Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Du gjør det heller slik enn å lage spillelister i SC?
    Spør fordi jeg ikke helt har brydd meg om å lage spillelister selv ennå.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg synes det er mange fordeler ved å jobbe direkte i mappene. Det viktigste er at innholdet i spillelistene laget direkte i mappene, er lesbare også uten bruk av SqueezeCenter - en stor fordel når barna skal stjele musikk av far i huset. Alle mine spillelister havner dessuten under Musikk - og ikke under Playlists. D.v.s. at all innspilt musikk ligger ett sted og bare der. Kona synes at det er helt topp. Jeg også.

Videre synes jeg at det med filbehandling er mye lettere når man jobber direkte i mappene. Merking, klipping og liming går på helt normalt vis. Endring av filnavn, endring av låtnummer og slikt, synes jeg også blir enklere når man har mappene direkte foran seg. Når jeg lager spillelister eller flytter rundt på album, pleier jeg å åpne musikkmappene i flere vinduer - på den måten har jeg bedre oversikt over "til" og "fra" mappene som jeg jobber med.

Det er kanskje tungvint - men jeg føler meg mer komfortabel på denne måten.

PS. Den måten jeg gjør det på, stjeler jo diskplass. En spilleliste i SqueezeCenter er jo egentlig bare en instruks til Squeezeboxen om å spille visse låter som ligger på forskjellige steder i musikkbiblioteket i en viss rekkefølge. Min måte å gjøre det på, oppretter på en måte nye album - som stjeler like mye diskplass som den opprinnelige musikken. Men diskplass er billig moro.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Men det går med mer diskplass slik? Playlists er vel bare linking, mens her kopierer du musikken til flere steder i filstrukturen? Eller lager du shortcuts?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Du kom meg i forkjøpet - se mitt PS.

Fordelen med min måte å gjøre det på, er at hvis jeg tar med harddisken min til noen som ikke har Squeezebox - f.eks. til sønnene mine - kan vi fortsatt spille all musikken min. Og kopiere den - men det siste skal vi kanskje ikke snakke så høyt om.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Synes det er tungvindt med undermappe etter artisten, bruker Artist - Albumnavn på mappene mine, jeg har delt opp musikkmappa mi i A-G, H-N osv etter artistnavn. Har endel mp3 så jeg har egen mappe som heter Flac og waw, undermapper der er nummerert slik at de alltid står øverst, som 1. Norsk 2. Svensk, 3. Jazz, 4. Blues, 5. Klassisk, 6. Heavy. Alt som ikke passer under her ligger i hovedmappen, Flac og waw. Mange artister hører under to mapper, f.eks Bugge som burde ligge under både Norsk og Jazz, her er det nasjonalitet som gjelder i mitt hode og havner under norsk.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    PT har jeg 97 komponister under Klassisk. Da er SMS-style tastingen kjekk...

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har aldri laget spillelister i SC, kanskje på tide, samlingen er så svær at mor er lei av å lete.........

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    PT har jeg 97 komponister under Klassisk. Da er SMS-style tastingen kjekk...
    Som ikke duet har :p

Har både classic og duet, mor tør ikke røre duet'n.....

edit: Liker begge, men sms-jumpingen fra classic savner jeg på duet. Samtidig er det behagelig med duet's retningsfrihet og "sitte i en krok og bla litt i samlingen". Men tror allikevel det kunne vært kult med en vesentlig større skjerm med blafunksjon a'la Ipod Touch. Kanskje en 10"tablet-laptop satt opp med itunes-lignende SW som kunne funke med SC?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Min mappestruktur er fleksibel etter innfallsmetoden.

Jeg har f.eks. en mappe som heter "Taffel" - der har jeg lagt inn typisk peiskosmusikk. Den samme musikken ligger naturligvis også der den hører hjemme - under "Jazz" eller hva du vil. Kona har en del musikk som hun har et spesielt forhold til - alle hennes plater ligger under "hennes" mappe - med en understruktur etter hennes smak. Samtidig ligger denne musikken strødd rundt i musikkarkivet etter min måte å tenke på - slik at jeg føler meg komfortabel. Jeg kan finne på å legge en jazz-rock plate både under "Jazz" og "Rock" - bare for å slippe å lure.

Det stjeler, som sagt, litt plass å gjøre det slik, men det har sine fordeler også.

Men stort sett jobber jeg i mappene med å forandre navn og nummer. F.eks. kommer yngstemann med litt av sin musikk - og jeg får lyst til å kopiere inn den nyeste av Bruce Springsteen som junior har lagt i en mappe "Bruce Springsteen" under "B" - mens jeg insistererer på at den skal ligge som "Springsteen, Bruce" under "S". Junior har ikke brydd seg med kronologien - han sorterer albumene alfabetisk - og da legger jeg inn "2009-" manuelt foran albumtittelen - og vips havner låten der jeg vil ha den i arkivet mitt.

PS. En annen liten sak jeg morer meg med, er å slå sammen album bestående av flere CDer. I stedet for å rote meg gjennom Album + CD1, CD2 o.s.v. , nummererer jeg om låtene - de fra CD1 får numrene 101, 102 o.s.v. - de fra CD2 får numrene 201, 202 o.s.v. og så legger jeg alt sammen rett under Album.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    3
    Hmm... har fortsatt planer om "dingz" nr 3, og har per i dag SB Classic og Transporter. Vurderer da SB Duet som neste pakke.

Hva er det som fungerer dårlig med Duet - kontrolleren som her refereres til "SMS-style tasting" på Classic/Transporter-fjernkontrollen?
    Er det mangel av "telefontastaturet" som vanskeliggjør å taste inn tekst under søk etter artist/plate/låt, samt det å bla i Musikkfolder ved å hoppe til en bestemt bokstav i alfabetet via tasting?
    Hvordan gjøres isåfall dette på Duet'en, kun ved å skrolle på et hjul/menyvalg?? ???
    Blir nesten litt "skremt" fra å kjøpe Duet dersom fjernkontrollen ikke tillater lett/rask søkefunksjonalitet eller det å hoppe raskt frem i katalogene.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Det er akkurat dette som har stoppet meg fra å kjøpe controller/duet. Å bla gjennom 1000 album med et scrollehjul kan umulig funke særlig bra.
    Den gamle fjernkontrollen med Lazysearch plugin derimot er meget kjapp og fin å bruke.

Aubi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Antall liker
    1
    Veggen skrev:
    Det er akkurat dette som har stoppet meg fra å kjøpe controller/duet. Å bla gjennom 1000 album med et scrollehjul kan umulig funke særlig bra.
    Den har et slags "racergir" som kobler inn slik at den går fra bokstav til bokstav når man vil fort fremover. Det hjelper litt.

Hvordan får man aktivert utgangen på controlleren foresten? Mener å huske at dette skal la seg gjøre nå, men klarer ikke å finne hvor i SC det er.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    890
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har formening om Modwright Transporter lik den som nettopp ble solgt på børsen? Har denne mod'n noe for seg?

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Veggen skrev:
    Den gamle fjernkontrollen med Lazysearch plugin derimot er meget kjapp og fin å bruke.
    Hjelper å dele opp mappene som jeg nevnte for noen innlegg siden, blir endel "kortere" lister

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.893
    Veggen skrev:
    Å bla gjennom 1000 album med et scrollehjul kan umulig funke særlig bra.
    Slik begrensningene er nå så har du et poeng.

Det ideelle ville vært om man kunne fritt kunne definere kategorier og struktur selv. På øverste nivå ville jeg hatt bare "Genre" og "Playlists". Under "Genre" ville jeg så definert videre kategoristruktur avhengig av hvilken genre jeg ønsket å høre på. Hvis jeg ønsket å høre på "Klassisk Musikk" kunne jeg selv definert de parametre som er interessante for meg, som "Komponist", "Sub-Genre" (Opera, Kammer, Symfoni etc), "Verk", "Dirigent", "Orkester" osv. På samme måte ville jeg ønsket å selv definere valgmuligheter/kategorier på neste nivå. Altså, hvis jeg valgte "Komponist" ville jeg hatt valgmuligheter som "Sub-Genre", "Orkester" osv.

Hvis dette hadde vært mulig å gjøre ville det løst det som for meg utgjør det klart største irritasjonsmoment ved hele den PC-baserte avspillingsgreien.

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Ludo skrev:
    Noen som har formening om Modwright Transporter lik den som nettopp ble solgt på børsen? Har denne mod'n noe for seg?
    Valentino skrev:
    Siden du spør: Jeg mener den moden er noe forbanna tull.
    En manns tull er en annen manns lykke.

Jeg tenderer nok til å være enig med deg Valentino, men for de som er glad i rørlyd kan jo dette være tingen?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veggen skrev:
    Ludo skrev:
    Valentino skrev:
    Siden du spør: Jeg mener den moden er noe forbanna tull.
    En manns tull er en annen manns lykke.

Jeg tenderer nok til å være enig med deg Valentino, men for de som er glad i rørlyd kan jo dette være tingen?
    For all del, Veggen. Men Transporteren blir jo knapt hirezfähig etter den moden, og som den er klarer den fint å drive både rørpre og røreffekt. Så hvorfor?

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    edit: Men tror allikevel det kunne vært kult med en vesentlig større skjerm med blafunksjon a'la Ipod Touch. Kanskje en 10"tablet-laptop satt opp med itunes-lignende SW som kunne funke med SC?
    Du kan jo bruke en liten 9" Netbook alla Asus EEE og navigere via Sqeezcenter direkte, det er bare å koble seg til Verts PC/server via remote desktopp, det fungere knirkefritt hos meg.
    Til daglig så bruker jeg fjernkontrollen, men når jeg vil utforske biblioteket litt mer og finne frem noe jeg ikke har hørt på en stund så logger jeg på via remote desktop og blar i mappene eller via Squeezcenter, det blir mer oversiktelig.
    Remote Desktop fordrer Windows XP Pro(kjenner ikke Vista), hvis ikke kan du installere eks Tight VNC, alternativt bruke tjenester som LogMeIn

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    stejorge skrev:
    ...

Du kan jo bruke en liten 9" Netbook alla Asus EEE og navigere via Sqeezcenter direkte, det er bare å koble seg til Verts PC/server via remote desktopp, det fungere knirkefritt hos meg.

...
    Andre alternativer er, som sikkert allerede nevnt, er å bruke iPhone/iPod Touch (med iPeng skin) eller Nokia N810 eller tilsv.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ulf-B skrev:
    Jeg synes det er mange fordeler ved å jobbe direkte i mappene. Det viktigste er at innholdet i spillelistene laget direkte i mappene, er lesbare også uten bruk av SqueezeCenter - en stor fordel når barna skal stjele musikk av far i huset.

...
    Det ene utelukker ikke det andre, Ulf-B.

Ulf-B skrev:
    Videre synes jeg at det med filbehandling er mye lettere når man jobber direkte i mappene. Merking, klipping og liming går på helt normalt vis. Endring av filnavn, endring av låtnummer og slikt, synes jeg også blir enklere når man har mappene direkte foran seg. Når jeg lager spillelister eller flytter rundt på album, pleier jeg å åpne musikkmappene i flere vinduer - på den måten har jeg bedre oversikt over "til" og "fra" mappene som jeg jobber med.
    Jeg ser argumentet ditt, men for min del forduftet slike innvendinger etter at jeg fant et brukandes program til å håndtere tags. (http://www.mp3tag.de/en/)

Ulf-B skrev:
    PS. Den måten jeg gjør det på, stjeler jo diskplass. En spilleliste i SqueezeCenter er jo egentlig bare en instruks til Squeezeboxen om å spille visse låter som ligger på forskjellige steder i musikkbiblioteket i en viss rekkefølge. Min måte å gjøre det på, oppretter på en måte nye album - som stjeler like mye diskplass som den opprinnelige musikken. Men diskplass er billig moro.
    Har du prøvd å bruke shortcuts eller symbolske linker istedenfor å duplisere?

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    coolbiz skrev:
    stejorge skrev:
    ...

...
    Andre alternativer er, som sikkert allerede nevnt, er å bruke iPhone/iPod Touch (med iPeng skin) eller Nokia N810 eller tilsv.
    Jo du kan bruke ipod touch, men det er jo ganske likt det å bruke fjernkontrollen til duet'en
    Du får en bedre oversikt ved å bruke en laptop synes jeg selv da, og siden "hifiguru" etterlyste en "iTunes lignende software".
    Det får du jo ikke ved hjelp av ipeng...

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Coolbiz: Jeg er ingen dataracer - blir bare pinlig flakkende i blikket når du snakker om "tags", "shortcuts" og "symbolske linker" - for ikke å snakke om nedlasting av det du kaller "brukandes program". Men det aner meg at det du sier kan være interessant - så jeg skal ta og nevne det for den yngre garde i familien neste gang de er innom. Regner med at de kan hjelpe meg - som så ofte før.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.093
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hehe - hadde en mistanke om det. ;)

Noe av det geniale med skviseboksen er å kunne velge musikk utfra sjanger, utgivelsesår osv., og det går du langt på vei glipp av dersom du kun opererer på fil-nivå.

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    På tide å steget inn i den moderne virkeligheten......Kjøpte Squeezebox Duett i dag ;D ;D Utrolig stilg..jeg er imponert over brukervennligheten.

Bestilte Abrahamsen V6.0 Dac i går ...dette er gøy!

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    838
    Torget vurderinger
    4
    stejorge skrev:
    hifiguru skrev:
    edit: Men tror allikevel det kunne vært kult med en vesentlig større skjerm med blafunksjon a'la Ipod Touch. Kanskje en 10"tablet-laptop satt opp med itunes-lignende SW som kunne funke med SC?
    Til daglig så bruker jeg fjernkontrollen, men når jeg vil utforske biblioteket litt mer og finne frem noe jeg ikke har hørt på en stund så logger jeg på via remote desktop og blar i mappene eller via Squeezcenter, det blir mer oversiktelig.
    Remote Desktop fordrer Windows XP Pro(kjenner ikke Vista), hvis ikke kan du installere eks Tight VNC, alternativt bruke tjenester som LogMeIn
    Nettopp det jeg bruker her, en liten Asus Eee PC med en 10" skjerm ligger fast på stuebordet.
    Men jeg kjører ikke Remote Desktop, jeg kobler meg bare til web-interfacet til SqueezeCenter via Internet Explorer (port 9000). Fungerer utmerket, og søk etter musikk blir en lek med et ordentlig tastatur ;)

Forøvrig er jo ikke Duet fjernkontrollen så håpløs som mange vil ha den til. Scrollehjul metodikken er jo kliss lik iPod og det er jo ikke så mange som klager på den!?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.731
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veggen skrev:
    Tillater meg å klippe fra en annen tråd:
    Valentino skrev:
    .... da vi skal A/B-teste Transporter v.s. Transporter Hotrod. Bind for øya, switchbox and all that jazz...
    Dette må du fortelle mer om Valentino.
    Hva innebærer hotroddingen, og ikke minst, er det forskjeller å spore i lyden?
    Endelig utført i kveld.

En std Transporter (min) og en (Stig Erik Tangens) hvor de elektrolytiske koblingskondensatorene mellom DACchip og analogkretser er byttet ut med noen audiofilt fredgivende typer.
    Synkroniserte musikkavspilling i SC. Dønn likt volum. Svitsjboks mellom Transportere og hovedeffektforsterker; Siden svitsjboksen bare kunne svitsje RCA spilte min Transporter fra 120Hz og ned hele tiden. "Halvblind" svitsjing, man kunne av og til merke at det ble svitsjet. Svitsjens setting kunne ikke sees fra lytteposisjonen, og svitsjoperatøren sto med hånden på velgeren hele tiden. 10-20s mellom svitsjene.
    Klassisk musikk med kor og orkester, 3 forskjellige kutt.

Vi klarte ikke å høre forskjeller.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Liotheles skrev:
    Nettopp det jeg bruker her, en liten Asus Eee PC med en 10" skjerm ligger fast på stuebordet.
    Men jeg kjører ikke Remote Desktop, jeg kobler meg bare til web-interfacet til SqueezeCenter via Internet Explorer (port 9000). Fungerer utmerket, og søk etter musikk blir en lek med et ordentlig tastatur ;)

Forøvrig er jo ikke Duet fjernkontrollen så håpløs som mange vil ha den til. Scrollehjul metodikken er jo kliss lik iPod og det er jo ikke så mange som klager på den!?
    Web interface fungerer fint det, men du kan ikke utforske foldere da, da må du bruke remote desktop.
    Er helt enig ang fjernkontrollen til duet, under daglig bruk synes jeg den er helt suveren.Har en ipod touch, og fant ikke den mer brukervennlig under daglig bruk, så nå er det kun fjernkontrollen som blir brukt.
    Men selvfølgelig, skal du kunne bruke fjernkontrollen på en fornuftig måte så du ha kontroll på tag's. Hvis ikke så er det et mareritt.

M

marsboer

Gjest
    stejorge skrev:
    Liotheles skrev:

Web interface fungerer fint det, men du kan ikke utforske foldere da, da må du bruke remote desktop.
    Er helt enig ang fjernkontrollen til duet, under daglig bruk synes jeg den er helt suveren.Har en ipod touch, og fant ikke den mer brukervennlig under daglig bruk, så nå er det kun fjernkontrollen som blir brukt.
    Men selvfølgelig, skal du kunne bruke fjernkontrollen på en fornuftig måte så du ha kontroll på tag's. Hvis ikke så er det et mareritt.
    Ikke noe problem å browse musikksamlingen by Music folders (mappestruktur) i stedet for tags i Squeezecenters webgrensesnitt. Jeg gjør det som regel på denne måten selv både når jeg bruker Transporter/Boom og webgrensesnittet.

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Jeg synest Web interfacet er for tregt. Det går jo mye raskere å finne musikk på Spotify enn i min interne base. Å bla i musikkfoldere går i tillegg enda tregere.

Tips til dere som ikke er helt fornøyd med hvordan man blar i SqueezeCentre, så finnes det noen plugins laget en av en svenske, som muliggjør å bla i egendefinert kategorier.

http://wiki.erland.isaksson.info/index.php/Category:SlimServer

Man kan da lage sine egne kategorier for "Browse". For eksempel "Sist spilte" og "Tiår" ( 60-70-80 talls musikk). Dette får man til ved å bruke Custom browse i kombinasjon med TrackStat. Hvis man virkelig vil ta den helt ut, så kan man lage egne spørringer mot databasen, for så bruke disse i "Browse".

M

marsboer

Gjest
    osan skrev:
    Jeg synest Web interfacet er for tregt. Det går jo mye raskere å finne musikk på Spotify enn i min interne base. Å bla i musikkfoldere går i tillegg enda tregere.

Tips til dere som ikke er helt fornøyd med hvordan man blar i SqueezeCentre, så finnes det noen plugins laget en av en svenske, som muliggjør å bla i egendefinert kategorier.

http://wiki.erland.isaksson.info/index.php/Category:SlimServer

Man kan da lage sine egne kategorier for "Browse". For eksempel "Sist spilte" og "Tiår" ( 60-70-80 talls musikk). Dette får man til ved å bruke Custom browse i kombinasjon med TrackStat. Hvis man virkelig vil ta den helt ut, så kan man lage egne spørringer mot databasen, for så bruke disse i "Browse".
    Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Mitt Squeezecenter grensesnitt er snappy og kjapt.
    Kan det ha noe med maskinvaren å gjøre. Jeg kjører SC på en 3 ghz Dual Core Intel med 4GB RAM.

Kjører du SC på en NAS eller alternativt en laptop? Minimumskravene for SC er 700mhz PIII og 256MB RAM om jeg ikke husker helt feil. De fleste NAS oppfyller ikke disse kravene.

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Jeg bruker "bla i musikkfolder" når jeg har lagt inn ett nytt album. På den måten legger man det inn i squeezcenter uten å ta en skanning.

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Nei, har en noe tilårskommen Dell stasjonær PC. Har ett arkiv på ca 600 album, og kjører i tillegg Inguz. Har knyttet to spillere til denne, en Transporter + SB. På spillerne har jeg ikke noe å utsette på responstiden.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    4.385
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker også kun webgrensesnittet; classic visning; browse music folder. Det går da så avføringen synes opphakket... Dette med en Acer Aspire One som "fjernkontroll" trådløst til noe gammelt ræl som kjører SC. Husker ikke detaljene på SC-serveren, men det er en gammel Athlonprofessor og 2 GB RAM, ihvertfall. Det tar noe tid å åpne underfolderne når jeg har lagt inn mye nytt; regner med at det er SC som må scanne endringene, men mer enn raskt nok.

Bernt K

M

marsboer

Gjest
    Det spørs om ikke SC grensesnittet da egentlig er litt småtregt, men at jeg ikke merker noe til det grunnet min "overkill" hardware i forhold til hva SC krever. Inguz krever også mye CPU så med en litt tilårskommen maskin så vil nok SC bli påvirket negativt av dette i tillegg. Jeg kjører ingen plugins så min SC-installasjon er veldig "lettdreven" sånn sett.

Just4Fun

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det går raskere når du jobber direkte på serveren, så er det sansynligvis kke HW som er for dårlig.
    Da kan det heller være et nettverks problem.
    Merker det selv også, hvis kona og ungene er på nett samtidig så kan navigeringen gå merkbart tregere via laptoppen, det er ikke så utpreget når jeg navigerer via remoten.

Kjører Dlink N så nettverket skulle være tilstrekkelig.
    Hvis du kjører G type nettverk og den gamle serveren din har b type så vil hele nettverket automatisk droppe ned til den laveste hastigheten.
    Derfor er det en fordel med type N router/AP da de kan kjøre på høyere nettverkshastighet uavhengig av klientene som er tillkobblet.
    Avspilling av musikk og nettradio går uten å hikke selv om 4 andre PC'er er på nett samtidig på en 10 mb bredbånds linje

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn