that Mooney and Kirshenbaum recommend is nothing more than naked condescension, motivated by fear. They assure us that people will choose religion over science, no matter how good a case is made against religion. In certain contexts, this fear is probably warranted. I wouldn’t be eager to spell out the irrationality of Islam while standing in the Great Mosque in Mecca. But let’s be honest about how Mooney and Kirshenbaum view public discourse in the United States: Watch what you say, or the Christian mob will burn down the Library of Alexandria all over again By comparison, the “combativeness” of the “New Atheists” seems quite collegial. We are merely guilty of assuming that our fellow Homo sapiens possess the requisite intelligence and emotional maturity to respond to rational argument, satire, and ridicule on the subject of religion—just as they respond to these discursive pressures on all other subjects. Of course, we could be wrong. But let’s admit which side in this debate currently views our neighbors as dangerous children and which views them as adults who might prefer not to be completely mistaken about the nature of reality.

http://richarddawkins.net/articles/626387-sam-harris-on-accommodationism

G

Gjestemedlem

Gjest
    Stephen Hawking: 'There is no heaven; it's a fairy story'

In an exclusive interview with the Guardian, the cosmologist shares his thoughts on death, M-theory, human purpose and our chance existence

http://www.guardian.co.uk/science/2011/may/15/stephen-hawking-interview-there-is-no-heaven

A belief that heaven or an afterlife awaits us is a "fairy story" for people afraid of death, Stephen Hawking has said.

In a dismissal that underlines his firm rejection of religious comforts, Britain's most eminent scientist said there was nothing beyond the moment when the brain flickers for the final time.

Hawking, who was diagnosed with motor neurone disease at the age of 21, shares his thoughts on death, human purpose and our chance existence in an exclusive interview with the Guardian today.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes noen som bare er så fanatiske i sin politiske agenda at de forsøker å fylle ethvert rom i offentligheten med meningene sine.

Nå er det mange som lurer på hvorfor kulturministeren har hoppet over Mullah Krekar som ny beboer i Grotten. Han har jo allerede fått livsvarig opphold på Statens regning her i landet, han mangler bare en bolig. Grotten burde passe en mann med hans vaner, han har jo residert på Plaza Hotell med sitt hoff på Statens kostnad, så han er vant med at Norge hedrer sine importerte terrorister.
    Mannen er forøvrig også en anerkjent forfatter på sine nettsider, ergo fyller han kravet om å være kulturarbeider.
    Sitat: Hm... i kommentarfeltet på nrk.no. http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7634774
    Ja ja...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Australian Government gives short shrift to sharia–lite appeal from Muslims

http://freethinker.co.uk/2011/05/18/australian-government-gives-short-shrift-to-sharia–lite-appeal-from-muslims/

THE Australian Federation of Islamic Councils has called for Muslims to be granted “legal pluralism” in Australia – but the Government will have none of that crap.

In its submission to the parliamentary inquiry into the Government’s new multiculturalism policy, the AFIC argued that a mild brand of sharia should be allowed in regard to family law and divorces, promising it would fit in with Australian values.

But Attorney-General Robert McClelland stomped on the request this week, arguing there was:

No place for sharia law in Australian society. As our citizenship pledge makes clear, coming to Australia means obeying Australian laws and upholding Australian values.

He also argued Australia’s brand of multiculturalism promotes integration.

If there is any inconsistency between cultural values and the rule of law then Australian law wins out.

McClelland is keen to assert Australia’s position as a “stable democracy” where “rule of law” underpins society.

People who migrate to Australia do so because of the fact that we have a free, open and tolerant society where men and woman are equal before the law irrespective of race, religious or cultural background.

But the AFIC argues that Muslims should enjoy “legal pluralism”.

The organisation’s President, Ikebal Adam Patel, who wrote the submission, nominated family law and specifically divorce as an area where moderate interpretations of sharia could co-exist within the Australian legal system.

Ikebal Adam Patel wants a touch of sharia to be applied in Australia

The submission says some Muslims believe Islamic law is immutable, regardless of history, time, culture and location. The AFIC argues this is not the case and sharia can be applied in a way that fits in to Australia and is not extreme.

This means most of the regulations in Islamic law may be amended, changed, altered, and adapted to social change … Islamic law is changeable according to the requirements of different places and times, and therefore suits the values shared by Australian people.

Patel added:

It is important for someone who is Muslim or a practising Jew that aspects of our religion which can be incorporated within the greater legal system are introduced. This is about personal issues about family, and won’t affect any other Australians.

There is a hint of blackmail in the submission. Patel said:

I’m saying that instead of letting the extremists within Islam take over the agenda, we are saying there is a path whereby it will work for all the communities in a moderate way.

The submission cites regulations governing Islamic finance and halal certification in Australia as examples of how legal pluralism can work.

It’s not only shariah–lite that the AFIC is demanding. According to this report:

The Government should invest in expanding services like halal and kosher meat and food outlets as well as faith-based schools … If the Government and politicians cannot recognise this as essential, it should no longer accuse the Australian Muslim community of intentionally living in enclaves.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Greit med folk som har ryggrad.

No place for sharia law in Australian society. As our citizenship pledge makes clear, coming to Australia means obeying Australian laws and upholding Australian values.
    Kan vi lokke denne mannen til Norge tro. Støre og Stolt kunne trenge en innføring i å stå opp for egne verdier.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.129
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Nå må jeg få skyte inn at ikke alle kristne trosretninger setter likhetstegn mellom Jesus og Gud. Ikke alle anerkjenner treenigheten heller, som den kirkelige oppfinnelsen den er.
    Apropos det:

(Bart Ehrman)

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    ^ I dag er det veldig godt å være ikkereligiøs; all den fryktelige usikkerheten for eksakt hva DOMMENS dag inneholder må være temmelig plagsom. Jeg tenker å trene godt og lenge i aften, for deretter kjøre pent hjem til en kald øl eller tre -fire stykker, lytte til... hm.. jazz i dag, tror jeg. I morgen, DOMMEDAG, skal jeg elske min kone ekstra mye, være ute i hagen, prate med mine barn, leve livet som før. Og smile lykkelig over at religionens åk og helvetestrusler forlot meg for mange år siden. :) Og når kvelden kommer og det blir kjølig, går jeg inn og lager middag til familien. Og visst tar jeg en god vin til maten. Og spiller... hm... hva med litt norsk musikk? Paus, kanskje?

Livet er herlig, dere! 8)

Honkey

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    195
    Honkey-Chateau skrev:
    ^ I dag er det veldig godt å være ikkereligiøs; all den fryktelige usikkerheten for eksakt hva DOMMENS dag inneholder må være temmelig plagsom. Jeg tenker å trene godt og lenge i aften, for deretter kjøre pent hjem til en kald øl eller tre -fire stykker, lytte til... hm.. jazz i dag, tror jeg. I morgen, DOMMEDAG, skal jeg elske min kone ekstra mye, være ute i hagen, prate med mine barn, leve livet som før. Og smile lykkelig over at religionens åk og helvetestrusler forlot meg for mange år siden. :) Og når kvelden kommer og det blir kjølig, går jeg inn og lager middag til familien. Og visst tar jeg en god vin til maten. Og spiller... hm... hva med litt norsk musikk? Paus, kanskje?

Livet er herlig, dere! 8)

Honkey
    Også i dag er det veldig godt å være religiøs; selv om jeg liker bedre ordet kristen. Religiøs er befeng med så mye rart; bla. noen snodige sjeler som stadig kommer med fasit på dommedag og det som verre er. Og så er det noen som henger seg på dette og tror at dette er slik kristne tror og tenker idag. Nope.

All den fryktelige usikkerheten for eksakt hva DOMMENS dag inneholder er ikke plagsom verken for meg eller for de fleste kristne vil jeg tro. Jeg har ikke tenkt å trene godt og lenge i aften, men kanskje en kald øl eller to. Lytte til... hm.. jazz og klassisk i kveld tror jeg. I morgen kommer neppe DOMMEDAG, iflg. kristen tro så er det ingen som vet dag eller time.

Også i helgen vil jeg elske min kone, slik jeg selv er elsket, både av Gud og min kone. Godt å vite det. Jeg vil være ute i hagen, prate med mine barn, leve livet som før. Og smile lykkelig over at jeg har en Kristus-tro, en tro som styrker og holder oppe i de tunge dagene og når det røyner på. Men også en tro som gir en retning for glede og takknemlighet over hva livet har gitt og vil gi. Og når kvelden kommer og det blir kjølig, går jeg inn og lager middag til familien. Hjemmelaget pizza kanskje. Og visst tar jeg en god vin til maten. Og spiller... hm... hva med litt norsk musikk? Paus, kanskje? Jo, Paus er fin, kanskje vår beste songwriter, som det heter på godt norsk. En ordkunstner og på mange måter en norsk Dylan. Begge er også eksponenter for å uttrykke kristen tro på en ekte og sann måte, utenfor de tradisjonelle religiøse sfærer.

Hva med den utsøkte "Det begynner på bli et liv dette her." Sjelden flott lyrikk, og samtidig en sterk måte å uttrykke Kristus-tro, nåde og tilgivelse på.

Livet er herlig, dere!

...............

Hvem kommer til meg når andre går bort, hvem blir igjen?
    Hvem våger se bak alt jeg har gjort, og likevel kalle seg venn?
    Hvem orker se meg som den jeg er, og elske meg som en sønn?
    Det begynner å bli et liv, dette her. Det begynner å ligne en bønn.

Hva var løgn, hva var sant? Hvem kan gi svar?
    Jeg ble en tyv, jeg tok det jeg fant og gikk før de så hvem jeg var.
    Jeg gjemte det jeg stjal i hjertets svarteste dypeste brønn

Hvem venter på meg, hvem viser vei, hvem skal gjøre meg hel?
    Alt det jeg flyktet fra hjemsøker meg, som en hjemlengsel i min sjel.
    Jeg ser hver tåre, hvert blikk, hvert smil, hver latter, hvert rop og hvert stønn.

Hvem vil ta meg inntil seg når det blir kaldt?
    Hvem vil si: Du er av meg! Jeg elsker din sjel gjennom alt!
    Hvem orker se meg som den jeg er, og elske meg som en sønn?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    På tampen av helgen passer det litt god gammeldags rasisme fra en god muslim.

[video]5bbKK47cU6I[/video]

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    Om opplysningstiden i serien om kristendommens historie på NRK2 nå.
    Flott program!! Godt å drikke øl til var det også, som det sømmer seg når man er gressenkemann. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    Om opplysningstiden i serien om kristendommens historie på NRK2 nå.
    Flott program!! Godt å drikke øl til var det også, som det sømmer seg når man er gressenkemann. ;)
    Saklig og bra program. Den serien er ganske kritisk uten å miste bakkekontakten. Godt undervisningsmateriell for folkeskolen imo.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    På tampen av helgen passer det litt god gammeldags rasisme fra en god muslim.

[video]5bbKK47cU6I[/video]
    Det morsomme er at det er ingen steder der vitser om puling av sauer er mer vanlig enn i den muslimske verden. Spesielt pleier persere å beskylde arabere for å pule sauer. Ingen røyk, ingen ild sier jeg. Kanskje det er derfor denne mannen er så opptatt av zoofili? Lurer på hvordan han ville reagert på statistikk om pedofili i muslimske land?

I praksis er de neppe særlig verre enn oss sålenge vi sammenligner oss med personer som er av en viss urban og moderne type, men det er vel ganske sikkert at i rurale områder florerer såkalt "unormal seksualitet" mer i Midtøsten enn her i Norge. Den spesielle formen for homofil pedofili som har dype tradisjoner i deler av Afghanistan forteller sitt. Kandahar har vært regnet som den muslimske verdens San Francisco, men uten SF-eres moral om å ikke skade andre. SF er nok en moralsk høyborg i forhold når vi vurderer hvilken type praksis som er vanlig.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    Spesielt pleier persere å beskylde arabere for å pule sauer. Ingen røyk, ingen ild sier jeg. Kanskje det er derfor denne mannen er så opptatt av zoofili?
    Jeg lurer på om ikke korrekt betegnelse er sodomi. Godt bibelsk uttrykk som leder tankene til Sodoma og Gomorra. ;)

Når det gjelder araberes misbruk av unge gutter, er det godt belagt men lite omsnakket. Helt i tidsånden altså.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.129
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Det morsomme er at det er ingen steder der vitser om puling av sauer er mer vanlig enn i den muslimske verden.
    Om jeg ikke husker helt feil, er det sanksjonert i koranen også. Med den betingelse at man ikke selger kjøttet på markedet etterpå.

baluba skrev:
    Lurer på hvordan han ville reagert på statistikk om pedofili i muslimske land?
    Han ville neppe reagert negativt på at troende følger profetens praksis, men ville muligens hisset seg opp over at du våget å påpeke det. :-\

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    805
    coolbiz skrev:
    baluba skrev:
    Det morsomme er at det er ingen steder der vitser om puling av sauer er mer vanlig enn i den muslimske verden.
    Om jeg ikke husker helt feil, er det sanksjonert i koranen også. Med den betingelse at man ikke selger kjøttet på markedet etterpå.
    baluba skrev:
    Han ville neppe reagert negativt på at troende følger profetens praksis, men ville muligens hisset seg opp over at du våget å påpeke det. :-\
    Beroligende!

;D

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.129
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Korreksjon: Jeg vet ikke hvordan dette omtales i grunnskriftene, men Ayatollah Khomeini skrev i "Tahrirolvasyleh":

"A man can have sex with sheep, cows and camels and so on. However, he should kill the animal after he has his orgasm. He should not sell the meat to the people in his own village; however, selling the meat to the next door village should be fine."

Lekkert.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    Spesielt pleier persere å beskylde arabere for å pule sauer. Ingen røyk, ingen ild sier jeg. Kanskje det er derfor denne mannen er så opptatt av zoofili?
    Jeg lurer på om ikke korrekt betegnelse er sodomi. Godt bibelsk uttrykk som leder tankene til Sodoma og Gomorra. ;)

Når det gjelder araberes misbruk av unge gutter, er det godt belagt men lite omsnakket. Helt i tidsånden altså.
    Sex med dyr er zoofili. Det som guttene utsettes for er sodomi, noe som sikkert også stemmer for dyrene i noen tilfeller.

coolbiz skrev:
    baluba skrev:

baluba skrev:
    Jeg mener det er forskjell på hva som ble foretatt av en person under det som i Europa var den mørke middelalder er en ting, det som foretas i dagens mer opplyste og moderne verden er noe annet. På Mohammeds samtid var en førtiåring en olding, og en niåring mer enn et barn. Vi kan ikke dømme Mohammed etter våre standarder, men vi kan definitivt dømme hans følgere i vår samtid for det.

Også jeg synes at ni år er drøyt, selv i forhold til datiden. Men jeg antar at han ikke hadde sex med henne før hun var fysisk klar for det, det vil si at hun hadde nådd puberteten. Det var jo ikke uvanlig å gifte seg med en ung pike for å ha henne "liggende på vent" noen få år før i tiden. Han hadde jo andre å forlyste seg med i mellomtiden. Jeg mener å ha lest at han ikke hadde sex med henne før senere.

Vi må vokte oss litt for hvordan vi dømmer islamsk praksis for 1400 år siden, for vi vet hvor barbarisk vår egen verdensdel og kultur var på den tiden. Vi må nok holde oss til å kritisere dagens muslimer for deres praksis i vår samtid, selv om det er et fryktelig fristende poeng å bruke at han giftet seg med en på ni år. Men husk at sex med en som var i puberteten ikke ble ansett som pedofili i sin tid. Kjønnsmodne kvinner hadde som oppgave å føde barn, og når Gud i sin visdom hadde gjort dem kjønnsmodne som tolv-trettenåringer så var det vel slik det skulle være da? Hvis det er nok ting som tyder på at han ventet til hun var kjønnsmoden så er det ingenting å kritisere i den saken. Å bli giftet bort til en mektig mann kan neppe sees på som en dårlig skjebne i år 600.

Det er nok å kritisere til at vi ikke trenger rote oss borti det minefeltet det er å bruke dagens logikk og moral for å dømme fortiden. Da kan muslimene lett komme med historiene om korsfarernes kannibalisme og groteske ondskap. Og det å slå hverandre i hodet med historier om våre forfedres synder sett fra vårt moderne standpunkt er noe av det minst konstruktive vi kan gjøre. Men det er ingen tvil om at det er påvist mer diskutable fakta omkring Muhammed enn Kristus, noe som nok skyldes at han var betydelig mer viktig som politisk og historisk person i sin samtid.

Mulig at han hadde sex med jenten som niåring, jeg har ikke giddet å gjøre noe research på det i dag. Jeg nevner dette fordi jeg ikke kan påstå å være helt sikker på at det ikke forekom. Kanskje noen andre vet mer om det, og tar jeg feil så legger jeg meg flat for de opplysningene.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Er det sexlivet til Muhammed som er tema her nå? Så lenge dere ikke illustrerer med tegninger går det vel greit...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Er det sexlivet til Muhammed som er tema her nå? Så lenge dere ikke illustrerer med tegninger går det vel greit...
    Nesten alt er tillatt i denne tråden, det har vi jo fått vite fra før. Men tegningene mine får du aldri, for ønsker bare å stjele dem.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

Sex med dyr er zoofili. Det som guttene utsettes for er sodomi, noe som sikkert også stemmer for dyrene i noen tilfeller.
    Wiki:
    Sodomy (pronounced /?s?d?mi/) is an "anal or other copulation-like act, especially between males or between male persons or between human being and animal
    Det kan se ut som om utrykket dekker begge varianter.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

Wiki:
    Sodomy (pronounced /?s?d?mi/) is an "anal or other copulation-like act, especially between males or between male persons or between human being and animal
    Allsidighet er viktig i livet, oddgeir. ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

Wiki:
    Det har baluba helt rett i. På akkurat dette området har jeg dog noe få men ikke uvesentlige betenkligheter. Jeg er nok litt for gammeldags til å drive med seksuell diversifisering på dette nivået. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

Wiki:
    Det har baluba helt rett i. På akkurat dette området har jeg dog noe få men ikke uvesentlige betenkligheter. Jeg er nok litt for gammeldags til å drive med seksuell diversifisering på dette nivået. ;D
    Fullt forståelig. Alderen krever definitivt sitt. ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:
    oddgeir skrev:
    baluba skrev:

Wiki:
    Fullt forståelig. Alderen krever definitivt sitt. ;)
    ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Får man ikke kløe av ulla tro?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.143
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    BT skrev:
    Får man ikke kløe av ulla tro?
    Hmmm, og det lurer du på fordi...? ??? ;)
    Mulig det er tvilsomt å lure på på det, men jeg finner det på en måte litt betryggende at han ikke vet svaret!! ;D ;D

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.143
    Torget vurderinger
    0
    Kan man tolke dette dithen at paven er svak i troen, eller er det slik at noen tommer skuddsikkert glass gjør at man blir sterkere i troen? ;D

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Dene artikkelen ligger nå ute på aftenposten.no.

- Ny seksualkultur skaper overgrep

Men,

Aftenpostens opprinnelige artikkel fra 17.52 ble endret kl. 22.22 til å fokusere på ofrene og “seksualkultur”. Opplysningene om gjerningsmennene er nå fjernet fra artikkelen.

Opprinnelig heading:
    Voldtektsstatistikken:
    Utlendinger er
    overrepresentert
    25.05.2011 kl. 17:52
    65 prosent av alle som er mistenkt for voldtekter i Oslo i 2010 har ikke-norsk bakgrunn. Les saken

Hva er det som skjer hos tanta? Hvem tok en telefon og sa at dette må vi ikke skrive om?

Her er politiets rapport:

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_1309.pdf

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.143
    Torget vurderinger
    0
    Kan ikke ha rasisme vet du Oddgeir ! :-\

Holder man bare kjeft lenge nok så vil det helt sikkert gå over ! :p

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    oddgeir skrev:

Men,

Aftenpostens opprinnelige artikkel fra 17.52 ble endret kl. 22.22 til å fokusere på ofrene og “seksualkultur”. Opplysningene om gjerningsmennene er nå fjernet fra artikkelen.

Opprinnelig heading:
    Voldtektsstatistikken:
    Utlendinger er
    overrepresentert
    65 prosent av alle som er mistenkt for voldtekter i Oslo i 2010 har ikke-norsk bakgrunn. Les saken

Hva er det som skjer hos tanta? Hvem tok en telefon og sa at dette må vi ikke skrive om?

Er bittelitt usikker på hva du egentlig vil med dette, og skal derfor ikke mistenke deg for noen spesifikk motivasjon. Derimot håper jeg vi er enige om to ting:
    1. Overfallsvoldtekter er kun en meget liten del av antallet voldtekter, og disse blir i all hovedsak anmeldt
    2. De aller fleste voldtekter begås av en gjerningsmann offeret kjenner, og kun en liten andel av denne typen blir anmeldt.

Når man holder disse to opplysningene opp mot rapporten, ser man at bildet mht overrepresentajsoner av ymse slag endres drastisk. Er vi enige om dette?

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Honkey-Chateau skrev:
    oddgeir skrev:

Men,

Opprinnelig heading:
    Voldtektsstatistikken:
    Utlendinger er
    overrepresentert

Er bittelitt usikker på hva du egentlig vil med dette, og skal derfor ikke mistenke deg for noen spesifikk motivasjon. Derimot håper jeg vi er enige om to ting:
    1. Overfallsvoldtekter er kun en meget liten del av antallet voldtekter, og disse blir i all hovedsak anmeldt
    2. De aller fleste voldtekter begås av en gjerningsmann offeret kjenner, og kun en liten andel av denne typen blir anmeldt.

Når man holder disse to opplysningene opp mot rapporten, ser man at bildet mht overrepresentajsoner av ymse slag endres drastisk. Er vi enige om dette?

Honkey
    Jeg lurte bare på hva som gjorde at Aftenposten gikk bort fra den opprinnelige konklusjonen til en mer politisk korrekt versjon.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn