Rew målinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    4.768
    Sted
    BygdaMellomByene
    Torget vurderinger
    1
    Min mening er at nivået mellom 100 og 200Hz påvirker og gir en følelse av utrolig sting i musikken.
    Om det er alene grunnen er vanskelig å si.
    Hadde det ikke vært for søkket fra 50-100 hadde jeg bare anset meg som ferdig, case closed, opp og avgjort. Det høres uansett bedre ut med det søkket, nesten ingen gd og 18" som blir med opp pga slakk deling.

The Shy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    5.539
    Sted
    Langesund
    Da kan jeg komme med en hyggelig tilleggsopplysning.
    For lenge siden ble jeg fortalt at området rundt 70Hz er det område som ødelegger minst om det skulle være litt manglende nivå. Kan faktisk oppleves veldig riktig.

The Shy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    5.539
    Sted
    Langesund
    Har vært spesielt obs på dette 70Hz området når min nåværende løsning ble valgt.
    OB og vannfall som stuper rett ned i intet, ned til 50Hz, sammen med perfekt GD gjør at nivået kan opprettholdes uten og grumse resten

MakkinTosken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    4.768
    Sted
    BygdaMellomByene
    Torget vurderinger
    1
    Har vært spesielt obs på dette 70Hz området når min nåværende løsning ble valgt.
    OB og vannfall som stuper rett ned i intet, ned til 50Hz, sammen med perfekt GD gjør at nivået kan opprettholdes uten og grumse resten
    Begynner å se et mønster nå Shy. Det at jeg bruker et 6db/oktav filter gjør at det fra 100-200 har rettet seg ut. Justerte fase og ble kvitt 50-100 problemet som jeg betalte med noe millisekunder av timing. Det låter fortsatt topp.

Som du skjønner jobber jeg på et mer simpelt plan enn deg, men det er faktisk litt gøy. Siden boksen står på gulvet noen meter una får jeg gymnastikk også... 😁

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Så lenge det ikke er noen plutselige endringer i spectrogrammet så har vel absolutt timing helt der nede veldig lite betydning?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn