Griffenfeldt
Hi-Fi freak
Hei.
Har du fått nyervervelsen?
Thomas
Har du fått nyervervelsen?
Thomas
Høres bra ut. Gratulerer med ny musikk-gledeSOEDAL skrev:Ja, det har jeg. Det er et par JBL LS80. Har ikke fått lagt ut noen bilder ennå fordi jeg har vært for opptatt med å spille musikk. Steike, tror aldri jeg har spillt så mye musikk på så kort tid før. Lyden er fabelaktig dynamisk i forhold til hva jeg har hatt før. Bassen er også i en annen divisjon, selv om jeg bruker samme suben som før (NHT). Skal koble inn JBL ES250P etterhvert. Den er jo betydelig grovere enn NHT, men om den yter bedre sammen med LS80 er ikke sikkert. Den spiller dog en god del dypere så det blir artig å se.
LS80 er en utrolig god høyttaler. Ikke ofte jeg skryter mye av egne komponenter, men denne ble jeg veldig positivt overasket over. Lyden er stor og fyldig, men også tight. Det svinger skikkelig det her. De er også merkbart mer effektive enn mine tidligere høyttalere. JBL oppgir 90dB og det er nok realistisk, til forskjell fra mange andre fabrikanter. Den låter en god del fyldigere enn hva jeg har foretrukket før, men så lenge det er tight går dette greit å venne seg til. Dette var gøy! Merkelig at denne ikke er mer omtalt her på sentralen. Det er virkelig en glemt(?) perle!
Ja, jeg får se. Kommer trolig til å roe meg ned litt med det Quadsettet jeg har. Det er litt annerledes enn Naim tonalt, passer egentlig JBL ganske bra, faktisk bedre enn Naim tror jeg. På Monitor Audioene hadde nok Naim vært klart å foretrekke fremfor Quad, men jeg fikk aldri prøvd Quad på MA. JBL låter relativt fyldig. Må passe på at forsterkerne ikke ligger på den fyldige siden av nøytralt. Så sitter jeg her og lurer da? Er det Naim som låt litt fyldigere enn hva jeg hadde trodd, eller er det Quad som låter litt lyst? Never ending storyGriffenfeldt skrev:Ok.
Får håpe du holder deg til Naim. Det hadde vært artig å hørt Naim med noe med litt elementer i. Har planer om å innvitere meg selv på besøk til sommeren når jeg skal nedover på Sørlandet for atter engang hilse på Kaptein Sabeltann.
Ser forsåvidt at det ligger litt av hvert på børsen.
Thomas
Jeg tror nok Naim låter fyldigere en de fleste har oppfattning omEr det Naim som låt litt fyldigere enn hva jeg hadde trodd, eller er det Quad som låter litt lyst? Never ending story
Tja, det er en kvalitetskonstruksjon, men de passer meget godt til rytmisk musikk. "Rockehøyttaler" blir litt ensidig benevnelse da disse positive egenskapene jo passer like bra til pop, jazz etc. Hos meg låt de først i overkant fyldig, men etter å ha plassert litt rundt på dem spiller det forholdsvis nøytralt. Litt kraftig bass kanskje. Ellers så venner jo ørene seg til klangendringer, og man har jo også de som mener at høyttalere skal spilles inn. Ikke vet jeg, men de låter ihvertfall ganske annerledes enn når jeg fikk dem.cybervision_ skrev:Voksne saker du har fått i hus, hvordan låter de egentlig? Jeg har kun hørt en stativhøyttaler i ES-serien og har ellers bare tenkt på JBL som "rockehøyttaler", men de skal jo være gode utifra det jeg ser nå.
Sort piano? Kjøpte du dem nye?
Blir sikkert bra det der. Funket fenomenalt med Tannoy Autograph mini her ihvertfall. Fin dac du har. Den likte jeg.Hollingen skrev:Skal bli gøy å ta over naimsettet ditt Soedal. Det blir koblet opp på noen Tannoy dc6t og en hegel dac 10. Det ventes i spenning.
Mvh Hollingen
Hegel hd10 er mye dac for pengene, men kan i mine ører bli litt for analytisk. Den skiller instrumentene for godt på en måte. Men dynamisk, bunndrag og gøy er den.SOEDAL skrev:Blir sikkert bra det der. Funket fenomenalt med Tannoy Autograph mini her ihvertfall. Fin dac du har. Den likte jeg.Hollingen skrev:Skal bli gøy å ta over naimsettet ditt Soedal. Det blir koblet opp på noen Tannoy dc6t og en hegel dac 10. Det ventes i spenning.
Mvh Hollingen
Ikke det verste det. ;DSOEDAL skrev:Ja, det må jeg si.
Har nesten glemt at jeg egentlig var på jakt etter ny forsterker...
Grafen er ganske overbevisende på kvifor skikkelig (ekstern) strømforsyning har noko for seg!SOEDAL skrev:Teddy Pardo har lagt ut info om rDacPS på sin hjemmeside.
http://www.teddypardo.com/products/Powersupplies/rdacPS.html
Vet du, jeg har egentlig ikke testet den ut skikkelig. Koblet den inn og lot den bli der. Eksperimenterte med flere forskjellige ting på den tiden, så jeg er ikke sikker på hva som kommer av hva. Har forholdsvis lite anleggsfokus for tiden pga jeg er fornøyd med lyden, så eksperimentering med hvorvidt lyden blir dårligere uten Teddyen har jeg egentlig ikke prioritert, men jeg vet at jeg har lovet å sjekke dette...gwikse skrev:Jeg håper tipset har ført til mer musikk-glede. Kan ikke si at jeg har sett noen inntrykk av forskjellen mellom den orginale switchmode saken og teddy PSU`n.
Ja, akkurat det er veldig ok. Har igrunn knipset bilder siden studenttilværelsen, men dette er jo fremkalt på papir. Jeg hadde en periode da hvor jeg brukte penger på Doxa fremfor mat og forleste meg på Loudspeaker design Cookbook. Bygde masse forskjellige høyttalere, bla stativhøyttalere med push-pull bassenheter, Daline transmisjonslinjer m/Seas, sandwichkasser med spon og sand(Morelbasser), betonghøyttalere som jeg ikke klarte å løfte inn i lytterommet ;D, og masse mer.Morpheus skrev:Meget trivelig tråd. Artig å følge utviklingen fra begynnelsen av 00' tallet og fremover . Skulle ønske jeg hadde samme fotomatrialet fra den tiden!
At anlegget har lite fokus på grunn av lydglede og (forhåpentligvis) musikklytting er jo det beste. Men over tid, når du finner roen, er jeg også interessert i dine inntrykk av Teddyen på rDac. Har skaffet meg en rDac, blitt lite lytting på den, men har tenkt at den bør få gode arbeidsbetingelser: så kanskje en Teddy er tingen.SOEDAL skrev:Vet du, jeg har egentlig ikke testet den ut skikkelig. Koblet den inn og lot den bli der. Eksperimenterte med flere forskjellige ting på den tiden, så jeg er ikke sikker på hva som kommer av hva. Har forholdsvis lite anleggsfokus for tiden pga jeg er fornøyd med lyden, så eksperimentering med hvorvidt lyden blir dårligere uten Teddyen har jeg egentlig ikke prioritert, men jeg vet at jeg har lovet å sjekke dette...gwikse skrev:Jeg håper tipset har ført til mer musikk-glede. Kan ikke si at jeg har sett noen inntrykk av forskjellen mellom den orginale switchmode saken og teddy PSU`n.
På en måte så har jeg ikke fokusert noe særlig på Teddyen da jeg vet at den gir rDac bedre arbeidsbetingelser enn den orginale strømforsyningen.
Herlige høyttalere. Ikke perfekte på noen måte, men jeg har svært mye glede av dem. De har et spredningsmønster som lader rommet på en lignende måte som Tannoy Autograph gjorde det. Passer rommet bra.gismo skrev:De var utrolig flotte disse JBL LS80 som du har
Riktig finish også ;D
gismo
SkjønnerSOEDAL skrev:Herlige høyttalere. Ikke perfekte på noen måte, men jeg har svært mye glede av dem. De har et spredningsmønster som lader rommet på en lignende måte som Tannoy Autograph gjorde det. Passer rommet bra.gismo skrev:De var utrolig flotte disse JBL LS80 som du har
Riktig finish også ;D
gismo