Politikk, religion og samfunn Rasisme, religion etc

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Jeg synes vi skal drepe paven, og også frisøren hans. På en grusom måte. En sånn pervers fyr kan tvinge, kue og skremme mennesker til å dø av AIDS i millionevis, ja nesten fantasilioner har han drept. Så da må han selvfølgelig dø.

Og med det utseende da, han fortjener virkelig ikke å leve. For ikke å snakke om hatten. Fytti grisen. Ja, nei da blir HIV ganske smukke saker i forhold, du.

Litt underlig i grunnen at så få ikke følger det første og strengeste påbudet hans: å ikke ha sex utenfor ekteskapet, mens forbudet mot kondomer lar fåreflokken seg villig kue av. Pussig det der. Trulsene om evig pine virker visst bare mot kondombruk. Nei, la oss drepe han jo før jo heller.
    Ja la oss drepe Paven og hylle de som gjør det mens vi forbanner USA som nasjon, USAs president og US Navy Seals som knærtet Bin Laden!

Konsekvent tenking er alt for slitsomt!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Gjestemedlem skrev:
    Så, ja. Det hadde vært en stor fordel om noen hadde skutt paven. Så kunne de innsatt en litt mindre bakstreversk og konservativ gubbe neste gang.
    Bortkastet energi, de blir bare sure og velger en enda mer bakstreversk fyr etterpå!

Slo meg akkurat nå at det jo ikke er så pussig at disse katolske prestene er så bakstreverske, deres hang til å pule altergutter tatt i betraktning! ;D

V

vredensgnag

Gjest
    Paven kan ikke drepes - embedet er "evig" og en erstatter vil straks overta, fra indre rekker. Institusjonens dogmatikk bevares.

Den katolske kirkens kondomholdning i utviklingsland møter seg selv i døren på hjemmebane - undres om det var Umberto Eco som skrev at i utlandet vil vi tilsynelatende at så mange som mulig skal få AIDS, mens vi hjemme vil at så mange som mulig skal få søte og hvite barn.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Spiralis skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Så, ja. Det hadde vært en stor fordel om noen hadde skutt paven. Så kunne de innsatt en litt mindre bakstreversk og konservativ gubbe neste gang.
    Bortkastet energi, de blir bare sure og velger en enda mer bakstreversk fyr etterpå!
    Problemet med denne stillingen er jo at den er for livstid. Det blir som med Mugabe og Kim Jong-il, man blir ikke kvitt dem før de enten blir for syk og gammel eller dør. Så menneskeheten må nok sannsynligvis slite med denne stokk konservative fjøsnissen til han selvdauer. Man hadde nok unngått mye lidelse i verden om man hadde kunnet skynde på prosessen, så selv om det nok er en urealistisk løsning så er det jo lov å håpe. Det gikk jo nesten bra med den forrige. Men man har jo ingen garanti for at den neste kristendomskongen ikke blir enda mer trangsynt og bakstreversk. Det er mer enn nok maktsyke livsfjerne påfugler i røde kjoler å velge i. Det beste hadde selvsagt vært å avvikle embedet, det er en trist, farlig og totalitært at enkeltmennesker skal ha så enorm innflytelse over så mange godtroende mennesker.

G

Gjestemedlem

Gjest
    dag1234 skrev:
    Ja. la oss derepe paven. Så blir vi kvitt pedofil!
    En pave som hadde tillatt sine prester å ha et normalt forhold til kvinner ville nok vært til god hjelp for å unngå at de istedet forgriper seg på barn. De fleste andre kristne kirker tillater jo sine prester dette, og det fører til at man stort sett unngår denne institusjonaliserte voldtekten av barn som den katolske kirken er blitt så beryktet for.

Og det er jo ikke så mange andre måter å bli kvitte seg med en pave på.

Albino Luciani ble jo avsatt etter 33 dager, så det er jo en viss tradisjon for assistere geriatriens gang i Vatikanet.

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    275
    vredensgnag skrev:
    Paven kan ikke drepes - embedet er "evig" og en erstatter vil straks overta, fra indre rekker.
    Tankene går i retning av Fantomet. Litt sånn tøff han også. ;)

Mvh

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.856
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    En pave som hadde tillatt sine prester å ha et normalt forhold til kvinner ville nok vært til god hjelp for å unngå at de istedet forgriper seg på barn. De fleste andre kristne kirker tillater jo sine prester dette, og det fører til at man stort sett unngår denne institusjonaliserte voldtekten av barn som den katolske kirken er blitt så beryktet for.
    Det foregår i storstilt skala i den norske kirke også. Religion handler om underkastelse så det er bare å forvente....
    Når jeg var fjorten og konfirmant ble en venninde (også 14) av meg gjentatt pult av presten på 40......

roesok

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Antall liker
    195
    Voff skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Det foregår i storstilt skala i den norske kirke også. Religion handler om underkastelse så det er bare å forvente....
    Når jeg var fjorten og konfirmant ble en venninde (også 14) av meg gjentatt pult av presten på 40......
    Mulig ditt eksempel er riktig, kan ikke benekte det. I så fall en straffbar handling. Men det som ikke er riktig er at "institusjonaliserte voldtekten av barn" foregår i storstilt skala også i den norske kirke. Dette vet du er bare tull og derfor blir det alvorlig å komme med slike udokumenterbare påstander.

Uten å ha inngående kjennskap til den norske kirke og prestene som jobber der er min oppfatning at de gjør en stor jobb med å hjelpe mennesker i vanskelige livssituasjoner. At det kan være råtne egg i kurven er nok riktig, men ikke gjør det til hovedregel. Vil tro det er større prosentvis antall seksuelle overgrep i f.eks. idrettslag, politiske ungdomsparti osv.

Så vær litt edruelig med overivrig synsing.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Let's drop the big one! Jeg synes vi skal nuke Vatikanet. De er vel ikke bare til pynt, de bombene..? Da blir vi kvitt all ondskap i verden og alle kan leve paradisisk på jord. Ikke mer HIV og ikke mer overgep mot barn.

Ed: Dessuten er de så stygge på håret at de fortjener pinadø ikke å få leve!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.245
    Torget vurderinger
    11
    Her Gjestemedlem har du kanskje en som viser en liten bit av Guds kjærlighet:

Litt ymse,se de og prøv å lytte :

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.353
    Torget vurderinger
    1
    Uansett har man rimelig mye idiotisk, upedagogisk og sadisme satt i system rundt om i verden:

-for de som mener dette er noe "muslimsk", så kan jeg fortelle at det ikke er så fryktelig mange år siden unger ble utsatt for vold av lærere også i skolesystemene i Skandinavia. Ut på 80-tallet husker jeg det forekom at noen av oss ble tatt i ørene eller nakken.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.131
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Nå har det vært nok religion i denne tråden. På tide med litt rasisme. ;D
    Denne fikk jeg i dag fra en venn i Sør-Afrika:

When I was born, I was BLACK,
    When I grew up, I was BLACK,
    When I went in the sun, I stayed BLACK,
    When I got cold, I was BLACK,
    When I was scared, I was BLACK,
    When I was sick, I was BLACK,
    And when I die, I'll still be BLACK.

NOW, You 'white' folks......

When you're born, you're PINK,
    When you grow-up, you're WHITE,
    When you go in the sun, you get RED,
    When you're cold, you turn BLUE,
    When you're scared, you're YELLOW,
    When you get sick, you're GREEN
    When you bruise, you turn PURPLE,
    And when you die, you look GRAY
    .
    So why y'all be callin' us
    COLOURED folks?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Multikultur i praksis i Trondheim.

Tok livet sitt fire uker etter voldtekt

Mens jevnaldrende festet like i nærheten, og samtidig som både politi og rundt 50 natteravner patruljerte området, har 14-åringen forklart at to av gjerningsmennene rakk å voldta henne, før hun kom seg løs fra den tredje. Deretter løp hun fra åstedet, og bortover i retning Nonnegata. Der traff hun et par som straks skal ha forstått at noe hadde skjedd, og hjalp henne hjem.

Jenta har beskrevet gjerningspersonene som tenåringsgutter i 16-17-årsalderen av utenlandsk opprinnelse.
    Overfallsvoldtekter: Fem Oppklart: Null

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.072
    Torget vurderinger
    1
    Hysj hysj Oddgeir slikt skal forties bare nok et enkelttilfelle :'(

I nytid i dag maser de fremdeles om drapet på BH(som selvsagt var tragisk men gjerningsmannen fikk i det minste noe som lignet på fornuftig straff) det forekommer aldri noe fakkeltog eller fordømming fra politisk hold når offeret er norsk, og til orientering ligger forholdet på ca 1:20 når det gjelder drepte på tvers av etnisitet.

I samme nytid klynker Jagland seg over at folk i europa ser ut til å forlate partiene som står for nedbygging av nasjonalstatene og storstilt innvandring.

Det aller viktigste er at vår rapport sier fra mangfold er kommet for å bli i Europa

For hva folket mener er helt uvesentlig eller hva?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    oddgeir skrev:

Mens jevnaldrende festet like i nærheten, og samtidig som både politi og rundt 50 natteravner patruljerte området, har 14-åringen forklart at to av gjerningsmennene rakk å voldta henne, før hun kom seg løs fra den tredje. Deretter løp hun fra åstedet, og bortover i retning Nonnegata. Der traff hun et par som straks skal ha forstått at noe hadde skjedd, og hjalp henne hjem.

Jenta har beskrevet gjerningspersonene som tenåringsgutter i 16-17-årsalderen av utenlandsk opprinnelse.
    Saken er en katastrofe.
    Og det er kvalmende å se at enkeltpersoner benytter denne tragedien for å slå politisk mynt på sine egne sjuke holdninger.

Honkey

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.072
    Torget vurderinger
    1
    Her singler det i glass…………… ::)

Venstresiden utnytter hver minste sak, de prøver til og med å utnytte en ikke sak, Dagbladet ble jo nettopp dømt

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Honkey-Chateau skrev:
    oddgeir skrev:

Saken er en katastrofe.
    Og det er kvalmende å se at enkeltpersoner benytter denne tragedien for å slå politisk mynt på sine egne sjuke holdninger.

Honkey
    Jeg pleier å ta fram denne fra tid til annen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jo da, strutsen kan ofte tas fram som et godt argument, det må innrømmes.

Siden alle andre gjør så god jobb med å trekke fram alt som finnes av lovbrudd begått av utlendinger, så må vel også jeg komme med et. Og det opplever jeg som like sjokkerende som voldtektsaker, fordi alderen er så graverende her. Litt før syttende mai lånte guttungen en litt kjip BMX av en venn av moren. Han syklet rundt i nabolaget (Damsgård) fram til han møtte to jevnaldrende guttunger som han beskrev som somaliske. Guttungen har litt peiling på slike ting, så jeg får ta hans ord for det.

Det som etterpå hendte er bare rett og slett sjokkerende. De to tiåringene (omtrent) praktisk talt ranet han for sykkelen. De tok sykkelen fra han og dro avsted med dem. Han vurderte det slik at han var i stand til å banke dem begge, men viste sin ikke-voldelige karakter med å ikke gjøre det. Jeg fortalte han at i noen tilfeller er det greit å kjempe mot når noen er slemme, det har han gjort når han har opplevd at andre barn blir mobbet (rasisme mot mørkhudede på Nygård skole, som han gikk et år på). At han her valgte å ikke gjøre det skyldes at han ikke synes at materiell ting er noe som han vil slåss for. Det var et klokt valg, men jeg hadde ikke kjeftet hvis han hadde lært dem en lekse heller.

Det er tragisk at tiåringer begår ran av andre barn. Nå er det slik at barneran ikke er noe nytt som kom med utlendingene, men det har også tiltatt i styrke. Jeg husker barneran foretatt av hvite barn tidligere, men det har lite med saken å gjøre. Og egentlig hører ikke saken hjemme her heller, hadde det ikke vært for at jeg tror nok dette skyldes at endel utenlandske foreldre mister kontrollen over barna sine. Vi kjenner jo til fra Oslo at utenlandske foreldre er livredde barnevernet, som ungene truer foreldrene med hvis de blir korrigerte. Foreldrene vet at vi har strenge lover som beskytter barna her, og er redd for å tråkke over grensen. Nå er det ikke alle som er redde for det, for det er nok mange av dem straffer barna på samme måte som i hjemlandet. Men det finnes også mange som er redde.

De mister kontrollen over barna, for barna missbruker sin større kunnskap om samfunnet vårt til å kue sine egne foreldre. Hadde foreldrene til de to guttene som ranet min arveprins fått vite om det så ville de nok blitt sjokkert. Og det er nødvendig, så jeg har tenkt å henge rundt det lekestede med guttungen for å finne dem igjen. For selv om jeg har opplevd mye tøys fra barnevernet i forbindelse med utlendinger (det eksisterer også fordommer blandt de med lilla skjerf), så er dette en sak der barnevernet bør blandes inn. Men, jeg vil ringe til foreldrene for å gi dem en sjanse til å orden opp selv først.

Det spørs om ikke all den fokus på gangsta som dagens unge blir utsatt for kan ha altfor mye å si i formingen av unge gutter i den alderen. De eneste somaliske heltene som finnes er piratene, så de vender seg mot suksessfulle afroamerikanere isteden. Og der ser vi jo nesten utelukkende Glock og bling når presidentene trekkes fra. Jeg føler meg litt som en dust når jeg kommer med slike utsagn, for jeg er ikke tilhenger av sensur. Tvert om, jeg liker jo selv mye av den eldre gangsta-rappen. Men budskapet den kommer med bør kanskje tas litt på alvor av foreldre som har barn i ung alder som dyrker gangsta-stilen. Når tiåringer kan rane hverandre, så er det ikke lang vei til crack i skolegården.

Men det er ikke et argument mot innvandring imo. Det er et bilde på utfordringer som må tas på alvor. Strutsen må slaktes og spises. Strutse-"bifftallerken" er faktisk veldig populært på Vest-Karmøy, så send strutsekjøttet dit. Jeg opplever det slik at det offentlige skolesystemet svikter i integreringsarbeidet. Det var blant årsakene til at jeg valgte privatskole til poden.

Avslutter med et klassiske bilde tatt av William Klein i NY rundt midten av femtitallet. Bildet er egentlig av gutter i uskyldig politi og røver-lek.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Ser på nettet at ellers sindige trøndere begynner å bli sinte som følge av at denne piken ble voldtatt.

Reaksjonene på dette selvmordet synes å vise at folk har fått nok! Nå bør dels landets styrende politikere ta ansvar og gjøre noe som kan virke, tror folk er lei av tomme ord! Dessuten bør vel invandrermiljøene gjøre noe de også. Ta ansvar og de som kjenner disse voltektsmennene bør presse dem til å melde seg, eller gå til politiet med det de vet. Det somaliske miljøet i Oslo gjorde etter sigende noe slikt med en som var etterlyst av politet for to voldtekter.

Hvis ikke noen får hull på denne byllen, og det i en faderlig fart, er det nok ikke lenge før den første ganske så uskyldig innvandreren blir offer for et vilkårlig hevndrap! Vi nordmenn har ikke drevet med slikt de siste tusen år, men nå føler jeg at folk nærmer seg bristepunktet. Det skal ikke mye til for å eskalere problemene slik situasjonen er nå!

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Spiralis skrev:
    Ser på nettet at ellers sindige trøndere begynner å bli sinte som følge av at denne piken ble voldtatt.

Reaksjonene på dette selvmordet synes å vise at folk har fått nok! Nå bør dels landets styrende politikere ta ansvar og gjøre noe som kan virke, tror folk er lei av tomme ord! Dessuten bør vel invandrermiljøene gjøre noe de også. Ta ansvar og de som kjenner disse voltektsmennene bør presse dem til å melde seg, eller gå til politiet med det de vet. Det somaliske miljøet i Oslo gjorde etter sigende noe slikt med en som var etterlyst av politet for to voldtekter.
    Spiralis, man kan ikke stille grupper med mennesker ansvarlig for forbrytelser begått av helt andre personer. Hvis gjerningsmannen er kjent bør man selvsagt forhøre omgangskretsen om de vet hvor personene befinner seg men det er fullstendig og grunnleggende feil å gjøre andre mennesker felles ansvarlige for slike ugjerninger.

Mannen du sikter til ble etterlyst i avisene med bilde, og da fikk folk som gjenkjente han ham til å melde seg. Antakeligvis etter betydelig press og trusler. Men hvor har du det fra at han var fra Somalia da? Kanskje ikke slike "etter sigende" er de mest redelige informasjonskanaler? Mannen som ble etterlyst med bilde var i alle fall Afghanistan.

Hvis ikke noen får hull på denne byllen, og det i en faderlig fart, er det nok ikke lenge før den første ganske så uskyldig innvandreren blir offer for et vilkårlig hevndrap! Vi nordmenn har ikke drevet med slikt de siste tusen år, men nå føler jeg at folk nærmer seg bristepunktet. Det skal ikke mye til for å eskalere problemene slik situasjonen er nå!
    Hvis noen forsøker å piske frem en stemning der man lar sinne gå ut over uskyldige mennesker så er man i praksis en voldtektsmann og overgriper selv om må behandles på samme måte. Og det samme gjelder miljøer som måtte oppfordre til noe slikt.

Denne saken i Trønderlag er spesielt opprørende, og jeg hadde ikke hatt mye medynk om noen hadde fått tak i dette uvesenet som har forårrsaket trageidien, men det er utrolig viktig at det ikke går ut over enda flere uskyldige. Så med mindre det er opplysninger som tilsier at mannen som står bak dette er kjent i noen miljøer, eller holdes skjult og at noen konkrete mennesker dekker over denne forbrytelsen så må man ikke velte skylden for dette over på mennesker som ikke har noen med det å gjøre annet enn å komme fra samme verdensdel.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Poenget Deph er at situasjonen er i ferd med å komme ut av kontroll på den måten at folk som ellers er fredelige begynner å snakke om vilkårlig vold! Det finner jeg skremmende og det må man gjøre maksimalt for å forhindre. Jeg er slett ikke tilhenger av slikt, men når jeg ser det skulle jeg bare holde kjeft og ikke advare mot det? Stikke hodet i sanden? Jeg leser ganske mye på nettfora med base i midtnorge og det er en forsiktig sagt amper steming!

Personlig har jeg like mye imot at Blitz og innvandrerungdom løper rundt i gatene og roper "Drep jødene", som at etniske nordmenn skal løpe rundt i gatene å rope "drep muslimene"! DET ER IKKE ET SLIK SAMFUNN JEG ØNSKER!

Men det synes meg som om enkelte miljøer gjerne ser slike tilstander også her hos oss. Det er ikke hyggelige framtidsutsikter om ikke alle gode krefter begynner å dra sammen! NÅ!!!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.915
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:

Ikke at det i det hele tatt unnskylder eller forklarer denne nedrige handlingen....
    Hva gjorde en mindreårig unge ute natt til 1. mai?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    lars_erik skrev:
    oddgeir skrev:

Ikke at det i det hele tatt unnskylder eller forklarer denne nedrige handlingen....
    Hva gjorde en mindreårig unge ute natt til 1. mai?
    Det har ingenting med saken å gjøre, så det skal du ikke bry det med.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.915
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ingenting med saken å gjøre?
    Foreldre uten grensesetting og kontroll?

Unger har ingenting ute å gjøre så sent, i byen, natt til 1. mai.

Nok engang; det unnskylder ikke handlingen, men er bare en refleksjon.

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker
    Ganske syk tankegang, synes jeg.
    For å spinne videre langs den måten å tenke på, hva med gjerningsmennenes foreldrekontroll?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.915
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    runenilsen skrev:
    Ganske syk tankegang, synes jeg.
    For å spinne videre langs den måten å tenke på, hva med gjerningsmennenes foreldrekontroll?
    Syns ikke det er en syk tankegang. Man lar ikke unger være ute om natta. Det er totalt manglende grensesetting, og man sviktet sin rolle som forelder fullstendig.

Det går det an å mene, uten å ta gjerningsmannen i forsvar.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Spiralis skrev:
    Poenget Deph er at situasjonen er i ferd med å komme ut av kontroll på den måten at folk som ellers er fredelige begynner å snakke om vilkårlig vold! Det finner jeg skremmende og det må man gjøre maksimalt for å forhindre. Jeg er slett ikke tilhenger av slikt, men når jeg ser det skulle jeg bare holde kjeft og ikke advare mot det? Stikke hodet i sanden? Jeg leser ganske mye på nettfora med base i midtnorge og det er en forsiktig sagt amper steming!

Personlig har jeg like mye imot at Blitz og innvandrerungdom løper rundt i gatene og roper "Drep jødene", som at etniske nordmenn skal løpe rundt i gatene å rope "drep muslimene"! DET ER IKKE ET SLIK SAMFUNN JEG ØNSKER!

Men det synes meg som om enkelte miljøer gjerne ser slike tilstander også her hos oss. Det er ikke hyggelige framtidsutsikter om ikke alle gode krefter begynner å dra sammen! NÅ!!!
    De ansvarlige for situasjonen, morderne, kvinneskjenderne, overgriperne, er Gro Harlem Brundtland, Kåre Willoch, Kjell Magne Bondevik og Jens Stoltenberg, godt assistert av journalistene som bevisst har løyet og tidd om utviklingen. Jeg fristes også til å dele litt ansvar til de feige intellektuelle. De som jatter med, de som ikke tør å si fra, de som setter egen karriere foran livet til uskyldige jenter.

De kan ikke si at de ikke visste, at de ikke så hva som ville komme, for denne utviklingen har man kunnet lese i klartekst fra andre land som har kommet lenger enn oss i denne nedadgående dødsspiralen.

De har visst det hele tiden, så dermed må man slutte at det er en villet politikk og en villet utvikling.

Jenta fra Trondheim blir ikke den siste som skal ofres på det multikulturelle eksperimentets alter. Mange flere står for tur.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.915
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå, de brune er ute og slår politisk mynt....

Alle voldtekter, drap, overgrep- begått også av Frp-ere; skyldes de også nevnte politikere?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    Prinsippielt er det nå slik at selv 14-15 årige piker SKAL KUNNE gå ute klokka 23:00 uten å risikere å bli gjengvoldtatt!

Er det noen som tror at hun ikke ville blitt like mye voldtatt om hun var en spe spinkel 19 åring? Det er en håpløs fordreining av debatten og en indirekte aksept av voldtekt å komme med slike argumenter!

Ville man ha sagt:" Hvorfor gikk hun ikke i anstendig kledd i burka?" hvis det var en 25 åring som ble overfalt? Jeg frykter man kan komme dit, og ser i så fall ikke fram til det.

Jeg har sett folk som på nettet nå har avvist at voldtekten har funnet sted, at hun begikk selvmord fordi hun hadde løyet om det hele, folk som hevder at det "var ikke så farlig fordi det BARE var et voldtektsforsøk" og atter en syk jævel som hevder at hun var suicidal rasist og planla selvmordet sitt på en måte slik at hun kunne slå to fluer i en smekk, ta sitt eget liv samtidig som hun kunne stemple "stakkers mørke muslimer"! Det ER helt klart masse syke folk "der ute"! Men la oss prøve å holde en viss standard her inne i allefall.

Vi har forskjellig syn på innvandring, det er bare slik det er, og i et demokrati er det lov til å være uenig. Jeg har ikke holdt noen av dere "tillhengere av fargerikt fellesskap" personlig ansvarlige for det innvandrere gjør av galskap. Men samtidig er det slik da at hverken undertegnede eller Oddgeir evt andre skal holdes ansvarlige når nordmenn tilter og begynner å gå på jakt etter tilfeldige "utenlansk utseende personer"! Vi ser at ting skjer i Sverige og det er kun et tidsspørsmål før vi har trasige tilstander også her i Norge. - HVIS VI IKKE GJØR NOE FØR DET ER FORSENT !!

Eller er det slik at visse miljøer gjerne ser for seg en framtid der byer som Oslo og Trondheim blir delt inn i "kristene" og "muslimske" bydeler, adskillt med murer og strømgjerder? Utopi?? Nei, se til Irsrael! Det kan faktisk skje her også. Er DU interessert i å bo i et "gated community", men høye gjerder og væpnede som sjekker de som kommer og går. Er DU interessert i at din datter må kjøres til og fra ( med sjåfør og væpnet vakt ) uansett hva hun skal gjøre? Utopi? Nei det er flere steder i verden der dette er "normalen". Ønsker vi et slik samfunn? Nei det er vel ganske få av oss som ønsker det. Men skal vi unngå det må vi gjøre noe proaktivt NÅ!

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker

Alle voldtekter, drap, overgrep- begått også av Frp-ere; skyldes de også nevnte politikere?
    En voldtekt har funnet sted, offeret begikk selvmord, og du gir skylda til foreldrene til offeret!!
    Jeg bare spør, hva med forbryternes foreldre?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.915
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    runenilsen skrev:

En voldtekt har funnet sted, offeret begikk selvmord, og du gir skylda til foreldrene til offeret!!
    Jeg bare spør, hva med forbryternes foreldre?
    Var ikke annet å vente at man ikke klarer å forholde seg til to paralelle tanker....

Hvor ga jeg foreldrene skylda?
    Ansvaret ligger hos gjerningsmennene. Men barn har ingenting ute å gjøre så sent. Man oppdrar unger til å være skeptisk til fremmende. Man burde vel også sørge for at de var inne om natten, ikke ute i gatene.

En forferdelig handling, som noen her inne prøver å gi Brundtland og Liten Hårlock skylda for. Det er rimelig spesielt.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Skribenten Hummer & Kanari skriver dette i et innlegg på www.document.no:

http://www.document.no/2011/06/m%C3%B8nsteret-trer-stadig-tydeligere-frem/

Jeg har en datter på 14, og et anstrengt forhold til menn som hater kvinner.

Jeg har også en datter på 12, og en på 16. Derfor, men selvsagt ikke bare derfor, er saken om den 14 år gamle Trondheimsjenten, som nylig tok sitt eget liv etter en gruppevoldtekt, begått av tre menn av utenlandsk opprinnelse, den nyheten som har opprørt meg mest den siste uken.

Hadde det vært en unik historie så hadde den bare vært tragisk. Men saken er ikke unik, saken passer inn i et mønster man har sett vokse frem i løpet av en del år nå, ikke bare i vårt land, men ikke minst i vårt naboland Sverige. Derfor er saken ikke bare tragisk, den opprører og provoserer, og som i Sverige med drapet på Elin Krantz, kan man som Julia Cæsar hevder i den anledning nærmest kalle dette et politisk mord. For de ansvarlige her er de uansvarlige politikerne som legger opp til at slike ting kan skje. Og når det skjer så ser de en annen vei.

Importerte menn fra kulturer som forakter, undertrykker, utnytter og misbruker kvinner, ikke minst andres, altså våre kvinner, oss, og måten disse mennene tar seg til rette overfor kvinner og jenter på, er mønsteret.

Det er rasisme, av det slaget det ikke skal snakkes om. I England ble det at menn av asiatisk (typisk pakistansk) opprinnelse bevisst gikk etter unge jenter i sårbare situasjoner for å unytte disse seksuelt , lenge forsøkt lagt lokk på, på grunn av det etniske eller kulturelle aspektet. Asiatiske menn som ser på unge, hvite, engelske jenter som verdiløse, slikt må da ikke komme frem! Hva om man hadde byttet om den etniske biten? Det var snakk om flere hundre jenter i den saken. Har du hørt om den gjennom pressen i Norge?

http://www.document.no/2011/01/uk-k...-asiatiske-gjengers-sexmisbruk-av-unge-piker/

Vi ser det skje, i alle fall om vi bevisst følger litt med. Men hva driver typiske norske mødre med? Hvorfor sitter så mange med hendene i fanget og leser Se&Hør eller moteblad eller hva de nå bedriver, fremfor å reise seg og rasende gi uttrykk for å nå er det nok?

Deler av grunnen kan selvsagt være at pressen ikke ivrer etter å fortelle om dette. Leser man bare de norske, elendige tabloidavisene, og det finnes vel knapt annet enn tabloidaviser i dette landet lenger, er saker som dette i beste fall nevnt med en notis. Ingen journalister ser ut til å ville, eller våge, å ta fatt i problemet, nøste opp, samle trådene, få fram mønsteret.

Men mange vet, og mange snur seg en annen vei, fordi det er for belastende å reise seg å påpeke hva som skjer, man risikerer jo faktisk å stemples for noe man ikke er for å snakke høyt, da er det kanskje bedre å tie?

Nyheten om den 14 år gamle jenten kom først fram i kommentarfelt på blogger på nettet. Aviser ble tipset, men ingenting ble skrevet. Det kan selvsagt ha vært med tanke på jentens familie, selv om tabloidpressen ikke pleier å ta slike smålige hensyn, kan de jo ha hatt en «god» dag. Mest sannsynlig var det beleilig å tie.

Men så kom saken frem i lokalavisen, jentens familie ville fortelle om hva som hadde skjedd. Fremdeles var det lite å lese i andre aviser, og vi ser jo ellers hvordan en nyhet har en tendens til å spre seg som ild i tørt gress, den viktigste kilden for en norsk nettavis ser ut til å være andre nettaviser, dog ikke denne dagen.

Jeg vet at de store avisene ble tipset, i løpet av kvelden, etter at Dagsrevyen hadde hatt en liten reportasje på saken, dukket også VG opp med historien.
    Lørdag hadde Dagbladet ennå ikke skrevet om den, de kunne derimot informere oss om at Pippa, dere kjenner vel Pippa, Dagbladet har jo hatt daglige reportasjer om rumpen hennes nå i en måneds tid, hadde fått seg ny veske. Hvilken begivenhet!

Marte og Marie og hva dere nå heter alle sammen, skammer dere dere ikke over å se hvilken vei «avisen deres» er havnet på? Eller, nei, dere er vel veiviserne, feministene er ikke som de en gang var. Det viktigste er å legge på lokk og bortforklare.

I Sverige utsettes omtrent 6000 kvinner og jenter årlig for seksuelle overgrep, svært mange av dem er unge jenter, i Danmark er tallet rundt 500.

Sverige er samtidig det landet som har hatt den mest hemningsløse innvandringspolitikken, og pressen der er svært forsiktig med, nei, de er hysterisk redd for, å nevne gjerningsmennenes bakgrunn, dette skal være en godt bevart hemmelighet, spør gjerne deg selv hvorfor.

Så hva kan en stakkar gjøre?
    Bli sint først og fremst! Spre informasjon, del linker, skriv på Twitter og Facebook hva du mener om utviklingen. Send en sint mail til en politiker eller ti. Skriv et blogginnlegg hvor du informerer om saken, les document.no, rights.no og andre lignende blogger som følger med og informerer om utviklingen. Følg med, hold deg oppdatert.

Og slutt å unnskylde overgriperne med krigstraumer, en dårlig barndom og stakkarsliggjøring av kvinnehatende menn, for de som kommer ut som de nye krigsofrene med traumer tilsvarende krigstraumer, det er nå våre døtre. Verden blir ikke et bedre sted av at også våre barn blir ødelagte.

Sammen er vi sterke! Nå setter vi foten ned sammen, la det bli med et kjempesmell!

Hummer & kanari driver bloggen http://hummer-kanari.blogspot.com/

Rune N

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.11.2003
    Antall liker
    0
    Sted
    Nedre Eiker

Unger har ingenting ute å gjøre så sent, i byen, natt til 1. mai
    Du setter spørsmålstegn ved offerets foreldre, men nevner ikke gjerningsmennenes opphav....

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:

Jeg takker og bukker ! Nå er jeg ikke brun, men for deg er vel alle som er uenige med deg brune så jeg tar det ikke så tungt!

Det jeg synes er verre med deg Lars Erik er at du ikke er villig til å se at noe er galt og at du overhodet ikke er villig til å gå inn i en diskusjon om hva som kan gjøres for å komme ut av denne smørja! Personlig har jeg en "bakdør" Jan Erik, jeg har såvidt mye penger at jeg faktisk kan flytte inn bak piggtråd og vakter med min familie og bo relativt trygt sammen med andre som er like heldige.

Men selv om ikke du forstår noe av hele konseptet med "sosialt tenkende" (svensk begrep) så har jeg en smule sosial samvittighet og tenker på de som ikke er like heldige som meg. Hva pokker skal de gjøre? Det bør vel ikke være slik at risikoen for voldtekt skal stige omvendt proposjonalt med famliens inntekt? Jo det finnes mange steder på kloden der det er akkurat slik, men JEG ønsker det ikke slik! Selv om evt du Lars Erik og dine likesinnede synes det er en kjempegreit ordning!

Jeg forstår at du ser på deg selv som sosialist Jan Erik, hvilket jeg ikke ser noe problem med da vi lever i et (foreløpig) fritt demokrati, men det du antakelig ikke ser er at din "stikke hue i sanden og kalle andre nazier" tilnærming til dette som er et økende samfunnsproblem virker mot sin hensikt. Du fremmer ikke fredlig sameksistens, din holdning fremmer kun de antidemokratiske kreftene som nettopp nazisme og facisme. Og det var vel ikke det du ønsket? Skal vi få en fredlig sameksistens med våre "nye landsmenn" på sikt må det jobbes med saken! Krydder og utveksling av matoppskrifter er greit men det er langt fra tilstrekkelig! Innvandrerne (spesiellt mødrene) må få nok kunnskap om hvordan dette landet fungerer, og språket slik at de gjenvinner kontrollen over sine sønner. Det er et meget viktig poeng her at barna til innvandrene "kan" Norge og språket så mye bedre enn sin foreldre. Løser vi ikke denne knuten så legger vi framtiden helt åpen for udemokratiske, rasistiske og facistiske krefter! Mulig du finner en slik framtid facinerende, men i så fall er jeg i allefall dypt uenig!

Med "brun" hilsen! :p

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.915
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    runenilsen skrev:

Unger har ingenting ute å gjøre så sent, i byen, natt til 1. mai
    Du setter spørsmålstegn ved offerets foreldre, men nevner ikke gjerningsmennenes opphav....
    Jeg ser ingen relevans angående opphav. Derimot mener jeg handlingen er forferdelig.

Dette gjelder også som svar på Spiralis`avhandling.

Og, man trenger nok ikke være sosialist for å mene noe annet enn deg.
    Verdens eneste sosialiststater er langt unna her.

Og Spiralis; dine holdninger til dine medmennesker er skremmende, og tvers gjennom brune!

Da kan UL Fremskritt råde grunnen igjen. Jeg går ut i finværet.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn