Sorzy's nye hule

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.661
    Torget vurderinger
    23
    Digger denne tråden. Hvis virkeligheten er i nærheten av hva bildene tilsier, må du jo ende opp med noe helt unikt. Fortsatt god arbeidslyst (y).
    Steen
    Jeg kan garantere deg at virkeligheten overgår bildene 😎
     

    Deng1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    688
    Antall liker
    800
    Sted
    VestBredden
    Her skal en ikke se bort ifra, at det vil komme større internasjonale magasiner på besøk, for dette ender opp i "verdensklassen".
    Her går det med mye tankevirksomhet og planlegging for og få til alle detaljer, ikke minst det og kunne legge tilrette for fremtidige oppgraderinger.

    KUDOS !!
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    344
    Antall liker
    848
    Sted
    Akershus
    Jeg kan garantere deg at virkeligheten overgår bildene 😎
    I all beskjedenhet stemmer nok faktisk det. Jeg har kommet litt lenger enn bildene tilsier slik at jeg har en liten buffer når jeg hver søndag framover tenker å poste ukentlige oppdateringer. Og den ferdige veggen med riktig lyssetting ble rett og slett magisk :D
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    344
    Antall liker
    848
    Sted
    Akershus
    En liten ekstraoppdatering siden jeg fant noen flere bilder.

    Underveis har det vært mange utfordringer, ikke uventet gitt kompleksiteten i prosjektet. Her er et par:

    1. Arduino som brukes for styring av alt det mekaniske begynte plutselig å bli ustabil med tilfeldige resets. Etter mye feilsøking viste det seg at Arduino Mega (2560) kortet har en relativt liten integrert strømregulator. Når jeg koblet på flere relekort og sensorer ble strømtrekket for stort siden jeg i min uvitenhet tok dette fra +5V utgangene og dette førte til resets. Løsningen var en dedikert 5V strømforsyning (billig type fra Kjell & Co) som forsyner alle relekort og sensorer og bypasser strømregulator på Arduino kortet.

    Meanwell.png


    2. Et annet problem var takrammen som er hengslet for å gi plass til lerret opp/ned. Langsiden som har hengslene var ikke noe problem, men andre enden som henger i en wire festet i ytterkant på hver side førte til for mye svai på midten. Løsningen ble en 75x8mm aluskinne på høykant på enden som stiver av konstruksjonen. Lakkerte den svart matt så det er litt vanskelig å se på bildene, men jeg markerte den med pil.

    avstiver.png


    Video av den delen av taket som er hengslet og senkes/heves kommer senere :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.069
    Antall liker
    15.998
    Sted
    Langesund
    En vanvittig innsats du legger ned(y). Håper jeg ikke er seks fot under når den står ferdig. ;)
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    344
    Antall liker
    848
    Sted
    Akershus
    Noen tusen stifter og mange timer senere, her er den ene veggen ferdig:

    IMG_7176.JPG


    IMG_7177.JPG


    LED-lister er montert skjult på hver side av søylene. Ble en utrolig kul effekt:

    IMG_7178.JPG


    Her er det kun downlights mellom baffeltak og vegg som er på:

    IMG_7210.JPG


    Veldig fornøyd med resultat så langt :D
     

    Sorzy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    344
    Antall liker
    848
    Sted
    Akershus
    Helt ærlig, jeg synes det er deilig å se noe som ikke bare er sort og trist. Flott med litt farger. Nydelig rom altså! (y)
    Takk for det! Hvis rommet utelukkende skulle vært brukt til film hadde nok veggene blitt svarte, men litt farger og stemningsfull lyssetting når man lytter til musikk er helt nødvendig imo.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    791
    Antall liker
    1.409
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det ser bare helt rått ut, utrolig gøy at du gjennomfører alle de tanker du har hatt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn