Bulter
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 18.02.2003
- Antall liker
- 3.415
Fantastisk, R.E.S! Får vi videoklipp av hårklippen også?
Tror ikke det ble tatt video av hårklippen min, men slik er i hvert fall resultatet blittFantastisk, R.E.S! Får vi videoklipp av hårklippen også?
Hva er dine erfaringer med Parasound Zphono XRM, etter litt tilspilling?Da begynner det å nærme seg ferdig i det nye rommet mitt. Det som gjenstår er å sjekke ut ulike bassfelle-typer, få tilbake highend-platespilleren og platespilleforsterkeren, samt å få koblet opp og stilt inn multikanals-biten av anlegget.
Vis vedlegget 560585
Jeg har to stk. RPG Broadsorber 120 x 80 x 7,9 cm i taket og en RPG Broadsorber med bildetrykk på 240 x 80 x 10,4 cm bak lytteposisjon.
Vis vedlegget 560586
Bassfellene på bildet har jeg fått låne av Mala Audio for å sjekke ut, men jeg mistenker at jeg kunne trengt noe som går dypere i bassen.
Vis vedlegget 560587
Racket er også bare av midlertidig status, og står veldig mye lenger framme på gulvet enn det jeg vil ha permanent. Har bestilt USM Haller, men det kommer først om en måneds tid.
Vis vedlegget 560588
Rommet er ca. 345 x 355 x 235 cm, vinduet er 110 x 120 cm og skyvedørsåpningen er 140 x 200 cm. Det betyr at rommet ikke er "hermetisk lukket". Jeg får med andre ord "luftet ut" litt bass.
Oppsettet består for øvrig av følgende:
Boulder 865 integrert forsterker
Bergmann Galder platespiller
Bergmann Odin tonearm
Lyra Etna pickup
Burmester 100 platespillerforsterker
PS Audio Directstream Memory Player (digitalt drivverk)
PS Audio Directstream DAC digitalkonverter
Aurender N100C streamer
Reloop Turn 5 platespiller
Ortofon OM40 pickup
Parasound Zphono XRM platespillerforsterker
Anthem MRX1120 AV-receiver
Pioneer UDP-LX500 4K-spiller
Samsung Q90R 65-tommers TV
PMC MB2 SE fronthøyttalere
PMC Wafer 2 senterhøyttaler
PMC Wafer 1 surroundhøyttalere
OSD R82 og R82A takhøyttalere
Paradigm Millennia subwoofere (to stk)
PS Audio P20 strømrenser (regenerator)
Jeg er veldig godt fornøyd med den. Synes den passer fint til Reloop-spilleren min med Ortofon OM40-pickupen (tilsvarer 2M Black). Etter min mening utmerker den seg ikke på spesielle områder, men er jevnt god på alt. Både klang, dynamikk og holografi synes jeg den gjør veldig bra.Hva er dine erfaringer med Parasound Zphono XRM, etter litt tilspilling?
Mvh
Takk for det, Grumpy. Jeg tar meg ikke selv så høytidelig, men synes det er moro å spille og synge. Singer's Lounge er ekstremt lavterskel, og jeg hadde vel totalt ti minutter med husbandet på begge låtene til sammen i ettermiddag før konserten i kveld. Da blir det som det blir, men det viktigste er at både de som hører på og vi som er på scenen kan ha det gøy. Og tilbakemeldingene, særlig på My Church-låta, tydet på at publikum også koste seg.Den siste låta gav i det minste et vokalt håp....
Synes at du skal være veldig stolt av deg sjæl Roy Ervin. Jeg tror at du har det ganske så veldig morro ...og jeg har hørt værre - MYE værre! KEEP ON TRUCKIN' OUT THE COWSHIT RES - Vi jubler så høyt vi bare kan .
Jeg setter dessuten en posjon oksehalesuppe på at du innen tre år har gitt ut en 10" orange splattered vinyl på Solstaden Records.
'
Nesten blink. 50mm 1:1,8Kan jeg spørre hva slags objektiv du brukte på bildene i post 3092 ? Jeg tar en sjanse på 35mm 1:1,4 grunnet perspektiv og (mangel på) dybdeskarphet. Veldig kule bilder !
Det er er ganske stor forskjell. Mest i bassen, siden jeg nå sitter tettere på bakveggen. Jeg hadde også større dybde, men med diffusorer og høyttalerne dratt enda lenger fram (nå står de nesten 160 cm fra frontvegg, målt fra diskanten) så har holografien kommet seg veldig.Men korleis opplever du endringane etter ombygginga, sånn reint auditivt?
Det har nok mer med estetikk enn bruksmønster å gjøre. Synes kanskje den flotte Bergmann-spilleren "forsvinner" litt når den står nedsenket på den ene kanten.Bo det inn litt, da er det lettere å se behov og bruksmønster over tid
Nei, bare samme gardin som jeg har foran vinduet som også kan trekkes foran skyvedørene.Dette ble lekkert Roy!!! Og lyden sikkert bedre også etter justeringene.
Er det en veggabsorbent som skimtes mellom vegg og høyttalerbakkant til venstre?
Absobentene på bakvegg og i taket er kjøpt av lydogakustikk.no. De heter RPG BroadsorberFantastisk tråd.. motiverande.. her må eg gå grundigare til vers å sjekke ut.. handle målingsutstyr å slikt.. kor handlar du desse dempe tinga ifrå ?
Alt står jo på en måte i forhold til hverandre i en frekvensrespons. Du har jo relativt sett en mangel på energi mellom ca 100 og 800Hz, mest mot nedre del av dette området men egentlig tildels hele veien. Det kan godt tenkes at om du hadde høyttalere som fylte ut dette området kan det hende samme bassmengde som du nå opplever å være i overkant i stedet ville oppleves mer nøytral.Når det gjelder bassen, så liker jeg at det er mer trøkk i bunn enn jeg hadde tidligere, selv om jeg nok gjerne helt ideelt sett kunne hatt den et hakk eller to mer dempet (og litt mer der jeg har dippen).
Vet ikke helt ennå. Har ikke fått koblet den inn i anlegget ennå i det hele tatt, så foreløpig går det veldig bra.Gratulerer! Hvordan søker du å implementere Trinnov når du evt skal teste utstyr?
Vera var så oppsiktsvekkende bra at jeg får de ikke helt ut av hodet.Har skjedd litt endringer her i det siste. En Trinnov ST2 Hi-Fi romkorreksjonssenhet er kjøpt inn. Det samme med Musical Innovation MI23.5 med den største strømforsyninga + en Matrix Element X digitalkonverter. Det eneste som gjenstår nå er effektforsterker.
Jeg fikk prøve et par Auralic Merak monoblokker av Duet Audio. Det spiller veldig bra, men jeg skal nok prøve meg litt fram med ulike effektforsterkere før jeg bestemmer meg.
Begge Vera Audio-forsterkerne er interessante. Det samme med NADs nye C298 med Purifi-moduler (samme som sitter i Vera sin nyeste).
Disse Merakene er heller ikke utelukket, snarere tvert imot.
Roy