Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Egne preferanser har du full kontroll på..det har aldri jeg tvilt på…De Wharfedalene er også såpass sjeldne i Norge at det er lov å se feil..De kan ikke påberope seg å ha høyeste følsomheten heller, men da håper jeg iallefall du fikk ordna de rørsakene etter forskrift..og koser deg med dem.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Fortsetter kveldens platespilling, moro med noe nytt i anlegget 😊
    Så langt har 103r tatt imot og spilt av alt jeg har satt på med godlyd😃

    Prøver å spille litt forskjellig musikk for å høre om det er noe den absolutt ikke passer til. Foreløpig har jeg ikke funnet noe som låter dårlig 👍

    Nå snurrer en plate fra 1977. Hvordan den har kommet i hus, aner ikke. Sannsynligvis har den vært i en eller annen samling jeg har kjøpt. Aldri hørt om dem før, men det er fin 70-tallspop 👍
    60CE7E72-5EA4-455D-B67F-EEBD577B1C8E.jpeg
     

    erikr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Innlegg
    266
    Antall liker
    448
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Kom en pakke idag, og da jeg mangler både bombehund og egen luktesans måtte jeg bare stole på avsender😆
    Vis vedlegget 785642

    Jeg overlevde åpning av esken og innholdet så slik ut:
    Vis vedlegget 785646
    Betryggende og solid pakket 😊

    Pakken innholdt noe jeg lenge har vært nysgjerrig på, nemlig en: Vis vedlegget 785643
    Vis vedlegget 785644

    Etter noen nervepirrende minutter var den montert i headshellet, og med min Dr. Feikert protraktor gikk innstillingen som en lek 😊
    Vis vedlegget 785645
    Korrekt stifttrykk og da var det bare å legge på en av mine favorittplater, Donald Fagens The Nigthfly Live 😊

    Vis vedlegget 785652

    Førsteinntrykket er at den er «morsommere» enn Cadenza red som jeg har brukt på spilleren. Mer trykk og smekk i bass- og litt mindre detaljert i diskantområdet. Liker absolutt det jeg hører 😃 Burde kanskje ha spilt samme plate med Cadenza først, men var for spent til å ta meg tiden til det😂

    Uansett er det moro å ha noe å bytte med når lysten på noe nytt melder seg, men så langt tror jeg Denon bli min favoritt fremover.
    Husk at 103`en liker tunge armer. Tre ting som er viktige; vekt, vekt og vekt! Hvis man ikke bruker tung nok arm, må det i det minste brukes tungt headshell, gjerne med tunge skruer. Først da får du ut hele potensialet. Hvis den brukes i lette armer blir den alfor livlig i toppen og relativt slankt lydbilde. Mange som har gått på den smellen. I rett arm synger den skikkelig, gir forbausende detaljert lyd, med et skikkelig driv.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.886
    Antall liker
    29.265
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Husk at 103`en liker tunge armer. Tre ting som er viktige; vekt, vekt og vekt! Hvis man ikke bruker tung nok arm, må det i det minste brukes tungt headshell, gjerne med tunge skruer. Først da får du ut hele potensialet. Hvis den brukes i lette armer blir den alfor livlig i toppen og relativt slankt lydbilde. Mange som har gått på den smellen. I rett arm synger den skikkelig, gir forbausende detaljert lyd, med et skikkelig driv.
    Tung arm til DL 103. En god ting som ikke kan nevnes for ofte. 👍 Jeg har liggende en FR 64 Fx som du kan få låne hvis du spør pent.

    Mvh
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Nå vet jeg ikke hva min Jelco klassifiseres som🤔 Men den er IKKE livlig i toppen her, Cadenza red synes jeg er livligere der. Liker den bedre og bedre, så den har nok overtatt som nr 1 hos meg 😊

    Takk for tilbudet om lån @tkr 😊 Skal annen arm monteres må jeg sikkert bore nytt hull gjennom plinthet, så det sitter langt inne å gjøre noe slikt.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.507
    Antall liker
    9.526
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nei, det skulle faen meg tatt seg ut.
    Her inne er vi skråsikre på sviktende grunnlag.
    BASTA!
    Ja da, så nei da så.......
    Ja noen er bastant på at noe er best uten å ha hørt det.. mens andre slakter ting uten å ha hørt det..
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Nå har jeg hatt Denon 103r montert på spilleren litt over et døgn, og den kryper mer og mer under huden på meg! Steike så gøy det er å spille plater nå 😃
    Har bortsett fra noen få timer spilt plater i hele dag og utover kvelden. Nå spilles Bowie Legacy, en plate jeg fikk til jul av min eldste sønn for et par år siden. Herlig musikk 😍
    D8894C76-B852-42E6-ADFD-D1079AE23515.jpeg
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag skal jeg informere arbeidsgiver formelt at jeg ønsker å gå av med pensjon med virkning fra 1 juni.

    Er en litt rar følelse, men kjenner på både kropp og sjel at det skal bli godt å slippe innreiserestriksjoner, sure pensjonister 😉, og alt annet som har vært de siste to årene.

    Så for å få frem rebellen i meg (er veldig godt gjemt) ble det The Clash på snurren før jobben kaller🤣
    BE4F0EEE-B42D-4203-A34B-9B1FD2331D75.jpeg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus og Overstasjonsmester
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.566
    Antall liker
    54.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Gratulerer med DL103R. Jeg hadde den samtidig med Ortofon og jeg likte den men den er mere "grøtete" i toppen. Etter at den første halleluja gleden over 103 hadde lakt seg så kom Ortofon Cadenza på igjen😁. Men for alt jeg vet så kan jo du like lyden i Denon bedre enn Cadenza Red over tid også😅.
    Det er hull i plinthet på din spiller til 9" arm også😉.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med DL103R. Jeg hadde den samtidig med Ortofon og jeg likte den men den er mere "grøtete" i toppen. Etter at den første halleluja gleden over 103 hadde lakt seg så kom Ortofon Cadenza på igjen😁. Men for alt jeg vet så kan jo du like lyden i Denon bedre enn Cadenza Red over tid også😅.
    Det er hull i plinthet på din spiller til 9" arm også😉.
    Takk 😊
    De vil nok få spilletid begge her, synes det er moro å bytte litt 👍 Hørselen min er ganske så følsom for skarp diskant, så skal ikke se bort fra at det er grunnen til at jeg liker Denon så godt. Skarp i toppen er den definitivt ikke.

    Jeg liker jo godt Cadenza red også, den har jo spilt her fra jeg fikk spilleren i hus 😊

    Ja, jeg vet om det andre hullet i plinthet, men tror neppe det går å montere en arm til i det slik som 12 tommelen er montert. Så da må det uansett bores nytt hull hvis en arm nr 2 skal fungere 🤣
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus og Overstasjonsmester
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.566
    Antall liker
    54.488
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Takk 😊
    De vil nok få spilletid begge her, synes det er moro å bytte litt 👍 Hørselen min er ganske så følsom for skarp diskant, så skal ikke se bort fra at det er grunnen til at jeg liker Denon så godt. Skarp i toppen er den definitivt ikke.

    Jeg liker jo godt Cadenza red også, den har jo spilt her fra jeg fikk spilleren i hus 😊

    Ja, jeg vet om det andre hullet i plinthet, men tror neppe det går å montere en arm til i det slik som 12 tommelen er montert. Så da må det uansett bores nytt hull hvis en arm nr 2 skal fungere 🤣
    Det vet jeg,men for å teste kan du fjerne Jelco armen en liten stund😉😁
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det vet jeg,men for å teste kan du fjerne Jelco armen en liten stund😉😁
    Blir så mye styr med å skaffe ny carbonfolie for å dekke hullet som ikke brukes🤪 Og så må jeg jo evt. skaffe meg en arm til….
    Har mye rart stående, men ingen ekstra arm.
    Jeg får heller somle meg til å montere «VTA on the fly», som jeg har liggende, på Jelcoarmen nå som jeg har to pickuper det skal byttes mellom 😊
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Seskage: Kos deg på jobben de få dagene du har igjen😎 Fattern gikk av for tre år sia, og han sliter med å tilpasse seg et pensjonistliv der han ikke skal opp kvart over fem hver eneste morra.

    Venter forøvrig på en førstegenerasjons 2010S CD selv..Blir kult på 1010, det😎
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.476
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg takker for at du lot oss slippe gjennom i går uten å fremvise sertifikat. Veldig pent gjort av deg, selv om det var helt unødvendig at de andre også slapp unna. Jeg gikk deretter hurtig gjennom tollen, og kikket meg nervøst rundt etter lyden av plasthansker som påføres. Det gikk også bra, så når jeg beveger rundt i dag har jeg normal avstand mellom knærne 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.515
    Antall liker
    13.398
    Jeg takker for at du lot oss slippe gjennom i går uten å fremvise sertifikat. Veldig pent gjort av deg, selv om det var helt unødvendig at de andre også slapp unna. Jeg gikk deretter hurtig gjennom tollen, og kikket meg nervøst rundt etter lyden av plasthansker som påføres. Det gikk også bra, så når jeg beveger rundt i dag har jeg normal avstand mellom knærne 😄
    Nei, nei, nei Seskage.
    Hva er det du gjør?
    Sovna på jobb igjen nå?
    Nå har vi cafteinen gående løs i Bregen, lett og ledig i kroppen, solbrun, fullt barskap og full av basselusker fra en øy Atlanteren.
    Skjerpings Seskage ;)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7

    En artikkel om Paul Weeden. Amerikansk jazz-gitarist som i godt voksen alder bosatte seg i Flekkefjord.

    Her begynte han å spille sammen med Grønnes bad og jazzforsyning, et band bestående av en kameratgjeng, deriblant min onkel.
    Sammen ga de ut en CD, Nice but Easy med Hilde Hefte på vokal på noen av låtene. Finner dessverre ikke albumet på strømmetjenester lengre, men har den selvfølgelig😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    I dag er endelig min kjære rørforsterker tilbake på sin rettmessige plass 😊
    DFB8040B-9EFE-4F17-B83A-9955260EDA5D.jpeg


    Den har tilbragt de siste par ukene hos elektronikkdoktor da venstre kanal var helt «død».

    Det viste seg at likeretterbro var defekt, så ny er kommet på plass. Da den bare er litt over fire år var det ingen diskusjon om at det var en reklamasjonssak, takk til @MalaAudio for kjappe svar på meldinger og telefon fra meg og «doktoren».

    Og, til dem som foraktelig bruker utrykket «Kinamikk» på alt av komponenter som er solgt under et kinesisk varemerke, han som reparerte den var imponert over komponentkvalitet og hvor bra den var konstruert og produsert.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Så bra! Sjeldent kul hifi det der, digger fargen!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Så bra! Sjeldent kul hifi det der, digger fargen!
    Helt enig 😊 Er de to komponentene som har vært i bruk lengst her. Forsterker har fått hvile i korte perioder, men kommer alltid tilbake. Ser ikke for meg at den eller dac forsvinner herfra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn