HoJ skrev:
norcad skrev:
Jeg har kjøpt en Monica-3 dac som også kom i posten idag, men denne har jeg ikke fått koblet opp enda. Så foreløpig er det Denon AVR-3806 som leker dac. Bedre enn analogt utfra boxen i mine ører.
BTW: Monica er billig og et "DIY" produkt, men finishen på trekassen var ikke akkurat noe å rope hurra for!
Jeg testet også Monica-3 - og i mine ører var det motsatt, SB'n analoge del låt en del bedre en Monica'n. Den forsvant meget fort ut av huset med andre ord.
Leste du ikke hva du svarte på Hoj?
Når jeg skrev dette hadde jeg IKKE testet Monica-3 enda, men koblet Duet optisk til Denon AVR-3806, og det var, som det står over, dacen i 3806 som er bedre enn den i Duet.
Monica-3 er koblet opp nå, og var stort sett til irritasjon i starten, dette pga høyfrekvent støy fra poweret og lav gain.
På noen lydmessige parametre aner jeg en forbedring, men har ikke hatt tid til å sammenligne direkte, verken mot 3806 eller den innebyggede i Squeezebox mottakeren.
Pga en løs RCA kontakt måtte jeg sprette av lokket, og nok en gang måtte jeg bare riste på hodet over "byggekvaliteten" på kassen denne sitter i. Print og lodding derimot så bra ut.