Som ikke duet harValentino skrev:PT har jeg 97 komponister under Klassisk. Da er SMS-style tastingen kjekk...
Den har et slags "racergir" som kobler inn slik at den går fra bokstav til bokstav når man vil fort fremover. Det hjelper litt.Veggen skrev:Det er akkurat dette som har stoppet meg fra å kjøpe controller/duet. Å bla gjennom 1000 album med et scrollehjul kan umulig funke særlig bra.
Hjelper å dele opp mappene som jeg nevnte for noen innlegg siden, blir endel "kortere" listerVeggen skrev:Det er akkurat dette som har stoppet meg fra å kjøpe controller/duet. Å bla gjennom 1000 album med et scrollehjul kan umulig funke særlig bra.
Den gamle fjernkontrollen med Lazysearch plugin derimot er meget kjapp og fin å bruke.
Enkelt og greit:Aubi skrev:Hvordan får man aktivert utgangen på controlleren foresten? Mener å huske at dette skal la seg gjøre nå, men klarer ikke å finne hvor i SC det er.
Slik begrensningene er nå så har du et poeng.Veggen skrev:Å bla gjennom 1000 album med et scrollehjul kan umulig funke særlig bra.
Ludo skrev:Noen som har formening om Modwright Transporter lik den som nettopp ble solgt på børsen? Har denne mod'n noe for seg?
En manns tull er en annen manns lykke.Valentino skrev:Siden du spør: Jeg mener den moden er noe forbanna tull.
For all del, Veggen. Men Transporteren blir jo knapt hirezfähig etter den moden, og som den er klarer den fint å drive både rørpre og røreffekt. Så hvorfor?Veggen skrev:Ludo skrev:Noen som har formening om Modwright Transporter lik den som nettopp ble solgt på børsen? Har denne mod'n noe for seg?En manns tull er en annen manns lykke.Valentino skrev:Siden du spør: Jeg mener den moden er noe forbanna tull.
Jeg tenderer nok til å være enig med deg Valentino, men for de som er glad i rørlyd kan jo dette være tingen?
Du kan jo bruke en liten 9" Netbook alla Asus EEE og navigere via Sqeezcenter direkte, det er bare å koble seg til Verts PC/server via remote desktopp, det fungere knirkefritt hos meg.hifiguru skrev:edit: Men tror allikevel det kunne vært kult med en vesentlig større skjerm med blafunksjon a'la Ipod Touch. Kanskje en 10"tablet-laptop satt opp med itunes-lignende SW som kunne funke med SC?
Takk! Nå har jeg fått meg enda en skvisboks ;Dw skrev:Enkelt og greit:Aubi skrev:Hvordan får man aktivert utgangen på controlleren foresten? Mener å huske at dette skal la seg gjøre nå, men klarer ikke å finne hvor i SC det er.
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Controller_Audio_Playback
Andre alternativer er, som sikkert allerede nevnt, er å bruke iPhone/iPod Touch (med iPeng skin) eller Nokia N810 eller tilsv.stejorge skrev:...
Du kan jo bruke en liten 9" Netbook alla Asus EEE og navigere via Sqeezcenter direkte, det er bare å koble seg til Verts PC/server via remote desktopp, det fungere knirkefritt hos meg.
...
Det ene utelukker ikke det andre, Ulf-B.Ulf-B skrev:Jeg synes det er mange fordeler ved å jobbe direkte i mappene. Det viktigste er at innholdet i spillelistene laget direkte i mappene, er lesbare også uten bruk av SqueezeCenter - en stor fordel når barna skal stjele musikk av far i huset.
...
Jeg ser argumentet ditt, men for min del forduftet slike innvendinger etter at jeg fant et brukandes program til å håndtere tags. (http://www.mp3tag.de/en/)Ulf-B skrev:Videre synes jeg at det med filbehandling er mye lettere når man jobber direkte i mappene. Merking, klipping og liming går på helt normalt vis. Endring av filnavn, endring av låtnummer og slikt, synes jeg også blir enklere når man har mappene direkte foran seg. Når jeg lager spillelister eller flytter rundt på album, pleier jeg å åpne musikkmappene i flere vinduer - på den måten har jeg bedre oversikt over "til" og "fra" mappene som jeg jobber med.
Har du prøvd å bruke shortcuts eller symbolske linker istedenfor å duplisere?Ulf-B skrev:PS. Den måten jeg gjør det på, stjeler jo diskplass. En spilleliste i SqueezeCenter er jo egentlig bare en instruks til Squeezeboxen om å spille visse låter som ligger på forskjellige steder i musikkbiblioteket i en viss rekkefølge. Min måte å gjøre det på, oppretter på en måte nye album - som stjeler like mye diskplass som den opprinnelige musikken. Men diskplass er billig moro.
Jo du kan bruke ipod touch, men det er jo ganske likt det å bruke fjernkontrollen til duet'encoolbiz skrev:Andre alternativer er, som sikkert allerede nevnt, er å bruke iPhone/iPod Touch (med iPeng skin) eller Nokia N810 eller tilsv.stejorge skrev:...
Du kan jo bruke en liten 9" Netbook alla Asus EEE og navigere via Sqeezcenter direkte, det er bare å koble seg til Verts PC/server via remote desktopp, det fungere knirkefritt hos meg.
...
Nettopp det jeg bruker her, en liten Asus Eee PC med en 10" skjerm ligger fast på stuebordet.stejorge skrev:Du kan jo bruke en liten 9" Netbook alla Asus EEE og navigere via Sqeezcenter direkte, det er bare å koble seg til Verts PC/server via remote desktopp, det fungere knirkefritt hos meg.hifiguru skrev:edit: Men tror allikevel det kunne vært kult med en vesentlig større skjerm med blafunksjon a'la Ipod Touch. Kanskje en 10"tablet-laptop satt opp med itunes-lignende SW som kunne funke med SC?
Til daglig så bruker jeg fjernkontrollen, men når jeg vil utforske biblioteket litt mer og finne frem noe jeg ikke har hørt på en stund så logger jeg på via remote desktop og blar i mappene eller via Squeezcenter, det blir mer oversiktelig.
Remote Desktop fordrer Windows XP Pro(kjenner ikke Vista), hvis ikke kan du installere eks Tight VNC, alternativt bruke tjenester som LogMeIn
Endelig utført i kveld.Veggen skrev:Tillater meg å klippe fra en annen tråd:
Dette må du fortelle mer om Valentino.Valentino skrev:.... da vi skal A/B-teste Transporter v.s. Transporter Hotrod. Bind for øya, switchbox and all that jazz...
Hva innebærer hotroddingen, og ikke minst, er det forskjeller å spore i lyden?
Web interface fungerer fint det, men du kan ikke utforske foldere da, da må du bruke remote desktop.Liotheles skrev:Nettopp det jeg bruker her, en liten Asus Eee PC med en 10" skjerm ligger fast på stuebordet.
Men jeg kjører ikke Remote Desktop, jeg kobler meg bare til web-interfacet til SqueezeCenter via Internet Explorer (port 9000). Fungerer utmerket, og søk etter musikk blir en lek med et ordentlig tastatur
Forøvrig er jo ikke Duet fjernkontrollen så håpløs som mange vil ha den til. Scrollehjul metodikken er jo kliss lik iPod og det er jo ikke så mange som klager på den!?
Ikke noe problem å browse musikksamlingen by Music folders (mappestruktur) i stedet for tags i Squeezecenters webgrensesnitt. Jeg gjør det som regel på denne måten selv både når jeg bruker Transporter/Boom og webgrensesnittet.stejorge skrev:Web interface fungerer fint det, men du kan ikke utforske foldere da, da må du bruke remote desktop.Liotheles skrev:Nettopp det jeg bruker her, en liten Asus Eee PC med en 10" skjerm ligger fast på stuebordet.
Men jeg kjører ikke Remote Desktop, jeg kobler meg bare til web-interfacet til SqueezeCenter via Internet Explorer (port 9000). Fungerer utmerket, og søk etter musikk blir en lek med et ordentlig tastatur
Forøvrig er jo ikke Duet fjernkontrollen så håpløs som mange vil ha den til. Scrollehjul metodikken er jo kliss lik iPod og det er jo ikke så mange som klager på den!?
Er helt enig ang fjernkontrollen til duet, under daglig bruk synes jeg den er helt suveren.Har en ipod touch, og fant ikke den mer brukervennlig under daglig bruk, så nå er det kun fjernkontrollen som blir brukt.
Men selvfølgelig, skal du kunne bruke fjernkontrollen på en fornuftig måte så MÅ du ha kontroll på tag's. Hvis ikke så er det et mareritt.
Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Mitt Squeezecenter grensesnitt er snappy og kjapt.osan skrev:Jeg synest Web interfacet er for tregt. Det går jo mye raskere å finne musikk på Spotify enn i min interne base. Å bla i musikkfoldere går i tillegg enda tregere.
Tips til dere som ikke er helt fornøyd med hvordan man blar i SqueezeCentre, så finnes det noen plugins laget en av en svenske, som muliggjør å bla i egendefinert kategorier.
http://wiki.erland.isaksson.info/index.php/Category:SlimServer
Man kan da lage sine egne kategorier for "Browse". For eksempel "Sist spilte" og "Tiår" ( 60-70-80 talls musikk). Dette får man til ved å bruke Custom browse i kombinasjon med TrackStat. Hvis man virkelig vil ta den helt ut, så kan man lage egne spørringer mot databasen, for så bruke disse i "Browse".