gismo
Æresmedlem
Se der ja...sweetspot
Ser jo kjempe bra ut da...og ser at du attpåtil sitter godt ;D
Ser jo kjempe bra ut da...og ser at du attpåtil sitter godt ;D
I forhold til prisene en halvtimes tid herfra, så er prisen symbolsk. Jeg betalte 1,6 mill. for 122 kvadratmeter rekkehus i 2005.bjornh skrev:Roy, du overdrar vel huset til meg for en hyggelig symbolsk sum? ;D
Hmmm.. hva slags pressområde er det dere bor i da ???R.E.S. skrev:I forhold til prisene en halvtimes tid herfra, så er prisen symbolsk. Jeg betalte 1,6 mill. for 122 kvadratmeter rekkehus i 2005.bjornh skrev:Roy, du overdrar vel huset til meg for en hyggelig symbolsk sum? ;D
Var faktisk en hifi-freak som bodde her før også ;D
Roy
Prisene har vel økt med 25 prosent siden den gang, så nå er prisen rundt 2 mill, men det er fremdeles langt unna prisene i Oslo.gismo skrev:Hmmm.. hva slags pressområde er det dere bor i da ???
Kjøpte hus i 2002 , betalte 750K for 225m2
Huset er fra 1900 da, men allikevel ;D
Sier ikke noe her om hva jeg har brukt i oppussing 8)
Er så heldig å ha fått innvilget dette Roy, men desverre litt liteR.E.S. skrev:Prisene har vel økt med 25 prosent siden den gang, så nå er prisen rundt 2 mill, men det er fremdeles langt unna prisene i Oslo.gismo skrev:Hmmm.. hva slags pressområde er det dere bor i da ???
Kjøpte hus i 2002 , betalte 750K for 225m2
Huset er fra 1900 da, men allikevel ;D
Sier ikke noe her om hva jeg har brukt i oppussing 8)
Kunne for øvrig tenkt meg et større hus på sikt med eget lytterom.
Roy
Med kona nesten to fylkesgrenser unna, mellomstejenta på overnattingsbesøk borte, og de to resterende jentene i søvn, er det jo bare å kose seg.gismo skrev:Se der ja, støvdeksel av, en god plate på snurra og bare kos
Flott ;D
Det har sin rent praktiske årsak at de står så langt framme også. Da kommer jeg nemlig til alle cd-platene i skapene som står ved siden av høyttalerne. Siden jeg ikke savner noe i bassgjengivelsen, så ser jeg heller intet poeng i å flytte dem nærmere bakvegg.JP skrev:Lekkert, et spørsmål: Har du testet å sette høyttalerne 10-15 cm lenger inn mot teppekanten? Altså innsiden av høyttaleren jevnt med teppet? Jeg vet at de er glade i litt luft rundt seg, men jeg regner jo med at du har krabbet rundt .
JP
Kan ta en test på det i morgen, for å høre om jeg merker noen forskjell. I forhold til førsterefleksjonspunktene, så har jeg GIK Acoustics på den ene siden og åpent ut til trapperommet på den andre, så tror ikke det skal ha noe særlig å si, men det er jo forsøket verdt.JP skrev:Ikke nærmere bakvegg, litt mer inn mot midten av rommet. Kant i kant med yttersiden av teppet. Kun 10-15 cm.
JP
Det er Audio Magic SW-63. Koster 3550 hos Høium i den bredden. Trenger du bare 50 cm bredde så koster hylla 3200 kroner.JP skrev:Ikke sikkert at det spiller noen rolle heller. Hva slags platespillerhylle har du? Jeg har kjøpt et tungt AC filter, men racket er fullt. Er`n dyr?
Nei, ikke ennå. Men håper å få gjort det om ikke så altfor lenge.Trond_B skrev:Ser du har Transporter. Har du testet den mot noen av Linn sine spillere?
Frontvegg mine venner frontvegg ;DR.E.S. skrev:Det har sin rent praktiske årsak at de står så langt framme også. Da kommer jeg nemlig til alle cd-platene i skapene som står ved siden av høyttalerne. Siden jeg ikke savner noe i bassgjengivelsen, så ser jeg heller intet poeng i å flytte dem nærmere bakvegg.JP skrev:Lekkert, et spørsmål: Har du testet å sette høyttalerne 10-15 cm lenger inn mot teppekanten? Altså innsiden av høyttaleren jevnt med teppet? Jeg vet at de er glade i litt luft rundt seg, men jeg regner jo med at du har krabbet rundt .
JP
Dessuten får jeg enorm dybde i lydbildet.
Roy
Jeg har alltid kallt veggen bak høyttalerne for bakvegg, selv om den jo er foran meg som lytter, he-he.KW skrev:Frontvegg mine venner frontvegg ;DR.E.S. skrev:Det har sin rent praktiske årsak at de står så langt framme også. Da kommer jeg nemlig til alle cd-platene i skapene som står ved siden av høyttalerne. Siden jeg ikke savner noe i bassgjengivelsen, så ser jeg heller intet poeng i å flytte dem nærmere bakvegg.JP skrev:Lekkert, et spørsmål: Har du testet å sette høyttalerne 10-15 cm lenger inn mot teppekanten? Altså innsiden av høyttaleren jevnt med teppet? Jeg vet at de er glade i litt luft rundt seg, men jeg regner jo med at du har krabbet rundt .
JP
Dessuten får jeg enorm dybde i lydbildet.
Roy
Mvh.KW
Du er hjertelig velkommen til en lytt om du bor i nærheten.Valentino skrev:Her har saker gått meg hus forbi.
Gratulerer med apekister (igjen), R.E.S!
De ser veldig tiltalende ut, disse Avalon Acsendant.
(Men det heter frontvegg, herr språkarbeider.)
Jeg bor også på landet (Røyken), men bare 122 kvadratmeter...Valentino skrev:Takk for det!
Jeg bor på landet (218 kvadrat PA, hehe), men er i den store byen fra tid til annen. Vi burde få det til å passe en gang.
Grattis med Avalon, utrolig lekkert! Har lyttet litt til disse og Isis tidligere, og det låter bestemt ikke dårlig, hørte det med Pass.R.E.S. skrev:Tok et bilde av oppsettet i kveld uten testprodukter i racket.
Skal bli spennende å høre hva de topptrimmede ørene til RoDa og Mbare sier når de kommer hit om en drøy uke.ceroxol skrev:Grattis med Avalon, utrolig lekkert! Har lyttet litt til disse og Isis tidligere, og det låter bestemt ikke dårlig, hørte det med Pass.
Blir spennende det ja, tipper det blir stående applaus! Kjenner ikke lyden fra Plinius annet enn fra messer, men ut fra det jeg husker der og det jeg siden har lest, burde det passe meget godt med Avalon. Siklet selv veldig på denne Hiato'n, men pris og mulighet til å teste hjemme gjorde at det ble Pass på meg (igjen..).R.E.S. skrev:Skal bli spennende å høre hva de topptrimmede ørene til RoDa og Mbare sier når de kommer hit om en drøy uke.ceroxol skrev:Grattis med Avalon, utrolig lekkert! Har lyttet litt til disse og Isis tidligere, og det låter bestemt ikke dårlig, hørte det med Pass.
Roy
Det som kan bli interessant er målingene fra rommet mitt. Regner med og håper på at RoDa tar med seg mikrofonen sin, så kan jeg få avdekket om det er noen romnoder jeg må vie ekstra oppmerksomhet.ceroxol skrev:Blir spennende det ja, tipper det blir stående applaus! Kjenner ikke lyden fra Plinius annet enn fra messer, men ut fra det jeg husker der og det jeg siden har lest, burde det passe meget godt med Avalon. Siklet selv veldig på denne Hiato'n, men pris og mulighet til å teste hjemme gjorde at det ble Pass på meg (igjen..).
Da er vi to. Jeg gleder meg nemlig hver eneste dag over å høre de i hjemmemiljø. Det best av alt er at det er mitt hjem ;DRoDa skrev:Det er en deal, Roy!
Gleder meg til å høre Avalon i hjemmemiljø. 8)
Mvh
Rolf
Kan være godt med litt backup når de to "gutta på tur" entrer scenen 8)R.E.S. skrev:RoDa og Mbare blir for øvrig ikke helt ensomme her. Jeg har også invitert medlemmene i OAS hit, så det blir trolig noen flere. Enn så lenge har bare to OASere meldt seg, men det er jo noen dager til ennå (tirsdag 30.)
Roy