Ordner segRolf_Da! skrev:Setter pris på om dere gutta i Østfold hifi tipser meg om treff.
Treffes lettest på ri.danielsen(snabel-a)gmail.com
So long
Mvh
Rolf
/jan
|
Ordner segRolf_Da! skrev:Setter pris på om dere gutta i Østfold hifi tipser meg om treff.
Treffes lettest på ri.danielsen(snabel-a)gmail.com
So long
Mvh
Rolf
Handmade,still deg i køVermin skrev:Tøft! Selges det slike eller er det håndlaget på bestilling?
ah, boogerJanR skrev:Handmade,still deg i køVermin skrev:Tøft! Selges det slike eller er det håndlaget på bestilling?
/jan
Nytt nickname och nytt lyssningsrum!Storebror skrev:Ting tar tid noen ganger ja.....
Har vært en kvalitetslydfri periode etter at anlegget ble koblet ned i gamlekåken, så nå nyter jeg til fulle etter en avholdsperiode
Akkurat nå er det Kirsti (Huke) som synger deilige toner inn i mine ører, og viser at anlegget takler enda en disiplin greit.
God lyd på lavt volum, en liten syretest.![]()
Plata er forresten verdt en sterk anbefaling! Wish you were here og Not dark yet er alene verdt hele prisen.
R
Storebror skrev:Akkurat nå er det Kirsti (Huke) som synger deilige toner inn i mine ører, og viser at anlegget takler enda en disiplin greit.
Plata er forresten verdt en sterk anbefaling! Wish you were here og Not dark yet er alene verdt hele prisen.
R
Da jeg eide Dynaudio Contour 1,1 så fulgte det med noen porolon-propper (skumgummi) som man skulle sette inn i bassrefleks-porten dersom tillegget fra denne ble for kraftig. Tror ikke det har noe å si om porten sitter foran eller bak, grove basstoner sprer seg jo 360 grader ut i rommet uansett.jonas skrev:Noen som kan svare om Focus 140 kan lage bassproblemer i små krevende rom? Er de verre, lik, eller mindre problematiske enn andre høyttalere med blåser bak. Endrer høyttalerene karakter om portene blir forsiktig tettet?
Har tidligere vært eier av Focus 220 uten noen som helst problemer, men da hadde jeg et større og bedre lytterom.
Mitt nåværende lytterom har ingen sjans for å kunne takle bassen på gulvstående modeller dessverre.
Mine nylig solgte JmLab Micro Utopia Be spilte uten bassproblemer, men der sitter blåseren foran og de går kun ned til 50Hz.
Er det noen som har hørt Focus og AVI sammen?
Mvh
Bjørn
Da kan jeg også anbefale denne - utrolig gode opptak og vidunderlig musikk. Bare det å lytte til hvordan stemmen hennes er beskrevet er en nytelse.FMG skrev:Takker for tipset RoDa!
Bestilte den direkte etter å ha lest dette. Angrer ikke på det! 8)
Får da gi et tips tilbake, ei i samme gate:
![]()
K. D: Lang: Hymns of the 49th parallel
Ei plate uten svake punkter, og Joni Mitchells "A case of you" er bare STOR!
mvh
Finn M
Storebror skrev:Akkurat nå er det Kirsti (Huke) som synger deilige toner inn i mine ører, og viser at anlegget takler enda en disiplin greit.
R
Hadde ja, men sidene til NAT (Morten) blir ikke opptatert like ofte som vær sidene dessverre.cybervision_ skrev:NAT har et par 110 i sort B-stock for 6100 tror jeg - hadde hvertfall...
110 har større "kul" i bassen enn 140, og dersom denne kulen treffer romresonanser kan det faktisk bli verre....jonas skrev:Testet Focus 140 hjemme i dag og skuffelsen var stor, da jeg fikk enorme bassproblemer.
så synd for det spilte til tider så synnsykt flott.
Da må jeg bare spørre om Focus 110 vil være en stor nedgradering fra 140 og om 110 vil skape mye mindre bass problemer.
Rommet mitt på ca 18 kvm fyller lett opp lyd og virker å fungere svært godt fra mellom bass og opp.
har du 1) relativ kvadratisk rom, eller 2) betong/mur på vegger,gulv og tak?jonas skrev:Hadde ja, men sidene til NAT (Morten) blir ikke opptatert like ofte som vær sidene dessverre.cybervision_ skrev:NAT har et par 110 i sort B-stock for 6100 tror jeg - hadde hvertfall...
Uansett så tok jeg sjansen og bestilt meg et par Focus 110, selv om de også ble litt overkill i mitt rom.
Mitt neste projekt blir å dempe bass problematikken :-\ , for matchingen med Cary - AVI og Dynaudio er rett og slett bra.![]()
Ikke umulig at denne fyren kan hjelpe deg!jonas skrev:Hvis noen av dere har tips om fagfolk innen akustikk som holder til i oslo/østlandet og internett adresser til akustikk butikker med god service og priser, så er jeg veldig takknemlig for all hjelp jeg kan få.
Mvh
Bjørn
Panel på tak og vegger. Teppe over parkett.Storebror skrev:Bare moro med litt avsporing, jonas/Bjørn
Hva er målene på rommet ditt? (lengde bredde)
Er det lav takhøyde?
Jeg er jo oddetallsfan og har fått gode resultater med det her i nystua også.
Gir gjerne et forslag på plassering om jeg får målene på rommet.
R
Mye fornuftig her fra Storebror... ehh... Rolf.Storebror skrev:Kvadratisk ja..... :
Skal kunne fungere diagonalt også det der.
Mitt tips:
1,45m fra frontvegg til frontbaffel på høyttalerne. (1/3 av rommets lengde)
0,87m fra sidevegg til midt på frontbaffel på høyttalerne. (1/5 av rommets bredde)
0,62m fra bakvegg til hodet i lytteposisjon. (1/7 av rommets lengde)
Det gir deg 2,61m mellom høyttalerne og 2,63m fra høyttaler til lytteposisjon.
Videre:
- akustikkplater på førsterefleksjoner (også i taket om mulig...)
- basstraps i hjørnene, enten etter oppskriften jeg brukte eller prøv med puter og slikt for å sjekke effekten
Spennende å høre om dette funker, det blir ca samme oppsettet i forhold til rommet som jeg hadde.
Gudd løkk
EDIT: Eller prøv diagonalt om dette går dritt.
R
Fyll de med nye cd'er. Mye mer moro enn kjedelige basstrapsjonas skrev:Jeg har 5 stk <Benno> cd/dvd hyller som er 202cm høye og 17cm dype. Om jeg kjøper Rockwool, skjærer ut små biter som passer i hyllen, og varierer fra 5cm til 15cm foring inne i hyllerommene...