Sansui

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Utfordring: (fra opplæringsnemda?) Hvilken kjent tone-arm hadde forbindelse med Sansui?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Men mikro seici lagde vel driverket til flere sansui spillere,så de kan kanskje ha levert armer også?

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    I fra den nye serien,skal teste litt.
    Blir gøy :)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    003.jpg

En go gutt på besøk :)
    Spiller utrolig bra denne her,testet på CD og vinyl,riia trinnet er veldig bra på disse forsterkerene :)

O

Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.648
    Sted
    Hus
    Har en slik en hjemme med matchende tuner. Lyder godt dette :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    En AU 9900,og knall bra låter den til og være over 30 år gamel :)

O

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.648
    Sted
    Hus
    Ikke noe hinder det for å lyde godt. Ser godt ut disse gamle tingene også. :)

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    3
    En dansk fugl kvitret meg i øret om dette settet som er for salg, kan saktens leveres i Hirtshals eller Fredrikshavn om noen vil ta ferjen over :)

Sansui BA/CA 2000

Men vær rask :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Kommer mye bra i fra sansui utover.
    Det er noen Engelsk menn som har kjøpt opp retighetene til sansui sin stereo linje,sansui Japan driver da videre med TV pluss mye annet rart .
    Kommer hybrid forsterkere, dac, CD spillere,pluss et pre/power sett som så veldig spennende ut.Kommer mere info senere ;)

O

jan b

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Her er noe sakset fra et annet forum:

Maybe it is relevant. If the company who bought the rights to the name and used it first would take issue with the name being used by another company on another product. What company would not take issue with that? I believe that the second company to own and use the name could be required to stop use of the name based upon it "creating confusion in the marketplace". They might even be found liable for damages should it go to court. -Bill

The Sansui name has been trashed by Grande Holdings and whoever holds the US rights to the name now if it isn't Grande Holdings, not sure of the ownership here in the US but I might get interested enough to figure it out. Whoever now owns the rights to use Sansui in the UK might be great but the choice of the name Sansui is not relevant. I hope that Sansui UK, Ltd. is going to contract with a first rate OEM to make great products. Maybe as part of their rights, they have bought out whoever owns the US rights to Sansui and that company will change their crappy products to a different name or cease operations. It may also be that the US Sansui will continue but be completely unrelated to the UK Sansui, that is less likely in my opinion, I would think the UK version has arranged for the death of the US version before releasing any products. Hoping for confused consumers can backfire, someone in a nice UK Hi-Fi store might like what he sees and then is informed by a friend with a cousin in the US that Sansui products are now crap.

All that is relevant is are the products a good value and good quality, I don't think any market segment will be fooled into thinking this has anything to do with the '60s and '70s Sansui brand. If I was involved with the UK company, I would point out there is no goodwill associated with the name Sansui now for their intended market, whatever it cost to buy it could be spent with greater impact on something else, maybe marketing.

Grande Holdings put Akai or Nakamichi or Sansui on products made in the same factories, same basic quality as Wal-Mart and Best Buy house brands. Some products were fine, others cheap junk but what brand name was on the products didn't mean much.

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hmmm,tiden vil vise. Håper de ikke kommer ut med noe møkka greier alla 1980 ting,men skal de ha en tjangs i det hele tatt og bygge opp navnet igjen,
    må de komme med bra produkter. Det jeg har sett av de større tingene ser bra ut,men må få testet de først,ikke noe hadde gledet meg mer om sansui,
    kom tilbake med gode produkter.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Dette trodde jeg ikke skulle skje mens jeg levde :)
    Nye Sansui produkter!
    001.jpg
    002.jpg

Spiller slets ikke galt rett ut av esken,virker som det er solid laget logoen er som på AU 9900 skilt som sitter inni produktet og ikke trykt på.
    På RF 63 blir forsterkeren litt liten,på RB 10 derimot låter det veldig bra, den har jo "bare" 2x40 watt så ikke rart den sliter med RF 63.
    CD spilleren virker veldig bra,masse detaljer og åpent fint lyd bilde,stram fin bass og diskanten er ikke som jeg fryktet. På andre spillere til rund 4000,- jeg har prøvd er diskanten litt "ullen" men ikke her.Media spilleren var lett og sette opp uten noe tull,har bare prøvd den på kablet nettverk og ikke WI-FI ennå.Må gi forsterkeren noen timer og komme seg litt på før jeg tør si hvordan den låter. Står og spiller på stue anlegget nå på RB 10(klipsch).

O

V

vinyl-jønki

Gjest
    Dette trodde jeg ikke skulle skje mens jeg levde :)
    Nye Sansui produkter! Vis vedlegget 190533 Vis vedlegget 190534
    Spiller slets ikke galt rett ut av esken,virker som det er solid laget logoen er som på AU 9900 skilt som sitter inni produktet og ikke trykt på.
    På RF 63 blir forsterkeren litt liten,på RB 10 derimot låter det veldig bra, den har jo "bare" 2x40 watt så ikke rart den sliter med RF 63.
    CD spilleren virker veldig bra,masse detaljer og åpent fint lyd bilde,stram fin bass og diskanten er ikke som jeg fryktet. På andre spillere til rund 4000,- jeg har prøvd er diskanten litt "ullen" men ikke her.Media spilleren var lett og sette opp uten noe tull,har bare prøvd den på kablet nettverk og ikke WI-FI ennå.Må gi forsterkeren noen timer og komme seg litt på før jeg tør si hvordan den låter. Står og spiller på stue anlegget nå på RB 10(klipsch).

O
    Dette er spennende,her må du holde oss orientert Ove.
    Tar du noen nærbilder?
    Du dropper påskeutfarten nå? :rolleyes:
    Er det andre settet sendt?
    Rack-Mannen

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.444
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Dette er den minste forsterkeren,601 kommer litt senere og det 2 delte rett etter den. Venetsia kommer nok forran dette :)
    Blir spilling i kveld og i morgen,lover godt dette :)

O

V

vinyl-jønki

Gjest
    Dette er den minste forsterkeren,601 kommer litt senere og det 2 delte rett etter den. Venetsia kommer nok forran dette :)
    Blir spilling i kveld og i morgen,lover godt dette :)

O
    Høres bra ut, må dere ha en fin tur til Italia,kos dere.:)
    Tor

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    3
    ser jeg en rørbuffer nederst på bildet? funker det?

roy

Syello

Medlem
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    59
    DSC07906.jpg
    Hei! Jeg er en Pole. Jeg elsker Sansui Alpha 907! Foreløpig har jeg 907MR og 907DR. Jeg hadde 907.907 og 907Lextra. Jeg har mye informasjon om dette emnet (arbeider med ombygging av disse forsterkerne :) Jeg kjører polsk tema i Forum Audiostereo i 3 år!

DSC07904.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn