De oppå høyttalern er prototyper.Hei, er det delefilter oppå høyttalerne? Har du et bedre bilde av dem? nyskjerrig ( :
Frank
Dette er det ferdige:
De oppå høyttalern er prototyper.Hei, er det delefilter oppå høyttalerne? Har du et bedre bilde av dem? nyskjerrig ( :
Frank
Jeg har to slike, se pmEr det fremdeles mulig å få tak i seas elementer fra back in the days? (-93)
P17REX Coax/f H-489-08/06
Noen som vet om noen?
Vis vedlegget 947740
JBL holt og på meg løse komp. vistSyns det er på høy tid at Seas får sin egen vennetråd!
Kjekt hvis folk kan legge ut bilder av sine Seas høyttaler.
Inspirerende å se bilder av folks Seas DIY høyttalere, og høre om folks erfaringer.
Vintage kit og nyere konstruksjoner.
Er ikke selv noe erfaren høyttaler bygger, men kan jo starte med å legge ut et par bilder av mine nesten ferdige Seas Bifrost. Av praktiske grunner + litt mer dybde i bassen har jeg gått for en gulvstående versjon.
Det som gjenstår, er teak kryssfiner på sidene, og litt småplukk som f.eks. sorte skruer på bassmellomtonen, sandfylling, andre kabler internt etc.
Jeg tar opp igjen denne, har nå åtte Seas L22RN4X/P og vurderer en liknende løsning som den tanken jeg hadde i 2022.Noen som vet forskjellen på Seas L22RN4X/P og L22RNX/P?
Husker ikke hvem av de to jeg modellerte i winisd, men de simulerer vel ganske likt vil jeg tro. Lurer på en løsning i nedre mellomtone fra cirka 100hz og oppover mot 1000hz, i trykkammer.
Har fått tak i den grå Jantzen og skal skifte ut som du sierHornlyd: Ser bra ut. 2 ordens i diskanten, med en 10 ohms motstand i serie før filteret? Jeg råder alle til og bruke en "god" motstand når den er i serie med diskanten, der høres det så godt. Kondensatoren fra Jantzen er meget bra, den gjør lite ut av seg.
Se om jeg har noen 10 ohms i rotekassa jeg kan donere bort ( :
Frank
Norwegian or English please.Pozdrav za sve forumaše.Velik sam fan vintage seas govornika i mislim da su za pare sa kojima raspolažemo odlični.Pročitao sam svu diskusiju o seas 25tv ew ,h087,25t ewx koje i posedujem i koje sam sam izradio kao kit60 i dynaco a35/40.Smatram da zbog raznih ekonomskih ograničenja proizvodnje fabrike ovi kvalitetni vozači mogu bolje da se iskoriste,i tražim pomoć za najbolje kutije ovih vozača a izrada kutija mi nije problem.Molim vaša iskustva.
Googleoversettelse:Хилсен алле форуммедлеммер. Јег ер ен стор фан ав винтаге Сеас-хøитталере и јег синес де ер утмеркет за пенгене ви хар. Јег лесте алл дискусјонен ом Сеас 25тв ев, х087, 25т евк сом јег еиер ог бигде сом кит60 и динацо а35/40. Јег трор ат па грунн ав улике øкономиске бегренснингер вед фабриккпродуксјон, кан диссе квалитетсдриверне брукес бедре, ог јег сер еттер хјелп тил де бесте боксене за диссе дривере, и а лаге боксер за мене икке ет проблем. Јег бер ом дине ерфарингер.
De tidligste eksemplarene av H108 er merket 25 EW-FX, og kan ha et litt annerledes chassis, men er samme modell som 25F-EWX.seas25ew-fx kan det være seas25 f-ewx jeg har begge parene bare seas25f-ewx er 8ohm
Det er ikke noe galt med kalkulatoren, men du har brukt parametrene til 25F-EW, og ikke 25TV-EW; De er langt fra like.så er beregningene for 25tv ev på 0,35qts med fs23 og 25f ewx på 0,23qts med fs26 feil?
I teorien, ja. Hva som "fungerer" er imidlertid opp til hver enkelt. Du kan tvinge høyttaleren til å spille dypere i et større kabinett, men det går som regel på bekostning av impulskontroll og effektkapasitet.Betyr det at i en boks på 53-54l. ville det fungere bedre enn i en 83l.?