- Ble medlem
- 25.12.2003
- Antall liker
- 34
Lynyrd Skynyrd, Steve Gaines.
|
RIP. Alldeles korrekt.Tubesnake skrev:Lynyrd Skynyrd, Steve Gaines.
OS skrev:Riktig! Klarer du denne også (har redigert bort navnet):pang skrev:OS skrev:Hva med en cover-quiz? Orginalversjonen av dette albumet betalte en kamerat av meg et par tusen for på bruktmarkedet i fjor. En klassiker fra 70-tallet men hvem er det?
Plata heter Thousands on a raft og er med Pete Brown & Piblokto. Utgitt på Harvest i 1970
og verdt hver eneste krone.
Amund
Jada , Toe Fat - Two
Amund
Vet jeg har vært borti det en eller annen plass. Det kan til og med ha vært Jimi?Tubesnake skrev:Hvem spilte gitar på The Monkees' Teardrop City?
Jeg er meget imponert!pang skrev:OS skrev:Riktig! Klarer du denne også (har redigert bort navnet):pang skrev:OS skrev:Hva med en cover-quiz? Orginalversjonen av dette albumet betalte en kamerat av meg et par tusen for på bruktmarkedet i fjor. En klassiker fra 70-tallet men hvem er det?
Plata heter Thousands on a raft og er med Pete Brown & Piblokto. Utgitt på Harvest i 1970
og verdt hver eneste krone.
Amund
Jada , Toe Fat - Two
Amund
Det er sannelig jeg også. Hats off. Og takk for en trivelig kveld alle sammen og ha en fin julOS skrev:Jeg er meget imponert!
Andy White spiller trommer.pedal skrev:Her er et par gode gamle om The Beatles:
Hvem spiller gitarsoloen på While My Guitar Gently Weeps?
Hvem spiller trommer på deres første hit-single Love me Do?
Det kan vel ikke være annet enn Safe As Milk med Captain Beefheart!Rojoh skrev:Skal frem til en platetittel. En liten musikkfestival i sildabyen bærer samme navn. Frontfiguren i bandet som gav ut platen, var en nær venn av Frank Zappa, og de samarbeidet på et par plater. Vedkommende frontfigur gav opp musikken, og hengav seg til sine malerier - noe han fortsatt holder på med.
Hint: ZZ Top spilte en cover-versjon av den nevnte hitten.OS skrev:Skal frem til et band fra 70-tallet som hadde en utrolig stilig hit som har samme tittel som et bilmerke. Tror albumet med med hitten ble produsert av Greg Lake i Emerson Lake & Palmer.
Jeg har to låter av ZZ Top med bilnavn, den ene heter Chevrolet og den andre heter Thunderbird, men begge er skrevet av Gibbons og gutta.OS skrev:Hint: ZZ Top spilte en cover-versjon av den nevnte hitten.OS skrev:Skal frem til et band fra 70-tallet som hadde en utrolig stilig hit som har samme tittel som et bilmerke. Tror albumet med med hitten ble produsert av Greg Lake i Emerson Lake & Palmer.
Svaret får dere i morgen tidlig. God natt.
Det er Chevrolet jeg tenker på så da tok jeg nok feil med hvem som hadde orginalen. Gruppa jeg tenker på heter Stray Dog.Continuo skrev:Jeg har to låter av ZZ Top med bilnavn, den ene heter Chevrolet og den andre heter Thunderbird, men begge er skrevet av Gibbons og gutta.OS skrev:Hint: ZZ Top spilte en cover-versjon av den nevnte hitten.OS skrev:Skal frem til et band fra 70-tallet som hadde en utrolig stilig hit som har samme tittel som et bilmerke. Tror albumet med med hitten ble produsert av Greg Lake i Emerson Lake & Palmer.
Så det er nok ingen av de to?
Stemmer! Fant det ut på All music.OS skrev:Det er Chevrolet jeg tenker på så da tok jeg nok feil med hvem som hadde orginalen. Gruppa jeg tenker på heter Stray Dog.Continuo skrev:Jeg har to låter av ZZ Top med bilnavn, den ene heter Chevrolet og den andre heter Thunderbird, men begge er skrevet av Gibbons og gutta.OS skrev:Hint: ZZ Top spilte en cover-versjon av den nevnte hitten.OS skrev:Skal frem til et band fra 70-tallet som hadde en utrolig stilig hit som har samme tittel som et bilmerke. Tror albumet med med hitten ble produsert av Greg Lake i Emerson Lake & Palmer.
Så det er nok ingen av de to?
mvh,
OS
Pete TownshendContinuo skrev:Hvem var med og spilte gitar på David Bowie sin låt: Because you're young?
Det viste du ja.OS skrev:Pete TownshendContinuo skrev:Hvem var med og spilte gitar på David Bowie sin låt: Because you're young?
Må innrømme at jeg googlet den selv om jeg har CD'en!Continuo skrev:Det viste du ja.OS skrev:Pete TownshendContinuo skrev:Hvem var med og spilte gitar på David Bowie sin låt: Because you're young?![]()
erato skrev:Ja. Hadde du tatt den uten hintet (som var ganske snilt synes jeg)?
Jo..det gjorde de sikkert...Prøvespillte ikke alle for John Mayall en eller annen gang i 1966?
dessverre,....Kan det ha vært Yardbirds?
Da var det vel The Who?Vapor skrev:dessverre,....Kan det ha vært Yardbirds?
Nei...men han hadde forbindelser med The WhoDa var det vel The Who?