TakkJeg har justeret antiskate, så godt jeg kan til ca. 1,8 (ligesom nåletrykket for 2MR Blue). Se billedet:
Vis vedlegget 1035960
Mange hilsener fra Danmark
Vinylfan DK
TakkJeg har justeret antiskate, så godt jeg kan til ca. 1,8 (ligesom nåletrykket for 2MR Blue). Se billedet:
Vis vedlegget 1035960
Vinylfan DK
Her er nok både Roy Ghandi og Mahatma Gandy helt på bølgelengdeJeg har lest et intervju med Roy Ghandi der han sa at den der jakten på riktig VTA er uvesentlig.
Igjen: 4 mm er 1 grad endring.
Jeg bruker disse to litt om hverandre:Hvordan renser folket stift? Er det nødvendig med rensevæske egentlig?
Takk for svarJeg bruker disse to litt om hverandre:
Vis vedlegget 1036065
Audio-Technica AT607a rensevæske og AT617a rensepute.
Hej M.S.B. Du har jo en Ortofon pickup. Du må endelig IKKE bruge nogen form for væsker. Væskerne kan skade din pickup. Se her, hvad Ortofon skriver på deres hjemmeside:Hvordan renser folket stift? Er det nødvendig med rensevæske egentlig?
1. Med Ortofon stiftbørste og HC-501. Hvordan renser folket stift?
2. Er det nødvendig med rensevæske egentlig?
Jeg synes stadigvæk, at kombinationen af REGA P3 50 Anniversary og Ortofon 2MR Blue er helt fantastisk. Jeg er yderst tilfreds med det samlede lydbillede. Oprindeligt var det jo meningen, at jeg ville opgradere min 2MR med en Ortofon OM30 nåleforsats:Hej alle.
Valget af ny pickup endte med en Ortofon 2MR Blue. Denne pickup kan ved skift af nåleforpart (UDEN afmontering af selve pickuppen) ændres/opgraderes til Ortofon 2MR Red, 2MR Bronze, 2MR Black, 2MR Black LVB 250, OM5, OM10, OM20, OM30, OM40 m.fl. - så der er nok af nåleforsatse at vælge imellem. Jeg har en Ortofon OM30 nåleforsats, som jeg nok vil opgradere den med på et tidspunkt. Men nu vil jeg først lige give 2MR Blue en chance, og høre hvad den har at byde på.
Her er lige et par billeder af monteringen:
Vis vedlegget 1034082
Vis vedlegget 1034083
Vis vedlegget 1034084
Vinylfan DK
Ja, hvis jeg skal beskrive lyden fra min REGA P3 50 med 2MR Blue:@Vinylfan DK Jeg sitter med samme følelsen med min rega 50th. Kjøpte meg en klassiker her om dagen, and justice for all med metallica. Det er noe eget med lyden av denne på platespiller vs streaming. Lyden av skarptrommen til Lars Ulrik har en veldig naturlig dynamikk her vs streaming som blir softere og låter mindre ekte. Kjempegøy med platespiller når det låter så bra. Nå er ikke akkurat den platen den beste innspillingen, men alikevel så låter det spesielt vs streaming.
Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine herJa, hvis jeg skal beskrive lyden fra min REGA P3 50 med 2MR Blue:
1) Super dynamik
2) Fantastisk stereoperspektiv
3) Mange detaljer
4) Stor spilleglæde
Mange af mine plader (også de gamle) afslører helt nye detaljer og en meget naturlig lyd. F.eks. er det som om, at man kan høre selve skindet på trommer. Det er helt fantastisk. Denne REGA pladespiller kan virkelig noget, og får det bedste frem i 2MR Blue pickuppen.
Ja, streaming bliver en død sild i forhold til denne pladespiller.
Vinylfan DK
Når du står å skal skyve den nye favorittplata inn i coveret, og der bare glipper du taket og må grabbe hele platen med alt du har av fingre Platespiller-livet.
Sikkert ikke dum den der. Ble bare litt obs på det @Vinylfan DK nevnte om at Ortofon pickup ikke skal ha rensevæske. Men alle tips her er gull verdt.Jeg benytter en slik til å rense stiften i ny og ne. Yay or nay? Har hørt ryter om at "gugge" kan overføres fra gel pad'en til stiften, men vet ikke om dette stemmer. Vis vedlegget 1036763
Zerodust involverer ikke veske, men stiften kan potensielt blir bøyd om det er bevegelse samtidig som stiften er i kontakt med pad'en. Så er det enkelte som hevder at det kan dannes residue av silicon på stiften ved gjentatt bruk. Mye styr med vinyl!Sikkert ikke dum den der. Ble bare litt obs på det @Vinylfan DK nevnte om at Ortofon pickup ikke skal ha rensevæske. Men alle tips her er gull verdt.
Ok. Ja litt styr faktisk. Litt som å skulle styre med vedovn. Men når man først har fått skikkelig fyr så er det kos.Zerodust involverer ikke veske, men stiften kan potensielt blir bøyd om det er bevegelse samtidig som stiften er i kontakt med pad'en. Så er det enkelte som hevder at det kan dannes residue av silicon på stiften ved gjentatt bruk. Mye styr med vinyl!
Hvorfor? Ser at mange er fornøyd med jiff universal rensJeg har ikke trua.
Kan heller bare bruke den vesken som fulgte med spin clean mere direkte på platene. Fikk mere knitring på i allefall den eine platen etter ei runde i spin cleaner, selv om platen såg betydelig reinere ut. Så det kan virke som at det kommer skitt inn på rillene selv om jeg bruker kullfilter på vannet.Kjøp deg en rimelig ultralydsvasker.
Merkelig.Kan heller bare bruke den vesken som fulgte med spin clean mere direkte på platene. Fikk mere knitring på i allefall den eine platen etter ei runde i spin cleaner, selv om platen såg betydelig reinere ut. Så det kan virke som at det kommer skitt inn på rillene selv om jeg bruker kullfilter på vannet.
Ja synes det var merkelig. Takk for tips på Biltema demineralisert vann. Prøve det.Merkelig.
Mine plater blir fri for statisk med Spinclean.
Bruker Biltema demineralisert vann, 10ltr for 90kr.
Utifra databladet ser det ut som det kun er farget isopropanol, og da kommer du like langt med blårens!Noen som har troen på en slik til rens av plater?: https://www.felleskjopet.no/maskin-...vindusvask-og-rens/fast-glass-500-ml-35819499
Ok takkUtifra databladet ser det ut som det kun er farget isopropanol, og da kommer du like langt med blårens!
Det kan skje, litt avhengig av hva slags materie som befinner seg i rillene. Putene på spinclean kan resultere i at noe skyves ned i rillene, og ikke børstes ut.Kan heller bare bruke den vesken som fulgte med spin clean mere direkte på platene. Fikk mere knitring på i allefall den eine platen etter ei runde i spin cleaner, selv om platen såg betydelig reinere ut. Så det kan virke som at det kommer skitt inn på rillene selv om jeg bruker kullfilter på vannet.
Har hørt andre si det samme. Nå prøver jeg å finne ut en lur måte å rengjøre desse to børstene på.. Fristende å gå opp på pro ject sin platevasker som er på tilbud hos soundgarden nå til 5000,-Det kan skje, litt avhengig av hva slags materie som befinner seg i rillene. Putene på spinclean kan resultere i at noe skyves ned i rillene, og ikke børstes ut.
For ca det samme får du en Humminguru ultralydvasker. Ikke i tvil om hva jeg ville valgtHar hørt andre si det samme. Nå prøver jeg å finne ut en lur måte å rengjøre desse to børstene på.. Fristende å gå opp på pro ject sin platevasker som er på tilbud hos soundgarden nå til 5000,-