Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.302
    Antall liker
    13.619
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Sommeren er her, hvem har tid til hifi nå.....?
    :p
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir en lang pause fra lyd og denne hobbyen. Alt blir solgt så får vi se om jeg hopper inn igjen på samme nivå.

    Er andre ting som skal prioriteres. Har holdt på lenge nå med hifi. Blir å beholde subbene inntil videre. Exasound og pc. Resten selges.

    Er for the record meget fornøyd med lyden slik det er nå. Har aldri spillt mer musikk før. Men jeg begynner å intr meg for andre ting. Og har funnet ut at jeg heller vil prioritere annerledes.

    Hifi i denne prisklassen her er nok historie for min del.

    Thats life....
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.990
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Trenger jo bare en reiseradio i sommer, og så blir det litt oppgraderinger til høsten (som kommer mye tidligere hos deg enn folk flest) :cool:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi får se.. Er noen ting i livet som et viktigere enn hifi. Blir nok stående et ok anlegg på hifirommet. Men med en langt lavere prislapp en det som står der idag.

    Tror faktisk dette blir endestasjon for meg. Heldigvis så er jeg i en situasjon som gjør at dagens anlegg kan stån Er ingen økonomiske saker som gjør at jeg nå velger å gi meg. Har vert en innholdsrik reise dette.

    Har vert innom både 2 kanals og filnlyd. Har hatt besøk av et hifiblad som skrev en reportasje. En reise jeg ikke ville vert foruten. Dette med hifi og stadig ønsker om å forbedre lyden. Lese WWW om akustikk og diverse tar tid. Mye tid, en tid jeg ikke føler jeg kan bruke til nettopp dette. Nå skal andre deler av livet pleies. Kanskje det blir bryllup. Hvem vet.

    Uansett, føler på en måte at jeg har gjort mitt og at det nå er på tide å finne på andre ting.

    Så om noen leser dette og har lysst på noen svært godt fornøyd høyttalere. Svært gode effekttrinn og gode subber så send meg en pm. Alt er i utgangspunktet til salgs.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.947
    Antall liker
    1.124
    ta dykkerlappen, påkrevd før eller senere for alle som kan svømme.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får ikke lov. Har diabetes type 1. Men ja. Det hadde vert noe. Svømme kan jeg. Holdt på ned det aktivt i 10-12år
    Medly var min sterkeste øvelse
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.805
    Antall liker
    2.019
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Musikken er der alltid og venter på deg :). Vært moro å følge med på det du har gjort og fått til. Håper du får solgt unna, og får ro i sjela :).
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    9.339
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    ta dykkerlappen, påkrevd før eller senere for alle som kan svømme.
    Jeg kunne knapt. Svømme, men dykkerlappen ble det.
    fikk meg en kone som var aktiv svømmer i mange år.
    men hun forsto at jeg ville dykke jeg også, men hadde ikke vannskrekk.
    det tror jeg reddet meg:)

    Steinar.
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    viktigere prioriteringer, sier du? så nå selger du unna anlegget og investerer pengene i kampen om verdensherredømme?

    neida, :)

    lykke til med livet inntil videre, retep, og så er det nok klampen i bunn igjen når kulda banker på. ;D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Blir nok stående et lite anlegg på furterommet eller et stort ett. Jeg må på ingen måte
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    ...selge dette. Er bare dumt å ha slik stående uten å bli brukt.

    Som sagt det er andre saker som for meg er viktigere som skal prioriteres.

    På tide å bli voksen for min del. :)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Pause kan være fornuftig skilsmisse kan være dramatisk - har fulgt med i tråden lenge og synes den har vært spennende.

    Er du fornøyd nå - ville jeg vurdert å stenge døren til lytterommet og kjent etter i august om du virkelig vil skilles fra ditt svært gjennomarbeidede oppsett.

    Håper du ikke tar det ille opp - sagt i beste mening.

    Final
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Peter jeg må si meg enig med Final.
    Du hører mye på musikk for tiden og det er no hovedmisjon til et anlegg.
    Om du bruker tiden som til no har vært brukt på tviking, på andre ting, får du et hav av tid til overs.
    Prøv noe nytt, flytt senga inn på rommet "master bedroom" (bryllupsnatta)
    Kan tenke meg det er mye musikk dere kan sovne/våkne til, så deler du hobbyen med dama ;)
    Lykke til videre uansett valg.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.990
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Det nærmer seg høsten og Horten messa. Klart du får værrame Skedsmo Audio i år å :cool:
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Dette var en litt overraskende vending. Jeg skal ikke legge meg oppi dine prioriteringer, men uten meningsutveksling dør dette forumet ganske raskt, så da velger jeg å dele en av mine.

    For meg handler ikke hifi om kvantitet, men om kvalitet. Nå har du stått på som bare det i flere år og lært og erfart masse og blitt en av forumets store ressurser i mine øyne. Er det ikke på tide å la seg hvile litt på laubærene? Det finnes mange mennesker som har en sportsbil i garasjen som de steller pent med mellom hver gang de bruker den. De trenger ikke trimme den mellom hver gang. De få gangene i året været smiler og tiden gir mulighet lufter de motoren og drømmer om landene det ikke finnes fartsgrenser. For mange handler dette om livskvlaitet..

    Hvorfor ikke la "sportsbilen" din stå oppe på loftet urørt en stund og ta den frem når vær og fritid gir rom for det?

    I mine øyne er det å ha en "sportsbil" i garasjen å bli voksen. Å selge den ville i de samme øynene vært barnslig.... :)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.924
    Antall liker
    108.008
    Torget vurderinger
    23
    Retep's ferd gjennom hifijungelen..



    WTF.... fresh out of flowers?

    retepshifiliv1.jpg



    Vi håper De har hatt en behagelig flyvning og ønsker Dem tilbake ved en senere anledning!
     

    calaf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    339
    Antall liker
    216
    Sted
    Sulis
    Torget vurderinger
    5
    Synd at du gir deg Retep. Er nok en av dem som har litt skriveskrekk i trådene her inne, men dette har iallefall vært en av trådene jeg har kost meg med å lese. Lykke til med hva du enn finner på, så er du vel tilbake etter en stund;)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Forstår ikke dette jeg heller for og være ærlig , du har hadd en utrolig reise innen hifi verden fra klipsch og nå til audio pshycic høyttalere + subber og dette må nå være den feteste lyden til nå , og kem vet med di akustiske tiltakene du har gjort har en av di beste lydmessig her inne også. Skjønner at du har møtt på dine problemer underveis men har alltid løst dem. Kanskje har du gått litt for fort fram ikke vet jeg , men har jeg vert deg har jeg ville latt anlegget blitt der oppe. Etter jeg fikk eget lytterom har jeg gått ganske sakte fram med ting for og få ting til og sitte godt , merket meg det når jeg begynte med akustikk delen der oppe kan man begynne og klø seg litt i hodet for det var egentlig litt vanskelig i hvertfall får min del , men det er jaggu artig når man begynner og hører forskjellene lyd messig , nå skal ikke jeg gjøre for mye drastisk der oppe med akustikk delen for klipsch vil ikke være der for alltid , jeg vil ha det slik at hvilken som helst høyttaler kan låte fantastisk der oppe.
    Har fått gleden av og høre Martin logan motion 40 og 60xt siste nevnte var helt råe men har nok blitt for store får mitt rom , men motion 40 har jeg kunne tenkt meg og prøve der oppe heile veien da jeg kjører 5.2 system , men da må jeg nok bytte ut exposure med et annet merke da jeg syntes ikke den traff Martin logan helt. Men først skal jeg bli ferdig med det akustiske så får jeg se , uansett håper du fortsetter retep med det du liker.


    Imagine
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    At Retep ønsker å prioritere andreledes, har vært annonsert her tidligere. Les og Lær!
    For alle som har lest alt og hele tråden, kommer det ikke som en overraskelse.
    For dere andre, oppfordrer jeg dere til å lese alt fra starten av :)

    Prioriter det du setter høyest, så er du alltid velkommen hvis utstyret er borte/hjemme og/eller lydabstinensene kommer tilbake :)
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    jeg kjenner ikke retep, men tar meg friheten til å være litt festlig. :)

    når man sier at det er "på tide å bli voksen", så tenker jeg raskt at det er sannsynlig at det sitter en litt misfornøyd kvinne i kulissene.

    wDvPkpH.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er anlegget lagt ut i sin helhet på finn.no. Kjempesjanse for deg som er ute etter komplett anlegg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    At Retep ønsker å prioritere andreledes, har vært annonsert her tidligere. Les og Lær!
    For alle som har lest alt og hele tråden, kommer det ikke som en overraskelse.
    For dere andre, oppfordrer jeg dere til å lese alt fra starten av :)

    Prioriter det du setter høyest, så er du alltid velkommen hvis utstyret er borte/hjemme og/eller lydabstinensene kommer tilbake :)
    Er som John Harald sier. Hifi delen har vert noe tidsbestemt jeg skulle få utfolde meg i.

    Nå starter et nytt kapittel i livet.

    Er kun hifi galskapen som blir borte. Musikken vil bli spillt i mange timer hver dag.

    Ønsker ikke å skrive noe mer om hvorfor ting nå er som det er. Privat livet et nettopp det, privat. Ikke for et åpent fora.

    Bare slik at det er klart. Helsa og kjærligheten blomstrer som aldri før. For oss begge. Økonomien er god.

    Ingen sure miner fra meg eller frøken.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vil bare med dette takke alle som har vert innom tråden min. Takk for all kunnskap dere har delt. Besøkene jeg har hatt.

    Og vil også nevne at jeg ikke blir helt borte fra HFS, men min deltakelse vil bli svært liten en stund fremover.

    Ha en super sommer. Så høres vi.
    Retep.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.990
    Antall liker
    1.243
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Det er jeg enig i var en lur ide J-H. Siden denne tråden er både lengre (4225 innlegg) og mer innholdsrik en første Mosebok, så vil dette ta noen dager. Er også redd for at de som våger å prøve å skumme seg gjennom denne ekstrem sport tråden, vil droppe denne hobbyen før Retep, og igjen en stor fare for ubalanse på bruktbørsen i lang tid fremover. :cool:

    At Retep ønsker å prioritere andreledes, har vært annonsert her tidligere. Les og Lær!
    For alle som har lest alt og hele tråden, kommer det ikke som en overraskelse.
    For dere andre, oppfordrer jeg dere til å lese alt fra starten av :)

    Prioriter det du setter høyest, så er du alltid velkommen hvis utstyret er borte/hjemme og/eller lydabstinensene kommer tilbake :)
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Vil bare med dette takke alle som har vert innom tråden min. Takk for all kunnskap dere har delt. Besøkene jeg har hatt.

    Og vil også nevne at jeg ikke blir helt borte fra HFS, men min deltakelse vil bli svært liten en stund fremover.

    Ha en super sommer. Så høres vi.
    Retep.
    Blir litt trist jeg nå Retep.
    Kos deg i sommer, og ta livet "med ro".
    Lykke til vidre med hva enn du skal bruke tiden din på nå.

    M.v.h.
    Erik S.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Vil bare med dette takke alle som har vert innom tråden min. Takk for all kunnskap dere har delt. Besøkene jeg har hatt.

    Og vil også nevne at jeg ikke blir helt borte fra HFS, men min deltakelse vil bli svært liten en stund fremover.

    Ha en super sommer. Så høres vi.
    Retep.
    Godt å høre at kjærlighet og helse blomstrer, da ligger det godt an for de nye prioriteringene. :)
    Ha en super sommer du også Retep og takk for alt du har delt med oss!
    Mvh Atle
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ser det ut som AudioPhysic forsvinner sørover neste uke.

    Komplett anlegg er derfor ikke mulig å kjøpe.

    Nå er det Bryston blokkene som skal få ny eier.
    Blokkene alene går for 30.000
    35000 inkl Belcanto pre 6 og Nordost Quatrofil Xlr kabler.
    En match som i mine ører er svært svært god.

    Når blokkene og pre er solgt. Så vil subbene legges ut...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe
    Har ikke kjøpt noe. Og har heller ingen ting i sikte.

    Men det såg ut som et tøft system ja.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Første timene på over ei uke i lytterommet. Er hjemme en liten uke pga en liten operasjon.

    Kjenner smilet komme. Det spiller stein bra. Foten går og plater høres fra start til slutt.

    Har jo solgt både amper og høyttalere flere ganger til wannababies. Sånne som plutselig ikke gjennomfører en handel etter å ha bedt meg om å holde av saker.

    Regner med at høyttalerene reiser ut herfra på torsdag.
    Monoblokkene har kjøper i Sverige, men vi får se. Tårna er ikke annonsert enda. Kun som samlet oppsett.

    Skulle ønske man kunne sette negativ karakter på slike som lover og lover, men som faller sammen når ting skal gjennomføres.

    Er nok bare jeg som er litt irritert nå. Men tenker ikke folk over at en avtale er en avtale? Ber du en selger å holde av så har man faktisk bundet seg å gjennomføre. Tror jeg har hatt 3kjøpere på høyttalerene og nå 4på amper som jeg har sagt nei til. Da jeg har regnet med ting er solgt siden en avtale er inngått. For meg er dette svært irriterende. Bruker mye tid som jeg ikke har. Så slutter bare folk å svare tar ikke tlf ikke ringer de tilbake osv.

    Heldigvis så har jeg nå to seriøse kjøpere.

    Nok suring herfra. Er sikkert pillene jeg tar som snakker....
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Ikke uvanling derre gitt, be om depositum :) Så får du skilt ut seriøse litt fortere.
    jeg fikk 1k i dep. fra kjøper på finn, noen dager senere ringte mannen og beklaget sine armer råd, jeg hadde ikke hjerte til å ta depositumet, men var veldig irritert og gjorde klart uttrykk for det, da han unnskyldte seg. han spurte ikke om å få det, men jeg ga ham ei salve og sa at jeg ikke skulle være asshole og beholde det. han ble naturligvis veldig glad, og fem minutter etter samtalen, så var hetetoktene over for min del også. ain't the end of the world.

    noen ganger er vi kanskje litt overentusiastiske og gjør dumme ting. vil man være en jævel så kan man ri paragrafer, gå gjennom tvisteprosedyrer og tvinge gjennom en inngått avtale, siden det er hjemmel for det i avtaleloven, men en slik prosess i en setting som dette skaper ikke en god opplevelse for noen av partene, så det er bedre å bare innta en holdning om at avtalen ikke er gjennomført før transaksjonen er gjort, synes jeg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.142
    Antall liker
    20.593
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Veldigvis så må ikke noe selges. Har ikke økonomisk trøbbel. Men tenk om man hadde fått litt i depositum og så bestillt seg nytt. Og plutselig så var 50 lapper borte da en kjøper ikke fullførte handel.

    Tenker ikke folk på slikt?

    Uansett. Har trua på mennesker fremdeles. Men kommer ikke til å holde av noe til noen noen gang igjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn