Simple Killer Amp - Byggetråd

C.T

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.02.2007
Antall liker
58
Sted
Tvedestrand
Hei, trenger noen tips om hvor jeg kan få tak i Trafo til en SKA 300, samt kjøleribbe.
Har kikket litt på ELFA, men den siden er veldig uoversiktlig så jeg finner ikke det jeg leter etter, noen som har en link?
Ellers har jeg kikket litt rundt etter kabinetter, ser at ATI research har noen fine med ferdigmontert kjøleribber, men disse koster en del, fra ca 200 dollar +frakt. Noen som vet om andre produsenter/nettsider med ok priser?

Mvh
C.T

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg har en The End mk. 3.1 som ikke har vært brukt på en del år. Har kjøpt meg et par Infinity kappa 9 og skal koble opp dette i kjellerstua. Kappa 9 er kjent for å være ekstremt tunge å dra, har derfor vurdert å bygge ut The End'en med ekstra utgangstrinn fra Milleniums utgaven for å gjøre den mer strømsterk på lave impedanser. Men så fant jeg denne tråden og fattet interesse for SKA forsterkeren.

Noen her som har erfaring med lydforskjell på The End kontra SKA?
Hva med evnen til å drive lavimpedante høytalere?
Kan 300W utgaven av SKA brukes på en The End strømforsyning?
Andre tips motas med takk.
Hei! Jeg byttet nettopp ut The End MK3.1 med SKA 150W. Som natt og dag! Trodde lenge at The End'en var en rimelig god forsterker, men etter at jeg hørte SKA kan jeg bekrefte at The End er en rimelig dårlig forsterker  ;)
Absolutt alt er bedre!! Kan ikke beskrives, må oppleves. Du KAN ikke bli skuffet, tror nå jeg.
Min stømforsyning (bilde i tråden) stammer opprinnelig fra en norskprodusert "AUDIO 60". Den består av 2 stk 500VA 2 x 30VAC, 4 stk 30A likerretterbroer og 8 x 10.000uF. Drivspenningen er målt til å være +-41VDC. Det gir en teoretisk utgangseffekt på 105 watt med SKA. Det holder lenge for meg. Maken til rask og kraftig forsterker skal du lete lenge etter!! Du kan bruke alt fra +- 40 VDC til +-55VDC.

En liten hake er at den ikke er designet for ekstrem lavimpedante høyttalere, som det heter i byggebeskrivelsen. Likevel er den oppgitt til å kunne levere 150W 4-8 ohm. Det står også at den ikke er designet for å kunne levere full effekt hele tiden... Jeg drar ettpar Tannoy 12" fulltoneelementer med den. Spiller høyere enn jeg gjorde med The End'en uten tegn på åndenød. Høyttalerne har en Z_low på 5,5 ohm.
Du kan vurdere å bygge 300 watteren av SKA men med samme strømforsyning som The End. Da vil du ha enda bedre kontroll ved lave Z om du trenger det, noe jeg betviler med Infinity Kappa 9. Lykke til! Konstruktøren er mere enn villig til å hjelpe med tekniske spørsmål underveis!

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Det er ingen problem å tyne den, når du kjører med lavere enn max. spenning. Da har den reserver nok(så lenge den har kjøling nok), til å dra en tung last på MAX hele dagen...

Arne K

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Nu skal dere ikke glemme at The End 3.1 og the End Xp også er som nat og dag.

cabro

Medlem
Ble medlem
26.02.2007
Antall liker
0
Dette høres jo veldig intersant ut. Ser ut som jeg må satse på denne istedet for å oppgradere The End'en.

Kan aldri tenke meg at strømforsyningen blir noe problem, jeg kjører nå dual mono med 2x500VA 33V transformatorer. Har lytt bank på 80 000uF, kan vel alltids oppgradere litt her. Strømforsyningen har jeg bygd selv da jeg har bygd både den orginale The End, mk 2 og mk 3.1 varianten.

Utgangseffekt i 8 ohm er ikke så viktig, har jeg rundt 100 W, så holder det. Jeg er mest opptatt av at forsterkeren klarer bortimot en dobling nedover i impedansene. 300 W utgaven skal klare 1200 W maks når hver utgangstransistor klarer 150W. Med 100 W i 8 ohm, så bør den klare impedanser under 1 ohm hvis det ikke er noe med konstruksjonen som setter begrensninger. Jeg vet at laveste impedans i kappa 8 er målt til 1,3 ohm ved 40Hz, men kappa 9 har 2 basser, så laveste impedans kan ligge helt nede på 0,65 ohm???

Står det noe om hvorfor den ikke er designet for å levere konstant full effekt?
Hvorfor er den oppgitt til å levere 150 W i 4-8 ohm, burde den ikke levere mye (dobbelt) mer i 4 enn 8 ohm?

Tusen takk for svar :)

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Effekten begrenses (i konstruksjonen) av utgangene(MosFet'ene), hva de tåler av strøm og varme.
Effekt-dobling er avhengig av strømforsyning (- tap og førstnevnte begrensing).

Ingen problem å 4-doble antallet mosfeter for å levere 500A i 0,5 ohm (hvis du hadde strømforsyning til formålet), men siden verden ikke er perfekt, ei heller mosfeter, vil økning av antallet gi andre effekter som er mindre gunstige for god lyd. (innenfor en pris-ramme).

Arne K

C.T

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.02.2007
Antall liker
58
Sted
Tvedestrand
Da har jeg lagt inn bestilling på to GB300 moduler samt to 80V strømforsyninger. Sitter nå å vurderer om jeg skal gå for en eller to trafoer, sparer litt penger på å kjøpe en. Hvor mye vil det ha og si for lyden hvis jeg velger 1 stk. 1000 VA trafo 50-0-50V kontra 2 stk 500VA 50-0-50?

C.T

K

kbwh

Gjest
Hvis du går for to 500VA har du jo muligheten til å bygge monoblokker. En annen ting er at startstrømmen på en 1000VA har en lei tendens til å trippe automatsikringer. To 500VA med hver sin nettbryter hadde jeg i et DYI-prosjekt en gang. Funket bra på studenthybelen det.

C.T

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.02.2007
Antall liker
58
Sted
Tvedestrand
Ja, må eventuelt ha en softstart til til den store trafoen da, hvor får man tak i slike?
Kommer nok til å bygge en stereo amp.
Fikk priser på spesiallagde trafoer fra Noratel, de skal ha 1000kr for 500VA med kjerne og 1450 for 1000VA med kjerne, så vil spare endel på å ha en, med mindre softstart modulen er veldig dyr da.

C.T

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.765
Torget vurderinger
1
Ja, må eventuelt ha en softstart til til den store trafoen da, hvor får man tak i slike?
Kommer nok til å bygge en stereo amp.
Fikk priser på spesiallagde trafoer fra Noratel, de skal ha 1000kr for 500VA med kjerne og 1450 for 1000VA med kjerne, så vil spare endel på å ha en, med mindre softstart modulen er veldig dyr da.

C.T
Hypex har en softstart modul med «remote» av/på. ELTEK skal ha 550 kr,- for den.
LC-audio har en litt rimeligere sak uten «remote» av/på, den koster 300 kr direkte fra LC-Audio. Jeg husker ikke hva NAT tar for den, og den er ikke på NATs oppdaterte prisliste.

mvh
KJ

PS Selv med 500VA trafo vil det være fornuftig å bruke soft-start, for å redusere belastningen på el-lytter og likeretter ved oppstart.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.901
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har hatt (og har) 800va trafoer og aldri brukt softstart på dem. Fungerer utmerket på 10A trege sikringer.
Jeg er rimelig sikker på at du vil angre om du kjøper en stk 1000va trafo kontra 2 stk. 500va om det er det du egentlig vil ha.
En soft start er jo et ekstra ledd strømmen skal gå gjennom. Bedre uten er min mening.
Så kan du bare la forsterkerene stå på hele tiden.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Nå hadde det vært greit med litt hjelp til troubleshooting. Har nå byttet noen komponenter. Når jeg fyrer opp igjen fungerer alt helt fint. Bias settes uten problemer til 150mA, og DC på utgangen stilles til null.

...men i det jeg slår av forsterkeren får jeg plutselig 4VDC på utgangen! Samtidig utlades lyttene som leverer -V umiddelbart. DC offseten på utgangen holder seg ganske lenge. Ser ut som det er en kortslutning et sted, men jeg kan ikke fatte hvor. Alt fungerer fint når forsterkeren er på.

Noen ideer?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
En dårlig kondis i PSU? (kjenn om noen utvikler varme)

Arne K

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.765
Torget vurderinger
1
Nå hadde det vært greit med litt hjelp til troubleshooting. Har nå byttet noen komponenter. Når jeg fyrer opp igjen fungerer alt helt fint. Bias settes uten problemer til 150mA, og DC på utgangen stilles til null.

...men i det jeg slår av forsterkeren får jeg plutselig 4VDC på utgangen! Samtidig utlades lyttene som leverer -V umiddelbart. DC offseten på utgangen holder seg ganske lenge. Ser ut som det er en kortslutning et sted, men jeg kan ikke fatte hvor. Alt fungerer fint når forsterkeren er på.

Noen ideer?
Dette skjer med åpen inn-/utgang?
Prøv evt. kortslutt inngang og sett en passende effektmotstand på utgnagen mot jord.

Hvordan oppfører PSU uten forsterkerprintene tilkoblet? Evt. med «bleed»-motstander over kondisene.

Her du mulighet til å kryssteste PSU og forsterker printene?

Har du evt. noen feilplaserte avkoblingskondiser på forsterker printene?

etc.

mvh
KJ

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Jeg tror du bekymrer dig for meget det er ikke unormalt med DC når man slukker selv om det forekommer at være lidt meget. Jeg har lige modtaget mine GB 300D kit .Ingen montage vejledning medfølger? Virker tåbeligt med sikringer i signalvejen det er aldrig set før i DIY.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Jeg tror du bekymrer dig for meget det er ikke unormalt med DC når man slukker selv om det forekommer at være lidt meget. Jeg har lige modtaget mine GB 300D kit .Ingen montage vejledning medfølger? Virker tåbeligt med sikringer i signalvejen det er aldrig set før i DIY.
Ok. Men tåler høyttaleren 6-7VDC? Det har ikke vært slik tidligere. Alt virker normalt når forsterkeren er på, men når forsterkeren skrus av øker DC gradvis til rundt 5V før den synker igjen. Ingen komponenter blir varme. Har dobbelsjekket at ingen motstander står feil vei.

Du får veiledning på mail fra herr Ball.

Sikringen har jeg byttet ut med en kabelstump. ;)

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Dette skjer med åpen inn-/utgang?
Prøv evt. kortslutt inngang og sett en passende effektmotstand på utgnagen mot jord.

Hvordan oppfører PSU uten forsterkerprintene tilkoblet? Evt. med «bleed»-motstander over kondisene.

Her du mulighet til å kryssteste PSU og forsterker printene?

Har du evt. noen feilplaserte avkoblingskondiser på forsterker printene?

etc.

mvh
KJ
Har ennå ikke koblet til høyttalerne, men input er tilkoblet. Hvis ting hadde vært plassert feil ville vel noe smelt når jeg skrudde forsterkeren på? Samme hvis noe var direkte kortsluttet? PSU fungerer helt fint når strømmen er på, men DC øker altså en del når forsterkeren skrus av igjen.

Er mye jobb å begynne å lodde av PSU for å teste for seg. :-/

cabro

Medlem
Ble medlem
26.02.2007
Antall liker
0
Sendt mail til Greg i går og har allerede fått svar. Anbefalningen var å kjøre på en annen versjon av utgangstransistorene som er bedre egnet for lave impedanser. Jeg bestiller dette i dag. Gleder meg :)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
4.765
Torget vurderinger
1
...
Er mye jobb å begynne å lodde av PSU for å teste for seg.  :-/
Derfor bruker jeg faston terminaler/spadesko ol.

mvh
KJ

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Send meg ett PM med mailadressen din, så skal jeg sende deg veiledningen. Eller du kan sende en mail til Greg.

Mvh

Roy-E

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Husk å sjekke PSU separat før forsterkerprintene tilkobles. Husk bleedermotstandere og at alle spenninger utlades tidsmessig likt. Først da tilslutter du forsterkerprintene. Dette står i byggebeskrivelsen.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Hmm... +56VDC og -38VDC når forsterkeren ikke er tilkoblet. Litt rart, siden jeg ikke hadde rørt strømforsyninga. Den negative forsyninga lades fortsatt ut på et blunk. Trafoen gir 40V, så den er i orden.

Skjønner ikke helt hvorfor det her skjedde nå. Må sjekke likeretterbroa mi. Har ingen andre ideer til hva det kan være. ???

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Den ene dioden i likerretterbroa er def...er mitt stalltips!
ELLER kortslutning i kondis...

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Er huset på en eller flere kondensatorer i minusforsyningen kortsluttet til stel? Det er meget almindeligt at minus har forbindelse til huset <indkapslingen>.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Jeg fant ut hva det var, og nå er forsterkeren oppe og spiller igjen.

Feilen lå i at pinnene på kondensatorene hadde oksidert, sånn at to av kondensatorene ikke hadde kontakt med noe som helst, selv om de hang fast. Da er det ikke rart at spenninga går rett til 0V med en gang strømmen slås av. ::) Pinlig.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
;-) Bra!
DIY-lesson No. 1 : Rengjør komponenter før montering/lodding!
(No.2 : rengjør PCB etter lodding..)

Arne K

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Nå begynner det å flaske seg for meg også, fikk endelig bekreftelse på bestillingen min hos PartsConnexion.
Tok 3 uker og 3 purringer :p , de bruker å være raskere så jeg var nok uheldig. Så nå er det bare å vente på pakke i posten ;D

Har lekt meg litt med hvordan layouten skal være i kassa, og kom frem til dette:

Kassa er en Multipac 4H kasse som er 40(b) * 46(d) * 17(h) cm innvendig mål.

Gridet over trafoene skal forstille en plate. Trafoene, softstartene og likeretterne blir adskilt i ett eget rom.

Grunnen til at jeg har lagt kjøleribben bakerst er at jeg hadde en svær kjøleribbe liggende. Hvis jeg hadde delt den i 2 og brukt den på sidene så hadde ikke forsterkeren passet inn i racket mitt.

Det gir meg litt mindre plass bak, blandt annet så hadde det blitt vanskelig å feste høyttaler kablene. Fant derfor ut at jeg like godt kan plassere de på siden bak. (Abrahamsen 2CPA ripof ;D )

Den "skinna" i midten skal forestille en kobberkasse hvor strømkabelen går. Kan like godt bruke en skjermet kabel, men det ser jo pent ut ihverfall ;D

Har allerede begynt med å "massere" kassa, skal komme med noen bilder etterhvert.

Mvh

Roy-E

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Til "kassa" i midten kan du sikkert finne litt avkapp fra en rørlegger som har lagt opp kobber - rør. de er 1 - 2 mm i godset og kommer i alle dimmensjoner.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Ser super ud. Er det nødvendigt med 2 stk. softstart, jeg ville spare det ene væk. Har startet 1600VA 350.000uf. 70 V. uden problemer med et. Jeg skal lave min med 1stk. 1000 VA. på hver side af stel eftersom jeg har trafoer fra slagtet forstærker det skulle efter sigende lyde bedre og jeg har prøvet det før. Vær opmærksom på at R 14 og C 19 har stor betydning.

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Til "kassa" i midten kan du sikkert finne litt avkapp fra en rørlegger som har lagt opp kobber  - rør. de er 1 - 2 mm i godset og kommer i alle dimmensjoner.
Hei Andreas

Har noen kobberrør liggende, men jeg ender nok opp med å brette noen kobberplater jeg har liggende, de er 0,5 mm tykke så de er veldig lette å jobbe med.

Mvh

Roy-E

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Ser super ud. Er det nødvendigt med 2 stk. softstart, jeg ville spare det ene væk. Har startet 1600VA 350.000uf. 70 V. uden problemer med et. Jeg skal lave min med 1stk. 1000 VA. på hver side af stel eftersom jeg har trafoer fra slagtet forstærker det skulle efter sigende lyde bedre og jeg har prøvet det før. Vær opmærksom på at R 14 og C 19  har stor betydning.
Takk! Grunnen til at jeg bruker 2 softstarter (LC-Audio) er rett og slett at jeg har 2 liggende  ;D .
De var egentlig beregnet til ett monoblokkprosjekt, som jeg droppet da Zappulse 700 modulene aldri kom.

Etter å ha sjekket på LC-Audio sine sider så ser jeg at de skal tåle 2000W pr modul. Får se om jeg droper det ene. Siden jeg allerede har det så koster det meg jo ingen ting å bruke det  ;D

Her er liste over hva jeg bytter ut:

Komponent Merke

R3,R4,R11,R13     Holco
R2-R3       PRP
C19       Blackgate
C3,6,7       Silver Mica
C8-C9       Blackgate
C4-C5       Blackgate
C11,12,13,14      Blackgate
C2       Silver Mica
C10,15,16,17,18  Mundorf

Ser til min store irritasjon at jeg faktisk har glemt R14 :-[

Får se hva jeg får tak i her hjemme. Mulig Upgrade Audio har noe jeg kan bruke.

Mvh

Roy-E

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Å dæven. Det blir et drøyt oppsett. :eek: Du får et beist av en forsterker, som kan trekke alt av høyttalere. Hvis du ikke blir fornøyd kan jeg kjøpe den av deg. :p

Ser du er glad i Black Gate. :) Jeg har nå byttet ut alle elektrolytter med Rubycon ZL. De er heftige til avkobling. Ikke veldig stor forskjell på lyden etter byttet, dessverre. Litt er det allikevel, men med mindre du vil ha et ultimat oppsett er det ikke så veldig mye å hente på å bytte til eksotiske komponenter.

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Å dæven. Det blir et drøyt oppsett.  :eek: Du får et beist av en forsterker, som kan trekke alt av høyttalere. Hvis du ikke blir fornøyd kan jeg kjøpe den av deg. :p
He he, mye av dette er ett resultat av at jeg har samlet deler over tid til å bygge noen kraftige monoblokker.
Hadde tenkt enten UCD400 eller Coldamp, men det ble
GB300D i steden ;D

Ser du er glad i Black Gate. :) Jeg har nå byttet ut alle elektrolytter med Rubycon ZL. De er heftige til avkobling. Ikke veldig stor forskjell på lyden etter byttet, dessverre. Litt er det allikevel, men med mindre du vil ha et ultimat oppsett er det ikke så veldig mye å hente på å bytte til eksotiske komponenter.
Mulig det ikke er allverden å hente, men når jeg først var igang med å bestille så ble det litt mere på lista en beregnet ;D

Hvis jeg blir fornøyd nå så kommer jeg til å bestille 2 GB300D pcb'er. Til disse så skal jeg bare bestille opp krem komponenter, rett og slett for å teste om hvor mye kvaliteten på komponentene har å si.

Hadde vært gøy etter hvert som folk blir ferdige med sine prosjekter å kjørt en lytteaften. Selv bor jeg på
Nes på Romeriket, men er mobil over hele østlandet.

Mvh

Roy-E

cabro

Medlem
Ble medlem
26.02.2007
Antall liker
0
Hei Roy-E. Jeg trenger en soft start, så hvis du er interesert i å selge den ene, så kjøper jeg den gjerne.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Jeg tror du skal være glad du valgte analogt. Specielt Zappulse forstærkeren har jeg en bekendt som modtog færdigbygget<han arbejdet for firmaet> den brændte af da han tændte den og LC fandt aldrig fejlen. Har du erfaring med Black Gate ? Jeg bryder mig personligt ikke om dem. Min yndlingsmodstand er absolut Vishay men de er dyre.

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Hei Roy-E. Jeg trenger en soft start, så hvis du er interesert i å selge den ene, så kjøper jeg den gjerne.
Sorry, selv om jeg bare velger å bruke den ene så beholder jeg begge. Tanken er at eventuelt neste versjon blir monoblokker.

Mvh

Roy-E

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Antall liker
0
Jeg tror du skal være glad du valgte analogt. Specielt Zappulse forstærkeren har jeg en bekendt som modtog færdigbygget<han arbejdet for firmaet> den brændte af da han tændte den og LC fandt aldrig fejlen. Har du erfaring med Black Gate ? Jeg bryder mig personligt ikke om dem. Min yndlingsmodstand er absolut Vishay men de er dyre.
Jeg har bygget flere varianter av Zappulser, og har egentlig vært forholdsvis fornøyd. Hovedproblemet jeg har hatt er støy. Det har alltid krevd en del arbeide å få ned støyen på de.

Har oppgradert en forforsterker jeg har bygget med Blackgate. Det var forholdsvis stor forskjell. Effekten var som å fjerne ett filter. Alt ble klarere, men spesielt mellomtonen fikk ett stort løft.

Har ikke testet Vishay, men de står på listen min over komponenter jeg har lyst til å teste ;D

Mvh

Roy-E

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Har oppgradert en forforsterker jeg har bygget med Blackgate. Det var forholdsvis stor forskjell. Effekten var som å fjerne ett filter. Alt ble klarere, men spesielt mellomtonen fikk ett stort løft.
Det varierer vel med applikasjonen. Har brukt Black Gate som koblingskondis tidligere med godt hell, men de er kanskje ikke ideelle i strømforsyning. Sånn sett finnes det muligens bedre alternativer enn Black Gate som erstatning til C11-C14.

cabro

Medlem
Ble medlem
26.02.2007
Antall liker
0
Sorry, selv om jeg bare velger å bruke den ene så beholder jeg begge. Tanken er at eventuelt neste versjon blir monoblokker.

Mvh

Roy-E
OK

Topp Bunn