Det hadde vært lettere å dytte Maslov ned trappa (pun intended).
Om du som UEFA-topp har vært på party i Belarus, under en UEFA-samling, er det deretter Belarus som forteller UEFA hvordan organisasjonen skal forholde seg til saker og ting.UEFA sjefen mener at det er populistisk å ville kaste ut Belarus.
Uefa-presidenten forsvarer seg mot Belarus-kritikk: – Populistisk
Uefa-president Aleksander Ceferin har liten forståelse for dem som mener at Belarus burde vært utelukket fra søndagens trekning av EM-kvalifiseringen.www.vg.no
Det er så langt berre å registrera, og konkludera med at det er galskap å satsa på private løysingar når det gjeld militær/kritisk infrastruktur.Musk reality-show ruller videre
Jeg tror ikke det var false flag, både fordi brua har enorm strategisk betydning for logistikken og fordi det er putins egen prestisjebaby. At dommeren gikk i drinken kan være et sammentreff. At putin allerede hadde beordret massive angrep mot sivile mål ga ham et plausibelt påskudd og ga inntrykk av «handlekraft» når det ble iverksatt. Jeg er generelt litt skeptisk til så påfallende sammentreff, men det er også noe med å forsøke å spille de kortene man har.Nesten for utrolig.
Dersom dette er "false flag" må jeg si det var temmelig intrikat og detaljert planlagt. Er det i det hele tatt fysisk mulig å få disse detaljene godt nok sikret til å gjennomføre det slik det endte opp? Altså at dommeren, lastebilen og toget var akkurat på rett sted til rett tid ute på den brua, slik at detonasjonen fungerte som forutsatt? Jeg er litt skeptisk, tilfeldighetene er litt på "James Bond"-nivå her.
Det hadde vært lettere å dytte Maslov ned trappa (pun intended).
Noen av oss har i årevis skjønt at å samle så mye penger og makt hos en såpass asosial og ikke velfungerende person er farlig.
Nja....om korrupsjon er at man vil tjene penger uansett på hva det er, så ja...Kan korrupsjon utelukkes?
Kanskje på tide at vi begynner å ta ansvar for eget forsvar også da. Jeg registrerer at årets statsbudsjett fremdeles ikke har forsvaret på mer enn ca 1,5%. Det er alt for lite.USA er i sannhet et fascinerende sted blitt; i store deler av de politiske mijøer er folk åpenbart ute av stand til nyansering, kildekritikk og kompromisser. Det sagt, jeg er ikke veldig imponert over Globalsecurity.org's artikkel, da denne mest består i å sitere hva andre politikere har sagt for og i mot Tulsi Gabbard, og fører lite eller intet som ville holdt i en rettssak, dersom man skulle bevise at hun er i lomma på Mother Russia. Ok, indisiene er der, og vi har jo sett nutcases som Carlson og ypperstepresten selv, Alex Jones, velte seg i russlandvennlig gjørme i flere måneder. I så henseende ser det ut til at Gabbard frir til "The Mob", i håp om å få gifte seg med dem.
Enda en av en rekke ubrukelige, livsfarlige maktmennesker i dagens USA. Jeg synes faktisk det ser ganske stygt ut. Om ikke Ukraina får jaget Russland på dør temmelig kvikt, er det f... ikke godt å si hvem USA kan komme til å sende våpen til ved neste korsvei.
Spørst hvor lenge "always" er i hans verden.hva er det med scholz?
(jeg greier ikke å bli klok på fyren.)
Og vi som av og til løfter blikket mot andre.......På NRK 2 i øyeblikket, en dokumentar om Bush Jr.'s presidentperiode, og det fullstendig uprovoserte angrepet på Irak. Sånn sett ligner løgnene, påstandene og fiendebildene på det vi ser fra Russland for tiden.
USA har ikke vært nevneverdig mer fornuftige enn Russland i sin utenrikspolitikk, Bush var en forferdelig president, og Irak-krigen er en skam, ikke bare for USA, men for hele den demokratiske verden.
Bare for å gi det litt perspektiv.
Du sidestiller USA med Russland. Oppsiktsvekkende.På NRK 2 i øyeblikket, en dokumentar om Bush Jr.'s presidentperiode, og det fullstendig uprovoserte angrepet på Irak. Sånn sett ligner løgnene, påstandene og fiendebildene på det vi ser fra Russland for tiden.
USA har ikke vært nevneverdig mer fornuftige enn Russland i sin utenrikspolitikk, Bush var en forferdelig president, og Irak-krigen er en skam, ikke bare for USA, men for hele den demokratiske verden.
Bare for å gi det litt perspektiv.
Jeg syntes det var relevant akkurat nå som jeg så det nevnte programmet, ettersom parallellene var såpass åpenbare.Gitt at vi har et kobbel dertil egnede USA-tråder her inne så er det jo litt interessant at enkelte deltakere konsekvent valgte å ta opp kritikk av USA ikke i disse men i en tråd om Russland.
Kan ikke erindre at de samme deltakerne var like konsekvente og påpekte problemene med Russland på annenhver side i USA-trådene.
Hvordan?Du sidestiller USA med Russland. Oppsiktsvekkende.
Hvordan?
Det er korrekt.Du skrev:
USA HAR IKKE VÆRT NEVNEVERDIG MER FORNUFTIGE ENN RUSSLAND
Og det er det jo presumptivt fornuftige folk som mener.Du skrev:
USA HAR IKKE VÆRT NEVNEVERDIG MER FORNUFTIGE ENN RUSSLAND
Hadde jeg vært der ville jeg ha stilt meg i den andre køen, for å komme meg vekk.Det har oppstått en liten kø med lastebiler som venter på å komme seg over til Krim. Ventetiden er allerede oppe i 3-4 dager.
Merkelig kommentar.Gitt at vi har et kobbel dertil egnede USA-tråder her inne så er det jo litt interessant at enkelte deltakere konsekvent valgte å ta opp kritikk av USA ikke i disse men i en tråd om Russland.
Kan ikke erindre at de samme deltakerne var like konsekvente og påpekte problemene med Russland på annenhver side i USA-trådene.
Ingen sier USA er uskyldig.Og det er det jo presumptivt fornuftige folk som mener.
Mange tangerer dem. Pol Pot. Borgerkrigen i Rwanda. USA's terrorbombing i Laos, Kambodia og Vietnam, jødeutryddelsene, massakrene i tidligere Jugoslavia....Ingen sier USA er uskyldig.
Men så er det dette med relativitet. En idiot ser ikke dette poenget. Ingen slår Russland i grusomheter.