roeng2`s rom med lyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.875
    Antall liker
    8.404
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Lekker sub roeng, hadde 8"eren av den der (sammen med REL HT1003) i kikkerten når jeg vurderte sub :)
    At tanken om nr 2 allerede har kommet tar jeg som et godt tegn...hehe
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Lekker sub roeng, hadde 8"eren av den der (sammen med REL HT1003) i kikkerten når jeg vurderte sub :)
    At tanken om nr 2 allerede har kommet tar jeg som et godt tegn...hehe
    Tanken om nr. 2 er vel mest bunnet i tvangstanker og at det visuelt ser bedre ut😉
    Klarer ikke å høre at det kun er en sub nå og den har bra med kapasitet. Ente opp i går med å dele på 60hz og tok ut pluggene på DC10.
    Sist jeg hadde subber ble det delt på 100hz og høyttalere spilte uten deling.
    Så fasit på hvordan sub skal integreres er nok ikke rett frem som mange mener😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.875
    Antall liker
    8.404
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Lekker sub roeng, hadde 8"eren av den der (sammen med REL HT1003) i kikkerten når jeg vurderte sub :)
    At tanken om nr 2 allerede har kommet tar jeg som et godt tegn...hehe
    Jeg har samme plassering av suben som du har, og føler dog at bassen slår fra midten. Så opplever ingen skjevhet/økt tyngde på siden suben står, men er vel mest for økt kapasitet og øynenes ønske om symmetri at jeg på sikt vil ha en lik mellom benk og høyttaler på venstre side også :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har samme plassering av suben som du har, og føler dog at bassen slår fra midten. Så opplever ingen skjevhet/økt tyngde på siden suben står, men er vel mest for økt kapasitet og øynenes ønske om symmetri at jeg på sikt vil ha en lik mellom benk og høyttaler på venstre side også :)
    Ja tror nok jeg fint kan klare meg med 1 sub. Men om det dukker opp en til på brukt’en så går jeg mest sannsynlig på en smell🙈
    Blir kjekt å teste litt plassering og justeringer nå i jula, noe av gleden med hifi😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.875
    Antall liker
    8.404
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja tror nok jeg fint kan klare meg med 1 sub. Men om det dukker opp en til på brukt’en så går jeg mest sannsynlig på en smell🙈
    Blir kjekt å teste litt plassering og justeringer nå i jula, noe av gleden med hifi😊
    Ja savner ikke så mye selv, så er mest for det visuelle men med håp om at det kan gjøre en liten forskjell.
    Jeg deler på 50 her hos meg, da har jeg en liten overlapp av nedre frekvens som B&Wene spiller. Men lyd er jo høyst subjektivt så her må man bare "ratte" etter egne ører (y)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja savner ikke så mye selv, så er mest for det visuelle men med håp om at det kan gjøre en liten forskjell.
    Jeg deler på 50 her hos meg, da har jeg en liten overlapp av nedre frekvens som B&Wene spiller. Men lyd er jo høyst subjektivt så her må man bare "ratte" etter egne ører (y)
    DC10 spiller ned mot 30hz og jeg deler på 40hz når jeg ser etter nå. Så en overlapp blir det her også. Skrudde en del i går uten å se for mye på tall for å bruke ørene og ikke påvirkes vie tall.
    Vurderer å kjøpe en u-mik for å kunne måle som et hjelpemiddel😁
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.838
    Antall liker
    59.604
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer.
    Nå kan du kose deg litt ekstra med denne. 😊

    (Bassen høres ikke her, men få det på anlegget, så tenker jeg det blir andre boller.)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer.
    Nå kan du kose deg litt ekstra med denne. 😊

    (Bassen høres ikke her, men få det på anlegget, så tenker jeg det blir andre boller.)
    Det skjer noe der nede i frekvensene ja, er noe eget med et fullfrekvens oppsett.
    Har greit output ned til 17hz på ca - 10dB så med rom gain går den nok flatt til 20hz eller lavere🎶😊
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.070
    Antall liker
    4.979
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Ingenting er som ei julehøytid med skikkelig dypbass, så nå kan du basse jula inn 😛

    Gratulerer med flott sub og ha ei riktig god jul :love:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.360
    Antall liker
    9.207
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja tankene om en til sub skjønner jeg.. som du sier så er det kansje mer tvangstanker og det visuelle som trigges mest. :)

    Bra blir det i allefall uansett.

    Prøv å lek deg med deling rundt 50-55hz.. havner altid i 50-60 området her uansett størrelse på høytalere.. da kan man skru ned litt gain å får enda mer flyt mellom talere og sub :)

    God Jul der nede :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja tankene om en til sub skjønner jeg.. som du sier så er det kansje mer tvangstanker og det visuelle som trigges mest. :)

    Bra blir det i allefall uansett.

    Prøv å lek deg med deling rundt 50-55hz.. havner altid i 50-60 området her uansett størrelse på høytalere.. da kan man skru ned litt gain å får enda mer flyt mellom talere og sub :)

    God Jul der nede :)
    Ja har testet litt fra og til gjennom dagen med deling fra 30hz og opp til 80hz, fungerer best mellom 30 - 70hz her.
    Blir mer en smakssak hva som blir best her, men en ting er sikkert og det er at det er en god sub👌🎶
    Dele på 30-30hz blir veldig korrekt og man merker ikke at den er der den bare fyller på der høyttalerene gir seg.
    På 50-70hz gjør den seg mer merkbar ved å skape et mer solid fundament, her blir gain
    Holder med 1 til mitt bruk med kapasiteten den har, men så spørs det hva spøkelset sier om det dukker opp en på brukten.

    God jul til deg og dine🎄😊
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.360
    Antall liker
    9.207
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja har testet litt fra og til gjennom dagen med deling fra 30hz og opp til 80hz, fungerer best mellom 30 - 70hz her.
    Blir mer en smakssak hva som blir best her, men en ting er sikkert og det er at det er en god sub👌🎶
    Dele på 30-30hz blir veldig korrekt og man merker ikke at den er der den bare fyller på der høyttalerene gir seg.
    På 50-70hz gjør den seg mer merkbar ved å skape et mer solid fundament, her blir gain
    Holder med 1 til mitt bruk med kapasiteten den har, men så spørs det hva spøkelset sier om det dukker opp en på brukten.

    God jul til deg og dine🎄😊
    Ja jo høyere du deler ho mindre gain trengs for å få en smud overgang. :)

    Tror jeg er på ca 60hz her nå og gain er justert godt ned.
    Høytalerne virker bare som noen større gulvstående.

    Kan gå ned til 40 hz å skru opp mer, men da savner jeg litt det som skjer med øvre bass og nedre mellomtone :)

    Jeg hadde nok berga meg lenge med en her også, men visuelt sett hadde jeg fått litt noia :D
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja jo høyere du deler ho mindre gain trengs for å få en smud overgang. :)

    Tror jeg er på ca 60hz her nå og gain er justert godt ned.
    Høytalerne virker bare som noen større gulvstående.

    Kan gå ned til 40 hz å skru opp mer, men da savner jeg litt det som skjer med øvre bass og nedre mellomtone :)

    Jeg hadde nok berga meg lenge med en her også, men visuelt sett hadde jeg fått litt noia :D
    Stemmer godt med mine erfaringer det der😁
    Blir nok 1 sub her så sant ikke en dukker opp til rett pris.
    Nok tanker om hvor veien skal gå videre nå, i mens skal det jobbes med å få lyden til å sitte😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Mens jeg holder på og eksperimenterer med plassering og skru på sub skal jeg ikke nekte for at det er en stemme som sier “dsp“😈
    Spiller på ingen måte dårlig og har funnet ut at fungerer best med DC10 uten plugger i porta. Men har nå maaaaange dager jeg kan få hørt musikk og testet litt.

    Så med det vil jeg ønske de som kikker innom en riktig så God Jul🎄🎅🏻🎁
    3B2691BC-7550-4EE3-9E89-B00ABEC15E19.jpeg
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.054
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Tårnåsen
    Mens jeg holder på og eksperimenterer med plassering og skru på sub skal jeg ikke nekte for at det er en stemme som sier “dsp“😈
    Spiller på ingen måte dårlig og har funnet ut at fungerer best med DC10 uten plugger i porta. Men har nå maaaaange dager jeg kan få hørt musikk og testet litt.

    Så med det vil jeg ønske de som kikker innom en riktig så God Jul🎄🎅🏻🎁
    Vis vedlegget 878888
    Grattis med en kjempebra sub!
    JL subbene er veldig gode og har enorm kapasitet ift størrelsen (har tilfeldigvis målt og integrert massevis av dem i forskjellige rom) men måler ofte som om polariteten er invertert av en eller annen grunn. Det er ikke nødvendigvis noe problem, kan faktisk bli "riktig" slik. Det er noe du kan finne ut av så snart du får Umik hjem ;-)
    De har ganske mye delay sammenliknet med mye annet jeg har målt, så det er nok et ekstra argument for "dsp" hvis du ønsker å få en optimal integrasjon.
    Men hovedsaken er at du får justert fasen skikkelig mellom sub og HT og det klarer du nok fint bare med faseknappen.. Alternativt har jo JL også sin CR-1 aktive delefilter.. skal jo være noe av det beste du får av analogt og med strålende omtaler for de med DSP-vegring!
    Jeg vurderte CR-1 sterkt selv, inntil jeg innså at A/D og DSP i praksis ikke er så farlig selv med litt fisefine analoge komponenter i anlegget :)
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @erk så e112 uten dsp har også en forsinkelse? Ja har erfart at måling må til om man skal få til sub best mulig, så en U-mik skal handles inn😊
    Mye mulig også dsp sniker seg inn på sikt, men får ta det litt etter litt😉
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.054
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Tårnåsen
    @erk så e112 uten dsp har også en forsinkelse? Ja har erfart at måling må til om man skal få til sub best mulig, så en U-mik skal handles inn😊
    Mye mulig også dsp sniker seg inn på sikt, men får ta det litt etter litt😉
    Så vidt jeg husker er den ganske konstant av en eller annen grunn. Jeg skrev først at den har større forsinkelse "med DSP" men så ble jeg usikker på om det faktisk stemmer. Husker ikke helt, det er ca et halvår siden jeg var borti en av dem og det er for lengst flyttet til langtidshukommelsen...
    Skal se om jeg finner noen gamle målinger som belyser saken.
    Men som sagt den forsinkelsen er nok ikke noen showstopper for godt resultat så lenge du får fasen justert bra, og i hvert fall ikke med så lavt som 40Hz lowpass.

    EDIT:
    Husker jeg hadde lest om dette et sted og nå fant jeg et gammelt svar fra JL Tech support hvor de har gjort systematiske målinger av akkurat dette (riktig nok på f-subbene men det er nok omtrent slik på e-subbene tipper jeg også, bortsett fra at du ikke har like mye EQ-muligheter). Dette er nok enda mer troverdig enn mine målinger som nødvendigvis er mye mer utsatt for "støy" fra plassering og rom:

    I have received the test results of the Fathom processor and amplifier measurements with regards to the inherent group delay when control features are applied.

    I was correct on the 12 ms nominal delay based on the average setup in most systems. JL Audio utilizes the same preamplifier and processing circuits for all of the Fathom and Gotham models. That said our engineers took a SA-600W inwall amplifier with the full suite of features that are included on the f112v2 and recorded the following results.

    "I had the SA600W set up on the bench here, so I measured its worst-case single-frequency delay using a 20Hz sine stimulus and running all the filters in the PA path: BEQ, user EQ, DARO, Xover, etc. That showed a delay of more than 50ms in the subwoofer path. The SA600W series uses the same signal-processing algorithms (in fact, mostly the same code) as the Fathoms."

    As you can see if you were to max out all of the filtering combined on the fathom processing it will increase the delay by almost 5 times the nominal.

    90 per cent of our fathom customers are using the DARO processing plus the fixed EQ of the amplifier and the 12 millisecond nominal delay has been verified consistently by the phase results of our reverse polarity method of adjusting the on-board phase control.

    Typically, after making a 12 millisecond delay adjustment in the speakers the phase knob finds the in-phase position with 90 degrees or less on the settings of the knob confirming the 12 millisecond adjustment is flipping the subwoofer and the speakers in time and allowing for the minor phase knob adjustment to find the true in phase condition upon the same wave form.

    I hope this is what you are needing.

    Respectfully,
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Så vidt jeg husker er den ganske konstant av en eller annen grunn. Jeg skrev først at den har større forsinkelse "med DSP" men så ble jeg usikker på om det faktisk stemmer. Husker ikke helt, det er ca et halvår siden jeg var borti en av dem og det er for lengst flyttet til langtidshukommelsen...
    Skal se om jeg finner noen gamle målinger som belyser saken.
    Men som sagt den forsinkelsen er nok ikke noen showstopper for godt resultat så lenge du får fasen justert bra, og i hvert fall ikke med så lavt som 40Hz lowpass.
    Kjekt å få litt info fra en som har vært borti disse subbene før, og om du finner noen gamle målinger så gi gjerne beskjed😁
    Har beskjeden erfaring med sub skal jeg innrømme, men nå kjenner jeg litt på at jeg mulig vil gå steget videre.
    Synd det er så lite integrerte med dsp innebygget, jeg vet om Lyngdorf er jo et alternativ og Arcam, JBL og NAD.
    Et annet alternativ er å skaffe en integrert med jumper mellom pre og effekt deler eller en pre og power amp og bruke Lo-pas og Hi-pas som er på e112.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.054
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Tårnåsen
    Kjekt å få litt info fra en som har vært borti disse subbene før, og om du finner noen gamle målinger så gi gjerne beskjed😁
    Har beskjeden erfaring med sub skal jeg innrømme, men nå kjenner jeg litt på at jeg mulig vil gå steget videre.
    Synd det er så lite integrerte med dsp innebygget, jeg vet om Lyngdorf er jo et alternativ og Arcam, JBL og NAD.
    Et annet alternativ er å skaffe en integrert med jumper mellom pre og effekt deler eller en pre og power amp og bruke Lo-pas og Hi-pas som er på e112.
    Hvis du leser det jeg skriver i "EDIT": Hvis vi antar at 12ms "amp" forsinkelse er representativt, og at JL som vanlig har reversert polariteten (det har jeg dobbeltsjekket i masse målinger) bør du være omtrent i fase ved 40Hz uten å justere noe voldsomt på faseknappen (12ms er omtrent en cycle/360 grader v/80Hz, og en halv cycle/180 grader ved 40Hz, så med JL's reverserte polaritet bør det bli ganske riktig fase mellom HT og sub v/40Hz slik du har plassert subben). Da er subben minst 12ms forsinket ift HT uansett, men det hører du neppe der nede i dypet, selv om det kan måles. Nesten så en skulle tro JL har tenkt litt på dette ;-)
    Og selvsagt, fintuning kreves fordi rommet påvirker også..
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.857
    Antall liker
    33.562
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    God jul roeng2, bruk heller penger på 2 sub’er enn alt mulig annet stæsj😅😎🤣
    Grattis med EN sub😉

    gismo
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du leser det jeg skriver i "EDIT": Hvis vi antar at 12ms "amp" forsinkelse er representativt, og at JL som vanlig har reversert polariteten (det har jeg dobbeltsjekket i masse målinger) bør du være omtrent i fase ved 40Hz uten å justere noe voldsomt på faseknappen (12ms er omtrent en cycle/360 grader v/80Hz, og en halv cycle/180 grader ved 40Hz, så med JL's reverserte polaritet bør det bli ganske riktig fase mellom HT og sub v/40Hz slik du har plassert subben). Da er subben minst 12ms forsinket ift HT uansett, men det hører du neppe der nede i dypet, selv om det kan måles. Nesten så en skulle tro JL har tenkt litt på dette ;-)
    Og selvsagt, fintuning kreves fordi rommet påvirker også..
    Takk for utfyllende info, skjønner jeg har mye å lære😁
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er det bare å vente på å en tid med mye læring. Skal bli godt å kunne ha måling som et hjelpemiddel for bedre lyd. 2023 kan bli et interessant år på lydsiden🤔
    53B7B6C6-68D1-4772-8658-5B37D1666059.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.553
    Antall liker
    64.613
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis (hvis jeg ikke har sagt det før 🤔😄). Du får det sikkert bra med en, men estetisk skriker rommet etter en til. Her er det bare å rope så høyt du kan på nissen 😆😄
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @Karmana og @gismo det var et forsøk på å overbevise meg selv. Visuelt så skulle jeg apsolutt hatt en sub til😁
    Vet kun om en jeg kan få kjøpt nå og ligger over det jeg ønsker å betale. Alternativt er løsningen Karmana har valgt veien å gå😃
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da kom det en pakke i posten i dag, om dette er frelse eller inngangen til helvete vet jeg ikke. Skal begi meg ut på upløyd mark og utføre målinger på eget oppsett. Mistenker at jeg har noen dipper i mellom 100-200hz, så blir spennende å se hva måling sier👿

    3931AE31-C20C-4713-9F28-0A7F1007FD19.jpeg


    Forsøkte i går en omplassering av anlegget i rommet. Men grunnet peis flyttet jeg det tilbake igjen.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Første måling i dette rommet og bekrefter det jeg i utgangspunktet alt hadde minne mistanker om.
    Har noen dipper på 100 og 200hz samt jeg kunne tenkt meg å få klattet ut responsen litt fra 300 og og opp, for strøken var den ikke.
    Føler på en måte at jeg kler meg naken for resten av forumet nå ved å legge ut første amatør måling, men målet om å ha godt nivå ned til 20hz er i boks.
    Spiller 2 db laver på 17hz en 20hz så går ikke glipp av noe av bass informasjonen etter JL kom i hus.
    Test 1 1.3 glatting.jpg


    Da ligger det an til at det blir jobbing med akustikk i 2023 hvor nok første oppgave blir bassfelle løsning:geek::coffee:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.875
    Antall liker
    8.404
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med spennende verktøy 👍🏻
    Hatt en slik i tankene selv, men har foreløpig bare blitt med tanken.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.054
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Tårnåsen
    Første måling i dette rommet og bekrefter det jeg i utgangspunktet alt hadde minne mistanker om.
    Har noen dipper på 100 og 200hz samt jeg kunne tenkt meg å få klattet ut responsen litt fra 300 og og opp, for strøken var den ikke.
    Føler på en måte at jeg kler meg naken for resten av forumet nå ved å legge ut første amatør måling, men målet om å ha godt nivå ned til 20hz er i boks.
    Spiller 2 db laver på 17hz en 20hz så går ikke glipp av noe av bass informasjonen etter JL kom i hus.
    Vis vedlegget 880722

    Da ligger det an til at det blir jobbing med akustikk i 2023 hvor nok første oppgave blir bassfelle løsning:geek::coffee:
    Grattis, nå har du verktøyet du trenger :)
    Hehe litt måinger kan være både gøy og frustrerende på samme tid. Første utfordring her er kanskje å få ned den peaken ved 20Hz som tydeligvis henger veldig lenge i rommet. Det blir litt mye bassenergi der nederst totalt sett som vil påvirke subjektiv opplevd basskvalitet oppover, som vil drukne litt i all den forsinkede dypbassen. Så jeg tror at nivået må ned ved 20-30Hz som ellers vil være alt for dominerende.. Den dippen v/100-200Hz er vel ganske vanlig spesielt hvis man sitter nær bakveggen og kan sikkert fikses ganske enkelt, aller helst med en kombinasjon av bassfeller bak lytteposisjon samt en dose EQ (bare gjetter litt på årsaken her må jeg innrømme)
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.395
    Antall liker
    5.943
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med spennende verktøy 👍🏻
    Hatt en slik i tankene selv, men har foreløpig bare blitt med tanken.
    Har svirret i tankene om å anskaffe noe slikt i over 10 år så var på tide😁
    Justert ned delefrekvens og gain på sub etter å ha sett på målingen. Gjorde seg det selv om det følges litt galskap å ha noe så kostbart for å dele på ca 35 hz. Men så spiller frontene godt ned dit uten hjelp ser det ut til, men blir ikke målt noe mer i år, det for vente til 2023😉
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.930
    Antall liker
    36.491
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hva med å ha mindre gain på sub men dele den høyere? Jeg deler mine på 100hz.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.054
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Tårnåsen
    Har svirret i tankene om å anskaffe noe slikt i over 10 år så var på tide😁
    Justert ned delefrekvens og gain på sub etter å ha sett på målingen. Gjorde seg det selv om det følges litt galskap å ha noe så kostbart for å dele på ca 35 hz. Men så spiller frontene godt ned dit uten hjelp ser det ut til, men blir ikke målt noe mer i år, det for vente til 2023😉
    Ikke galskap siden du ikke har deling på frontene. Men du kan ha endel å hente på å prøve forskjellige plasseringer av den subben ift frontene hvor målet må være å redusere den stående bølgen en smule...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn