SOEDAL. Min hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Må si at jeg liker denne saken. Har avtale med klubben om tilbakelevering, men denne blir nok værende. Jeg kommer som sagt tilbake med noen inntrykk og bilder etter hvert. Skal bli spennende når du får din Cyber.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Arcam blir i anlegget, det er ihvertfall sikkert. Meget fornøyd. :)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.226
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ny dac Soedal :) Den står jo fint til designet på IMacen ser det ut til!

OU812

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Ja, den er vel tilpasset Mac mini og apple TV i fasongen, så fargen er vel heller ikke så langt unna.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Vel, jeg klarte ikke holde meg. Bestilte en TeddyrDacPS. Får den i løpet av en ukes tid...

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    ;D Grattis.

Hjelper lite med gode komponenter dersom strømforsyningen forstyrrer. Er kjekt med slike løsninger som Arcam rDac med ekstern strømforsyning. ;)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    gwikse skrev:
    ;D Grattis.

Hjelper lite med gode komponenter dersom strømforsyningen forstyrrer. Er kjekt med slike løsninger som Arcam rDac med ekstern strømforsyning. ;)
    Ja, ble veldig fristet. Vet ikke hvor mye jeg kan vente meg av endring men man kan jo håpe. Pardo er jo et kjent navn blandt Naimfolket, selv om Naim selv ikke er så glad i ham. Han sier selv at denne strømforsyningen bygger på de samme prinsippene som hans Naimrettede strømforsyninger. Det var dette som gjorde det hele såpass interessant for meg.

Audiocominternational skriver dette på nettsiden sin:

Plug in the TeddyrDacPS and you immediately hear a dramatic reduction in the noise floor, far better bass quality, improved dynamics, sound-stage openness. There is a notable reduction in hardness, edginess in the mid to upper frequency range, tonality is more natural. All this without any loss of musicality, in fact the with the TeddyrDacPS there is a greater sense of musicality!

Så får vi se da? ;)

DIY_dude

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Antall liker
    74
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    Har du mottatt den nye Teddy-strømforsyninga di? Fått noe inntrykk av denne? Det aner meg at du kan vente en ganske betydelig forbedring med denne. 8)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    Det lurer jeg også på. ::)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Hei og takk for interessen. Nei, jeg har ikke fått den ennå. Forsinket fra England. Fikk mail i dag om at den nå var "processing". Så får vi se da...

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Kan ellers nevne at jeg har fått meg Naim Headline hodetelefonforsterker og at jeg har bestilt en SVS senterkanal til minikinoen. Gøy på hver sin måte. Høsten er en fin tid til hifi og hjemmekino. Gleder meg både til oppgraderingen av dacen i stereoanlegget og til første avspilling av "Black Symphony" i hjemmekinoen med ny senter.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.346
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL skrev:
    Hei og takk for interessen. Nei, jeg har ikke fått den ennå. Forsinket fra England. Fikk mail i dag om at den nå var "processing". Så får vi se da...
    Høres mer ut som den blir produsert etter bestilling..! ;D

-Naim ja?

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Synd å høre det tar tid. Er spent på dette :) Husk å kjøre inn senteren før du finlytter i kino`n da ;)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    gwikse skrev:
    Synd å høre det tar tid. Er spent på dette :) Husk å kjøre inn senteren før du finlytter i kino`n da ;)
    Naturligvis. Jeg er ekstremt opptatt av slikt. ;)

Fikk koblet opp senteren i går. Gav et bra løft fremfor å kjøre phantom-mode.
    Er vel neppe verdens beste senter, men den er såpass kraftig at den kan defineres som LRG i menyen, noe som gir en bedre integrering til suben. Må si at jeg foreløpig er godt fornøyd med den. Alternativene innen lavere prisklasser ble for pinglete. Orker ikke tanken på små, skrikete senterkanaler. SVS låter fyldig og mektig.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    C. Alshus skrev:
    Fornøyd med Headline, Sødal?
    Ja, på mange måter. Deilig å kunne spille vinyl med hodetelefoner igjen. Lydmessig fortrekker jeg faktisk lyden av Denonene gjennom ipoden. Det må være en ekstremt god match det der, eventuelt så manipuleres signalet noe ut fra ipoden slik at lyden blir "bedre enn i virkeligheten". Headline låter forøvrig særdeles bra, lyden av Argon H1 er bare en skygge av dette. :)

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Kjøpte en SVS senterhøyttaler, men har bestemt meg for å levere den tilbake. Gir for begrenset spredning i horisontaltplanet. Som en erstatning har jeg bestilt en KEF iq60c. Coax senter har nok mye for seg i en hjemmekino.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    KEF var definitivt et riktig valg i kinoen. Coax er tingen når man skal sitte andre steder enn direkte fremfor senteren. Legger ut noen bilder av de siste endringene i både musikkanlegget og kinorommet etter hvert.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Endelig skjer det noe rundt TeddyrDacPS. Er kommet til landet nå, sier DHL...

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Griffenfeldt skrev:
    Du får komme med inntrykk når den har inntatt lytterommet! Spennende saker..
    Skal gjøre det. Har vel ikke de store forventningene, men det kan jo hende at jeg hører en forskjell? Rent teknisk skal det vel ha noe for seg. Uansett, gøy med noe nytt!

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Da var TeddyrDacPS ankommet og oppkoblet. Min umiddelbare reaksjon var at her var det faktisk en forskjell i bassen, men jeg må teste litt mer. Har gjort noen endringer i rommet og høyttalerplasseringen i det siste så lyden har ikke fått satt seg skikkelig i minnet. Heldigvis er det jo enkelt å sjekke strømforsyningens subjektive effekt opp mot den medfølgende strømforsyningen, bare å røkke ut pluggen på baksiden av dacen og sette inn den strømforsyningen man ønsker.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Fått noen flere inntrykk av boksen til Teddy P?
    Så for meg at du skulle oppleve litt mer "hands on expirience" egentlig. En strømforsyning som betyr noe for resultatet burde senke støygulvet såpass at det gav mer troverdighet i musikken i form av tydeligere bassgang, mer kropp på instrumenter. Litt mer liv i musikken på en måte?

Thomas

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Har lagt inn Spotify premium på husets tre datamaskiner.

Anlegg 1: PC+Nht-pro PVC, Nht-pro M-00 aktive monitorer.
    Anlegg 2: PC+Teac cd-receiver, System audio Talent.
    Anlegg 3: Se signatur under dette innlegget.

Mye musikalsk glede etter dette ble innført. Bra lyd også, selv om egenrippet lossless fungerer bedre. Hadde kanskje håpet at lydkvaliteten skulle være likere. Vel, det er likevel absolutt hørverdig.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Har bestilt nye høyttalere, noe ganske annet enn hva jeg har hatt før.
    Jeg kan ikke ha stativhøyttalere lenger pga ungene som stadig oftere stikker innom kjellerstua. Optimalt plasserte stativhøyttalere lever da et risikofylt liv.
    Får håpe de nye fungerer godt da. Har i det store og hele vært godt fornøyd med Monitor Audio GS10 og hadde fortsatt å ha dem om det ikke var for de gærningene jeg deler liv med.

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    Hva har valget falt på nå da?

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Nei, det er noe helt annet enn hva jeg har hatt før. System Audio ble det ikke. Skal hente dem på torsdag. Kan legge ut noen bilder til fredag.

For å si det sånn, jeg er litt redd for å overbelaste rommet med bass.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Legger da ut bilder av headline og TeddyrDacPS samtidig.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn