R
Rolf_Da!
Gjest
Er ikke det nei, selv om vi snakker 60cm lengde på utstyret her! 
Du milde :-\RoDa skrev:Er ikke det nei, selv om vi snakker 60cm lengde på utstyret her!![]()
Er dette grunnen til nedgraderingen... ;DJanR skrev:Du milde :-\RoDa skrev:Er ikke det nei, selv om vi snakker 60cm lengde på utstyret her!![]()
/jan
Wey! jeg håper på den nede til venstre: http://www.finite-elemente.de/Vermin skrev:Manufacturer: Finite-Elemente, Kirchplatz 16a, 59909 Bestwig, Germany
8)
Håper det! Frekvensgang fra 10Hz til 22kHz er jo imponerendeValentino skrev:Et par av disse?
![]()
Godt å høre at det er flere som setter pris på godlyd både for musikk og film. Jeg har ikke brukt TV-høyttalerne siden 1999 (så jeg får vel si velkommen etter...RoDa skrev:(Det er jo rent tullball å høre på tv med de innebygde høyttalerne)
Spørs om det ikke blir et lite kinoanlegg i nykåken, gitt.
Den er jeg med på, man stiller gjerne litt ulike krav til lyden i de to situasjonene.RoDa skrev:Tror uansett at jeg ikke vil blande hovedanlegg med tv'n.
Ja, jeg så akkurat på det og tror det er på riktige siden av akseptabelt. Det er ihvertfall større enn de bittesmå satellitthøyttalerne som knapt gir bedre lyd enn TVen, selv sammen med en "subwoofer" som ruller av i god tid før den dypeste oktaven. Bedre enn TV-lyden blir det uansett.RoDa skrev:Blir nok et bittelite surround-anlegg ifm tvtitting.
Ser HFK har et Denon til 6500,- nå nedsatt til 3250,- i medlemspris.
Samme tenker jeg, pluss at jeg også har et håp om at man i større grad vil velge musikk fremfor tvtitting med de to hver for seg.roffe skrev:Den er jeg med på, man stiller gjerne litt ulike krav til lyden i de to situasjonene.RoDa skrev:Tror uansett at jeg ikke vil blande hovedanlegg med tv'n.
Jatta Jatta...... Det sier de ikke på denne videoen... 8) ;DFlageborg skrev:"strømfiltere" dreper dynamikken, men gratulerer med en ny dings![]()
Jeg er uenig, jeg synes mitt Voltex strømfilter begrenser forvrengning og dynamikken oppleves renere og mer korrekt. Dynamikk blandes altfor ofte med forvrengning i øvre mellomtone.Flageborg skrev:"strømfiltere" dreper dynamikken, men gratulerer med en ny dings![]()
Nei, men når du kan høre "degraderingen" av lyden med egne ører - hvem skal man da stole på :RoDa skrev:Jatta Jatta...... Det sier de ikke på denne videoen... 8) ;D
http://video.psaudio.com/videos/dnq.php
R
Det får være DITT problem.....Vermin skrev:Dynamikk blandes altfor ofte med forvrengning i øvre mellomtone.
Har du prøvd dette filteret?Flageborg skrev:Nei, men når du kan høre "degraderingen" av lyden med egne ører - hvem skal man da stole på :![]()
Skjønner ikke helt poenget ditt med denne kommentaren. Roda har kjøpt et strømfilter som han skal teste ut, så kommer du å forteller at det ødlegger dynamikken. Ikke har du prøvd dette filteret virker det som, og da skjønner jeg ikke helt kommentaren. Du gjorde akkurat det samme på en tråd om PS Audio Power Plant Premier. Der slang du også ut en påstand at den begrenset dynamikken uten å utdype dette nærmere. Hovedelen av eieren av PPP hevdet det motsatte.Flageborg skrev:"strømfiltere" dreper dynamikken, men gratulerer med en ny dings![]()
Takk for oppmuntringen.Rotekroken skrev:Sånn på sidelinjen så er de mest idiotiske testene jeg leser, om jeg i det heletatt gider å lese dem, det er høyttalertester..
Synd at folk går mann av huse for å handle høyttalere som har fått gode tester, glemmer at rommet spiller en så stor rolle, sta som møkk bytter de kabler og elektronikk uten å lykkes, men stolte av høyttalerene selvfølgelig, det er jo testvinnere.!
Hehe, takk for den joaquin! Ble litt lettere til sinns nå.joaquin skrev:juni pleier å gå fort, roda.
30 dager regner bort, og så kommer juli med enda mer bedritent vær, og vips, så er du i august igjen og kan dyrke fintunet hi-fi i ny kåk og med god samvittighet.
sommeren ruler!
Jeg tar det ikke så tungt. Flageborg har en del "sannheter" som han kommuniserer relativt sterkt. Frodig og morsomt det!EiK skrev:Skjønner ikke helt poenget ditt med denne kommentaren. Roda har kjøpt et strømfilter som han skal teste ut, så kommer du å forteller at det ødlegger dynamikken. Ikke har du prøvd dette filteret virker det som, og da skjønner jeg ikke helt kommentaren.
Lykke til med nytt lytterom, RoDa.